Auteur Topic: verschilen in remsystemen  (gelezen 1294 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
verschilen in remsystemen
« Gepost op: do, 07 feb 2008, 19:35:23 »
hoi

kan iemand hier onder zetten of mij bevestigen wat de verschillen zijn tussen remmerei g40 en een gewone polo coupe uit 86.

- voor: normaal vw 1 g40 vw II (verschil is de bredere schijf door ventilatie, dunnere remblokken, bredere remklauwen met grotere cilinder zelfde als golfmk1 gti
- achter: ???????????????????? andere cilnders????? andere voeringen?????
- hoodfdrem cilinder is volgens mij anders??
- bekrachtiger ook?

dan nog andere vraag, wat is prijs kwalitatief het beste als anternatiefe schrijven gegroeft en remblokken met hogere wrijfing coefficient??

gr maikel

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #1 Gepost op: do, 07 feb 2008, 20:10:39 »
Voor is het enige verschil de geventileerde schijven met de daarbij behorende 'aanhangsels'.

Achter is het verschil: remcilinders (19 mm) en de remkrachtverdeler.

En nou niet alleen de 19 mm remcilinders plaatsen zonder remkrachtverdeler, dat gaat dus niet goed  -gert-
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #2 Gepost op: do, 07 feb 2008, 20:26:49 »
Of twee verschillende maten wielremcilinders, dat geeft ook rotzooi  :D
Ik praat uit ervaring. 1 van de vele erfenissen van de vorige eigenaar    -moon-
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #3 Gepost op: do, 07 feb 2008, 20:58:16 »
VWI en VWII klauwen hebben inderdaad de zelfde cilinder/zuiger maat.
VWII (of wat je wilt: G40) remmen op de vooras remmen dus NIET harder dan standaard VWI.
Ze houden het echter wel veel langer vol: minder last van fading, veel minder last van kromtrekken.

Ik heb reeds 2 keer (bewust en onbewust) rond gereden met 19mm zuigers op de achteras, zonder lastafhankelijke remkrachtverdeler in de achteras. Resultaat: Net een fiets met terugtrap rem: ga je fatsoenlijk met je poot op de rem staan (dus: voet richting voorbumper), dan sta je zo achterste voren.
« Laatst bewerkt op: do, 07 feb 2008, 21:00:27 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #4 Gepost op: do, 07 feb 2008, 21:01:54 »
Kan ook leuk zijn, wel lekker snel straatje keren  :D
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #5 Gepost op: do, 07 feb 2008, 21:22:19 »
Kan ook minder leuk zijn,... 

Bij mijn Polo 1 N werd ie erop afgekeurd.. Meneer de keurmeester maakte een proefritje,. en ontdekte 't  (ik wist van niets, reed 'al een jaar rond' met 19mm ipv 14mm :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #6 Gepost op: do, 07 feb 2008, 21:34:16 »
dat van die remkracht begrenzer/verdeler achter was ik inderdaad vergeten maas leek me wel duidelijk
dat g40 remmenrij voor niet harder remt dan de gewone versie wist ik ook daar wil ik dan die andere remblokken voor gebruiken maar ja des te hoger wrijving coeficient des te warmer worden de schijven dus geventileerd en gegroeft
maar nu welk merk is prijs/kwaliteits verhouding het beste om te monteren?

enne hoe zat dat met hoofdrem cilinder en rembekrachtiger?

en nog iets is er dan ook iets verkrijgbaar voor de achter voeringen?

gr maikel
« Laatst bewerkt op: do, 07 feb 2008, 21:36:32 door Maikel »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #7 Gepost op: do, 07 feb 2008, 21:59:18 »
Hoofdremcylinder is allemaal gelijk.

Bekrachtiger van G40 is gelijk aan diesel en 3F motor.
Rempedaal G40 is wel anders, gelijk aan die van een diesel.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #8 Gepost op: do, 07 feb 2008, 22:09:11 »
Ik dacht trouwens nog een leuk "koopje" te kunnen doen: klik

Doe er 100 euro bij en je hebt het nieuw  -gert-

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #9 Gepost op: do, 07 feb 2008, 22:48:23 »
Wel mooi spul, misschien een idee voor een group buy ? Overkill op remmen heb je nooit, moest vanochtend nog even fors in de ankers voor een MB100 die besloot dwarsuit te gaan en de vangrail te verbouwen  :D en dat midden op een brug.... Blij dat ik alles pas in orde gemaakt heb, anders had ik nu een Alto gehad...  -naughty-
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #10 Gepost op: do, 07 feb 2008, 22:58:49 »
kijk het word geen race wagen en ben bang dat ik nooit over de orginele 117pk g40 ga komen
dus orgineel g40 spul is prima en voor een extra tintje die andere remblokken.

maar rembekrachtiger is anders ja omdat je met overdruk werkt en niet met onderdruk en bij disel geen van beide.
hierdoor heb je een facuum pompje dus dat zal dan wel anders zijn en daardoor zal ook het pendaal anders zijn
dus hoef alleen het gedeelte bij de wielen aan te passen.?


gr maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 08 feb 2008, 04:41:53 »
jups enkelt bij de wielen de remmen aanpassen is afdoende . en als je ook nog op kleinere bandjes gaat rijden ,vergroot je de remkracht (lees diameter ,niet oppervlak)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #12 Gepost op: vr, 08 feb 2008, 09:28:54 »
kijk het word geen race wagen en ben bang dat ik nooit over de orginele 117pk g40 ga komen
dus orgineel g40 spul is prima en voor een extra tintje die andere remblokken.

maar rembekrachtiger is anders ja omdat je met overdruk werkt en niet met onderdruk en bij disel geen van beide.
hierdoor heb je een facuum pompje dus dat zal dan wel anders zijn en daardoor zal ook het pendaal anders zijn
dus hoef alleen het gedeelte bij de wielen aan te passen.?


gr maikel


Ook bij een G40 wordt de rembekrachtiger gewoon vacuum getrokken door de onderdruk in het inlaatspruitstuk: zolang de gasklep maar op een kiertje open staat, heerst er immers een onderdruk. Pas bij een gaspedaalstand van meer dan half-open sluit de bypass-klep (en dan nog slechts gedeeltelijk), en veranderd de onderdruk langzaam in overdruk.

Bij een Diesel is er een vacuumpompje dat de rembekrachtiger voorziet van onderdruk. De werking van het hele remsysteem wijkt vervolgens niet af van een benzinemotor. 

Een G40 en een Diesel hebben wel een iets ander pedaal: het gat waar de hoofdremcylinder-stang-dinges op is gemonteerd, zit op een iets andere plek: Het moment (hefboom) ligt daardoor ietsiepietsie anders. Waarom? Ik weet t niet zeker, maar mijn vermoeden is dat het hogere wagen gewicht (een G40 is een stukkie zwaarder dan een standaard Polo, om over een diesel nog maar te zwijgen), standaard een iets grotere remdruk nodig heeft voor een zelfde vertraging. Met andere woorden: Pedaal op de vloer bij een G40 (of diesel) geeft een net iets grotere slag in de hoofdremcilinder dan bij een standaard Polo.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #13 Gepost op: ma, 10 mrt 2008, 20:14:13 »
oke vraag!!

heb nu me achteras uitelkaar maar zit er op een gt/g40 achteras een appart beugeltje gelast voor remkracht begrenser??
of is dit geschroeft??

gr maikel

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: verschilen in remsystemen
« Reactie #14 Gepost op: ma, 10 mrt 2008, 20:44:26 »
hier  staat wat info.