Auteur Topic: Dimensies veerpootbruggen polo  (gelezen 14347 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Dimensies veerpootbruggen polo
« Gepost op: do, 07 apr 2011, 22:58:37 »
Ik ben op zoek naar de dimensies, dus de afmetingen van de verschillende veerpootbruggen voor polo86c.
Reden hiervoor is dat ik misschien zelf veerpootbruggen wil gaan maken een keertje. Achterzijde als eerste try-out (meest simpele)

Wat wil ik precies weten:
achter: onderlinge afstand tussen de veerpoten (gaat ik zelf opmeten) maar is het verstandig om hier een verstelling tussen te doen dmv een draadeind? Ik zie namelijk dat sommigen het wel hebben en anderen weer niet. Daarbij ben ik benieuwd naar wat de beste plek ervoor is. Helemaal bovenaan, of zo laag mogelijk? Of op een bepaalde hoogte vanaf de bovenkant van de veerpoot gemeten?

voor: Afstand tussen de veerpoten (meet ik uiteraard zelf weer op) Maar dan wanneer de veerpootbrug meeloopt met het schutbord.

Voor-onder: afstand tussen de draagarmen en de hoek waar deze onder staan. Afstand kan ik zelf meten, maar de hoek dus niet.

Tevens heb ik een vraag of het een goede optie is om een soort sub frampje aan de onderzijde te maken welke loopt tussen de draagarmen en van de draagarmen naar de (toekomstige)wellemsblokken en daar vervolgens ook weer een stuk tussen. Of beide onafhankelijk van elkaar laten zitten maar wel tussen beiden een brug. Originele stabistang blijft sowieso behouden.

Aub geen reacties van: komt ie weer met zijn rare plannen. Ik wil graag normale reacties. Ik ben echt niet de eerste die zelf veerpootbruggen wilt maken. Ik heb er al flink op google naar gezocht en mensen die het zelf gemaakt hebben, zelfs zonder laswerk. Het wordt niet veel gedaan, maar het lijkt me leuk om te doen.
Kom ook niet aan met: leer eerst maar eens lassen. Dat komt tzt wel. Dit is enkel voorbereiding.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #1 Gepost op: do, 07 apr 2011, 23:33:44 »
Komt ie weer met zijn rare plannen :)

Zoek maar eens op cupframe, de hoeken kan je helemaal niet opmeten dat kan niemand hier. En dat draadeind is om de boel op spanning te zetten, maar wanneer netjes op maat gemaakt niet nodig.

Sorry, maar dit is gewoon pure forum vervuiling. -locked- Als ik voor ieder idee dat ooit eens uitgevoerd gaat worden een topic moet openen dan zit ik binnen de kortste keren ook op 3788 berichten.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #2 Gepost op: do, 07 apr 2011, 23:39:32 »
je mag het best vervuiling vinden. Dat is jou mening.

Bedoeling is om iig de achterste veerpootbrug zelf te maken. Omdat dit een van de makkelijkste is. En materialen hoeven niet duur te zijn ervoor.
Subframepje aan de onderkant komt er wellicht ook wel. Of een deel ervan.

Hoezo zouden die hoeken niet kunnen worden opgemeten? Er bestaan al cupframes en ook veerpootbruggen die ook vooraf zijn berekend. Dus die hoek moet ergens bekend zijn.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #3 Gepost op: do, 07 apr 2011, 23:54:02 »
1) Je hebt zelf een Polo?
2) Je hebt een meetlint?
3) Je hebt de maten die je zoekt?

-dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #4 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:00:28 »
Niet om je aan te vallen, maar ik denk dat je niet heel veel aan de maten hebt. Je kan het beste op maat maken op de auto. Anders moet je eerst een las-mal gaan maken en dat gaat je nog vies tegen vallen.

Hoe ik te werk zou gaan met dit soort dingen:

Eerst de bevestigingen maken en vanaf de bevestiging je buizen etc gaan aanpassen. Zo heb ik ook zelf mijn uitlaat gemaakt. Gewoon beginnen vlak na de spaghetti en dan steeds een stuk buis er bij aan en met een stift af tekenen waar je de flex in moet zetten en waar een hoek moet komen.

Je kan eventueel met een stuk beton-gaas-draad of iets dergelijks een soort vorm-mal kunnen maken, zodat je een beetje weet welke hoeken etc je moet gebruiken
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #5 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:06:36 »
Veerpootbruggen zelf maken is dus beter gewoon ook aanpassen aan de auto. Dat is me al duidelijk. Ik kan me wel vinden in het verhaal van jaap hierboven.

Maar de positie van de veerpootbrug achter. Daar vind ik niet veel van. Ik zie ze meestal vrij hoog zitten, maar anderen hebben hem weer heel laag. Wat is hier het verschil in en wat is de beste positie ervoor?

En vooraan, beter een soort cupframpje die de 4 delen met elkaar verbind (dus draagarmsteunen en stabisteunen) of de 2 onderling (dus draagarm met draagarm en stabisteun met stabisteun) ook al voldoende zijn?

Het gaat er in mijn ogen om dat het functioneel is. niet alleen voor de looks dus.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #6 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:20:36 »
Achter lijkt me ideaal om zowel boven als beneden te doen. Denk ook aan het vlak van de Derby/Classic/Sedan die veel extra stijfte geeft... Eigenlijk zou een kruisconstructie dan het stevigst zijn.
Je wil in ieder geval eventuele beweging in links-rechts-richting voorkomen/tegenhouden. 1 brug helpt al erg, en dan natuurlijk zo hoog mogelijk, want lager is de kofferbakbodem al je wapen tegen zijdelingse bewegingsvrijheid?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #7 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:25:16 »
2 veerpootbruggen achter is nog niet zo'n groot probleem denk ik. Een kruis zou idd beter zijn, net zoals een rolkooi, maar dat gaat me net een stapje te ver. Vooral omdat ik voor een clean look ga. Van buitenaf zul je (afgezien van de verlaging en de velgen (niet mogen zien dat het geen standaard auto is. Ik probeer dat nu al zoveel mogelijk te doen. heb niet voor niets speakers op de originele positie NAAST de hoedenplank gezet en niet erin, zoals vaak wordt gedaan door leeftijdsgenoten. (nota bene zelfs de hoedenplank met speakers die erin zat weggemieterd en een nette ervoor teruggeplaatst)

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #8 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:26:35 »
Ik zou voor die prijs waarvoor ze te koop staan die standaard bruggen niet proberen na te maken  -gert- -dunno-
Custom is altijd interessant  -klus-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #9 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:27:27 »
standaard bruggen zijn vaak alu, iig de goeiekope. Ik ga wel voor staal in dit geval.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #10 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:27:59 »
Heeft een 2F nog een metalen plaat aan de achterkant van de rugleuning van de achterbank? Anders die met een paar lasjes vastzetten aan de veerpoot-domen en je bent klaar... Ultra sleeper/niet aangepaste look?!  -naughty-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #11 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:29:32 »
haha ja dat heeft ie, maar die gaan we niet vastlassen natuurlijk :P Dan kan ie niet meer naar voren klappen ;)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #12 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 00:37:10 »
"Kiezen is de helft verliezen..."
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #13 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 05:40:17 »
http://www.biesheuvel.nl/store/product/7429/vw_polo_ii_iii_1_0__1.3__s_86c

Als je t goed wilt hebben koop dan gewoon die hierboven of een van wiechers

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Dimensies veerpootbruggen polo
« Reactie #14 Gepost op: vr, 08 apr 2011, 10:43:21 »
Heb ze jaren geleden gekocht bij Stroeve.

Ongeveer dit:

voor-boven: http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/34162-VW-Polo_II-Wiechers-Veerpootbruggen/

voor-onder: http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/34164-VW-Polo_II-Wiechers-Veerpootbruggen/ (maar dan in aluminium - wel zo'n rechte overigens, dat kon nadat de kat een beetje naar achteren was geplaatst


achter: http://www.stroevemotorsport.nl/Veerpootbruggen/34170-VW-Polo_II-Wiechers-Veerpootbruggen/ (makkelijk demontabel voor als je 'ns iets groots moet meenemen)