Auteur Topic: Mh tjoening  (gelezen 579 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Mh tjoening
« Gepost op: wo, 29 dec 2004, 10:39:38 »
Ik mail regelmatig met een Noor die enkele delen van me heeft gekocht. Zijn streven is om van een 1.3 MH Polo2 Steil een circuitauto te maken. Volgens hem is het echter moeilijk om aan delen zoals nokkenassen te komen in Noorwegen en heeft me gevraagd eens rond te kijken. Hij had het over nokkers van 300+ scherp te steken, maar ik vraag me af of dat een goed idee is. (MH is hydro right?) Ik weet dat je behoorlijk scherp kunt gaan wanneer je de stoters vervangt door plaatjes/kommetjes maar is dit het geld en de moeite waard wanneer hij ‘maar’ een 120 pk beoogt? Het is de bedoeling dat de MH voorzien gaat worden met 40-er Solexen.

Heeft iemand toevallig nog iets tweedehandserigs liggen voor meneer Noorman? Een voldoende scherpe nokkenas bijv.?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Mh tjoening
« Reactie #1 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 18:02:07 »
30 graden nokker met bij behorende stoters met stel plaatjes en idem kl;epveren incluis aanpassen van de hydrau kop ,tast maar diep inde knip
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Mh tjoening
« Reactie #2 Gepost op: wo, 29 dec 2004, 19:55:45 »
MAAR.. is zoiets nodig om op 120 pk uit te komen? Ik neem aan dat dat wel bereikt kan worden met een ietwat tammere nokker die wel hydro-compatible is.