Auteur Topic: versnellingsbakvraag..  (gelezen 2798 keer)

Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
versnellingsbakvraag..
« Gepost op: ma, 11 dec 2006, 17:18:25 »
Ik heb deze week ff mijn g40 bak gereviseerd en onderdelen bij een bekende bakreviseur gehaald. deze ziet maandelijks g40 bakken langs komen waarbij of de 5 is doorgebrand of waarbij de naaldlagers en hoofdaslager eruit ligt.

Hierbij gaf hij mij een tip.. boor een gaatje in het tussen huis zodat de 5de genoeg olie kan krijgen.. dit deedhij bij de meeste bakken die vermogens te slikken krijgen,

Maar hij wist me ook te vertellen dat ik binnenkort weer kan omdat ik het vermogen ga opschroeven.. sperr helpt niet want hij maakt ook een heleboel bakken voor de cross en ziet ze genoeg ploffen..
dit maakte me aan het denken.. -klus-

een DTX of FHE bak zoals deze gebruikt word in een 6n gti en Lupo gti (5bak) krijgen meer vermogen te verwerken dan een g40. ja zelfs rothe rijd met zijn lupo gti met een standaard bak en koppelingsplaten.. deze huizen komen op het oog zo passend over..

is dit al eens gedaan?

en verder hoorde ik in de wandelgangen over een polo g40 waar een 02a bak achter was gezet.. hoe komt dit uit met de startmotor( totaal anders) .. vliegwiel etc..
baksteun maken we zelf wel.. geen probleem..

wie helpt me uit de brand.. -thumbsup-




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
versnellingsbakvraag..
« Reactie #1 Gepost op: ma, 11 dec 2006, 18:45:58 »
Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

Sorg doet ombouw van 085 naar 02A bak:
klik

Dit is ook wel interessant:
Adapterflens voor Clio seq. 6-bak.




Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
versnellingsbakvraag..
« Reactie #2 Gepost op: ma, 11 dec 2006, 18:56:27 »
heel weinig info dus..

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
versnellingsbakvraag..
« Reactie #3 Gepost op: ma, 11 dec 2006, 19:12:08 »
Tsja; Rothe....
Rothe gebruikt bij de turbo-ombouw van de AJV 1.6 16V ook de standaard bak zonder aanpassingen. Vraag me af hoe lang dat goed gaat.... Die van mij heeft nu al kuren (na ong. 60.000 km).
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
versnellingsbakvraag..
« Reactie #4 Gepost op: ma, 11 dec 2006, 21:33:12 »
Hierbij gaf hij mij een tip.. boor een gaatje in het tussen huis zodat de 5de genoeg olie kan krijgen....

Yep, bekende tip: is bij mijn 8P-bak ook gedaan.

Voor de rest: hopen en bidden dat 't een tijdje heel blijft
en alvast iets op voorraad/backup hebben

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
versnellingsbakvraag..
« Reactie #5 Gepost op: ma, 11 dec 2006, 21:38:08 »
ze weten wel mooie prijzen te vragen voor deze tools:(

gr maikel,

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
versnellingsbakvraag..
« Reactie #6 Gepost op: di, 12 dec 2006, 16:50:21 »
heel weinig info dus..

withstupid  heb je wel gelezen? staat toch zat info lijkt me als je goed leest -marcel-  lars heeft verstand van zaken..
het gekloot begint meestal via de 2de versnelling..

Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

kweet niet wat je allemaal van plan bent ma zo snel gaan de g40 bakken nou ook weer niet stuk!! ken er nog wel een paar die met g40 bak rijden over de 200pk -thumbsup-
gaat altijd wel eens iets stuk ma da,s meestal met tuning..


mvg richard

g-laderseite staat op het forum ook nog wel nuttige info erover..

ma lijkt me beter zo,n gti bakje eraan te hangen -thumbsup-
alleen hoe en wat met de aandrijfassen want die zullen wel totaal anders zijn, of vergis ik me?



denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
versnellingsbakvraag..
« Reactie #7 Gepost op: di, 12 dec 2006, 17:29:43 »
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline richardk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
versnellingsbakvraag..
« Reactie #8 Gepost op: di, 12 dec 2006, 18:56:06 »
heel weinig info dus..

withstupid  heb je wel gelezen? staat toch zat info lijkt me als je goed leest -marcel-  lars heeft verstand van zaken..
het gekloot begint meestal via de 2de versnelling..

Op een Polofans is een groot topic over versnellingsbak-verbeteringen:
klik
(wel even aanmelden)

kweet niet wat je allemaal van plan bent ma zo snel gaan de g40 bakken nou ook weer niet stuk!! ken er nog wel een paar die met g40 bak rijden over de 200pk -thumbsup-
gaat altijd wel eens iets stuk ma da,s meestal met tuning..


mvg richard

g-laderseite staat op het forum ook nog wel nuttige info erover..

ma lijkt me beter zo,n gti bakje eraan te hangen -thumbsup-
alleen hoe en wat met de aandrijfassen want die zullen wel totaal anders zijn, of vergis ik me?

info van iemand die zo'n 50 atv bakken per jaar reviseerd.. en hij wist me te vertellen dat die 200pk jongens hem heel veel handel bezorgen.. verder wil ik een betrouwbare 200pk. motorisch is het geen probleem maar aandrijvingtechnisch wel..
aandrijfassen is het grote probleem niet.. die zijn zo ingekort of verlengd en gebalanceerd..( ervaring genoeg mee door de vele gedane projectjes)

sterkste oplossing is een recht vertande bak.. maar er moet een simperler oplossing zijn
 -klus-

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
versnellingsbakvraag..
« Reactie #9 Gepost op: di, 12 dec 2006, 20:19:27 »
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-

Maar niet alleen bij de snelle versies, ook de simpele 1.4-tjes hebben er last van. De bak van mijn 6n diesel begon bij 230 dkm aan 't einde van z'n leven te komen. Maar ze gaan ook al veel eerder...  :(

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
versnellingsbakvraag..
« Reactie #10 Gepost op: di, 12 dec 2006, 23:37:59 »
Die 6N bakken zijn niet bepaald beste kwaliteit  -wanker-

Maar niet alleen bij de snelle versies, ook de simpele 1.4-tjes hebben er last van. De bak van mijn 6n diesel begon bij 230 dkm aan 't einde van z'n leven te komen. Maar ze gaan ook al veel eerder...  :(

vind 230dkm een mooie km stand om eens stuk te gaan!
mare had jij dan een 085 bak aan die diesel hangen???

vw bakken zijn zoizo niet echt super heb ik me laten vertellen. dus,
en bij me golf word het de laaste tijd ook steeds moeilijk om hem in z'n 1 te krijgen

gr maikel.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
versnellingsbakvraag..
« Reactie #11 Gepost op: wo, 13 dec 2006, 09:41:49 »
vind 230dkm een mooie km stand om eens stuk te gaan!

Ik vind 230dkm een mooie km stand om heel te blijven! :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
versnellingsbakvraag..
« Reactie #12 Gepost op: wo, 13 dec 2006, 13:26:32 »
084 bak in me GT: 230dkm gelopen.
Maakt wel wat geluidjes, schakelt wat stroef, maar voorlopig blijft ie 't gewoon doen

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
versnellingsbakvraag..
« Reactie #13 Gepost op: wo, 13 dec 2006, 23:17:36 »
ja kijk het kan allemaal eens stuk gaan en dan vind ik 230dkm mooie km stand!
tuurlijk is het fijner leuker en beter als ze langer mee kunnen!
kijk ik maak van alles mee met die skoda's en geloof me het kan vele male eerder stuk gaan maar ook velemale langer heel blijven!

gr maikel,

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
versnellingsbakvraag..
« Reactie #14 Gepost op: vr, 15 dec 2006, 17:12:04 »
geen idee van wie je de info hebt ma ik heb wel eens mannen gesproken over die bakken ma ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, en moet zeggen heb gelukkig nog nergens last van gehad.
en ik rijdt nou ook niet echt als een omaatje :)
as gebroken homokneet stuk of het schakelmechanisme wat versleten is ma nog niks aan de bak gehad(ook atv)..
heb wel een reserve bak liggen ma nog nooit hoeven gebruiken..


roger jetten rijdt met z,n polo1 ook met atv(praat ik wel over 3jaar trug dus of dat nu nog is geen idee..)
ma volgens mij heeft die ook nog geen bak problemen gehad,, correct me if im wrong..
ma die rijdt dan dus wel als een oud omaatje :)
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud