Auteur Topic: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )  (gelezen 9274 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:32:10 »
Hallo mensen,

in de toekoms zou ik graag een polo1 gaan restaureren. Ik ben 7 jaar werkzaam geweest binnen een schadbedrijf geweest maar ben van beroep veranderd en om nu toch te blijven sleutelen zou ik van een kennis een polo 1 kunnen overnemen. dit ging helaas niet door maar ben toch bij het idee gebleven om een te gaan zoeken. zelf heb ik nog twee polo's van t type 2 waar ik mee race. mijn vader doet hierin het motortuning gebeuren en ik het cosmetische werk. Ik kom uit het zuiden van het land en ben in de dertig. Ik kwam na zoeken dit forum op t spoor, heb maar even ingelogd en bij deze iets over mij verteld. Wel zo netjes.

Groetjes ramon
« Laatst bewerkt op: vr, 09 okt 2009, 20:03:05 door Jaap »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #1 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:33:57 »
Welkom.

2 stuks Polo 2 in race-stijl =>  -foto-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #2 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:34:09 »
 -welkom-

zelf heb ik nog twee polo's van t type 2 waar ik mee race.
-foto-

in de toekoms zou ik graag een polo1 gaan restaureren. Ik ben 7 jaar werkzaam geweest binnen een schadbedrijf geweest maar ben van beroep veranderd en om nu toch te blijven sleutelen zou ik van een kennis een polo 1 kunnen overnemen. dit ging helaas niet door maar ben toch bij het idee gebleven om een te gaan zoeken. zelf heb

gelukkig worden ze nog wel eens aangeboden.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #3 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:43:35 »
Ik zou bijna zeggen: HAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllooootjes.

Maar toch even de hint/tip: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5182.0.html

Desalnietemin: Welkom!  -foto-

Polo'tjes 1 komen soms nog wel eens voorbij, al moet je bij de staat van de gemiddelde polo 1 niet te veel aan ' hard ' denken. Voor wat meer geld zijn er ook geweldige polo's te vinden, zelfs exemplaren met kriksteunen! :) Maar die worden langzamerhand zeldzaam, of je hebt geluk.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #4 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:46:38 »
 -welkom- -foto-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #5 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:49:58 »
nou niet in straat stijl, mar voor op het circuit. Ligt een 1300motortje in met bewerkte kop en webers erop, natuurlijk scherpe nokkenas. helaas heb ik van de polos geen foto's op mijn laptopje. Ben iets meer als twee jaar niet meer gaan racen  en zijn van plan om komend jaar weer aan te sluiten. Maar wil ook iets leuks voor op de weg.

Klopt het dat de polo 1 nog wel eens hier en daar te koop staan, ik zie ze bijna nooit, of voor belachelijke prijzen. Zelf heb ik motoren , nokkenassen en nog een set webers over voor te gebruiken, nu nog een auto. die wagen van mijn kennis is een duitser en zou goed zijn, niet invoeren. zat veel bij, motortje dat jaren geleden 12.000mark kostte, webers, de hele bende. Dikke wielen, rolkooi, verlaagd. moest alleen gespoten worden, perfect dus. Maar is beetje een apart verhaal. De auto is van zijn zoon, die is met de noorderzon vertrokken, maar de vrouw van mijn kennis kan geen afstand doen. dus denk dat ik na de winter eens ga zoeken.

gr.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: daaaaaaaaaaaaaaggg
« Reactie #6 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 19:52:27 »
Ik zou bijna zeggen: HAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalllooootjes.

Maar toch even de hint/tip: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5182.0.html

Desalnietemin: Welkom!  -foto-

Polo'tjes 1 komen soms nog wel eens voorbij, al moet je bij de staat van de gemiddelde polo 1 niet te veel aan ' hard ' denken. Voor wat meer geld zijn er ook geweldige polo's te vinden, zelfs exemplaren met kriksteunen! :) Maar die worden langzamerhand zeldzaam, of je hebt geluk.


solly voor het ongemak, mag veranderd worden door topic naam ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #7 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:16:08 »
weet iemand hier ongeveer wat zoal de prijzen zijn voor een polo 1f gt met werk , mag laswerk aan zitten maar geen rotte bak en interieur mag redelijk zijn, verder maakt niet uit. Is zoiets te koop voor een redelijk bedrag???
ongeveer een indicatie, is natuurlijk een lastige vraag, maar goed. iemand een voorbeeld of zo.

gr ramon.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #8 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:18:42 »
Welkom!

RoelG heeft in het nog vrij recente verleden een 1F GT met (minimaal) werk gekocht, dus die kan je wel een prijsindicatie geven, lijkt me?! Maar waarom het nou meteen zo moeilijk maken voor je zelf en specifiek een 1F GT willen vinden? Zeker als je toch gaat restaureren en motorisch een-en-ander zelf nog gaat tunen? -dunno-

Mijn eigen inschatting zou zijn tussen de € 500 en € 2500, afhankelijk van staat (mét werk), al dan niet met buitenlands kenteken...

Vraagje van mijn kant nog: wat houdt het zuiden van het land in (Nederland is breeeeeeed)?  -ja-

BTW: helemaal in de geest zou de topictitel: "Wie is sprint26?" moeten zijn volgens mij?! :D
« Laatst bewerkt op: vr, 09 okt 2009, 20:23:56 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #9 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:22:54 »
tja. het is een gevalletje wat de gek er voor geeft / vraagt.
Ze komen niet vaak langs. maar het kan zo zijn dat er ineens een op marktplaats staat.

Ik heb de mijne een half jaar geleden, behoorlijk hard, gekocht voor relatief laag bedrag (800,-)
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,6258.0.html
Maar dat beschouw ik als een uitzondering.

Bij een GT reken ik toch echt op een bedrag boven de 1000,-

Wat gekke gerrit zegt:
De kans dat er binnen een half jaar iets langs komt beschouw ik toch als erg klein.
Aangezien je toch aan zaken als een motorwissel denkt zou ik dan gewoon een normale 1f kopen. Die komen nog wel regelmatig langs.


Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #10 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:25:00 »
RoelG heeft in het nog vrij recente verleden een 1F GT met (minimaal) werk gekocht, dus die kan je wel een prijsindicatie geven, lijkt me?! Maar waarom het nou meteen zo moeilijk maken voor je zelf en specifiek een 1F GT willen vinden? Zeker als je toch gaat restaureren en motorisch een-en-ander zelf nog gaat tunen? -dunno-

Mijn eigen inschatting zou zijn tussen de € 500 en € 2500, afhankelijk van staat (mét werk), al dan niet met buitenlands kenteken...


ik weet ook niet echt wat het verschil is tussen de 1f en de 1, zal wel het motortje zijn,nou dat gaat eruit en wordt door paps getuned, heb nog een motor en de nodige spullen. ook zie ik verschil in bumpers en het voorspoilertje onder de bumper en dat moet spoilertje erop. zal eerst eens op onderzoek gaan, dan iets aanschaffen. Moet in ieder geval een polo 1 worden. ik zelf dacht zo rond de 1000 euro. Die kennis van mij wil er 1250 voor hebben, daar zitten 8j wielen bij en een dure motor met tandwiel, nokkenas enz enz. ook een rolbeugel en sportfahrwerk eronder, dus echt goedkoop, maar ja wil m nog niet wegdoen, wacht dan nog effeuh af.

bedankt voor reacties.

gr.
« Laatst bewerkt op: vr, 09 okt 2009, 20:28:41 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #11 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:28:01 »
Ik zou zeggen: ga eerst eens een weekendje lekker lezen op dit forum, dan wordt het wellicht al wat duidelijker...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #12 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:28:49 »
Een harde polo 1 is lastig. Roel heeft dan een redelijke 1f gevonden en toevallig ik een poosje terug een audi. Een harde 1f GT word nog lastiger. Niet dat deze harder rotten  :) maar omdat een GT gewoon lastig te vinden is. Heb er zelf ook even naar gezocht maar de hoop opgegeven.

maar uuuh  -welkom- en succes met je zoek tocht

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #13 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:29:07 »
Ik zou zeggen: ga eerst eens een weekendje lekker lezen op dit forum, dan wordt het wellicht al wat duidelijker...

gaat goed komen.

greetz
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Wie is Ramon ( Was: daaaaaaaaaaaaaaggg )
« Reactie #14 Gepost op: vr, 09 okt 2009, 20:30:46 »
op marktplaats staat een 1f gt, een rode wagen. ziet er mooi uit. maar volgens mij een oude advertentie en bieden vanaf 1500euries


« Laatst bewerkt op: vr, 09 okt 2009, 20:39:41 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.