Nu staat ie in iedergeval even droog. Tot ongeveer aan de APK.
Of tot net voorbij de APK. .
Woepsie. Ik dacht na het treffen in Cuijk, eens kijken wanneer ik weer aan de bak moet: ergens in Juni dacht ik.
Argh.. nee, in Juni kocht ik de auto.. de APK,. dat was 4 april al weer.
Woepserdefloeps. Snel de gordels maken (Gordel voor de passagier was defect en ook een sluithaak op de achterbank was kapotstuuk). Gezellig bij Marcel, bakkie d'r bij etc.
Op weg naar huis,.. trap ik ineens door de rem heen.
Aanremmen (poot zachtjes rustend op pedaal) ging prima, maar bij 't doortrappen = bodem.
*ARGH^2*
zoals de duitser in Hildesheim ooit riep: "Null-Druck!"
Ja,.. gelukkig was 't ergens midden in de nacht, en merkte ik 't pas dat er iets dienst weigerde toen ik m bijna van 4 naar 3 had verzet op de afrit van de snelweg.
Met de billen bijelkaar héél rustig verder gereden: Geen kip op de weg, maar toch. Af en toe nog even geprobeerd wat er nog aan vertraging aanwezig was: Soms iets, soms vrijwel niets. Met flink pompen wilde de boel wel tot 0 vertragen, maar niet van harte.
Anyhoe:
Hoofdremcilinder, G40 => standaard 20 mm dingetje. 191 611 019 -> uitverkocht :-( Imitatie: Hi-tech
of Metalli (?) ) . dan maar een tweedehands via marktplaats scoren.
Zo gezegd, zo gedaan.
Inmiddels de remolie eens afgelaten en het reservoirtje schoongemaakt.
Misschien werd t uberhaupt wel eens tijd?
Dit is géén koffie, maar de rommel die uit het reservoirtje kwam: