Auteur Topic: Politie hyper actief!!!  (gelezen 9495 keer)

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Politie hyper actief!!!
« Gepost op: do, 03 feb 2005, 20:59:58 »
Hallo beste mensen met niet standaard autos.

Ik ben Dinsdag aangehouden voor een "routine" controle.
Papieren ff vlug door gekeken, wou keuringsbewijs ff zien, en lief een keer rond om de auto, en keek even goed naar de uitlaat.
Dat was in winterswijk.
Werd gewoon in de bebouwde kom ff van de weg geplukt.
Vandaag (donderdag) is het weer raak.
Ik "vlieg" de bocht door, en idd op de kruising stat een politie auto.
Hun achter mij aan rijden, bordje stop politie aan.
Was vlak bij politie bureau, dus ik daar ff stoppen, zijn ze meteen thuis die mafkezen.
Hij papieren vragen, ik zeg alweer?
Agent, hoezo?
Ik zeg Dinsdag in Winterswijk ook al, nou goed, ik trek mijn rijbewijs uit mijn porthomonee, klap hem open, werpt een blik, en vraagr of die onder de kap mag kijken, ik de kap los, en wat een teleurstelling, weinig te zien... Open air filter, en luchthoorns.
Moest ff toeteren, en ja, gewoon 1 tonig geluid.
Kreeg een waarschuwing voor te hard door de bocht...
Het ging ze dus helemaal niet om de papieren!!!
Er zijn ook al auto's in beslag genomen voor deze dingen, gaat veelal om de uitlaten...
Ik waarschuw iedereen maar even, maar ze zijn Hyper!!!
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Politie hyper actief!!!
« Reactie #1 Gepost op: do, 03 feb 2005, 21:15:52 »
Nee hoor, ze doen gewoon hun werk.
Als je je aan de regeltjes houdt is er niks aan de hand, en inderdaad, sportuitlaten, "scherpe" spoilers blablabla zijn verboden. Als ze erop zitten en de politieagenten ter plaatse hebben een slechte bui dan kun je je papieren inleveren en pas weer terug krijgen als je m weer netjes origineel gemaakt hebt.

Zelfs het opvoeren van je auto is maar in beperkte mate toegestaan! Gelukkig heeft de gemiddelde agent geen reet verstand van auto's dus loopt dat wel los :)


Jaja, kom maar op met die reacties... Schot voor open doel ik weet het... -naughty-:
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Politie hyper actief!!!
« Reactie #2 Gepost op: do, 03 feb 2005, 21:21:17 »
dus eigenlijk originele look houden en een stille pijp, trek je ook geen aandacht.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Politie hyper actief!!!
« Reactie #3 Gepost op: do, 03 feb 2005, 21:24:00 »
Ze hadden waarschijnlijk te weinig donuts mee onderweg, dus slecht gehumeurd,
en toen kwamen ze jouw op de terugweg tegen............ -naughty-

Zonder dollen: ik zeg bangmakerij
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Politie hyper actief!!!
« Reactie #4 Gepost op: do, 03 feb 2005, 21:30:00 »
@Serge: Helemaal gelijk!

@Sjon: Misschien wel, maar ik kom ook nog op een politieforum en daar hoor ik toch ook andere verhalen. De kans dat het je overkomt is misschien niet al te groot, maar het is alleen maar dat je weet dat je het risico loopt om tegen de lamp te lopen en dan moet je de gevolgen dragen. En die zijn niet altijd even leuk -down-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Politie hyper actief!!!
« Reactie #5 Gepost op: do, 03 feb 2005, 21:31:27 »
Jah sjon, heb de schrik er wel in zitten nu...
Maar mama heb een trucje...
Ik ga volgende week naar de RDW in Lichtenvoorde, vlakbij, en laat daar gewoon ff fijn een papier uitprinten dat mijn auto gewoon 100% aan de norm voldoet...
Schuif ik dat de politie wel onder de neus.
En what about de uitlaat?
Hoe zit dat nou met het geluid?
Ik heb een heel beschijden geluidje, maar als je m een beetje open trekt, jah...
En accelereren hoor je m wel iets, het is wel meer dan normaal zeg maar, en heb er geen papieren bij, en is d8 ik ook niks geen eeg keur of wat voor shit waar iedereen het over heeft ingeslagen...
Ik zit er namelijk niet op te w8en dat hij achter de poort van het politiebureau komt te staan...
Wil de kat en namelijk ook tussenuit slopen...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Politie hyper actief!!!
« Reactie #6 Gepost op: do, 03 feb 2005, 22:50:28 »
......papieren inleveren en pas weer terug krijgen als je m weer netjes origineel gemaakt hebt.

Zelfs het opvoeren van je auto is maar in beperkte mate toegestaan! .......

Uhm, volgens RDW heb ik 0 cm3 motorinhoud......

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Politie hyper actief!!!
« Reactie #7 Gepost op: do, 03 feb 2005, 23:53:34 »
:D :D :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Politie hyper actief!!!
« Reactie #8 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 10:37:25 »
Sjill...
Als er niets aan de hand is, dan is er ook niet echt wat mis met een controle. Fijn is anders: je bent weer wat tijd kwijt, maar vooral; je zit toch ff in de rats: Ga ik ergens op nat of niet.

Afgelopen jaar minimaal:
- 4 keer geblazen
- 1 'technische' controle: auto papieren gecontroleerd + kofferbak en motorruim bekeken.
- 2 paspoort controles aan de grens
- 1000 keer op snelheid
- 500 keer roodlicht

Nat gegaan: 1 snelheidsovertreding bij een bij mij bekende paal, en 1 keer bij een niet bekende paal (ondertussen dus wel).
Beetje krom natuurlijk, dat die snelheid zovaak gecontroleerd moet worden, maar dat kan nu eenmaal vrij eenvoudig.

Snelheidscontroles zijn vervelend, en IK krijg er en heel vervelend gevoel van: 'totalitaire staat'. Ben al eens gestopt om een praatje te maken met foto-diender. Komt erop neer dat ze vooral staan waar er veel ongelukken gebeuren/gevaarlijke situaties zijn. Beetje jammer dat de wegen daar niet op aangepast kunnen worden. Recentelijk nog kunnen constateren: Utrechtseweg gerenoveerd, incl snelheidverlagende 'chicane'. Beetje jammer dat ze jaar in jaar uit 2 kilometer verderop staan te flitsen en scoren ( u leest t goed: flitsen, niet controleren! ) en dat er DAAR nu juist niets aan het wegbeeld veranderd is

Alcohol: Geen problemen mee. Liever 10 keer meer dan 1 keer te weinig.

Paspoort/papieren etc: Tot nu toe nog geen problemen mee. Als je niets te verbergen hebt.... Maar als er geen duidelijk doel acher zit (doel 'geld binnen halen =/= doel), Liever niet.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Politie hyper actief!!!
« Reactie #9 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 11:46:57 »
Kreeg een waarschuwing voor te hard door de bocht...

er staat nergens dat je een bocht of rotonde niet met 50 of 80 mag nemen! -naughty-
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Politie hyper actief!!!
« Reactie #10 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 12:06:45 »
Maar wel dat je je hersenen (Verstand) moet gebruiken, en je snelheid moet aanpassen aan de verkeersituatie...

Lekker zo'n hellend vlak: je doet t niet goed, of het deugd niet :)

Overigens: met 120 de file inrijden mag dus ook niet :-)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jeroen

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 217
  • Geslacht: Man
Politie hyper actief!!!
« Reactie #11 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 14:42:37 »
Het schijnt dat mensen jaren lang onverzekerd rond rijden (heel stom trouwens) maar ik ben in 14 dagen 2 keer aangehouden voor mijn verzekeringspapieren. 1x door politie in oosterbeek op de avond voor de meeting.

En afgelopen maandag op vliegveld eindhoven door de Koninklijke Marechaussee omdat ik op de 10 min p-zone stond, maar toen ze het kenteken in tikte kwamen ze om mijn verzekeringspapieren vragen....

In beide gevallen geen bon trouwens. Bij navraag bleek dat mijn verzekeraar 'vergeten' was om het door te geven bij de RDW .... lekker weer
grz
Jeroen

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Politie hyper actief!!!
« Reactie #12 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 15:38:23 »
Sjill...
Als er niets aan de hand is, dan is er ook niet echt wat mis met een controle. Fijn is anders: je bent weer wat tijd kwijt, maar vooral; je zit toch ff in de rats: Ga ik ergens op nat of niet.

Afgelopen jaar minimaal:
- 4 keer geblazen
- 1 'technische' controle: auto papieren gecontroleerd + kofferbak en motorruim bekeken.
- 2 paspoort controles aan de grens
- 1000 keer op snelheid
- 500 keer roodlicht

Nat gegaan: 1 snelheidsovertreding bij een bij mij bekende paal, en 1 keer bij een niet bekende paal (ondertussen dus wel).
Beetje krom natuurlijk, dat die snelheid zovaak gecontroleerd moet worden, maar dat kan nu eenmaal vrij eenvoudig.

Snelheidscontroles zijn vervelend, en IK krijg er en heel vervelend gevoel van: 'totalitaire staat'. Ben al eens gestopt om een praatje te maken met foto-diender. Komt erop neer dat ze vooral staan waar er veel ongelukken gebeuren/gevaarlijke situaties zijn. Beetje jammer dat de wegen daar niet op aangepast kunnen worden. Recentelijk nog kunnen constateren: Utrechtseweg gerenoveerd, incl snelheidverlagende 'chicane'. Beetje jammer dat ze jaar in jaar uit 2 kilometer verderop staan te flitsen en scoren ( u leest t goed: flitsen, niet controleren! ) en dat er DAAR nu juist niets aan het wegbeeld veranderd is

Alcohol: Geen problemen mee. Liever 10 keer meer dan 1 keer te weinig.

Paspoort/papieren etc: Tot nu toe nog geen problemen mee. Als je niets te verbergen hebt.... Maar als er geen duidelijk doel acher zit (doel 'geld binnen halen =/= doel), Liever niet.

Volledig mee eens, zolang het controles met een goed doel zijn , dan mogen ze mij zo vaak controleren als ze willen.

Afgelopen jaar ook wel een paar keer nat gegaan, 3x 0-10km overschrijding (flitspaaal, mobiele controle), 1x met een lasergun beschoten met 118 op 80km weg (zondagmiddag, lege weg): 300 euro boete.... -gert-

Erg zonde van het geld, hoop dit jaar wat minder te fanmail te mogen ontvangen uit Leeuwarden.

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Politie hyper actief!!!
« Reactie #13 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 21:15:59 »
hoop dit jaar wat minder te fanmail te mogen ontvangen uit Leeuwarden.

Bij deze

 -thumbsup-  -love-











 -naughty-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Politie hyper actief!!!
« Reactie #14 Gepost op: vr, 04 feb 2005, 22:22:54 »
:)