Dit kregen wij via de E-mail:
----
Ik zal me even voorstellen ik ben Edgard Blok en zat op jullie site te kijken over polo 86 en vind dat heel erg leuk.
Het zit namelijk zo, ik rij hier in Nederland rally's met je raad het al een vw polo coupe 1.3 uit 1986.
Ik weet niet of één van jullie al eens bij een rally is wezen kijken maar dan zal hij mij best gezien hebben.
Ik rij al een jaar of 5 met een polo eerst een station (steilheck, red.) en toen een coupe en altijd met Zanussi en AEG reclame.
2 jaar geleden heb ik hem omgebouwd naar het nieuwere model omdat daar meer is toe gestaan voor de homolegatie zoals bv injectie en grotere remmen.
Ik heb nu uit de motor 105 pk en een korte 5 versnellings bak en de top is ongeveer 150kmpu bij 7000 tpm.
Best onwijs leuk; je kan heel veel met deze auto doen tuurlijk er zijn altijd snellere auto's maar bij mij gaat het ook gewoon om de kik voor de polo. Ik zou geen andere auto willen.
Dit is dus eigenlijk het model met de ronde koplampen en heb daar nu het model erna gemaakt.
De remmen komen van een vw golf gti voor en achter schijven zelf een uitlaat gemaakt en alles zo licht mogenlijk gemaakt.
Helaas heb ik nog nooit een spare cardan (differentieël met sper, red.) kunnen vinden voor deze auto dat is nog wel eens wens van me.
Ik weet niet of jully een club blad hebben ofzo maar misschien is het leuk om er een stukje in te zetten over deze auto.
Kom eens kijken bij de volgende rally dat is de ele rally in Eindhoven op 24 en 25 mei daarna rij ik op 9 juni in rotterdam op het indutrie terrein bij vliegveld zestien hoven.
Ik heb ook nog een foto erbij gedaan.
Wil je nog meer weten stuur me dan een mailtje
groetjes edgard blok
e.m.blok@wanadoo.nl--
vervolg mail:
--
hier nog even wat info over mijn auto
De motor is een 1300 cc het blok is 1 mm gevlakt samen met de zuigers het is
bij deze motor moeilijk om de compressie te verhogen door de holle zuigers
die de motor heeft.
Verder de cilinderkop de inlaat kanalen groter gemaakt en glad gemaakt de
klepstelen afgeslepen andere nokkenas 297 graden de inlaat gepolijst en het
de computer iets aangepast.
Verder is het onderblok voledig gebalanceerd en het vliegwiel lichter
gemaakt.
Over de ophanging ben ik snel klaar dat is gewoon koni dempers en merwede
veren iets anders word te duur de rallysport is al niet goedkoop maar de
wegligging is wel super hoor daar pak ik wel een hoop winst mee alleen op
onverhard niet zo maar ja
En de remmen dat is ook super voor en achter van een golf gti met een 22 mm
hoofdremcilinder zonder rembekrachtiger super.
Mar wij moeten aan een bepaalde homolegatie voldoen dus ik kan er meer niet
aan doen als dit maarja we hebben een hoop lol en zeker de betrouwbaarheid
is heel goed ik ben in 4 jaar 2 keer uitgevallen 1 keer een stoep en 1 keer
een steen door me bak heen valt mee he .
O ja wil je ook een korte 5 bak pak dan een diesel bak en zet de
eindoverbrenging van een 1000 cctje er in loopt ie nog maar 150 bij ruim
7300tpm
Ik heb nog een foto van me eerste wagen gaaf he
nou groetjes als je nog meer wil weten hoor ik het wel
groetjes edgard blok
--
De bijgevoegde foto's:
Polo 2 Steilheck in 'Zannusi uitvoering' (glimmende kant boven)
Polo 2 Coupe (glimmende kant onder)
Polo 2f Coupe (de auto zoals hierboven beschreven) (glimmende kant boven)
Dit weekend dus te zien in Eindhoven. (Eindhoven-Luik-Eindhoven rally, tegenwoordig blijven ze echter rond Eindhoven cirkelen).
Wij zijn erbij,.
Meer informatie over de rally
http://www.elerally.nl/Edgar staat op nummer 58 in de deelnemerslijst:
58 Edgard Blok Herman Schenkeveld Volkswagen Polo H9