Auteur Topic: polo 16v gti turbo motor in de soep!  (gelezen 13861 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #60 Gepost op: za, 15 mei 2010, 11:31:34 »
kopje nog laten lassen?

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #61 Gepost op: za, 15 mei 2010, 13:22:03 »
waarschijnlijk doet hulsen effe dat scheurtje lassen -thumbsup-
{er zit een scheurtje in het aansluitingspunt van de oliedruk sensor. }
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #62 Gepost op: ma, 17 mei 2010, 17:06:38 »
nokkenas verstelling is ook via rpm sensor te doen (ala v tec net na 4000 rpm )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #63 Gepost op: di, 18 mei 2010, 12:55:45 »
het is dus nog niet bekend waar die bout vandaan kwam?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #64 Gepost op: di, 18 mei 2010, 13:42:11 »
nokkenas verstelling is ook via rpm sensor te doen (ala v tec net na 4000 rpm )
en hiervoor kun je heel doodsimpel een toerenteller met shiftlight voor gebruiken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #65 Gepost op: di, 18 mei 2010, 13:52:45 »
Als er toch KMS in komt moet dat via de ECU makkelijker te regelen zijn toch? De ECU kan vast wel een puls afgeven bij een bepaald toerental.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #66 Gepost op: di, 18 mei 2010, 14:28:21 »
het is dus nog niet bekend waar die bout vandaan kwam?

Ja van verhoeven tuning ;)
Het verhaal van Serge zal dicht in de buurt komen -gert-
enigste mogelijkheid is dat die bout erin is gevallen en de monteur het niet opgemerkt heeft
het is in ieder geval een inbusbout van het kleppendeksel waarschijnlijk..



schade word niet vergoed, wel is er een nieuwe turbo gekomen{gratis}
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #67 Gepost op: zo, 12 dec 2010, 22:37:49 »
- refurbished cilinderhead, with all new components
- custom 8,3:1 wiseco pistons
- custom g60 h-profile rods.
- balansed flywheel and crankshaft.
- Garrett GT2056 turbo
- Bosch 650cc injectors
- 20 vT throttlebody
- Cabledriven throttlepedal
- Bosch 044 fuelpump
- Custom exhaust manifold
- custom 3 inch downpipe and 2,5 inch exhaust
- KMS (kronenburg) mp25 stand alone engine management
- KMS Widelamda incl controller
- KMS Exhaust Gas Temp meter with display
- Verhoeven tuning front mounted intercooler



denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #68 Gepost op: zo, 12 dec 2010, 23:09:40 »
Zie ik dat goed? 270 Pk en 360 Nm?  aargh.gif
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #69 Gepost op: zo, 12 dec 2010, 23:18:21 »
weet je ook waarom de versnellingsbak binnen korte tijd alweer de geest gaf, iets met de 5e versnelling die kraakte en niks meer deed :P

nou richard, probeer je dat ook ff met je g60?  -thumbsup-

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #70 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 10:37:15 »
Zie ik dat goed? 270 Pk en 360 Nm?  aargh.gif

iets meer zelfs :) 273pk en 371nm koppel -klus-

da bak is stuk omdat er een turbo aan de motor hangt, die brengt ineens teveel koppel en dat kan de bak niet aan!!
bij de 16vg60 zal die ook stuk gaan maar niet zo snel als een turbo -nana-
de G60 van Mark andreas heeft een g40 bak en rijdt met 285pk, die bak is nog steeds heel!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #71 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 19:40:44 »
pk's slopen geen bak wel de nm koppel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #72 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 21:10:10 »
is `t niet een combinatie van koppel en eigengewicht?  `t is meekomen of breken lijkt me.
Oo=o=oO

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #73 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 21:17:53 »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: polo 16v gti turbo motor in de soep!
« Reactie #74 Gepost op: ma, 13 dec 2010, 21:20:29 »
is `t niet een combinatie van koppel en eigengewicht?  `t is meekomen of breken lijkt me.

aantal nm koppels vertellen je de krachten door de bak . dit is idd ook afhankelijk van het op gang te brengen gewicht en wielomtrek
je hebt laagvliegers en modelvliegers .