Auteur Topic: AAU perikelen, the sequel  (gelezen 1837 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 16:15:40 »
We hebben weer panne!

Ik reed de oprit af en met een lichte schok viel de motor uit. Startmotor draait maar verder gebeurt er niets.

Gezien mijn 'filter geschiedenis' zat ik al gauw aan de het stukje techniek (pomp(en) en filter) aan de achterzijde van de auto te denken.

Men trekke het luchtfilterhuis er af en kijkt of er benzine uit de injector jaagt bij het op het contact zetten. Nee dus! Dus het een gedeelte van mijn vermoeden was bevestigd. Toen de banjofittingen losgehaald van de brandstofslangen op het gasklephuis. Wederom op het contact: benzine in overvloed!

Dus het probleem lijkt hem in de injector te zitten, en ik heb het vermoeden dat deze overleden is, aangezien ik er ook rechtstreeks 12v op heb gezet en op contact voor de benzinedruk, maar er wordt niets ingespoten.

Zojuist met de dealer gebeld of ze die dingen ook op voorraad hadden liggen, maar dat hadden ze niet en de magazijnman had in zijn hele leven nog nooit één verkocht dus het leek hem sterk dat hij kapot was.

Enige suggesties zijn welkom

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #1 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 17:35:04 »
sloop?

Voor weinig heb je een ander gasklephuis. Misschien heb je ook een verstopping tussen banjo aansluiting en injector?

De injector moet je kunnen horen 'tikken' als je er 12 volt op zet.

Heb je een kabelbreuk tussen injector en voeding?  
Heb je al gemeten of de injector wel gevoed wordt?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #2 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 18:01:25 »
Ik heb nog een AAU gasklephuis liggen.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #3 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 19:02:31 »
Ik had je al gemaild...

Ik wil hem graag van je overnemen, het liefst ASAP omdat het mijn daily gebakje is. € 40,- inc. verzend? *puppie-ogen*


Edit: mail is dus niet aangekomen. Automatische reply van steil@polo86c




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #4 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 20:07:13 »
Prima. Stuur je een PM.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #5 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 20:38:33 »
Een publiekelijk pluimpje voor Michiel!

 -prut-

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #6 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 21:22:53 »
:)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #7 Gepost op: wo, 21 mrt 2007, 21:59:26 »
Om eerdere vragen nog even te beantwoorden: 12 volt er op gezet, maar idd geen klik. Verder de de stekkertjes wat doorgemeten, maar die geven allemaal wel een waarde (heb erg weinig kaas gegeten van electronica)

Ander vraagje: als ik het gasklephuis weer monteer op het spruitstuk, dan kan ik gewoon de oude tussenflens gebruiken? Kwestie van boutjes goed aanknoerten en de zaak zit goed luchtdicht?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #8 Gepost op: do, 22 mrt 2007, 09:29:40 »
Als die rubberpakking niet helemaal verrot is gegaan, dan kan je m gewoon hergebruiken.

Trek je de boel eraf, maar vertrouw je het niet 100%? (maar wel voor 95),.. dan aan beide zijden een likje vloeibare pakking erop,. en vast zetten.

vast-knoeren zou ik niet doen; TE vast is ook weer niet goed :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #9 Gepost op: za, 24 mrt 2007, 21:35:01 »
Hij pruttelt weer! Hij pakt nog wel wat schokkerig op na gas-los, dus dit zou idd een vacuüm-probleem kunnen zijn. Maandag dus her en der even een likje vloeibarepakking er tussen kwasten.

Wat me opviel aan het door M&M bijgeleverde spruitstuk: wat zijn die poorten abnormaal klein. Nu beloofde het gasklepje al niet veel goeds, maar ik was toch lichtelijk verbaasd. Uittollen een lucratieve bezigheid of is de gasklep toch de beperkende factor?




Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #10 Gepost op: do, 19 apr 2007, 16:49:49 »
Sinds dit weekend staan we weer stil!

Symptomen: als hierboven. Maw de injector is weer aan gort.

Vraag die nu rijst, voordat ik er weer een nieuwe op knal: Wat kan een injector doen overlijden? Zit er vuil in de leiding? Of is het een probleem in de bedrading?

Worden we er moedeloos van, aangezien het onze daily is: JA!  :(




Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #11 Gepost op: do, 19 apr 2007, 22:55:54 »
Zoooo das balen!  :(  Klinkt als een massaprobleempje?  -dunno-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #12 Gepost op: ma, 23 apr 2007, 16:53:59 »
Op advies van een kennis die monteur is bij een audi dealer een ledje in de aansluitin op de injector gestoken (multimeter zou slecht zijn voor de ECU). Het lijkt erop dat de injector geen aansturing heeft, dus we gaan er gemakshalve maar even van uit dat die dus nog wel leeft. Daarna heb ik een andere 'draadrails' op het spruitstuk geplaatst. Dit leverde ook niets op dus een draadbreuk in dite gedeelte van de boom is ook uitgesloten. Het probleem lijkt hem dus in de ECU of iig het eerste gedeelte van de boom vanaf de ECU te liggen. Iemand enig idee hoe je een computer doormeet?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #13 Gepost op: ma, 23 apr 2007, 18:09:32 »
Ledje goed aangesloten?
Is in feite een diode, dus polariteit is belangrijk.
En 12V vinden standaard ledjes niet zo leuk.

Met 12V heel kort direct op de injector blijft het ook stil?

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #14 Gepost op: ma, 23 apr 2007, 19:18:33 »
nog nooit van gehoord dat je met ledje zou kunnen meten omdat multimeter slecht is???

vreemd.

maar goed.

Ecu is niet na te meten tenzij je werkplaatshandboek heb met goede beschrijvingen (als dat er al is).

bekabeling kan je wel doormeten, maar dan moet je zeker weten welke pennen op ecu van je injector zijn (en nee helaas ik heb geen flauw idee)

succes

maikel