-als een wiel draait zit eer een slingerend effect in waardoor de lucht langs de trommel of schijf wordt afgevoerd.dus plenty koeling (heb trouwens nog nooit achter een trommel blauw gekregen )en de meeste remkrachr gebeurt voor .
-klauw van schijfrem is net zo zwaar als de trommel schijf met blokken is zwaarder dan remschoenen met cylinder
-trommel oppervlak is groter idd maar schoenen ook waar door totale druk gelijk is aan de druk die blokken op schijf uit oefenen en aan gezien de blokken kleiner zijn moet hier harder op gedrukt worden ,waardoor er meer warmte ontstaat
-perforatie zorgt ook voor dampafvoer tussen blok en schijf waardoor er juist beter geremd kan worden .
in de auto sport gebruiken ze juist rondom schijven omdat deze makkelijker te vervangen zijn .
en ze dan ipv staal keramische schijven nemen welke nog beter remmen .
moet wel zeggen met schijven heb je wel een betere rembalans tussen links en rechts .maar gewoon een polo voor op de straatis trommels beter
en aangezien je de klauwen van een golf 2 moet plaatsen voor de achteras .ken je het euvel van die klauwen ,juist de handrem wil nog wel eens vast gaan zitten .ooit eens gep[robeerd zo'n ding te reviseren ,ik wel ,geloof me was 1malig en nooit meer (dat veerringetje om dat kroontje vast houden terwijl je een veer moet indrukken ,te plaatsen )revisie klauw is een optie 180 euro.
neem dan maar gewoon iets grotere remcylinders en laat zachtere remvoering op de schoenen verlijnmen ,werkt net ff iets fijner in je portemonai en ergenis top 10.
voor gebeurt het echte remmen aangezien een auto gaat duiken en zijn gewicht naar voren plaatst is het daar zeer belangrijk om goede remmen te hebben .en vooral goede banden in combi met velgen die genoeg stevigheid bezitten en lucht doorlaten (dus niet el cheepo ivm portemonai ,maar vaak een combi ,duur is vaak ook niet perfect)
hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg