Auteur Topic: meer vermogen rdw en kentekens  (gelezen 6423 keer)

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #30 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:17:47 »
Duidelijk verhaal. Ben nog steeds wel beniwud wat die geluidstest en weggedragstest op Lelystad precies kosten. Aangezien wij eigenlijk ooit wel 's 1.6 16v op het kentekenbewijs zouden willen zien staan  -cool-
Geluidstest was rond de 200-250 euro. Voor een rijgedrag test kwam daar nog eens minimaal 300 euro bij dacht ik. (van wat ik me van de RDW keurmeester herinner)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #31 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:19:50 »
Dan ben ik dus nog lang niet in de buurt van de 800-1000 euro die hier gebrult wordt (paar jaar geleden nog 2000 eurie  :)) en begin ik het al de moeite waarde te vinden...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #32 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:24:21 »

Grappige is dat als je het 10 medewerkers van de RDW vraagt ze niet allemaal dit antwoord zullen geven .

dat is dus het hele vervelende, niemand geeft hetzelfde antwoord en alle tjoenerboyzz op het internet schreeuwen dat er van alles gesaboteerd wordt, het allemaal onmogelijk is en heul veul centjes gaat kosten -gert-

Bij mijn broertje op de zaak hebben ze een lupo met een 20VT motor uit een audi TT op kenteken gekregen via RDW Lelystad, dat kostte ergens achter in de 700 euro, compleet met nieuwe papieren. Op het volksforum staat een uitgebreide 'sticky' over hoeveel het kost en hoe moeilijk het is, geschreven door een aantal personen die er ook daadwerkelijk zijn geweest.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #33 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:26:17 »
Tip: lees even door:
http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?t=3544

De link van Jaap geeft toch een vrij duidelijk beeld over het kostenplaatje, zij het dat dit uit 2006 stamt en dus aan enige inflatie onderhevig zal zijn? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #34 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:33:07 »
Die had ik helemaal nog niet gezien :(

Duidelijker kan het niet. Zo'n lijstje staat dus ook op VF, maar daar is de auto tussentijds afgekeurd op 't geluid (golf4), waarbij de kosten dan wel erg snel oplopen. (afgekeurd = opnieuw keuren + opnieuw betalen)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #35 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 14:55:56 »
dat is dus het hele vervelende, niemand geeft hetzelfde antwoord en alle tjoenerboyzz op het internet schreeuwen dat er van alles gesaboteerd wordt, het allemaal onmogelijk is en heul veul centjes gaat kosten -gert-

Bij mijn broertje op de zaak hebben ze een lupo met een 20VT motor uit een audi TT op kenteken gekregen via RDW Lelystad, dat kostte ergens achter in de 700 euro, compleet met nieuwe papieren. Op het volksforum staat een uitgebreide 'sticky' over hoeveel het kost en hoe moeilijk het is, geschreven door een aantal personen die er ook daadwerkelijk zijn geweest.

Op een bedrag van die ombouw is 700 euro goed te doen .
Is het dan meteen zo dat je verzekering niet meer kan mokken mocht er iets gebeuren ? Of blijft die het anders zien dan de RDW ook na goedkeuring?
Verzekeringen zijn er tenslotte om niet uit te betalen en om winst te maken  :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #36 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:03:02 »
Je verzekert dan een Lupo 1800 20v turbo, met 160pk (teruggeschroefd). Daarna is de auto gechipt tot ongeveer 160*1.4 = 224pk.

Dus alles is binnen de grenzen en je bent dan gewoon verzekerd.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #37 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:04:05 »
 -thumbsup-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #38 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:04:17 »
Op een bedrag van die ombouw is 700 euro goed te doen .
Is het dan meteen zo dat je verzekering niet meer kan mokken mocht er iets gebeuren ? Of blijft die het anders zien dan de RDW ook na goedkeuring?
Verzekeringen zijn er tenslotte om niet uit te betalen en om winst te maken  :D

Je dient de verzekering te melden dat er een wijziging heeft plaats gevonden. Bij mijn officiele melding hiervan schoot de medewerker nog net niet in de lach. Benzine naar Diesel en van 44kW naar 33?  Komt ie dan uberhaupt nog wel vooruit?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #39 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:49:06 »
Toen heb je de hoorn natuurlijk beledigd erop gegooid  -dunno-  -uitlachen-

@GG: Linkje had ik ff over het hoofd gezien, is idd alleszeggend. Ben alleen wel benieuwd waar en hoe ze die geluidstest doen zodat je je daar thuis enigzins op kan voorbereiden. Als het echt te gek wordt kun je het nog aanpassen voordat je er naartoe gaat. Kan me voorstellen dat de Bastuck misschien iets teveel herrie maakt, zeker zonder tussendemper.

Maar voor de prijs zou ik het idd niet laten. Denk dat als de groene weer rijdt wel wel 's gaan afzakken richting RDW...
« Laatst bewerkt op: di, 31 mrt 2009, 15:52:52 door Marjolijn »
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #40 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:55:32 »
Ben alleen wel benieuwd waar en hoe ze die geluidstest doen zodat je je daar thuis enigzins op kan voorbereiden. Als het echt te gek wordt kun je het nog aanpassen voordat je er naartoe gaat. Kan me voorstellen dat de Bastuck misschien iets teveel herrie maakt, zeker zonder tussendemper.
Voor zover ik weet wordt het geluidsniveau bij een bepaalde snelheid / toerental gemeten.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #41 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 15:59:19 »
83 db is echt weinig. Ze meten je uitlaatgeluid bij stilstand (verhoogde toeren) en dus als de auto voorbij rijdt zoals in het verhaal van die Kadett.
Citaat
3 keer wordt het geluid gemeten bij een stilstaand voertuig bij een bepaald toerental (bij ons 4425 toeren/min). De 2 keer met rijdend voertuig, 2 keer in de 2de versnelling (bij ons 3600toeren/min). Bij 50 km aan het begin van de testpunt en dan vol acceleren tot het eind van het testpunt. Hetzelfde 2 keer in de 3de versnelling (bij ons 2500 toeren/min).


Een vriend heeft een Japanse Nissan Pulsar GTti, die werd 3x afgekeurd op 't geluid. 1e keer hebben ze er een aantal universele dempers tussen gelast, luchtfilterkast helemaal ingepakt, en als laatste ook nog de banden vervangen voor smallere/zachtere exemplaren. Kon hem niet zoveel schelen, hij had de auto inclusief import/NL-kenteken gekocht. De importman heeft het alleen wel veel geld gekost:)

Zonder middendemper ga je die 83dB echt niet halen. Een open filter kan soms al te veel zijn voor de geluidstest.

Volgens mij als je je goed voorbereidt (liever een extra demper/nieuw bandje/ origineel filtersysteem) kom je wel door die test heen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #42 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 16:54:42 »
Ja dat bij die toerentallen had ik gelezen, maar vanaf welk punt meten ze? Bij je motorruimte (gezien het luchtfilter), of aan de achterzijde? En op hoeveel meter afstand? Dat maakt nogal wat uit bij geluidsmetingen...

En 83 db is niet heul weinig, zelfs de Buell heeft op kenteken 83 db, en die maakt zelfs standaard al een pokkeherrie  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #43 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 17:01:34 »
Dat is niet alleen de geluidssterkte, maar het karakter van het geluid (pulserend). Een ploffende V2 maakt voor het gevoel meer geluid, maar is in werkelijkheid vaak minder dan een joelende 4-lijn.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: meer vermogen rdw en kentekens
« Reactie #44 Gepost op: di, 31 mrt 2009, 17:21:50 »
Hmm, oke. Maar niemand enig idee van de afstand waarover wordt gemeten?
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen