Auteur Topic: Benzine verbruik 1000cc.  (gelezen 4838 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #30 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 06:12:20 »
retour leiding wel open/goed aangesloten



Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #31 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 18:57:36 »
ps. Marjolijn ik lees nu eerst be berichten na voordat ik post!!
sorry van de vorige berichten, maar inderdaad kan ik soms erg onzaamhangt en in slechte zinnen mijn verhaal vertellen.

Was goed bedoeld commentaar hoor ;)  -hug-

snap ik bedankt!

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #32 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 20:24:50 »
retour leiding wel open/goed aangesloten

Bedoel je die blauwe en zwarte ledingen die van de benzinebak komen?
Als ik me niet vergis,gaat de darm die aan de blauwe leiding hangt naar de benzinefilter dat naast de brandpan (luchtfilterhuis) staat,en de darm die aan de zwarte leiding hangt gaat als ik me niet vergis rechtstreeks naar de carbu (of benzinepomp).

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #33 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 22:04:07 »
Je had toch origineel een injectie systeem? Daar hoort een hoge drukpomp bij (toch??)

Nu je carbs hebt, heb je alleen een opvoerpomp nodig..

Gaat daar niet iets mis? Pieter zijn vraag is idd een goede optie.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #34 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 22:25:15 »
Je had toch origineel een injectie systeem? Daar hoort een hoge drukpomp bij (toch??)

Nu je carbs hebt, heb je alleen een opvoerpomp nodig..

Gaat daar niet iets mis? Pieter zijn vraag is idd een goede optie.

De motorcode is aau en is normaal idd een injectie systeem,maar de vorige eigenaar heeft de motor omgebouwd zodat er dus nu een carbu opstaat.
Weet de opvoerpomp niet zitten bij de polo  :( .
En men vraag over die leidingen ging dus over pieter zijn vraag he.
Bedoelde hij dus die blauwe en zwarte leidingen dat van de benzinetank naar de motor lopen,en waar dat 1 darm naar de benzine filter gaat en 1 naar de carbu of benznepomp,want hiervan die 2 ben ik dus niet zeker.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #35 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 22:42:52 »
doe eens een foto?

ik ga even kijken of ik een plaatje uit de vraagbaak kan posten
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #36 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 22:51:03 »
doe eens een foto?

ik ga even kijken of ik een plaatje uit de vraagbaak kan posten

Een foto van ??

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #37 Gepost op: wo, 25 okt 2006, 22:55:43 »
wat denk je zelf -gert-


hoe je het aangesloten hebt.. dan zijn er hier genoeg mensen die kunnen oordelen of het zo goed zit of niet. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, vooral met een taalbarriere!

In mijn Olving vraagbaak staan geen duidelijk overzichtsplaatje, alleen maar uitgelegd hoe het moet zitten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #38 Gepost op: do, 26 okt 2006, 05:04:14 »
als stationair niet omlaag gedraaid kan worden ,kan je co wel een eind omlaag ,waardoor je stationair wel een eind zakt en je stationair veis(schroef)dus open gedraaid kan worden .

maar heb je niet ergens valse lucht ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #39 Gepost op: do, 26 okt 2006, 18:05:47 »
En hoe merk ik dat er valse lucht is?Want als ik gas geef aan de carbu,korte keren na elkaar,heeft de motor wel de neiging o stil te vallen,maar komt dan terug naar het normale stationair toerental.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #40 Gepost op: do, 26 okt 2006, 19:39:04 »
je hebt zelf beweerd dat de motor prima draait, bij alle belastingen/situaties.

Bij valse lucht/teveel benzine/slecht afgestelde motor etc. loopt je motor gewoon niet goed. Dat merk je direct aan het gedrag van de motor tijdens rijden.

Dus:

Of je motor doet het toch niet zo lekker.
Of je hebt ergens een lek.
Of je meter/vlotter is kapot.

Verder heb je eigenlijk geen opties.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #41 Gepost op: do, 26 okt 2006, 20:10:09 »
of je vacuum potje op je delco (ontstekingshuis) is stuk .
dit is te controleren ,slangetje loshalen en zuigen op je paddestoel ,voel je vacuum trekken dan werkt ie ,kun je zuigen tot je longen je aars uit komen ,dan is ie stuk .
voetpakking van je carb is ook te controleren ,pak je carbu boven op beet en probeer deze in de 4 windstreken heen en weer te bewegen ,lukt dit en kun je zelfs de carbu kantelen tov je inlaat spruitstuk ,is je voetpakking lek .
je motor zou idd best kunnen lopen met een te hoog co en dicht stationair schroef .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #42 Gepost op: do, 26 okt 2006, 20:24:17 »
Citaat
kijk ook eens of je vacuum vervroeger, op de ontsteking nog werkt.


Citaat
Om te voldoen op u vraag ivm de motorkarakteristiek : Dit is prima in in mijn ogen.
Vooral stationair hoor je de motor gewoon niet draaien als je stilstaat ergens aan de lichten.Rij je ermee op de autostrade tegen 120km/h dan maakt hij wel enorm veel lawaai,net een sportuitlaatje onder de wagen dan :-).
De wagen rijdt in mijn ogen veel beter dan ervoor,enkel het verbruik dan :-(.


Citaat
Het enige wat ik weet is,dat het toerental niet meer lager kan gezet worden,want de regelvijs hiervoor laat dit niet meer toe,maw hij staat op zijn laagste.


 -wanker-

Om even op dat laatste terug te komen; dat hoort niet zo te zijn. Dan staat de ontsteking wel heel erg vervroegd (toch??)

Ik geef je de tip om de auto bij een garage (of door je broer) af te laten stellen met een strobo.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #43 Gepost op: do, 26 okt 2006, 20:30:10 »
rtft door valse lucht loopt ie ook harder stationair
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Benzine verbruik 1000cc.
« Reactie #44 Gepost op: do, 26 okt 2006, 20:30:19 »
Ik zeg ook onstekingtijd te vroeg

slechte vebranding bij lage toeren(bezine lucht buiten de auto)
Veel herrie bij hoge toeren(te vroege verbranding, vermogens verlies, en daar door hoog verbruik)
GROTER is niet altijd beter