Auteur Topic: keuring. even klagen  (gelezen 18861 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: keuring. even klagen
« Reactie #120 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:18:12 »
in mijn opinie is dit een BUT TOPIC aangezien het geklaag van 1 kant komt zonder weerleg van de garage . als het moet kan ik mijn schuif ook wel open trekken wat klanten betreft  bij ons in de garage , maar dan verlaag ik me tot jullie niveau .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: keuring. even klagen
« Reactie #121 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:26:47 »
vandaag met de Derby voor de keuring met als resultaat,.....................over twee weken een herkeuring.

puntjes die werden aangegeven;

kleine uitlaatlekkage aan de middendemper.
vocht in de rechter koplamp
wiellager achter

vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: keuring. even klagen
« Reactie #122 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:27:56 »
easypeacy?  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: keuring. even klagen
« Reactie #123 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 19:32:51 »
idd :) anderhalf uur  -klus- dus  -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: keuring. even klagen
« Reactie #124 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 22:16:15 »
In hoeverre mag een koplamp afgekeurd worden op vocht? Het gaat toch om de werking, het lichtbeeld en de staat van de blaker?

in mijn opinie is dit een BUT TOPIC aangezien het geklaag van 1 kant komt zonder weerleg van de garage . als het moet kan ik mijn schuif ook wel open trekken wat klanten betreft  bij ons in de garage , maar dan verlaag ik me tot jullie niveau .
withstupid het zijn allemaal autofanaten hiero, en ze nemen geen van allen echt de moeite eerst even onder het ding door te kruipen. Als ik dat niet zou doen dan krijg ik ook met de eerste keer geen verse APK.
« Laatst bewerkt op: wo, 17 mrt 2010, 22:19:45 door Sieperman »
Oo=o=oO

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: keuring. even klagen
« Reactie #125 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 23:22:42 »
In hoeverre mag een koplamp afgekeurd worden op vocht? Het gaat toch om de werking, het lichtbeeld en de staat van de blaker?
 withstupid het zijn allemaal autofanaten hiero, en ze nemen geen van allen echt de moeite eerst even onder het ding door te kruipen. Als ik dat niet zou doen dan krijg ik ook met de eerste keer geen verse APK.

@ sieperman:

En jij bent?  -dunno-

Sorry, maar nu reageer ik even.

1.2.3.4.5.6.7.8.9 en 10 (even tot tien tellen)

ok.

het verzoek om hierbij niet te veel in termen al "allemaal" en "geen van allen" te spreken.

Waarom:

1. Hoe weet jij dat?
2. Als je iedereen bedoelt, wie ben jij dan? Toch ook lid hier....

Dus generaliseer ajb niet al te veel.

(is goed bedoeld advies hoor, volgens mij kennen we mekaar nog niet maar: -hug- )

@ algemeen:

Als topicstarter ageerde ik trouwens alleen op de prijs van het keuren.
Inmiddels is de teneur van het topic enigzins gewijzigd.

Ik ben het in grote lijnen wel met Serge eens. Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Ik, net zoals de meesten gok ik, vergeet dat wel eens.

Simpelweg je gal spuwen lost in het algemeen niets op.
Heb je het met de (in jouw ogen) veroorzaker besproken en een oplossing gezocht?

Heb het ooit al eens ergens hier geroepen:

Een probleem dat jij hebt maar de ander niet weet is precies dat:
Jouw probleem. Zolang je er geen gezamenlijk probleem er van maakt kan de oplossing dus ook alleen bij jou liggen.
Verwacht dit dan ook niet van de ander zonder hem (of haar) dit te vertellen.

Genoeg gepredikt voor vandaag lijkt me zo  :D :D :D


« Laatst bewerkt op: wo, 17 mrt 2010, 23:28:30 door RoelG »

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: keuring. even klagen
« Reactie #126 Gepost op: wo, 17 mrt 2010, 23:47:18 »
Zeuren over de APK is heel makkelijk, maar bedenk wel dat het ook voor je eigen veiligheid is! Het is niet leuk als je weer vanalles moet vernieuwen aan je auto...maar als er iets kapot gaat waardoor er nog meer schade is dan baal je nog meer...En zoals Serge zegt, het verhaal heeft 2 kanten
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: keuring. even klagen
« Reactie #127 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 11:00:21 »
Okee, `t is inderdaad mijn bedoeling niet geweest om mensen tot tien te laten tellen, sorry.
Maar ik vind `t wel een beetje raar dat er hier een heleboel mensen zijn die best veel verstand hebben van auto's. Maar dat er ook een heleboel zijn die het vreemd vinden dat als ze zo met hun auto naar een garage gaan er een hele dure reparatie aangeboden wordt.
Ik denk dat je niet moet vergeten dat die garagehouders je een aanbod doen met de werkuren meegerekend "`t zou een vreemde gewaarwording zijn als je voor 300 je auto gemaakt hebt dat je er nog een losse rekening à 400 achteraan krijgt van het werkloon."
Ik denk meestal alleen in onderdelen en ga me niet zo heel erg druk maken over de tijd die ik erin stop om ze er daadwerkelijk onder te krijgen. Maar vergeet niet dat je bij een autobedrijf snel 50 euri per uur kwijt bent, als een monteur dat voor je doet. Op die manier kunnen kleine goedkope onderdelen een dure reparatie opleveren. Ik denk dat het wel goed ik om een lijst op te stellen met dingen waar met de APK keuring naar wordt gekeken.

Oo=o=oO

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: keuring. even klagen
« Reactie #128 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 11:05:58 »
Okee, `t is inderdaad mijn bedoeling niet geweest om mensen tot tien te laten tellen, sorry.
Maar ik vind `t wel een beetje raar dat er hier een heleboel mensen zijn die best veel verstand hebben van auto's. Maar dat er ook een heleboel zijn die het vreemd vinden dat als ze zo met hun auto naar een garage gaan er een hele dure reparatie aangeboden wordt.
Ik denk dat je niet moet vergeten dat die garagehouders je een aanbod doen met de werkuren meegerekend "`t zou een vreemde gewaarwording zijn als je voor 300 je auto gemaakt hebt dat je er nog een losse rekening à 400 achteraan krijgt van het werkloon."
Ik denk meestal alleen in onderdelen en ga me niet zo heel erg druk maken over de tijd die ik erin stop om ze er daadwerkelijk onder te krijgen. Maar vergeet niet dat je bij een autobedrijf snel 50 euri per uur kwijt bent, als een monteur dat voor je doet. Op die manier kunnen kleine goedkope onderdelen een dure reparatie opleveren. Ik denk dat het wel goed ik om een lijst op te stellen met dingen waar met de APK keuring naar wordt gekeken.



Siep,

Je hebt volkomen gelijk hoor. Het is tuurlijk zo dat je kunt kiezen:

zelf doen tegen materiaalkosten en er dus uren in steken
of laten doen en zelf geen tijd aan besteden maar wel meer betalen.

Maar goed. Heb ook niet gezegd dat ik het niet met je eens ben.

Mijn auto is eerder afgekeurd. Verwachte kosten: 800,-. Zelf doen: circa 200,-

Aan mij de keuze wat ik er mee doe.

Maar goed. Het topic wordt een beetje een soap.  :)

(enne: dat met die tot tien tellen valt wel mee hoor.   :D )
 
« Laatst bewerkt op: do, 18 mrt 2010, 11:07:42 door RoelG »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: keuring. even klagen
« Reactie #129 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 13:56:01 »
maar dan verlaag ik me tot jullie niveau .

mwoah, denk je dat echt? Ik las hier ergens een tip, misschien handig voor jou? (iets met 1 en Tieneke)...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: keuring. even klagen
« Reactie #130 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 15:10:09 »
Ik persoonlijk zie dat er op veel verschillende manieren tegen de APK aangekeken wordt.

Paar voorbeelden:
Persoon 1: auto heeft nog APK, maar hij is toch stuk, hoe kan dat nou?
Persoon 2: shit, APK-vervaldatum komt weer in zicht. Ben benieuwd wat die etters van de garage er nu weer aan vinden.
Persoon 3: brengt auto voor onderhoud naar garage en laat meteen APK-keuring doen omdat die toch binnenkort moet gebeuren.
Persoon 4: doet zelf het onderhoud, en komt alleen bij de garage voor de APK. Bij keuring meestal geen onvoorziene zaken.
enz.

Ik ben een soort persoontje 4 :) Voor mij is de APK gewoon een formaliteit die elk jaar moet gebeuren.
Vorig jaar bijna afgekeurd omdat de 2 pagina's van het kentekenbewijs niet meer aan elkaar zaten...
Ik ben echt niet de goeiste, maar het is ook net hoe je er mee omgaat.
Zo hoog liggen de eisen naar mijn idee niet.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: keuring. even klagen
« Reactie #131 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 15:16:49 »
Ach, dankzij de APK krijgen we dit soort dingen in ieder geval niet meer zo vaak te zien... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: keuring. even klagen
« Reactie #132 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 17:51:46 »
ik ken nog een persoon 5 en die ben ik . doe vrij veel zelf in de weinige tijd die ik heb .breng mijn auto voor de apk en wat er aan mankeert of laat iki repareren of doe ik zelf . zonder mokken .
heb dan net zoals een aantal anderen het geluk dat ik in een garage werk .
heb dan ook wel eens de twijfel over bepaalde afkeurpunten , zoals laatst met de achterwiellagers . keurmeester vondt dat ze vervangen moesten worden ,ik had zoiets van naar het geluid horende ,mwoh likje vet en opnieuw stellen . hebben we de deal gesloten , als mijn manier werkt ,hebben we het er niet over , werkt hij niet ,vervangen die lagers . nou de lagers zitten er nog in .
@ martijn ik heb echt tot 10 geteld en rustig mijn commentaar hier neergezet ,zonder iemand voor de kop te stoten ,aangezien ik zeer recht voor de raap ben normaliter .
in een apk discussie zijn 2 kanten , de eigenaar van het mobiel en de garage ,waar het mobiel nagekeken wordt .
je hebt van beide kanten goede en slechte kanten ,maar meestal kun je met goed overleg een hoop duidelijk maken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: keuring. even klagen
« Reactie #133 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 20:26:55 »
dan bestaat er ook nog een persoon 6 zoals ik:

eerst naar een garage die vrij streng kijkt, gratis voorkeuring. Verolvens alles repareren en zelf nog eens goed kijken of er niet nog iets over het hoofd gezien is. En vervolgens naar een andere, goedkopere garage gaan om de keuring te laten uitvoeren.

Scheeld kosten en je hoeft niet binnen 2 weken terug te komen.

Voortaan zal ik nummertje 4 zijn hoor, eerst zelf goed kijken. ben blij dat ik nu al een aantal dingen weer heb bijgeleerd zodat ik ook een paar dingen zelf kan doen.

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: keuring. even klagen
« Reactie #134 Gepost op: do, 18 mrt 2010, 20:36:30 »
ik breng  den otto erst ter keuring   word het goed gekeurd dan ok  word het niet goed gekeurd  weet ik in iedergeval wat er loos is  en word het in overleg opgelost

nu ook bij die van sonja

blijkt er een hoes van de stuur inrichting  die tegen de caros   verdwenen te zijn   :)

ach zegt adrie  buiten staat die blauwe van jou nog   dus onderdelen genoeg   -nana-

wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond