Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Ken op za, 28 dec 2002, 15:19:41
-
Vandaag de carterdichting vervangen, alles ging goed maar er zit 1 bout achter de aandrijfas.
Deze ging er wel nog juist uit maar is er niet terug in te krijgen.
Moet misschien de aandrijfas los gedaan worden om de carterdichting te vervangen?
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Rij nu rond met 19 bouten in plaats van 20 :D
-
idd eigenlijk moet de as los ;)
-
Dat zal dan toch op een andere keer moeten gebeuren.
Het is nu ook dicht dus -cool-
-
idd eigenlijk moet de as los ;)
Hoeft niet,ik laat de as altijd op zijn plek.. :)
-
Hoeft niet,ik laat de as altijd op zijn plek.. :)
En hoe krijg je dat ene boutje er dan terug in?
-
En hoe krijg je dat ene boutje er dan terug in?
Geen idee, een beetje rommelen met een ring-steeksleutel en of een kniestuk en een rol tape.
Lukt elke keer weer.
-
Ken , probeer anders es een m6 inbusje op die plaats , dan heb je iets meer manufreerruimte :)
-
Het rommelen met ringsleutels, steeksleutels, schroevendraaiers, kniestukjes en andere atributen heeft niet geholpen. -angry-
Als het nog eens wat droger word probeer ik het nog wel eens met wat anders, misschien dat je er met een inbus wel geraakt.
-
ook niet als de auto uit zijn veren getrokken wordt?
-
ook niet als de auto uit zijn veren getrokken wordt?
Nee, ik heb juist niet genoeg ruimte. (misschien dikke vingers ?? )
Misschien eens proberen met iemand op het wiel te laten staan, dan zakt het nog wat verder :D
-
Het rommelen met ringsleutels, steeksleutels, schroevendraaiers, kniestukjes en andere atributen heeft niet geholpen. -angry-
Als het nog eens wat droger word probeer ik het nog wel eens met wat anders, misschien dat je er met een inbus wel geraakt.
ff cardan losdoen, is niet veel werk, veel minder als al die 20 kl*te schroefjes van de pan zelf... Heb 't vandaag ook losgedaan, scheelde iets met de oliepomp van de 2F...
greetz
-
ai , is die ook niet kids :(
-
die heb ik ook dikke vingers ,maar daar klaagt wendy niet over :D
-
Maak je vingers wat vaker schoon malle pietje :P
BTW ik ga een Poll starten ;)
-
een uitlaat vervangen gaat dit ook als de auto op assteunen of van die driehoeken staat
-
Tuurlijk. Wel echt op As-steunen zetten, en ZEKER NIET op
de standaard krik laten staan.
moet ie van VOOR naar ACHTER vernieuwd? krik m dan
t beste 'schuin' op. Dat wil zeggen: Bestuurderskant de lucht in, en de rechterwielen op de grond.
Rubbers:
Aan de eind-demper,
recht onder de auto, zeg maar recht onder de versnellingspook,
Nog 1 net achter de versnellingsbak,
en natuurlijk aan het spruitstuk
Groeten
Succes
-
hoe krik je hem dan op als je hem schuins wilt zetten
-
onder de krikplaats achter het voorwiel.auto op handrem en blokken achter voor en achterwiel.
-
zou ik hem ook schuin kunnen krijgen als ik met het linker voorwiel op een brugje rijd
-
Neen, niet op die manier doen. Zoals Serge zegt: eerst rechts of linksvoor opkrikken en op steun/bok zetten (handrem aan!). Daarna rechts of linksachter opkrikken en op steun/bok/blok/etc. zetten. Nu staat de auto dus op een zijkant. Niet doorduwen, anders rolt hij om :D
-
als ie om rolt kan je wel makkelijker de uitlaat vervangen hoef je niet op de grond te liggen :D :D
-
Wel even je spiegeltje rechts demonteren (als je die hebt), en een paar matrassen neer leggen...
(denk ook aan Olie / Benzine / Koelwater / Ruitensproeier en andere vloeistoffen :-)
Hahaha
-
waar zet je de assteunen bij een steilheck
-
En hoe maak je de wielen los ?
Of was er al op geantwoord en lees ik weer eens niet goed ?
-
En plotsklaps was daar de ........jawel.......Baldrimmer :D :D
-
staat ook nog allemaal in het instructieboekje ook..
en nou niet gaan melken dat je dat niet hebt, want 'wij' hebben die natuurlijk wel :-)
Klik dan klik dan (HIER-O instructie boekje)
-
zie hier probleem opgelost dank zij onze allmachtige JAAP. :D :D
-
All-mighty?? ;-)
Maar goed: kwam nog een setje 'standaard' remmen tegen, van het latere type (halve maantjes ipv vierkante blokjes)..
Remmen die voor de standaard polo rijder niet al veeeel beter?
(voor iedereen die met een pre-1986'er polo rijd)...
Jaap 'Die nog niet zo vaak sporen heeft getrokken met t remmen... behalve in m'n broek' Peters
Jaap 'Blokkerende wielen zijn ook niet altijd leuk' Peters
Jaap 'Van 150 naar nul in,... 500 meter?' Peters
Jaap 'Zweet op me rug staan want halve polo van zolder af naar schuur toe slepen' Peters
-
Als het oppervlak van de blokkies groter is en de zuiger is dezelfde diameter dan moet het beter remmen .
-
En hoe maak je de wielen los ?
Of was er al op geantwoord en lees ik weer eens niet goed ?
:P met een baco??
-
lukt dat? met bacardi cola? :D
nooit geweten(lol)
-
:P met een baco??
Hamer en beitel.. :D :D
-
of met een sleutel van dropvergeetstaal.gaat als je geluk hebt ook je pols van los :D
-
of met een sleutel van dropvergeetstaal.gaat als je geluk hebt ook je pols van los :D
2 handig masturberen wil ook wel eens helpen ..
Zeker als je in ogenschouw neemt dat we hier op het noordelijk halfrond te maken hebben met het feit dat het water in een gootsteen andersom wegkolkt dan op het zuidelijk halfrond .
Dit geldt OOK voor baco's ....
Dus die assteunen kun je het beste onder je auto zetten ipv ervoor . Ertussen is ook een mogelijkheid maar daar heb je minimaal 2 halve autos voor nodig .