Auteur Topic: AAU perikelen, the sequel  (gelezen 1835 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #15 Gepost op: ma, 23 apr 2007, 19:26:56 »
AAU computer heb ik nog liggen => 20 euro?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #16 Gepost op: di, 24 apr 2007, 14:47:27 »
Geen idee wat voor ledje het is (ik had er al één liggen), maar zelfs direct op de accu knippert hij er fijn op los. Dat van die polariteit wist ik niet, maar las ik het me goed kan heugen heb ik hem er wel op 2 verschillende manieren in gestoken. Voor de zekerheid zal ik dit nog eens proberen.

@ Sjon: ik hou je aanbod nog even in het achterhoofd.

@ Dennis: bedankt voor het schema. Ik zal hem op het werk uitprinten want ook de computer thuis en de randapparatuur laten me van tijd tot tijd in de steek :)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #17 Gepost op: di, 01 mei 2007, 20:21:52 »
Nog geen enkele steek opgeschoten.

Logischerwijs komt de juiste oplossing toch altijd als laatst in je zoektocht naar het probleem :)

Zojuist met de lokale beun gebeld, en die zei dat het naar zeer grote waarschijnlijkheid de hallgever of de bobine moest zijn, aangezien ik er ook achter ben dat hij niet meer vonkt.

Hoe meten we de eerst genoemde door? Want mijn fijne vraagbaakje schenkt daar helaas geen aandacht aan.
Voltmeter aan de 0-kabel en ergens aan de massa op het blok? De waarden die hij dan aangeeft schommelen nogal. Dit zou er op moeten duiden dat hij nog steeds leeft toch?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
AAU perikelen, the sequel
« Reactie #18 Gepost op: di, 01 mei 2007, 23:09:11 »
Nog geen enkele steek opgeschoten.

Logischerwijs komt de juiste oplossing toch altijd als laatst in je zoektocht naar het probleem :)

Zojuist met de lokale beun gebeld, en die zei dat het naar zeer grote waarschijnlijkheid de hallgever of de bobine moest zijn, aangezien ik er ook achter ben dat hij niet meer vonkt.

Hoe meten we de eerst genoemde door? Want mijn fijne vraagbaakje schenkt daar helaas geen aandacht aan.
Voltmeter aan de 0-kabel en ergens aan de massa op het blok? De waarden die hij dan aangeeft schommelen nogal. Dit zou er op moeten duiden dat hij nog steeds leeft toch?

Klopt, moet tussen 0 Volt en minimaal 2 Volt (normaal is 7 Volt) wisselen wanneer je de verdeler draait (met aangesloten stekker op hall-gever).
En dan kun je nog de voedingsspanning controleren op de buitenste van de drie kontakten, moet minimaal 10 Volt zijn.