Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: tweety01 op za, 12 mei 2012, 11:06:38
-
Heeft er iemand een idee hoe ik die er af kan krijgen. Zoekfunctie geeft geen soelaas.
Ik heb er met een schroevendraaier achter gezeten maar heb ze alleen maar kunnen verbuigen -dunno-
Tnx
-
als het goed is kun je ze er met gepaste kracht zo afpakken.
echter....
bij mijn 2 polo`s lukte het maar bij 1 banaantje.
-
Je breekt het steeltje af, dan kan je zo het.velletje er vanaf halen.
Ooh wacht........... :)
sorry, kon het niet laten....doh
-
Hangt er natuurlijk ook vanaf in welke staat het plastic is (kan bvb. verduurd zijn of beschadigd). Ook afhankelijk of er iets als kit ofzo aan te pas is gekomen.
Gewoon uitzoeken en proberen, maar ik denk wel dat er hier iemand op het forum een iets meer praktisch antwoord kan geven. Mensen genoeg met meer ervaring in zulke klusjes. -klus-
-
Gewoon er af trekken/wippen met een of ander tooltje -klus-
Zitten met 2 of 3 pennetjes in de carrosserie geklikt. Ze willen nog wel eens goed vast zitten..... dus de kans dat ze stuk gaan is goed mogelijk!
Mochten ze wel stuk gaan ff zoeken op de sloop naar een setje die je er wel heel af krijgt want ze zijn niet meer leverbaar bij de dealer voor zover ik weet ;)
de banaantjes van een 2 en 2f zijn niet gelijk trouwens
-
Oke, bedankt ik ga er dus wat meer kracht op zetten. en kijken hoe het gaat.
mark
-
als je de kaarten aan de binnenzijde van de auto (naast de achterbank) er uit haalt kan je de pinnen van de banaantjes zien zitten misschien dat je ze met een platte schroevendraaier er uit kan drukken?
-
Van achterkant wat WD40 oid op de pennetjes spuiten.
-
Ik had het topic al eerder gelezen, maar ik kon maar niet bedenken wat 'banaantjes' zouden zijn. Door de antwoorden, valt dat kwartje en heb ik door dat het om de steenslag kapjes gaat. Maar de 'banaming' is ook wel enigzins logisch. Banaantjes its is! :)
Achterkant volspuiten met WD40 gaat je niet helpen en ik denk ook niet dat je ze van achter er uit kan drukken.Nu ga ik er even vanuit dat de banaantjes van een 2 gelijk zijn aan die van een 2F. In de koets zitten namelijk dopjes waar je de banaantjes in vastklikt. Anders dan veel van de andere plastic bevestigingsdopjes die er op een vw te vinden zijn, zijn deze niet van het type 'pennetje-in-een-cylindertje-waardoor-het cylindertje-uitzet-en-zichzelf-borgt' Hier gaat het om cylindertjes die net iets groter zijn dan de boring. Van de achterzijde zijn ze dicht. Als het banaantje op zijn plek zit valt de verdikking aan het bevestigingspennetje in de cylinder die zich grotendeels aan de achterzijde van het plaatwerk bevindt. Hierdoor zit de cylinder dus goed geborgd in het plaatwerk. Ook WD40 verandert daar niet zo veel aan. Als je al met WD40 aan de gang gaat dan is het wellicht verstandig om het ter hoogte van de pennetjes tussen het plaatwerk en de banaantjes te spuiten. Het beste kun je breed en star plamuurmes gebruiken, waarvan je het blad even hebt ingetapet. Deze ter hoogte van de pennetjes achter de banaan zetten. Geen krassen en de druk dusdanig verdeeld dat je banaantjes niet krom trekken.
Nu weet je ook gelijk het antwoord als iemand je vraagt, waarom bananen krom zijn. Door schroevendraaiers natuurlijk ;)
Oh, ik lees net van Ghop dat een 2 wel degelijk anders is. Maar de bevestiging ook?
-
wat alfred zegt; je klikt de banaantjes (mannetje) in een kunststof insert (vrouwtje) die in de carrosserie zit. Vettigheid (WD40) krijg je niet in de insert van binnenuit, omdat je tegen de afgesloten insert aankijkt. Duwen lukt ook niet, je krijgt de insert heel lastig uit de koets als de banaantjes er nog in geklikt zijn.
Tering, lijkt wel geheimtaal :) Fotootje zou goed zijn in dit verhaal -hitit-
-
U roept, wij draaien:
(http://www.nutteloze-feiten.nl/wp-content/uploads/2012/04/eenbanaan.jpg)
-nana-
-
-uitlachen-
-
zoo de banaantjes zijn gesneuveld, gelijk de gaten dicht gemaakt en weg geplamuurd. Worden dus strakke spatborden.
Moet zeggen dat ik het mooi vind.
-
ik zeg -foto-
-
die komen nog, eerst afmaken.
-
Banaantjes geven wel vaker hoofdbrekens.
Door het klik systeem krijg je ze maar heel moeilijk los.
Overigens: aan de bestuurderskant kan je er wel bij komen van binnenuit, maar daar kan je (lomp) alleen insert en 'banaan' tegelijk eraf duwen, en dat past niet door 't gaatje. Met wat meer beleid kan je proberen de banaan-pinnetjes d'r uit te duwen, want die inserts zijn gewoon open aan de achterkant. Het WD40 spuiten vanaf binnen kan wel zeker helpen, doordat de boel flink vettig is, heb je kans dat t makkelijker los komt: Alles zit immers op afschuifspanning klem/vast.
Aan de bijrijderskant kom je er niet zo goed bij, doordat de tankvulhals hier de ruimte beperkt. Overigens: het bevestigingssysteem van de banaantjes is bij de 2 en 2f gelijk, maar de banaantjes zelf verschillen wel van vorm/lengte/aansluiting op de stootstrips/bumper/wielranden.
-
Nou die inserts bij mij zijn toch echt dicht aan de achterzijde. Gisteren speciaal nog even gekeken, omdat hij toch half gestript staat. Blaauw van kleur trouwens. Misschien dat daar nog een verschil in zit dan?
-
Zoooo de polo is klaar.
Hier een foto van een banaanlose polo -nana-
-
Dat ziet er netjes uit -thumbsup-
Heb je de wielranden laten spuiten of heb je dat zelf gedaan ?
-
de auto is in zijn geheel gespoten. (in de hobby sfeer).
-
Dan wordt het tijd dat je deze polo een keer meeneemt naar een meeting zodat we je werk kunnen bewonderen :)
-
Ziet er goed uit -thumbsup-