Auteur Topic: Europeesche grondwet: voor of tegen  (gelezen 4640 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #45 Gepost op: zo, 29 mei 2005, 21:03:40 »
dat mag
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #46 Gepost op: zo, 29 mei 2005, 21:26:43 »
gelukkig -naughty- , maar fijn is het niet..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #47 Gepost op: di, 31 mei 2005, 20:36:47 »
..

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #48 Gepost op: wo, 01 jun 2005, 08:26:35 »
De link met de tweede wereldoorlog begint zo langzamerhand mijn strot uit te komen.

Mij ook .
Maar volgens onze rakkers van de Euro VVD wordt het weer een tweede Screbrenica en je zag de vergaste joden ook opgestapeld liggen in hun Ja filmpje .
Geen propaganda vanuit Den Haag ?
De vergelijk met WW2 is heel makkelijk te maken : geen tot weinig echte info en wat er voor info is komt maar van een kant en alles maar ook werkelijk alles is goed als je maar Ja stemt .
Degene die Nee stemmen zijn dom en verwerpelijk volgens onze regering : laat dat nu in mijn geval helemaal kloppen  -naughty-
Ik hoop dat als het een Nee wordt dat heel die gristelijke zooi opzout .
Niks tegen gristenen : die Rouwvoet mag van mij desnoods aan de macht komen . Dan maar niet op zondag naar de IKEA .
Bij deze is het wel duidelijk wat ik stem  -moon-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #49 Gepost op: wo, 01 jun 2005, 08:36:14 »
Who started the cat fight? Precies: zoals Gert ook al aangeeft: Die WOII werd toch echt OOK door het Ja kamp aangezwengeld (nee, niet de WOII zelf)..


Ach.. zolang er GEEN scheiding van kerk en staat meer plaatsvind met de grondwet ben ik TEGEN :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #51 Gepost op: do, 02 jun 2005, 07:59:07 »
plopperdeplop... 61 % tegen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #52 Gepost op: do, 02 jun 2005, 08:49:35 »
plopperdeplop... 61 % tegen..

Ja al die domme mensen die tegen stemmen omdat ze ontevreden zijn ...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #53 Gepost op: do, 02 jun 2005, 10:18:06 »
Uit de stemwijzer van Stemhok.nl

Vraag 15:
Wat vindt u het allerakeligst aan de Europese Grondwet?

A) Dat ik er door dit referendum over na moet denken.

B) Dat we weliswaar mogen stemmen, zolang het maar ja is.

C) Dat het stemvee in één dag zestig jaar Europese ontwikkeling kan ruïneren.

D) Dat ik het eens moet zijn met Geert Wilders en Jan Marijnissen.

Tja,.. vooral D: Jan Marijnissen heb ik geen problemen mee, Geert Wilders ook nog niet echt (behalve dat ie erg populistisch bezig is: Nederland maar vooral Geert Wilders word beter van z'n eigen aandacht :)


Ik zou willen toevoegen:
E) Dat ik t eens moet zijn met Geert Wilders z'n aanhang :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #54 Gepost op: do, 02 jun 2005, 13:45:48 »
Tja, domme mensen mogen ook stemmen, net zoals slimme mensen en homo mensen en witte mensen.

Da's nou het leuke van directe democratie: iedereen mag stemmen over iets waar ze misschien niets of weinig vanaf weten. De volksvertegenwoordigers hebben dan eigenlijk de taak om te informeren en met geldige en rationele argumenten mensen te overtuigen tot een ja of nee...

Te laat! Al jaren voelen we afstand tussen Europa en onszelf (Ik begrijp ook niet precies hoe 'Europa' in elkaar steekt). En dan ineens kunnen we directe invloed uitoefenen op Europa?! Vindt je het gek dat dan de kiezers aan de handrem trekken. Het Haagse Ja-kamp heeft de gevoelens over Europa bij de man/vrouw op de straat gewoon grof onderschat.

Is niet erg: Alles blijft gewoon zoals het was. En hopelijk leggen ze ons een betere Europese Grondwet voor. Duurt alleen weer even... en dat is jammer.

Europa is bij mij eindelijk de huiskamer binnengekomen. Ook bij anderen denk ik zo: geen slechte zaak.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #55 Gepost op: do, 02 jun 2005, 15:00:15 »
Te laat! Al jaren voelen we afstand tussen Europa en onszelf (Ik begrijp ook niet precies hoe 'Europa' in elkaar steekt). En dan ineens kunnen we directe invloed uitoefenen op Europa?! Vindt je het gek dat dan de kiezers aan de handrem trekken. Het Haagse Ja-kamp heeft de gevoelens over Europa bij de man/vrouw op de straat gewoon grof onderschat.

Wacht even! Hoe zit het met de eigen verantwoordelijkheid??? Als je als Jan Burger van de straat afstand voelt en er niet voldoende over weet, is het dan de taak van de overheid om je te informeren? I think NOT! -gert-
Goede argumenten zijn gegeven, en als je kijkt naar de info die verstuurd is, dan zie je dat je in Nederland gewoon al met een achterstand begint: het grootste deel wordt gewijd aan het ontkrachten van kul-argumenten als de Euro en Turkije (om maar van StarTreck-argument 'Superstaat' te zwijgen)!
Als de gemiddelde burger nou gewoon eens een keer een goede krant las, in plaats van naar commerciële flut op TV te kijken en elkaar op het werk gek te maken (en dan vervolgens het Ja-kamp 'bangmakerij' te verwijten...)

Ik vind het niet erg dat de Grondwet er (voor Nederland) nu niet komt, dat komt wel, maar ik ben de domme hetze wel een beetje zat!
Je tankt toch ook geen diesel in je benzine-Polo en loopt vervolgens boos naar binnen omdat de pompbediende je niet heeft verteld dat dat niet goed is? Worden een beetje Amerikaanse/Big Brother-toestanden op deze manier...

Zo, ik ben mijn ei tenminste kwijt (én ik heb een nieuwe baan!!!!!  -thumbsup- )
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #56 Gepost op: do, 02 jun 2005, 15:55:34 »
Je tankt toch ook geen diesel in je benzine-Polo en loopt vervolgens boos naar binnen omdat de pompbediende je niet heeft verteld dat dat niet goed is?

Staat duidelijk op de pomp aangegeven wat je pakt, dus geen schijn van kans bij proces  -uitlachen-

maareh.. jammer dat ik dit topic nie eerder heb gelezen. Kheb dus niet gestemd, omdat ik van beide partijen alleen maar moddergooien heb gezien. Zowel JA als NEE kamp doet niets anders als de andere partij voor onnozel uitmaken.
..over 10 jaar bij de herkansing toch maar eens me wat meer verdiepen in het Europa kwestie..

ow, en als we dan toch meningen mogen geven: Hele gedoe over een sterk front vormen tegen Amerika is flauwekul.. Amerika stelt nu al geen flikker meer voor, theoretisch gezien zijn ze zo failliet als maar kan.. Probleem is alleen dat de rest van de wereld te bang is om er tegen op te treden, omdat Mister President Bush dan met wat tanks en bommetjes gaat zwaaien.

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #57 Gepost op: do, 02 jun 2005, 18:36:30 »
(én ik heb een nieuwe baan!!!!!  -thumbsup- )

Gefeliciteerd!  -prut-

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #58 Gepost op: do, 02 jun 2005, 18:39:56 »
En ook ik heb "nee" gestemd...

Niet omdat ik tegen Europa, of een Europese grondwet ben. Maar meer omdat ik vind dat Europa een beetje door je strot wordt geduwd de laatste jaren. Dus is mijn stem meer een protest stem geweest dan een afwijzing.

En die grondwet komt er wel, duurt idd iets langer.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Europeesche grondwet: voor of tegen
« Reactie #59 Gepost op: do, 02 jun 2005, 18:59:03 »
De voor's wegen bij mij lang niet op tegen de tegen's, duzzz...

Van mij mag balk elende nu ook gaan aftreden, en dan doe maar eens een kabinetje met Jan Mareinissen met de SP, en Wouter Bos, met PvdA.

Van mij mag CDA dan helemaal wel weg blijven om het niet te hebben over dat stinkende arogante rothoofd van Zalf en Van Aardsen.
Ik heb een sleutelplek!!!