Auteur Topic: subframe polo 2 steilhecke  (gelezen 3764 keer)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #15 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:40:24 »
ow en richard wat jij verteld is ook niet uit eerste hand. Dat is je gemaild door iemand die waarschijnlijk behoorlijk veel geld heeft gestoken in zijn eigen big block ombouw. Die zijn dus ook bevooroordeeld.

Als jij straks je 16vg60 af hebt ga je ook niet zeggen dat je eigenlijk te veel vermogen hebt voor je kleine autotje. (terwijl dat dan mischien wel zo is, dit is puur hypothetisch)
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #16 Gepost op: di, 30 aug 2011, 12:44:04 »
die zijn niet bevooroordeeld, want de meeste zijn begonnen met 1.3i g40 en zo verder gegaan. ze zijn geen 18 meer ;)
En hebben merendeel gewoon zelf gedaan..
En teveel pk,s kan je nooit hebben en al helemaal niet met een 16vG60..


Op g-laderseite die 1.6i16V turbo die had teveel pk,s waardoor zelfs de oliepomp het begaf.....
ook die gast gaat nu verder met een 1.8i 16V turbo.....

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #17 Gepost op: di, 30 aug 2011, 13:07:43 »
Hoeveelste topic over hetzelfde onderwerp is dit al?

Toch nog maar ff een toevoeging: positie van 't gewicht speelt ook een rol.
Smalblock staat rechtop (eigenlijk zelfs ietsje voorover) redelijk tussen de wielen,
een bigblock ligt achterover met z'n zwaarste deel, 't onderblok, in de neus.

Ter overdenking: waarom de voordelen van een polo om zeep helpen?
Alsof een smallblock geen potentie heeft: 100pk per liter is niet heel moeilijk om te halen -naughty-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #18 Gepost op: di, 30 aug 2011, 16:05:00 »
Citaat
Hi,
schau mal meinen Polo an. Ist mit 1,8L Kr.und hat ein gewicht von 900kg.
Originale innenausstattung + Turbo.Batterie im Kofferaum(+14Kg hinter der HA).
Der Motor steht aufrecht und nicht nach vorne.
Das problem beim fahren ist nicht eine "Kopflastigkeit" sondern ab 250 PS die Leistung.

Man kann von Salzmann halten was man will, aber was Salzmann sagt ist richtig!

Citaat
Hi,
mein Bruder fährt sei 10 Jahren einen KR allerdings im 2er, der lag schon immer wie ein Brett und fuhr sich richtig gut. das ist alles eine Frage des Fahrwerkes, und alle was schwer ist nach hinten kann nie schaden. Die Achlast haben wir leider nie ausgewogen?. Aber wir sollten und mal unterhalten ich hab gerade meinen 1er zu mir geholt und angefangen Ihn leer zuräumen da kommt definitive ein 827er 16v rein. Hast Du schon angefangen? Mit Salzman oder ohne? Woher nimmst Du den Platz für die Weber?
gruß Jürgen


http://www.polotreff.de/forum/t/131942

Andere topic's over dit onderwerp op het forum:

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10839.0.html

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,1393.0.html

Er is al veel over gesproken, maar tot nog toe is er niemand aan het bouwen geslagen. -gaap2- :)
« Laatst bewerkt op: di, 30 aug 2011, 16:20:26 door Martin »
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #19 Gepost op: di, 30 aug 2011, 17:12:19 »
er is er 1 rijden in nederland,maar weet niet waar deze gebleven is.was benieuwd naar hoe het zit en rijd.nu is het voorlopig nog even verder kijken wat mij toch de beste keus lijkt voor mij.echt beelden zijn er niet van op een paar slingerende filmpjes op you tube.

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #20 Gepost op: di, 30 aug 2011, 17:18:53 »
a corsa heeft een beetje hetzelfde probleem.
klein licht autotje en toch zie je die heel veel met big block c20xe en c20let
dingen zijn eigenlijk ook te zwaar voor in het vooronder van een corsa.
daarom zie je die dingen heel veel op de sprint en een stuk minder op het circuit.
een kadett met een c20xe is zwaarder als een corsa c20xe maar met dezelfde motor zal de corsa hem lastig bijhouden.
mijn broertje is al jaren bezig met een corsa c20xe en als ik zie wat daar allemaal aan aangepast word voor goede rondetijden.
das geen goedkope hobby meer

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #21 Gepost op: di, 30 aug 2011, 18:29:42 »
Was dat een witte steilheck met kr en 45mm webers want die is hier in Dokkum -dunno- -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline caddy1

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #22 Gepost op: di, 30 aug 2011, 18:51:09 »
nee een zwarte,maar was gerold.weet niet of hij wit was

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #23 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 08:54:41 »
die staat toch te koop,en dat was origineel een donker rode.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #24 Gepost op: za, 15 sep 2012, 16:13:22 »


ook een salzmann frame voor dit blokje  -naughty-

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: subframe polo 2 steilhecke
« Reactie #25 Gepost op: za, 15 sep 2012, 16:25:48 »
Weet je wat het grootste probleem is, de asdrukken. Je zult de polo nooit zo krijgen dat het gewicht goed verdeeld is, veel te veel druk op je vooras en te weinig op de achteras. Bochten nemen en remmen word een bitch. En daarbij, krijg je remkracht en vermogen maar eens goed aan de grond, word lastig.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !