Auteur Topic: Wie is polosimba?  (gelezen 5034 keer)

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Wie is polosimba?
« Reactie #60 Gepost op: zo, 04 dec 2011, 00:21:37 »
Jullie maken me wel warm om zelf de handen uit de mouwen te gaan steken.

Mijn eerste vraag is wel: hoe maak ik de motor-ruimte schoon? Er zit een dik laagje stof en vuil op. Met water en autoshampoo of gewoon lauwwarm water? De vaste koetsdelen, maar anders met de motoronderdelen zelf?
En mag ik al enkele roestige plekjes bijschuren om later bij te werken (welke korrel?)

Ander vraagje: hoe krijg ik een vijs losgedraaid, die vastgeroest is? De schroef is al een beetje beschadigd door over te draaien. Ik heb al wat olie gedruppeld, maar dat lost niks op. beetje gewikt en gewogen. Ik wil hem niet uitboren, maar wat te doen? (Het gaat hier over de houder van het reservoir van de achterruitwisser). Moervast  -dunno-
« Laatst bewerkt op: zo, 04 dec 2011, 00:29:15 door PoloSimba »

Offline vw 1996

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
  • Geslacht: Man
Re: Wie is polosimba?
« Reactie #61 Gepost op: do, 22 dec 2011, 19:59:21 »
voor het schoonmaken van je motorruim kun je een stoomreiniger het best gebruiken denk ik helpt bij mij altijd het beste.

over de roestplekken welke plekken bedoel je (ik heb de auto toen ook bekenken in wolvega) op de achterklep of de achterste wielranden?


Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Wie is polosimba?
« Reactie #62 Gepost op: do, 22 dec 2011, 21:02:38 »
Ik ga eerst de Regatta Lx opmaken. Die heeft binnenin enkele oppervlakkige roestige plekken. Ik heb begrepen dat ik van groffe korrel schuurpapier naar lichter ga?
Aan de buitenkant enkele streepjes lakschade.

De motorruimte kan ik idd zo eens proberen, met stomer.
 De nonkel van mijn verloofde is kenner op gebied van auto's schoonmaken, dus die weet wel raad. Hij heeft allerlei. Nu de bumpers er af gaan en zo, kan ik overal goed aan. Ook dakgootjes enzo. Dat wordt het volgende werk: helemaal schoonmaken en dan de wielen eraf om zo eens te inspecteren.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is polosimba?
« Reactie #63 Gepost op: do, 22 dec 2011, 21:22:40 »
Probeer bij het schoonspuiten wel de electronica te mijden. Met draaiende motor doen en houd afstand ivm eventuele hoge druk. Hele vette plekken schoonmaken met bv. remreiniger en/of groene zeep. Als je roest gaat behandelen is mijn advies er wel iets op te spuiten/verven, anders moet je na een tijdje overnieuw beginnen. Lakschades aan de buitenkant kan je eerst met commandant 4  goed gaan poetsen en dan weer in de was zetten. Als de krassen door de verflaag gaan is denk ik de enige oplossing bijstippen en daarna (als de verf uitgehard is) proberen weg te poetsen, Kijk anders eens bij het topic schadeherstel en post daar een foto van de plekken. Er zijn hier een paar mensen die het vak beoefenen. Maar ik begrijp dat er motivatie is dus het gaat wel goed komen  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..