Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Raven GT op ma, 17 dec 2007, 22:25:55

Titel: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op ma, 17 dec 2007, 22:25:55
Welkom in het Project Topic van mijn Polo.      -prut-

Na 10 jaar alles op de brommert gedaan te hebben, wat ook tevens mijn andere verslaving is, Werd het met 26 jaren jong toch een keer tijd voor een rijbewijs.
Na 1,5 week hard studeren in 1 keer het papiertje (eigenlijk pasje )  dan toch verdient, en dus ook direct marktplaats opgedoken, en met de Zundapp op jacht naar mijn droomauto.
15 dagen later was het dan toch zover, en na en hooooooop Polo's gezien te hebben, is het deze geworden. Niet de mooiste, en zeker niet de best onderhouden Polo ooit.
Maar wel exact wat ik zocht, een orginele (Duitse Grijs Import )  2F GT met 3f Blok, in de kleur zwart. (Vindt ik mooi, iedere gek zijn gebrek. )
Zoals al opgemerkt is het een auto met een hoop aandachtspuntjes, een paar kleine oude schadetjes die niet helemaal perfect zijn opgeknapt, en ongeveer 10 jaar achterstallig onderhoud....
 -boehoe-
Gelukkig houdt ik wel van sleutelen, en doe ik dingen graag in 1 keer goed.
Voordeel is bij een slecht onderhouden bak als deze, dat je (bijna) geen verborgen gebreken tegenkomt.
 -nana-

Het is de bedoeling om deze GT grotendeels standaard te roestaureren (ja roest ja... ) met een "Luxe Pakket" wat er af fabriek niet was te krijgen.
Zeg maar de GT zo die had kunnen zijn. In mijn ogen dan.
Dat houdt in :  Buitenzijde Orgineel met een tikkeltje Golf 2 Ralley  -naughty-, en alles in kleur meegespoten.
                     Binnenzijde grotendeels orgineel met wat extra luxe erin.
                     Aangezien ik dit jaar al 22.000KM met het beestje het afgelegd, en het mijn enige auto is, wil ik er wel graag wat luxe in hebben.  -nana-
                     En voor de mensen die me al kennen, de fanfare blijft aanwezig...   -dj-
                     


Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op ma, 17 dec 2007, 22:29:21
Polo na grote poetsbeurt 10 maart. Dag dat ik m kocht.

(http://i240.photobucket.com/albums/ff59/RavenGT/MijnPoloKlein10maart-1.jpg)

Verwijdert :  1 oude leren jas
                  2 Blikken speelgoedautos
                  1 Fles ruitontdooier
                  1 Fles Contactspray
                  12 Flesjes Slotontdooier
                  1/2 Fles Cola
                  1/2  Emmer sigaretten peuken (dit waarschijnlijk omdat de asbak er steeds uit flikkerde... )
                  En verder nog 2 zakken afval...
 
                  Meeste kwam uit de kofferbak die niet meer openging omdat het stangetje los was geschoten.  -uitlachen-

Enfin, dit is het resultaat van ongeveer 4 uur wassen en poetsen, 2,5 uur stofzuigen, en 3 Spuitbussen luchtverfrisser, alsmede 4 spuitbussen interieurreiniger en 2 Flessen Ruitenreiniger.
En gelijk alle bolletjes vervangen aangezien er niks werkte. En de olie en water ook maar bijgevuld aangezien er niet te zien was of dat ooit op peil had gestaan  -gert-
Alla, de prijs was er ook naar zullen we maar denken...  -nana-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op ma, 17 dec 2007, 23:05:04
Tot dusverre Technische Vrijetijdsbesteding sinds 10 Maart.

Alle Filters vernieuwd, Alle Vloeistoffen ook, en de ruitenwisserbladen vernieuwd.
Nieuwe Bougies erin, en een blik keerringweekmakerspullie. (Dit aangezien hij zijn plek nogal duidelijk markeert....   -naughty-

4 Nieuwe Banden 165/65R13 Ipv 2 x 155/75R13, 1 x 165/50R13 en 1 x 165/60R13

Achterremmen vanaf en inclusief de Remkrachtverdeler Compleet vernieuwd, enige orginele is nog de ankerplaaten en de stellers.
Leidingen, slangen, wielremcilinders, voeringen, zelfs de trommels en alle veertjes zijn vernieuwd.
Rondom Nieuwe schokbrekers en veren, Vogtland Juniorkit, rondom 35 mm verlaagd.
Gelijk ook de domlagers vervangen, alle wiellagers, en de stuurkogel en fuseekogelhoesjes.

Wat kapotte Vacuum slangen vervangen (Dennis bedankt  -thumbsup- voor het helpen zoeken )
Accu wak ff dichtgebaggerd met 8 lagen polyesther en een bitumenmatje.
3de Remlicht gemonteerd, gaatje in de achterbak proffesorisch verholpen. (Althans tot ik vrije tijd in combinatie met een lasapparaat heb  :D )
Nieuwe koplamp linksvoor ivm Apk afkeur.
Sportgrille en booskijker foetsiebah en orginele Grille erop met GT Logo. (Wederom bedankt Dennis  -thumbsup- )
Radio ingebouwd, Speakers zaten er nog in, alhoewel dat later anders komt.  -klus-

Fanfare na een jaar of 10 eens opgezocht, uit zijn kratje gehaald, en gekeken of tie nog werkte, stof afblazen deed ie gelukkig zelf, alsmede al mijn buren naar buiten laten komen.  -naughty-
Die dus ook maar gemonteerd, zelf rekje voor gebakken, aangezien het originele rekje er niet meer bijzat, en uberhaupt niet zou passen in de Polo.
Hier hoe het ongeveer klinkt, het is "River Kwai" .

http://www.speeding.co.uk/acatalog/Horns.html

Werkt super vergeleken met normale claxon, dan kijken mensen niet op of om, nu kijken ze om, blijven kijken, en fietsen spontaan een heg in.... :D
Dat is wat er tot dusverre ongeveer aan gebeurt is.
Voor dit jaar vindt ik het mooi geweest, Na Oud en Nieuw Ga ik weer verder met sleutelen.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op ma, 17 dec 2007, 23:23:22
Ik lees al iets over vacuumslangetjes: viel me op tijdens de Nunspeet-meeting
dat ie beetje belabberd stationair liep: das nu verbeterd?

Lijkt wel een onderhouds-inhaalrace, maar zo te lezen is ie nu wel in betere
handen als bij de vorige eigenaar -prut-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op ma, 17 dec 2007, 23:50:43
Dennis heeft even de ontsteking afgesteld, en een vacuumslangetje vervangen, ik ga morgen ff kijken voor een paar meter van die zooi,
dan doe ik de kleintjes met de kerstdagen ofzo mooi even.
Hij loopt nu beter stationair en pakt een eind mooier op.
Het is nog niet helemaal het beoogde resultaat, aangezien hij nog steeds in zijn toeren staat te "zagen".
Na lang zoeken hebben we een paar ideeen, dus ik ben ff aan het sparen/rondkijken op sloop en ebay voor onderdelen.
Zo zoek ik nog een lamda sonde, 4 draads, aangezien we vermoeden dat die een beetje traag reageerd.
En zo nog wat van die dingetjes. Tis meer zoekwerk als kosten, dus zit ik eens ff te kijken wat dat me gaat kosten, aangezien ik begin komend jaar
toch zoiezo nog ff de koppakking, distributie, keeringen, carterpakking, kleppendekselpakking en bougiekabels/ verdeelkap/ rotor wou vernieuwen.
Dan neem ik gewoon ff een dag of wat vrij en doe het allemaal tegelijk op me gemak, kan ik ook gelijk ff de kop, en het koelsyteem reviseren,en ombouwen naar 2 traps thermoschakelaar.
Waarschijnlijk ben ik dan ook van zijn plaatsmarkerende gewoontes af....       -naughty-
Dan heb ik in ieder geval het motorische onderhoud weer helemaal op peil, en weer een hele hand mogelijke oorzaken afgestreept,
 mocht het dan nog niet verholpen zijn....
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Dennis op wo, 19 dec 2007, 17:24:36
Ik heb het idee dat de gasklep-potmeter niet/niet altijd werkt.
Binnenkort maar even de laptop eraan hangen en e.e.a. nalopen.
Lambdasonde is mogelijk, maar momenteel niet de hoofdverdachte  :P

Stukje carterontluchtingsslang hebben we vervangen, die was helemaal gaar.

Koelsysteem: al gekeken of er überhaupt een thermostaat in zit?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op wo, 19 dec 2007, 17:41:49
Dennis R. Eggen? :P
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: martijn op wo, 19 dec 2007, 17:54:02
oei oei, dat jullie dat volhielden in de loods.. Uitlaatgassnuivers -ja-

Thermostaat had je net vervangen toch?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op wo, 19 dec 2007, 23:32:15
Citaat
oei oei, dat jullie dat volhielden in de loods.. Uitlaatgassnuivers

Thermostaat had je net vervangen toch?

Nee, Thermostaat nog niet, als die er al inzit....  :(  ik kom momenteel niet boven de 70 graden uit dus...
Ik ben erger gewend hoor qua gas, Castrol TTS in 1 : 25  -naughty- moet je dan de rookwolk eens zien als je proefdraait....

Citaat
Koelsysteem: al gekeken of er überhaupt een thermostaat in zit?

Nee, nog niet, en als die erin zit is tie stuk dus ik bestel vandaag of morgen ff een nieuwe met een nieuw huis, is dat ook gelijk 100% in orde.
T lukt me momenteel alleen steeds niet om langs de automaterialenzaak te gaan, loopt steeds uit op werk...  :(
Ach ja, anders ga ik vrijdag of zaterdag ff aan... hij wordt in ieder geval niet te warm   -naughty-

Iemand enig idee wat de Gasklep Potmeter kost voor een 3f vindt m niet zo gauw op inet  -dunno-

Ben ook nog naarstig opzoek naar een elektrisch schema vna een 2 traps thermo schakeling voor de koelvin, en dan niet in het russisch...  -naughty-

Van het weekend maar weer aan het sleutelen  -thumbsup-  -klus-

 -prut- -prut-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Dennis op wo, 19 dec 2007, 23:43:25
oei oei, dat jullie dat volhielden in de loods.. Uitlaatgassnuivers -ja-

Thermostaat had je net vervangen toch?

Was ook niet helemaal mijn bedoeling, gelukkig heeft de loods aardig wat m3's  -wtf-

Heb gisteren ook de thermostaat van de G40 vervangen door een nieuwe origineel VW exemplaar.
Resultaat: niet boven de 70 graden, alleen bij stilstand.
Vandaag maar even vervangen door een andere nieuwe.
Ook nog even getest in heet water, die van gisteren stond inderdaad koud al open.
Kortom: "net vervangen" zegt ook niet alles.  :)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op za, 12 jan 2008, 18:29:49
Kleine Update :

Vandaag weer eens ff redelijk weer buiten, dus weer eens even met de Polo aan de gang gegaan.
Vanmorgen nieuw Thermostaathuis met nieuwe Thermostaat gemonteerd, en gelijk even de temperatuurschakelaar vervangen.  -klus-
Resultaat, voor het eerst in een lange tijd komt het blok boven de 70 graden uit, en is het binnen lekker warm, oude thermostaat stond vol open, en zo vast als een huis.
Oude huis was zo lek als een mandje, en zo te zien al eens gerepareerd met secondenlijm ofzo  -gumuz-
Alles werkt weer prima, en de koelvin slaat nu in bij 95 graden en stopt weer bij 90 ipv slaat in bij 115 en stopt weer bij 110 graden.
Kan ik s'ochtend weer eens met warme voeten op werk aankomen  -naughty-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Serge op za, 12 jan 2008, 19:18:40
controleer ook gelijk je olie ,deze kan door te koud blijven ,teveel vocht opnemen
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Serge op za, 12 jan 2008, 19:20:23
en een lekker warm autootje is ook weer prettig
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op za, 09 feb 2008, 18:46:50
Zo, daar zijn we weer na een paar weken stilte, Na het hoofdstuk koelvloeistof lekkage opgelost te hebben, begint de GT nu met olie zijn plaatsje te markeren...
Gelukkig valt de hoeveelheid mee, Vrijdag stond er een afvaardiging van Greenpeace te protesteren tegen mijn Polo...  -moon-
Ikzelf vermoedt Carterpanpakking en en keeringen aan ditributiezijde.
Gooit momenteel 1 liter olie per 300 km naar buiten, dus eerst maar eens pakkingen en keerringen besteldt bij de automaterialen shop alsmede
direct maar eens even een distributieriem en waterpomp gehaald.
Dus binnenkort gaan we weer eens aan het sleutelen  -klus-
Hij is vooral nat aan de voorzijde van het blok, en tussen de kop en het injectie systeem dus als iemand enig idee heeft of het wat anders kan zijn hoor ik dat graag.  -thumbsup-

Meer nieuws als we gesleuteld hebben.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Serge op zo, 10 feb 2008, 20:59:53
klepdeksel pakking of nokkenas keering
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op zo, 10 feb 2008, 21:31:09
Of krukaskeerring dis.zijde.
(was bij m'n GT een tijdje terug ook: zelfs dynamo was nat van de olie)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op ma, 11 feb 2008, 00:27:01
Dat idee had ik inderdaad ook al Sjon en Serge, ik kon niet echt duidelijk zien waar het wegkomt, aangezien het hele blok aan de voorkant onder een dikke laag olie zit, dus ff een paar liter olie bijgehaald om de week door te komen, en direct beide keeringen aan distrizijde besteld, en kleppendeksel en carterpakking.   -thumbsup-
En omdat ik de zooi toch los heb, gelijk ff vers distributie riempje, waterpompje en v-snaar.   -dj-
Kan die er weer even tegenaan.
Dan binnenkort weer eens een beurtje geven, en ff de ontstekingsrommel verversen, en we kunnen weer met goede moed dit verse jaar doorpruttelen  -sturen-
Een ding is alvast geweldig, sinds er een nieuw thermostaat huis opzit lekt ie geen druppel koelvloeistof meer, en heb ik s'ochtends lekkere warme voetjes  :D
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op za, 16 feb 2008, 19:59:51
Enfin, weer druk aan de   -klus-  dit weekend
Kleppendekselpakking zit erop, nu nog even ..... WTF ????
Draadjes van dynamo naar startmotor /stekkerblok op spruitstuk COMPLEET verkoold  -boehoe-
Klemmetje op de carterpan is ooit eens afgebroken, en nu hebben de draadjes lekker tegen het carter liggen raggen, en zijn sluiting gaan maken...    :(
Dus als de sodemieter ff richting winkel (ze zijn hier vroeg dicht op zaterdag.... ) en ff spul wezen halen, om dit ff te reconstrueren zonder de verkoolde crispy factor.
Zit nu ook weer goed. Carterpan pakkingkje ook gelijk even ververst   -dj-
Ik krijg alleen de krukaspoelie bout nog niet los, iemand hier nog tips voor (behalve slagmoersleutel) om dat morgen ff rap los te MacGyveren ???
Ik dacht zelf eraan om ff een ringsleutel verrot te slijpen en daar een pijp op te zetten. Aangezien die met gewoon brute kracht niet los wil. ( behoorlijk bruut !!! )
Verder nog tips / opmerkingen ivm vervangen waterpomp en distri riem ? Wat zijn de handigheidjes die ik niet ken...  -dunno-
Dan gaat ik morgen weer eens verder met het beest  -klus-

 -prut-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op wo, 20 feb 2008, 18:52:33
En weer een stap verder, distributieriem vervangen, waterpomp en de Krukas en Nokkenaskeerring aan de distributie zijde.
Het blok blijft nu tenminste droog van onder  :D
Nu weer ff verder met mijn nieuw dekseltje  -thumbsup-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op wo, 27 feb 2008, 19:20:50
Eeeeeeen zoals sommigen van jullie afgelopen meeting hebben geconstateerd zuipt en lekt het kreng nog steeds olie als een bezetene....    -gumuz-
Gelukkig ben ook ik niet voor 1 gat te vangen en als alles mee wil zitten is zaterdag "the longest day" en heb ik het olie gezuip onder controlle....
Meer daarover  na het weekend.  -klus-
1 Ding scheelt in ieder geval, ik hoef nooit meer te tectyleren, aangezien er al een liter of 40 olie tegen de onderkant hangt  :D
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op wo, 25 mrt 2009, 21:04:29
Enfin, na een uitwijk manoevre voor een Malloot met Jeep en paardekar die dus niet weet waar een invoegstrook op een autoweg voor dient. Maar m dus direct OVER de invoegstrook zo de weg opdrukt, mag hier een slotje op.

Auto was nog goed met alleen een een spiegel missend, deuk in de achterklep en een ingedeukte deur.
Tot de berger ff lomp bezig ging terwijl ik stond te blazen (niks op uiteraard ), en met de auto op de handrem en in de versnelling (beide notabene door hem gedaan) ff de auto de sloot uit ging lieren.

Met als handig gevolg dak nu een krat bier in de auto kan zetten ZONDER de achterklep eerst open te doen.  -boehoe-

Achterplaat rechts kompleet losgescheurd van de bodem.  -gert-
Wou me nog wel 50 euro geven voor het wrak, maar aangezien ik er net een ander blok ingezet had, alsmede kompleet nieuwe vering en remmerij, heb ik maar wat onbeleefds gezegd, aangezien meneer toch al geenszins van plan was de gemaakte schade te vergoeden.

En omdat de veroorzaker van het ongeval doorgereden was, is er geen tegenpartij, dus krijg ik uit die hoek ook niks.
Zoals oom agent ter plaatse tegen me zei toen ik vroeg of ze ook misschien nog achter die ^&*^&%^ aangingen :
"daar zijn wij niet voor..."
Volgende keer dus niet stoppen voor die Eikel met z'n vestje maar mooi eroverheen  -moon-  , hij is toch nergens voor.

GT'tje staat dus lekker bij huis te wachten op de volgende Polo, om daar delen aan te doneren.  -klus-
Zal nog wel even duren aangezien ik net een eigen huis gekocht heb met veel werk.
Dus tot die tijd, na een korte affaire met een Volvo 343 L, staat er nu een Golfje 2 1600 voor de deur, aangezien die toch wat makkelijker een kar met bouwmaterialen voortsleept.

Zodra ik verder ben met het huis, wordt t toch tijd voor of een steil, of een Classic / Derby met een bult GT onderdelen  -dj-

Tot die tijd cross ik fijn in me Golfje in de rondte, en zal hiermee waarschijnlijk dit jaar nog wel op een meeting verschijnen.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 25 mrt 2009, 21:13:06
 -wtf-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op wo, 25 mrt 2009, 21:18:13
Fijn he dat paardenvolk: houden totaal geen rekening met 't overige verkeer.

Helemaal zuur dat de berger een nog te redden polo vakkundig sloopt. -gert-
(alsof dat met 50 euro te repareren is -gert-)

Weer een echte GT minder..... -boehoe-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Serge op wo, 25 mrt 2009, 22:08:06
paardenvolk moet op het paard zitten .

2pk toevoegen in een aanhangwagen achter een auto is in mijn ogen nog steeds een 100 pk downtunen
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: patrick86c op wo, 25 mrt 2009, 22:35:59
 :D
Het is gewoon doodzonde van die domme bergings lul,had toch wel vriendelijk verzocht om met geld over de brug te komen.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Marjolijn op do, 26 mrt 2009, 00:10:50
Ik mag hopen dat jij en de tegenpartij wel een schadeformulier hebben ingevuld?  -wtf-

En die verzekeraarshulpdienst die jouw auto heeft vergalt zou ik toch zeker ook aansprakelijk stellen voor de schade. Dergelijke schades is het bedrijf gewoon voor verzekerd en is echt niet af te doen met ff 50 euro van de lompe chauffeur. Heb je rechtsbijstand?

Ben wel benieuwd of de agenten in kwestie nog een registratie op papier gaan zetten...? Hebben ze daar iets over gezegd?

Getuigen?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Mark op do, 26 mrt 2009, 05:32:01
 withstupid

Zou toch echt wel ff contact met het bergingsbedrijf opnemen inderdaad ( neem aan dat de polizei kan getuigen in deze  ? ).

 
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Dennis op do, 26 mrt 2009, 09:57:24
Welkom terug  :)

Helaas wel met een wat minder bericht  -wanker-

Kun je niks met het waarborgfonds?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 10:55:30

@marjolijn!!             Ik mag hopen dat jij en de tegenpartij wel een schadeformulier hebben ingevuld?


En omdat de veroorzaker van het ongeval doorgereden was, is er geen tegenpartij,    Nee dus -marcel-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: uuldriks_g40 op do, 26 mrt 2009, 12:33:09
paardenvolk moet op het paard zitten .

2pk toevoegen in een aanhangwagen achter een auto is in mijn ogen nog steeds een 100 pk downtunen
LOL
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op do, 26 mrt 2009, 12:50:28
@marjolijn!!             Ik mag hopen dat jij en de tegenpartij wel een schadeformulier hebben ingevuld?


En omdat de veroorzaker van het ongeval doorgereden was, is er geen tegenpartij,    Nee dus -marcel-
2 gebeurtenissen:
1x uitwijken en van de weg af => tegenpartij doorgereden
1x kapot getrokken door berger => berger is tegenpartij met politie als getuige
(aangezien ie op dat moment aan 't blazen was: standaard procedure, neem ik aan)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 13:04:24
denk je nou echt dat een berger een schadeformulier in gaat vullen? -gert- die maakt dit soort dingen dagelijks mee!!

een auto trek je zomaar niet kapot, dus dan zal er meer aan de hand zijn geweest lijkt mij -dunno-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Dennis op do, 26 mrt 2009, 13:08:08
een auto trek je zomaar niet kapot

Met lomp gedrag wel  -wtf-

http://www.youtube.com/watch?v=FDjmylmXxew
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: martijn op do, 26 mrt 2009, 13:19:44
denk je nou echt dat een berger een schadeformulier in gaat vullen? -gert- die maakt dit soort dingen dagelijks mee!!

een auto trek je zomaar niet kapot, dus dan zal er meer aan de hand zijn geweest lijkt mij -dunno-

rustig aan... Geen reden om opgefokt te gaan doen -prut-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 13:22:02
Met lomp gedrag wel  -wtf-

http://www.youtube.com/watch?v=FDjmylmXxew

Gek he als je met 2g vooruit rijdt -wanker-
een auto uit de berm halen met rem erop en in de versnelling lijkt mij nogal rustig gaan!!

ik denk niet dat de berginspersoon de polo met een sprint uit de berm heeft gehaald!

@martijn.. opgefokt -hitit-  dit is nog rustig. hehe  (bedoel er verder niks mee ma mijn familie heeft een aantal bergers)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: martijn op do, 26 mrt 2009, 13:22:35
Ja Dennis!  :P

@ Richard;

RavenGT is er bij geweest, het is zijn auto, laten we er van uit gaan dat hij gelijk heeft? ??
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 13:23:51
ja snelle -nana-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: martijn op do, 26 mrt 2009, 13:24:20
 :D

(Vlugge Japie)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 13:24:52
Ja Dennis!  :P

@ Richard;

RavenGT is er bij geweest, het is zijn auto, laten we er van uit gaan dat hij gelijk heeft? ??

Jij weet toch niet wat er in z,n vorig leven is gebeurd met de polo! of is raven de 1ste eigennaar?  dan heb ik niks gezegt
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: martijn op do, 26 mrt 2009, 13:29:22
 -off-
  -off-
   -off-



Ik zeg ook; 'laten we er van uit gaan'. Op dit moment weet hij het beste hoe zijn auto er aan toe was, niet jij (of ik).
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: richard-polo op do, 26 mrt 2009, 13:32:03
dat zeg jij -nana-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Sjon op do, 26 mrt 2009, 19:25:05
Aangezien die berger al 50 euro wou aanbieden, bekend ie schuld.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Jaap op do, 26 mrt 2009, 19:42:37
In mijn ogen ook.
Want waarom ' matsen ' als je niets verkeerd hebt gedaan?
Maar goed: Daarmee scheren we nog niet iedere berger over 1 kam.. toch?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 26 mrt 2009, 19:43:25
Wel bijzonder om de handrem aan te trekken als je in de sloot ligt, trouwens? Gewoonte? -dunno-
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: RoelG op do, 26 mrt 2009, 19:44:48
heb ooit eens half inde sloot gehangen.
Berger wilde me er zo uit takelen dat het niet anders kon dan dat ie er verder in zou kiepen.
Gelukkig mijn broer bij me die als ingenieur even haarfijn uitlegde dat DAT niet zo snugger was.
Verder eigenlijk alleen maar positieve ervaringen gehad.(alhoewel die tot het minimum probeer te beperken)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: patrick86c op do, 26 mrt 2009, 19:46:00
Ja,dat begreep ik ook al niet echt,on ervaren mischien?
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Serge op do, 26 mrt 2009, 20:15:06
een berger krijgt eerst een cursus .

en als een auto in 2en scheurt door takelwerkzaamheden om de auto uit de sloot te halen . is het beestje er echt wel wat slechter aan toe geweest (zoals ik uit het verhaal kan opmaken is de langsdrager achter aan de rechterkant bij het binnenscherm al aardig kroky geweest ,hoef je vaak niet te zien door tectiel)
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Marjolijn op do, 26 mrt 2009, 23:42:40
Ik had begrepen dat er eerst nog contact tussen de 2 partijen was geweest voordat de andere partij was doorgereden, niet dus. In dat geval, gevalletje waarborgfonds. Aangifte doen bij de pliesies, schadeformulier invullen, schade laten taxeren en opsturen naar waarborgfonds. Het duurt even, maar je krijgt je geld uiteindelijk wel.

Wat betreft de aanvullende schade zou ik het even aan de schade expert overlaten of hij kan beoordelen wat de berger voor aanvullende schade heeft veroorzaakt. Daarvoor moet je denk ik de berger aansprakelijk stellen, maar je kan het ook proberen op 1 hoop te gooien en het bij het waarborgfonds te verhalen.
Titel: Re: Project [ 45-DD-JH ] 2F 1991 Polo Coupe GT 55Kw Zwart
Bericht door: Raven GT op za, 28 mrt 2009, 02:29:29
Waarborgfonds al aangeschreven, maar aangezien de dienstdoende heren het maar opgeschreven hebben als ik meen: "macht over het stuur kwijtgeraakt" en er verder geen getuigen zijn. Krijg ik daar al nul.
En dan kreeg ik terplekke ook nog het commentaar van de jongste: "maar hier is ook een doorgetrokken streep, u heeft op die weghelft niks te zoeken..."
Moek er vol met 100 inhengsten dan ???

Auto schuin t.o.v. de vrachtwagen en dan lieren met gang sloopt helaas een hoop.
Het feit dat tie m vervolgens ALSNOG verder eroptrok aan het trekoog achter ook niet echt...
Een collega van me heeft helaas met de zelfde berger een soortgelijke ervaring.
die had na de berging het subframe eronder weg...  -gert-

Het plaatwerk achter was niet echt rot, meer compleet de lassen "doorgescheurd"  zegmaar.
Om precies te zijn is de achterplaat op het laswerk losgescheurd.

Maar ik blijf positief, ik heb voor de volgende Polo een complete donor GT staan met 3F blok met weinig kilometers.
En hele mooie 5 spaaks Zender velgjes 13 inch onder de golf, die passen vast ook onder een polo... -naughty-
Vering, Remmerij en div andere dingen van de GT waren ook net 2 a 3 maanden oud, dus voor het volgende project heb ik bijna alles wat ik nodig heb al op de plank liggen  -klappen-

Nu eerst mijn huisje ff opknappen en dan op zoek naar een Classic/Derby en dan heb ik weer wat te knutselen  -klus-
Heb namelijk bij de meeting in de Meern inspiratie opgedaan en pas in duitsland onder het boodschappen doen ook nog een hele mooie Classic RatRacer zien staan.

Als ik nou ook me Golfje ff goed aan de loop krijg ben ik voorlopig gelukkig. Is ook net een Polo allen dan met meer sleutelruimte onder de kap.