Auteur Topic: versnellingsbak g40  (gelezen 2091 keer)

Offline polo g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
versnellingsbak g40
« Gepost op: zo, 19 feb 2006, 21:40:17 »
kan iemand mij vertellen wat het verschik is tussen een versnellingsbak van een g40 vs een versnellingsbak van een gewone polo 1.3 (5 bak)?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
versnellingsbak g40
« Reactie #1 Gepost op: zo, 19 feb 2006, 21:56:39 »
http://www.steilheck.nl/info/versnellingen.shtml
G40 is motorcode PY en bakcode 8s.
Is de langste bak uit de polo86c familie.
Met name de eindoverbrenging is anders.

Edit: hee, ik lees op pch dat u een type 2 G40 heeft -love-
Wij willen foto's, wij willen foto's, wij willen foto's -dj-




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
versnellingsbak g40
« Reactie #2 Gepost op: zo, 19 feb 2006, 22:46:56 »
Grootste, belangrijkste verschillen:

- overbrenging.
- kroonwiel in t differentieel is geschroeft ipv geperst.

Doordat t kroonwiel is geschroeft kan t net ff wat meer koppel aan in vergelijk met een standaard bak.

Ik begrijp dat je een andere bak zoekt; probeer t eens bij Ronald Morien. Vraag naar Douwe, en wellicht dat hij een passend alternatief voor je heeft. Latere 6N 085 bakken (met bakcodes beginnende met een C) hebben schijnbaar ook de geschroefde kroonwielen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
versnellingsbak g40
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 feb 2006, 22:53:53 »
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
versnellingsbak g40
« Reactie #4 Gepost op: zo, 19 feb 2006, 23:05:31 »
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-

Gaan een beetje snel stuk.  -klus-


De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.

Offline polo g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
versnellingsbak g40
« Reactie #5 Gepost op: ma, 20 feb 2006, 09:34:48 »
rij maar erg weinig met de polo het is puur hobby dus als een anderde bak minder sterk is zal die het bij mij wel langer volhouden. het belangrijkste is voor mij dat de overbrengen ongeveer het zelfde is.

het is een polo coupe GT uit 1983 waar ik een motorblok van een GT-G40 (85kw) in heb gebouwd

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
versnellingsbak g40
« Reactie #6 Gepost op: ma, 20 feb 2006, 13:07:14 »
Neem aan dat je huidige bak dus kapot is.
Enig idee wat?
Misschien revisie een optie??

Offline polo g40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Man
versnellingsbak g40
« Reactie #7 Gepost op: ma, 20 feb 2006, 13:28:14 »
geen idee wat er mee is maar weet wel dat ie echt stuk is
erg veel lawaai (kraken en losse onderdelen te horen0
en kom niet meer vooruit of achteruit

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
versnellingsbak g40
« Reactie #8 Gepost op: ma, 20 feb 2006, 20:48:01 »
kroonwiel! (trust me i know...)
trotse mama!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
versnellingsbak g40
« Reactie #9 Gepost op: za, 25 feb 2006, 14:27:21 »
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-

Gaan een beetje snel stuk.  -klus-


De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.

totaal andere bak volgensmij
omdat het een diesel was!!!!!

kan me vergissen maar denk toch dat het waar is,

greez maikel,

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
versnellingsbak g40
« Reactie #10 Gepost op: za, 25 feb 2006, 14:44:05 »
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-

Gaan een beetje snel stuk.  -klus-


De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.

totaal andere bak volgensmij
omdat het een diesel was!!!!!

kan me vergissen maar denk toch dat het waar is,

greez maikel,

Bakken van de 6n, diesel en benzine gaan beide relatief snel kapot.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
versnellingsbak g40
« Reactie #11 Gepost op: za, 25 feb 2006, 20:15:07 »
En das niet "relatief"  :D

Is eerder een constructiefout  -klus-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
versnellingsbak g40
« Reactie #12 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 10:45:12 »
olie toevoer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
versnellingsbak g40
« Reactie #13 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 18:50:10 »
vraagje 6n benzine bak heeft toch zelfde bak huis als 86c met 5 gangen???

waarom 86c nie stuk gaan en 6n wel????
of zijn ze echt zo stom in wolfsburg om iets goed te vervangen voor iets slechts????

greez maikel,


ps ben bang dat ik het antwoord wel al kan raden!!!!!

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
versnellingsbak g40
« Reactie #14 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 19:07:16 »
Nou, vertel dan ?  -nana-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!