Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Pope op do, 01 jan 2009, 15:06:03
-
Bij een polo II 1.0 HB K6 uit 1989 die ik misschien ga kopen is er het volgende probleem: bij het stilstaan, voor een stoplicht bijvoorbeeld, zakt de rem langzaam weg, je kan hem dan helemaal intrappen tot de bodem. Als je dan de rem op laat komen en weer intrapt zakt hij weer langzaam weg. Ik denk dus dat de remdruk ergens weglekt. De remmen en remleidingen lijken goed, dus ik denk dat het een probleem van de hoofdremcilinder is. Waarschijnlijk zijn het de rubbers die niet meer goed zijn oid. Weet iemand of er revisiesetjes voor bestaan en of het veel werk is om zo'n ding uit elkaar te halen of een andere, van sloop, in te zetten? Verder remt het autootje prima, geen trillingen oid, lijkt ook goed ontlucht te zijn.
-
remcilinders achter lek misschien? -dunno- vervangen van de hoofdremcylinder valt op zich wel mee mocht het dat wezen ;) misschien heeft iemand die hier nog wel voor je -thumbsup-
-
Controleer inderdaad eerst de remcupjes van de achterremmen op lekkage, dit is een standaard kwaaltje.
Let bij eventuele vervanging hiervan wel op de diameter van de zuigertjes!!! en prop er niet de grootste (o.a. G40) in omdat deze echt te hard remmen en je een keertje achterstevoren komt te staan.
En ook meteen de remvoeringen vervangen!! omdat deze bij lekkage verzadigd zijn met remvloeistof en niet meer te gebruiken zijn.
Het zou eventueel ook de hoofdremcilinder kunnen zijn.
Ga nu niet proberen om deze te reviseren.
Ten eerste wegen de kosten van een revisieset niet op tegen een nieuwe hoofdremcilinder en in een revisieset zitten alleen nieuwe o-ringen en geen nieuwe zuiger en aangezien de zuiger ook verslijt zal een revisie slechts een tijdelijke oplossing zijn.
Ga gewoon voor een nieuwe hoofdremcilinder, kost maar een paar tientjes, en hij is makkelijk te vervangen.
Er is niets mis met onderdelen van de sloop, maar ik zou zeker met betrekking tot het remsysteem geen enkel risico nemen en er nieuwe onderdelen opzetten.
-
Zakt het remvloestofpeil? Dan lekke remcylinder.
Zakt het peil niet, dan hoofdremcylinder vervangen.
-
Loopt je motor dan ook slechter -> bekrachtiger lek.
Rekordc
-
Super, bedankt voor de reacties. Ik ga em morgen kopen, dan kan ik kijken wat er nou precies aan de hand is, ik zal jullie op de hoogte houden.
-
-thumbsup- meteen als je m hebt morgen ff een voorstel topic maken ;)
-
ik heb nu het probleem dat de remdruk volledig wegvalt en het pedaal tot de bodem in kan trappen -boehoe- het lijkt er op dat ie links voor en rechts achter remt.
het remvloeistof niveau zakt trouwens niet.
kan het hier ook aan de hoofremcilinder liggen?
-
ahum
Zakt het remvloestofpeil? Dan lekke remcylinder.
Zakt het peil niet, dan hoofdremcylinder vervangen.
-
:) sorry -thumbsup-
-
oja bij stationair draaien als ik dan rem (vaak achter elkaar) dan komt het toerental omhoog.
-
Lekkende lucht ergens:
Loopt je motor dan ook slechter -> bekrachtiger lek.
Rekordc
-
maar als de bekrachtiger lek is dan zakt het pedaal toch niet weg?
+ dat ik rechtvoor en linksachter geen rem heb.
-
+ dat ik rechtvoor en linksachter geen rem heb.
zonder kennis van zaken lijkt me dat er dan iets mis is met je gescheidenremcircuitdinges
-
en dat zijn 2 gescheiden circuits.... gok LA cilinder lek, is je remtrommel niet nat ofzo aan de buitenkant? moet hij wel goed lek zijn maja als die remmen niks meer doen is ie ook goed lek -nana- is deze niet lek dan ga ik van hoofdremcilinder uit
-
klaar :)
LA cilinder was niet lek.....heb nieuwe hoofdremcilinder geplaats en remt nu super -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Ik zit ook met een soort probleem, 99% van de tijd remt de polo goed/normaal maar, heel af en toe zakt de remdruk helemaal weg. Ook bij een noodstop, remt hij prima, maar de laatste meters voel je het pedaal een stukje inzakken.
Is dit een kapotte/slechte hoofdremcilinder?
-
Mits nergens lekkage, dan is de hrc intern lek ja of rembekrachtiger werkt niet correct.
Bekrachtiger testen: met motor uit paar keer op rempedaal stampen (vacuum eruit halen),
dan rempedaal ingetrapt houden en motor starten: rempedaal zou dan voelbaar iets moeten zakken.
-
Mits nergens lekkage, dan is de hrc intern lek ja of rembekrachtiger werkt niet correct.
Bekrachtiger testen: met motor uit paar keer op rempedaal stampen (vacuum eruit halen),
dan rempedaal ingetrapt houden en motor starten: rempedaal zou dan voelbaar iets moeten zakken.
bekrachtiger is goed en er lekt niets, dus dan ist de HRC blijkbaar, dan ga ik die maar eens bestellen.