Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: vwpolocoupe op ma, 08 jan 2007, 10:31:58
-
na dat er een andere motor is ingekomen lijkt het alof ik een kraai in me benzine pomp heb.
Rechts achter kraait hij er lekker.
als ik de Pomp erafhaal en eens door spuit zal het dan opgelost zijn?
EN een andere filter erop en klaar?
of zeggen jullie van bestel maar een nieuwe (€?) of heeft er iemand op vooraad een G40 Brandstof pomp liggen?
Het geluid is er alleen als hij stationair WARM draaid.
-
Er zijn 2 pompen hè?
1 in de tank (opvoerpomp) en 1 naast de achteras (drukpomp).
Ben bang dat de pomp die herrie maakt vervangen moet worden.
Gelukkig heeft de G40 geen speciale pompen, NZ en 3F is zowieso hetzelfde (beide pompen). Pomp in tank is bij alle injectiemodelen hetzelfde.
-
Er zijn 2 pompen hè?
1 in de tank (opvoerpomp) en 1 naast de achteras (drukpomp).
Ben bang dat de pomp die herrie maakt vervangen moet worden.
Gelukkig heeft de G40 geen speciale pompen, NZ en 3F is zowieso hetzelfde (beide pompen). Pomp in tank is bij alle injectiemodelen hetzelfde.
NZ en 3F (wat was ookalweer NZ?) -wanker-
En de Opvoerpomp zit zeker onder de achterbank? (klapbaar)
Het geluid komt echt onder de auto vandaan.(druk pomp dus)
Leken wel 2 Pompen,aan elkaar.
Maar de grootste is de filter(251 201 h 11 H) en de wat kleinere de drukpomp zelf?
Heb geinformeerd
4euro filter
230 euro de nieuwe pomp -gert- zonder BTW:S
GEKKEHUIS,
Iemand mischien nog een BRANDSTOFPOMP(drukpomp) liggen?
Vr.Gr Eric. -klus-
-
sloop?
Een NZ is een multipoint 1.3 motor.
De laatste types 2 (86C) zijn er veelvuldig mee geleverd. De meeste type 2F zijn geleverd als AAV (1.3). Volgens mij is daarvan de pomp ook hetzelfde.
Bij de meeste polotjes vanaf ong. '88 (mits 1,3) zal je zo'n pomp tegenkomen (toch??)
Als het goed is heeft Barry er nog een liggen, die heeft net een 1.3 GT gesloopt.
BARRY??? -dunno-
-
Die van de single-point motoren (AAV / AAU) zijn anders! (alsin: ander onderdeelnummer)..
Onbekend of ze echter desondanks uitwisselbaar zijn. Aangezien het om een G40 gaat (delicate motor), en niet om een budget-banger, zou ik toch echt zoeken naar de bijbehorende pomp: van G40 (PY), 1.3i digijet (NZ) of 1.3i digifant (3F)
-
Als het goed is heeft Barry er nog een liggen, die heeft net een 1.3 GT gesloopt.
BARRY??? -dunno-
En anders hier:
Pieter1F:
http://www.polo86c.nl/cgi-bin....;t=380;
-
Heb ze een PM gestuurd :) dankje.
De pomp van een polo 1,3 multipoint is dezelfde,
ik ga ook eens kijken op een sloop hier
Kempenaar,Akkiestrondhorst,enz. -prut-
-
hij heeft er één liggen van een NZ motor, deze kost 65euro kompleet met filter en
bevetigingsplaat.
De PY(g40) ,NZ ,3F motor hebben de zelfde pomp.
Barry.
Moet ik nog ergens extra rekening mee houden met demonteren en monteren van de pomp?
Groetjes Eric. -klus-
-
EVEN een acute vraag:)
ik heb de nieuwe pomp van barry eronder zitten nu maar er is wel het een en ander (klein bekertje) benzine uit gelopen tijden het monteren.
maakt dit uit als ik hem ga starten?
Ik dacht van als er even geen benzine in de motor is dat vind hij niet leuk.
Maar hoe zit dat?
-
Contact aan, ff laten rondpompen en dan pas starten.
(eventuele luchtbellen pompt ie vanzelf rond: borrelen in tank)
En dan nog: van ff geen peut gaat een motor niet zomaar kapot van hoor
-
Contact aan, ff laten rondpompen en dan pas starten.
(eventuele luchtbellen pompt ie vanzelf rond: borrelen in tank)
En dan nog: van ff geen peut gaat een motor niet zomaar kapot van hoor
En rondpompen bedoel je (Dat gaat automatisch als je contact aan doet) of bedoel je ff gas pedaal in duwen zonder starten?
Dankje voor je info.
-
Pompen gaat elektrisch :)
Pedaal pompen zal niks helpen.
Gewoon even een paar keer op kontakt zetten, wachten tot je de pomp niet meer hoort.
Dan weer uit en op kontakt.
Na een paar keer kun je gewoon starten.
-
HEB IK DAT, Heb ik hem eindelijk in de regen enz vervangen ik starten vanmorgen,Met (gas bij) ging niet helemaal lekker
Heeft hij weer het zelfde geluid,Oh alle moeite voor niets.
Wat kan het dan zijn?? , krijgt hij geen goeie druk van een andere pomp ( die onder de achterbank?)
Groetjes Eric.
-
Wel de juiste kapotte pomp vervangen?
Mocht je de pomp in de tank gaan vervangen, maak dan ook het filter wat daar aan zit schoon, of vernieuwen.
-
JA die pomp maakt toch echt de herrie maar ik heb eens zitten na denken ik denk dat als die motor geen(of niet genoeg) benzine toevoer krijgt dan gaat die motortje zo klinken,
Dus ligt het aan de pomp in de brandstoftank.(opvoerpomp)
Ik ga daar eens een nieuw filter in plaatsen en dan hopen dat alles verholpen is.
Groetjes.
-
Wel de juiste kapotte pomp vervangen?
Mocht je de pomp in de tank gaan vervangen, maak dan ook het filter wat daar aan zit schoon, of vernieuwen.
Ja die onder de auto drukpomp die heb ik vervangen die maakte lawaai,Maar dat kwam gewoon omdat er (Als hij stationair loopt) niet genoeg benzine krijgt van de opvoerpomp(in de tank) dan hoor je de motor van de drukpomp.dus dat was het niet:( voor niets vervangen.Maargoed nu hopen dat het de opvoerpomp is,(heeft barry ook nog liggen)
maar ik dacht even snel die pomp bekijken,
~~ hoe zit die pomp vast eigenlijk in de tank?Gewoon geklemt?~~ Of?
ik zie namelijk geen verbinding zitten.
alleen 2 stangetjes 1 stekker 1 wat dikkere slang.
ik dacht ik kan de schroeven draaier erwel (tussen) zetten maar dacht als er wat in de tank valt ben ik verder van huis:p
Groetjes.
-
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-
-
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-
Ja zo zat ik ook.
Barry zei dat je met een schroevendraaier gewoon een beetje kan wrikken dan komt hij los(hangt in een rubber ofzo)
Ik kan er erg moeilijk bij om bvb te draaien (als er schroefdraad inzit)
Polo 1.3i opvoerpomp is het (gaat het over)
-
Laatst nog een carb-vlotter overgezet van de ene tank naar een nieuwe tank:
grote ronde witte plastic kun je draaien (linksom is los, rechtsom is vast)
Ik neem aan dat dit hetzelfde is bij een opvoerpomp -dunno-
Klopt Sjon ik heb ff paar foto's gemaakt van de pomp, alleen zat er bij mij niet de plastic ring
Op de foto heb ik met een rood pijltje aangegeven hoe de pomp vast zit
Door links te draaien komt hij los, en door rechts te draaien trek je hem weer vast.
Pomp in zijn geheel
En het filter aan de onderkant
-
Super goeie post!!!! -thumbsup-
Ik had hem vanmorgen met wat geweld los gekregen zat echt moer vast,
Maarja nu moest ik wachten op een nieuw filter.
Imitatie bestaat niet,Moest orgineel VW filter zijn.
dus morgen ochtend pas ophalen dan weer verder.
filter was zo los te draaien toch?
Ik hoop dat het na het vervangen van het filter is verholpen.:dunno:
Anders komt de pomp v barry goed van pas :D
-
Ik had een gloed nieuw filtertje op de tankpomp(opvoerpomp) gedaan(die ouwe zat wel ietsjes vuil aan maar was niet echt veel)
Maar nee weer het zelfde geluid (bij de druk pomp achteras). (trouwens als je dat motorpompje beetje heen en weer schud word het minder&meer het geluid)
ik kan nog 2 dingen bedenken
1: Dat ook de druk pomp van barry niet goed is.
2: dat de opvoerpomp(tank) dat die kapot is aan het gaan en dat ik die moet vervangen,
(p.s mischien komt het wel omdat er geen G40 opvoerpomp in zit maar nog steeds de orginele 1.3i pomp. en die het nog voortkan zetten omdat G40 meer benzine vraagt?
-
als je het geluid hoort, dan zou het een pomp moeten zijn.
Er resoneert niet iets?
Denk dat je pomp naar de filesteinen is. Rauwe lagers maken een vervelend geluid..
-
als je het geluid hoort, dan zou het een pomp moeten zijn.
Er resoneert niet iets?
Denk dat je pomp naar de filesteinen is. Rauwe lagers maken een vervelend geluid..
Alles werkt goed,
Stationair draait hij iets onder de 10000,
maar hij rijd super,Als je even een stuk rijd dan weer stil staat dan is het weer FF voorbij.(maar het geluid word als maar harder en dan lijkt het alsof hij in een keer BOEM stopt) zo klinkt het geluid van de drukpompmotortje.(waar dus het geluid vandaan komt)
( dus het kan niet zijn dat de drukpomp niet genoeg benzine krijgt door zijn motortje van de Opvoerpomp?) -klus-
-
( dus het kan niet zijn dat de drukpomp niet genoeg benzine krijgt door zijn motortje van de Opvoerpomp?) -klus-
Dat is dan zeer waarschijnlijk ja....
-
een NZ motor, De PY(g40) ,NZ ,3F IS Daarvan ook de OPVOERPOMP het zelfde?
-
een NZ motor, De PY(g40) ,NZ ,3F IS Daarvan ook de OPVOERPOMP het zelfde?
Ik geloof dat alle opvoerpompen hetzelfde zijn...
-
hmmm erg vaag allemaal,.
ik ga gewoon de opvoerpomp van Barry eens proberen,Ik weet het ook niet meer.
-
Eric,
Is het geluid echt na het monteren van het andere motorblok gekomen?
-
Eric,
Is het geluid echt na het monteren van het andere motorblok gekomen?
Hmmm nee meer na dat ik een keer 42 liter benzine moest tanken tewijl ik een 40 liter tank heb.....
:(
Eigenlijk heb ik 2 gloed nieuwe DRUK&OPVOER pomp nodig om het ff te testen.
Ik kan zondag wel even langs de meeting komen maar ik heb 2 verjaardagen dus kan maar heel ff langs komen,Dus je kan de Opvoerpomp dan mee nemen als je wil. -klus-
-
Dus je hebt met een zeer lege tank gereden, dan heeft de eerste pomp vuil binnen gekregen of heeft even droog gedraait, waardoor die waarschijnlijk druk verlies(beschadigt is) heeft
Dat van de motor vroeg ik, omdat je mischien de slangen voor gewisseld hebt, of de slangen geraakt met het blok eruit/erin tillen.
-
42 liter tanken terwijl je ene 43 liter tank hebt :)
Er zijn 2 volume maten:
oud: 36 liter
nieuwer: 43 liter.
-nana-
Maar serieus: hoe je tankt, en hoe snel het vulpistool afslaat verschilt nog wel eens.
Mogelijk is het wel de oorzaak van de problemen: helemaal leeg rijden: rommel, troep, water?
-
Dus je hebt met een zeer lege tank gereden, dan heeft de eerste pomp vuil binnen gekregen of heeft even droog gedraait, waardoor die waarschijnlijk druk verlies(beschadigt is) heeft
Dat van de motor vroeg ik, omdat je mischien de slangen voor gewisseld hebt, of de slangen geraakt met het blok eruit/erin tillen.
ja daar twijvel ik niet aan,hij liep super en goed heb er denk ik al 3000 op ze minst mee gereden toen begon het,
het kwam volgens mij echt door dat ik een beetje lege tank heb gereden.
Maar ik lees dat de opvoerpomp die jij heb ook zelfde is als een G40
dus vervang ik die.En hopen dat het dan opgelost is.
zo nee DAN weer een nieuwe Drukpomp
maar 1st proberen met de opvoerpomp(zondag neem m maar mee) -sturen-
-
Nee Opvoerpomp ook vervangen nog steeds het harde geluid.
ik rij er wel gewoon mee heb de auto toch nodig.
Heb een filmpje van gemaakt alleen kan geen mpg posten only Jpg)
maar ja ik weet het echt niet meer wat het KAN zijn.
-
Niemand reageerd meer.
Ik weet het ook ff niet meer.
Nog 1 probleem :
De polo slaat soms af bij stationair draaien & afrit snelweg/stoplicht .
en stationair draaien gaat hij zelf wiebelen tussen 9000 10000 toeren,Soms slaat hij dus af,
en het geluid is er alleen maar als hij een beetje warm is(brandstofdrukpomp)
Jullie enige idee's tips of?
-
Heb je het reservoir ook vervangen wat bij de drukpomp zit op de bevestigingsplaat, kunstof doosje waar vier slangen op aan gesloten zitten.
En wat is je oude motorcode.....
-
Ja ik had alles vervangen de totale drukpomp,
En motor code is . polo 1.3i of bedoel je wat anders?
ps het gaasje van de opvoerpomp filter zat iets loss.komt er dan meteen vuil in de leidingen of alleen in het motortje?
-klus-
-
-off- Auto loopt al niet meer.
Garage gebracht en er komen 2 gloed nieuwe pompen in.
De motor kreeg geen benzine meer.
-
VERHOLPEN!!
door vuil is denk ik het drukregelaar (brandstofpotje) kapot gegaan..
Ik had alle pompen vervangen (2ehands) maar het geluid bleef
toen het gehele systeem (leidingen)door gespoten met lucht maar nee dat was het ook al niet,
toen dacht ik als laaste het druk potje
die draaide ik los en het benzine spoot eruit (zo veel druk zat erachter)(hele motor onder de benzine:( (ff lekker laten verdampen) toen potje vervangen en ja hoor gelukkig:)
foto :
-
Hèhè, goed dat het eindelijk verholpen is! -thumbsup-
Gefeliciteerd! (zal wel een opluchting zijn?)
Maar is dit nu door de garage verholpen of kwam je er alsnog zelf achter? (is me niet helemaal duidelijk) -dunno-
-
heet trouwens een drukregelaar.
Goed dat je nu weer zonder problemen rond kan karren!! -prut-
-
Drukpotje was een echt druk potje!
De benzine kwam niet meer retour,dus werd er startionair erg veel druk op gebouwd waardoor de pomp begon te piepen...
Alle leidingen zijn nu ook doorgespoten.
Arno
-
Hèhè, goed dat het eindelijk verholpen is! -thumbsup-
Gefeliciteerd! (zal wel een opluchting zijn?)
Maar is dit nu door de garage verholpen of kwam je er alsnog zelf achter? (is me niet helemaal duidelijk) -dunno-
Arno was er achtergekomen -hug-
meteen Chip en andere Poelie erop
Merk je nu zeker wel.Pff
& indd nu weer lekker rond rijden.
Thanks iedereen.
-klus-