heb iets van schetsen gemaakt. Niet dat ik zo goed kan tekenen, maargoed, tis voor het idee.
Uiteinden heb ik getekend, met iets van een overdwarsverbinding, zodat de 2 uiteinden met elkaar verbonden zijn. Wat ook weer voor extra buigstijfheid zou moeten zorgen (voor zover ik begreep uit de post van martijn) Uiteraard moet die ook op de andere bout komen en zit de veerpoot zelf daartussenin.
Dwarsverbinding voor tussen de 2 buizen gemaakt, er zouden er 2 komen in een veerpootbrug. Deze verbonden dmv een bout waarbij er in de ene buis 1 gat zit waar een moet achter komt (die kan los zitten, gat is er toch te klein voor) En via de andere kant 2 gaten in de buis, waarvan 1 hetzelfde als die in de andere buis, En de andere groter om de bout erdoorheen te kunnen doen. Uiteraard wordt dat gat weer dichtgemaakt dmv bijvoorbeeld een stukje plaat ertussen en dat vastzetten met bijvoorbeeld vertinnen o.i.d. Misschien niet echt stevig, maar het gaat om de afwerking. Uiteraard komt de buis met de moer aan de voorkant, de kant die je het meest ziet.
Voordeel van deze constructie:
- dubbel uitgevoerd, dus sterker.
- Dwarsverbindingen die het ook weer wat buigstijver maken.
- Voor zowel voor als achterzijde te maken.
- Eventueel zelfs mee te buigen met de parafan vormen.
- Netjes af te werken door bv carbonfolie o.i.d. eroverheen te zetten, of gewoon strak in de lak te zetten.
- uiteinden zijn niet helemaal plat maar aan de zijkanten rond, dus meer buigstijfheid
Nadelen:
- Uiteinden moeten gemaakt worden met mallen (wel mogelijk)
- aan 1kant van de dwarsverbindingen zit een gat, dus dat is weer minder stevig, ookal is het dichtgemaakt.
- t is en blijft cheap ass, en niet getest.
- Voorpoten zijn niet vlak maar bol, dus de uiteinden zijn wat lastig te maken omdat ze niet recht staan. Maar dit is vast op te lossen.