Auteur Topic: beste manier kabel doorvoer (deuren)  (gelezen 984 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Gepost op: zo, 19 apr 2009, 11:35:42 »
wou cv inbouwen, maar aangezien er waarschijnlijk weer geboord moet worden wil ik eerst eens navragen waar de beste plek is om te boren/kabels te leggen.
bij m'n vorige polo had ik kabels voor de cv liggen die ik om het jaar moest vervangen door kabelbreuk. er lagen ook audio kabels op een andere manier (dacht via deurvanger/geleider en geboord gat in a-steil) en deze heb ik in 4 jaar nog nooit hoeven te vervangen.

zat te denken om dan nou ook een goeie dikke kabel te gebruiken en deze via de vanger/geleider in de deur en dan een gat te boren in het schuim wat om de vanger/geleider op de a-steil zit. zo blijft het gat ook mooi waterdicht afgesloten
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Reactie #1 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 11:43:17 »
ik heb geen gaten , heb ze er voor langs gelegd met een lus zodat ze vrij kunnen bewegen zonder kabelbreuk .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Reactie #2 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 11:43:58 »
Ik heb toen voor mijn rode coupe op de sloop elke auto afgezocht naar kabeldoorvoerrubbers. Helaas weet ik niet meer uit welke auto ik ze had. Het waren doorvoerrubbers van ong. 7 a 8 cm lang en aan beide kanten rond 2,5 cm. Dit werkte ideaal.

Op de A-stijl zit een vlak gedeelte tussen de schanieren als het goed is iets schuin gericht. Daar heb ik het gat geboord.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 11:47:10 »
Golf 2 of rubber van de polo achterklep zouden ook moeten werken. Kun je waarschijnlijk nog bij de dealer bestellen.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Reactie #4 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 10:16:31 »
Ik heb toen voor mijn rode coupe op de sloop elke auto afgezocht naar kabeldoorvoerrubbers. Helaas weet ik niet meer uit welke auto ik ze had. Het waren doorvoerrubbers van ong. 7 a 8 cm lang en aan beide kanten rond 2,5 cm. Dit werkte ideaal.

Op de A-stijl zit een vlak gedeelte tussen de schanieren als het goed is iets schuin gericht. Daar heb ik het gat geboord.

 withstupid  Ik heb ze toen van een Fiat Tipo gebruikt. Zat ruimte!
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: beste manier kabel doorvoer (deuren)
« Reactie #5 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 11:28:42 »
Ik heb er doorvoerrubbers van een steilheck achterklep voor gebruikt.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983