Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polopim op za, 11 feb 2012, 12:03:09
-
Peoples,
Ik heb een vaag probleem met mijn stadslicht/parkeerlicht op m'n 2f coupe. Links werkt het stadslicht en parkeerlicht prima, maar rechts geeft geen sjoege. Zowel met de lichtschakelaar als met de richtingaanwijzer blijft rechts dood, terwijl met de schakelaar links wel werkt. Zit er een apart peertje in voor stadslicht dat dood kan zijn, of moet ik naar iets anders kijken?
Groeten Pim
-
Voor en achter? Stadslichtjes zijn voor apart ja. Zekeringetjes gecheckt?
-
Voor en achter ja. Zekering niet gecheckt maar is er niet gewoon 1 zekering voor links en rechts? Zal er zo eens naar kijken...
-
Is toch alleen voor, dus lijkt me kwestie van peertje vervangen. Straks maar ff een setje halen. Zijn er nog algemeen bekende kritieke apk puntjes voor een 2f coupe, behalve de tank? En nog eentje dan maar, hij wordt binnenin maar zeer langzaam warm bij deze temperaturen, thermostaatprobleempje?
-
komt de motor wel op temperatuur -dunno-
-
Langzaam warm worden in deze tijden hoeft niet aan de thermostaat te liggen, want impliceert dat-ie uiteindelijk wel warm wordt...?
Als-ie alleen warm wordt bij stilstand, en terugloopt in temp tijdens het rijden kun je wel concluderen dat de thermostaat open blijft staan en te snel/vroeg het grote circuit/de radiateur erbij betrekt...
-
Kartonnetje deed bij mij wonderen.
-
Kartonnetje kán de (tijdelijke) oplossing zijn, maar in zekere zin heeft een goed onderhouden auto met een goed werkende thermostaat zo'n kartonnetje helemaal niet nodig. Resteert nog uit de tijd van luchtgekoelde motoren, zoals in de 2CV, daar maakt het natuurlijk een wereld van verschil uit. Het kartonnetje is dus eigenlijk alleen symptoombestrijding...
-
Als verder als goed is welke symptomen bedoel je dan?
-
Hij wordt wel warm, motor wordt op de snelweg ca 90 graden na een tijdje rijden. Kartonnetje voor de grille of waar moet ik dan aan denken?
-
Voor de radiator.(Achter de gril) 90 graden is niet echt warm trouwens.
-
90 graden is alleen maar dé ideale bedrijfstemperatuur -gert- -gert-
Als de motor (of beter: de koelvloeistof) uiteindelijk gewoon 90 graden wordt, en bij rijden op de snelweg met 100+ ook gewoon strak 90 graden blijft, dan is er niets mis met de thermostaat.
Het kan met dit weer wat langer duren voor de boel warm wordt, want.. naja: vul maar in. Maar als de motor netjes 90 graden wordt, en niet inzakt tijdens het rijden,. is er niets aan het handje.
-
Hij wordt en blijft netjes 90+ graden. Maar binnen wordt het amper warm, kachel lijkt het amper te doen ofzo...
-
*Voel me nu een mongol* Vind het de minimale bedrijfstemp.
-
Hij wordt en blijft netjes 90+ graden. Maar binnen wordt het amper warm, kachel lijkt het amper te doen ofzo...
Heb je de ventilatieopeningen aan de zijkanten open? Deze geven standaard alleen maar koude lucht, deze dus dicht zetten als je het warm wilt hebben. De ventilatieroosters onder de voorruit en onder het dashboard zouden wel warme lucht moeten geven.
-
kachel kraan niet kapot en of kabelje die hem niet goed open en dicht doet
-
of verstopte radiateur natuurlijk
-
of verstopte radiateur natuurlijk
kachelradiateur bedoel je dan, neem ik aan? -dunno- -gert-
-
Inmiddels wat wijzer. Ventilatie-openingen dicht was ik inderdaad ook achtergekomen, dat scheelt een hoop. Echter nu werd van de week m'n blokkie niet warmer dan 70 graadjes volgens de thermometer in het dash, maar motor loopt verder prima en slaat ook niet af. Thermostaat vastgevroren door de kou?
-
Lijkt me toch niet goed werkende thermostaat.
-
Dat dacht ik idd ook al. Binnenkort ff fixen.
-
Stadslicht is inmiddels gefixt, peertje kapot :)
-
-koffiedrinken- -goodjob-
-
Thanks! Die thermostaat kijk ik nog ff aan, motortje doet het verder prima.... Iemand nog een goed adresje voor (nieuwe of goede tweedehandse) bumpers?
-
From the Vlait was er 1 aan het slopen, ff kijken in het onderdelen aangeboden gedeelte.
-
kachelradiateur bedoel je dan, neem ik aan? -dunno- -gert-
Had ik misschien iets duidelijker neer moeten zetten ja :)
-
Morgen apk-keuring... Ben benieuwd, volgens mij wordt dat een reparatie aan de uitlaat (meen een klein gaatje te horen midden onder de auto ergens). Verder moet volgens mij goed komen.
-
Afwachten....................ik dacht mijn golf ook klaar te hebben komen ze met dingetjes als: de kinderslotbeveiliging gaat er niet af, kentekenlampje stuk (deed het de dag ervoor nog), ruitenwisserblad op een hoekje gescheurd enz.
Ze vinden altijd wel wat. Succes!
Ps. Klein gaatje kan je nog dichtsmeren met Gun-Gun (uitlaatcement).
-
Ja maar ik heb dat niet, en ik weet niet waar het gat zit en geen fatsoenlijke krik om onder de wagen te kruipen.... Zie morgen wel verder, misschien is het wel niks. Voor zover ik de dingen gezien en bevonden heb is er verder niks aan de hand, maar goed ik kan moeilijk onder de auto kruipen dus weet niet wat ze daar nog tegenkomen.
-
Ben benieuwd, we duimen voor je -thumbsup-
-
Thanks ik ben ook erg benieuwd!
-
Nog geen apk... Het oordeel was: wiellagers achter hadden speling (konden ze afstellen), remleidingen achter waren helemaal doorgeroest, moeten compleet nieuwe op en de remslangen achter waren ook gescheurd.
-
Valt nog mee toch? Laat je alles doen?
-
Ja zeker, met die leidingen ga ik niet liggen klooien en de lagers afstellen deden ze er gratis bij. Totaal 220 euro incl keuring maximaal hebben we afgesproken. Dus hopelijk vrijdag weer rijdbaar, dit weekend heb ik hem sowieso nodig!
-
Niet gek, sleutelen is niet je hobby?
-
Jawel, maar kunde is niet erg paraat... Zeker niet op het gebied van remmen, ontluchten en weet ik het wat voor rimram er allemaal bij komt kijken. Ook heb ik geen brug of hoge krik ter beschikking, dus lekker laten doen!
-
En we hebben weer een jaartje apk erop! 15-03-2013!
-
Gefeliciteerd! -thumbsup-
-
Goede actie -thumbsup-
-
*Bump* Ik ga binnenkort geloof ik toch maar eens voor de distributieriem/waterpomp/spanrol vervanging. Heeft gisteren de 264k gepasseerd en ik heb werkelijk geen idee wanneer deze voor het laatst is vervangen....Is er iemand in een straal van ca 1 uur van Venlo die mij wil helpen dit in te bouwen voor een kratje pilseners? In de garage kost me dit toch gauw 180€ en het lijkt me interessant om zelf te doen. Anders wordt het gewoon garage :)
-
Sorry, maar de topic titel komt ondertussen totaal niet meer overeen met de inhoud/onderwerp. Tijd voor een nieuw topic -locked-