Auteur Topic: keuring. even klagen  (gelezen 18268 keer)

Offline Dengaman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 71
Re: keuring. even klagen
« Reactie #165 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 13:29:10 »
Garage's met hele goedkope apk-prijs zijn 'werkzoekers', ze vinden meestal wel wat, dat volgens
hun vervangen moet worden, betaal vervolgens de volle mep voor.

Eens... Zojuist met de polo naar de Euromaster geweest, helemaal voorkeuring gedaan en alles was goed...

Komt die keurmeester terug en zegt dat ie is afgekeurd op een achterwiellager en putroest op de remleiding...
Dus ik ter plekker de staalborstel er over, busje tectyl uit de kofferbak en dat was dus meteen opgelost maar dat achterwiel moest echt want daar zat speling op... Ik zag het niet !

Kosten bij hun 240 euro incl nieuwe keuring...

Net een lagerset besteld in Duitsland, 8 euro en dan komt de herkeuring (14,95) er overheen...

Maar de putroest was al een lachertje en qua lager heb  ik ook sterk het vermoeden dat ie me verneukt heeft...

Offline Rapido

  • Non-Register lid
  • Berichten: 253
  • Geslacht: Man
  • Wiebe Westerhof
Re: keuring. even klagen
« Reactie #166 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 13:39:15 »
Maandag ook bij euromaster voor het 2e jaar laten keuren.

Eerste jaar afgekeurd op diverse kleine puntjes(dus 2x 15 euro betaald)
Dit jaar in 1x goed met een uitlaat die licht lekte en gemonteerd met koperdraad en knikkend stuurhuis.

Natuurlijk zijn misschien niet alle euromasters het zelfde, maar die in Emmen kan ik echt iedereen aanraden.

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: keuring. even klagen
« Reactie #167 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 14:10:45 »
Citaat
Eerste jaar afgekeurd op diverse kleine puntjes(dus 2x 15 euro betaald)
Dit jaar in 1x goed met een uitlaat die licht lekte en gemonteerd met koperdraad en knikkend stuurhuis.

Ik heb ook een x een auto door de keuring gehad waarbij de uitlaat vast hing met een stuk koper (ex-stroomdraad).. maar dat maakt geen klap uit, als het maar stevig vasthangt".. c.q. "degelijke bevestiging" heeft... dus als jij die uitlaat goed vast had hangen met dat stuk koperdraad kan het allemaal prima  -thumbsup-

knikkend stuurhuis.. mwa.. Ik heb dan zoiets: ze mogen mn auto best afkeuren daarop, het moet natuurlijk wel veilig zijn  :) Die keuring is er niet voor niets...

Ach noujah, no matter what: mn APK is toch altijd voor 0 euro  :), als ik "pech" heb alleen afmeldkosten..  -naughty-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: keuring. even klagen
« Reactie #168 Gepost op: vr, 26 aug 2011, 14:19:47 »
En ik heb over het algemeen niks te klagen over hoe mijn keuring altijd verloopt.. laatste keer konden ze me zelfs opvegen, terwijl het nou niet echt grappig was:

XV-17-HP ging voor de keuring.. maar de middendemper lag nogal laag bij de grond.. (ophangrubber was gebroken) Had zowel Ik, als de keurmeester niet in de gaten.. dus hij rijdt die auto zo'n vierkolomsbrug op.. BAMS... auto vast met de uitlaat op de brug HAHA.. uitlachen2.. kon ik de humor wel weer van inzien, keurmeester: "klotenauto's".. het gevolg was wel dat mijn middendemper finaal naar de kloten was  -boehoe- en dus gelijk afkeur :P
Het heerschap zelf begon echter gelijk over: jaa gebroken rubber, niet mijn schuld blabla, beetje zichzelf in te dekken  -uitlachen-.... Terwijl ik zoiets had: gast, maak je niet druk, ik kom hier al jaren haha.

Noujah echter: S'ochtends afgekeurd op een wiellager, lekke middendemper en kapotte kentekenverlichting.
S'middags afgemeld :) Had gelukkig nog een lager en een middendemper liggen  -thumbsup- dus 10 euro nogwat afmeldkosten en toen kon ik weer tuffen voor een jaar
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: keuring. even klagen
« Reactie #169 Gepost op: ma, 29 aug 2011, 18:15:48 »

Komt die keurmeester terug en zegt dat ie is afgekeurd op een achterwiellager en putroest op de remleiding...
Dus ik ter plekker de staalborstel er over, busje tectyl uit de kofferbak en dat was dus meteen opgelost


put roest??
en die keur meester ging akkoord met jou manier van behandelen???
heel merkwaardig maar ik had je gewoon een leiding laten maken!!

remleiding mag niet roesten en om er achter te komen of er spraken is van putroest mag je ze opschuren maar niet te ver natuurlijk!!!!  (wand dikte moet natuurlijk wel dik genoeg blijven) blijven er dan putjes over in je leiding is het gewoon afkeur!!

gr maikel

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: keuring. even klagen
« Reactie #170 Gepost op: do, 01 sep 2011, 09:17:43 »
Ik denk dat hij met putroest gewoon oppervlakkige roest bedoelde..  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..