Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:00:23

Titel: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:00:23
Mensen!
Aangezien ik Martijn niet meer te pakken krijg, en toch door ga met het vercarburatiseren van de Polo, wil ik een poll houden!

Dubbele Webers of motorfietscarburateurs?

En graag ook van beide wat voor en nadelen.
Welke trekt makkelijke vermogen, wat loopt zuiverder, wat klinkt mooier, en plaatjes??

Robert
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 11 feb 2013, 20:08:56
Keuze is puur eigen voorkeur. Ik heb evt nog wel een setje dubbele Solexen voor je. Moet je wel even reviseren, maar spruitstuk ervoor is zo te koop, dat moet je bij motorfietscarbs dan weer zelf maken...
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:09:52
Solexen heb ik nog niet over na gedacht.. Vertel!!
Weet ik zelf helemaal niets van!
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 11 feb 2013, 20:14:17
Tja, Weber, Solex, DeBilas, zijn allemaal oldskool dubbele carbs, zeg maar. Van hear-say zijn Solexen iets eenvoudiger dan Weber's, maar nogmaals: hear-say.
Heb zelf een setje dubbele Solexen op een blok laten bouwen door Serge, maar blok loopt nog niet/is nog niet ingebouwd (>3 jaar  -oops-). Had toen al een setje liggen ter revisie (ooit van Gert overgenomen), ligt nog in dezelfde plastic zak...
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:15:22
Kan je mij een prijs doen?
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:15:43
En een plaatje???  -thumbsup-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 11 feb 2013, 20:20:08
Dat vind ik altijd zo lastig...

Omdat je ze nog moet reviseren/ze nog zo zijn als ik ze heb gekregen en je ook nog een spruitstuk moet regelen, €80?
Plaatje moet ik even voor je maken, misschien vanavond nog...

Plaatje van Google (kun je zelf ook -dunno-):
(http://www.veterancar.nl/Afbeeldingen/solexcarburateurs.jpg)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:21:47
En zijn deze op de goeie maat voor op de polo?
En hoe zit met het sproeiers, afstellen etc.. Is dat goed te doen met deze set?

En wil graag weten of ik heel erg moet gaan reinigen of dat dit allemaal aardig netjes is! Vandaar die foto! -thumbsup-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 11 feb 2013, 20:22:46
Nogmaals: foto moet ik nog schieten (neem even een Ritalinnetje ;) )
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 20:23:53
Had ik gelezen... Maar omdat jij zei dat ik die ook van google kon halen..
Denk leg even uit waarom ik graag een plaatje van jou heb.. Maar ik heb geen haast:D
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: JTG op ma, 11 feb 2013, 21:34:12
das geen gekke prijs Geert -thumbsup-

even in een ultrasoon bad en een nieuwe pakkingset en gaan -klus-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 21:35:16
Welke solexen zijn dit trouwens? En interesse is inderdaad gewekt!  -thumbsup-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op ma, 11 feb 2013, 21:50:18
sproeierbezetting bepaal je op een rollenbank. Je kunt ook afstellen vanuit basis gegevens en kijken dat hij rijk loopt.

das indd een nette prijs GG

Koop je niets voor. Ik heb laatst ook geluk gehad. voor 125euro een setje 40er webers. Das normaal makkelijk vanaf 300 voor een redelijk set.

Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Yukio Langenberg op ma, 11 feb 2013, 22:06:34
pffff Als ik robbert was had ik het wel geweten!

Ik ben bezig met de voorbereidingen naar Motorcarbs, dus ik kan nog niks zeggen. Kwa looks winnen Webers (Solexen, Dellorto's, etc.) het wel van motor carbs!

Edit: het blijft een kwestie van smaak.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Sjon op ma, 11 feb 2013, 22:23:55
Kwa looks winnen Webers (Solexen, Dellorto's, etc.) het wel van motor carbs!
& geluid.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op ma, 11 feb 2013, 22:27:02
(http://www.steilheck.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=6691.0;attach=25709;image)

Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 11 feb 2013, 22:46:06
Ze zagen er nog beter uit dan ik verwacht had...
Maar oordeel zelf: C40 ADDHE staat erop...

(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/DFD90D5D-3D0A-4096-B592-F36DCCDD39A9-7050-00000C5FA58078F7_zpsb4b490df.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/B3CC2F2A-CC70-4740-A09E-6A4EFE26CB7B-7050-00000C5FAD591336_zps5ee72a93.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/71C28789-FF45-4898-AF48-7153B3123AA1-7050-00000C5FB4014338_zpse7a46334.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/C01DC67F-1561-4AC4-BA6C-4A915BF6CDFF-7050-00000C5FBAFCBBF4_zps954f3617.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E1AA52DA-EAC9-4C78-9FBC-CDF0ECD3D874-7050-00000C5FC1B1995D_zps15e02cd0.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/E4A00869-A432-480A-B636-7886C5F3E3D9-7050-00000C5FC8E2DF78_zps05048c85.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/C95DF3EB-BC25-4255-A0D1-F0828D0C562A-7050-00000C5FCF4800DA_zps761f82a0.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/D3149377-D7A0-4209-ACAE-A062D3AE757F-7050-00000C5FD56D063D_zps7945b21e.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/3CCEFB35-B4FA-4F0E-BFEA-A8C18C388CED-7050-00000C5FE26B7054_zps05951a85.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/BA75ACCF-6A49-4330-94DF-577C0033B87C-7050-00000C5FDC32394D_zpsffb71c7b.jpg)
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/78EA97D0-8435-4AAC-9BA0-C137ACF6371E-7050-00000C5FE9DF1261_zps53560135.jpg)

@allen: tja, ik weet nooit hoe ik prijzen moet bepalen... Het is dan ook een nu-of-nooit/take-it-or-leave-it/bij-afdingen-gaat-ie-alleen-maar-omhoog-prijs excl verzendkosten! :D
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 11 feb 2013, 23:24:08
Doe maar!
PB je gegevens maar ff, dan regel ik de financiën!!
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 09:31:31
Vergeet niet dat er nog behoorlijk wat kosten bij zullen komen
Gaskabelset
Kelken
Luchtfilter(s)
Inlaatspruitstuk

Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: JTG op di, 12 feb 2013, 09:59:21
dat is bij motorfietscarbs hetzelfde :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Raymon op di, 12 feb 2013, 10:03:04
Ik zou gewoon even op Martijn wachten die heeft vast een hele goede reden dat die even niet aanwezig is .
Scheelt je een hoop geld en het past meteen op je polo  :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 11:04:18
Luchtfilter/ filters
Kabel 100-125€
Inlaat 220€
Sproeiers die je moet wisselen. Lucht/benz en mengbuis.....en als je wilt op de rollen
Kelken...ook niet goedkoop maar wel via mp te vinden..

Natuurlijk hetzelfde als mot.carbs.
Voordelen van dellortos/weber.....veel mooier en brult lekker.
Ik zou die van GG overnemen  -thumbsup-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: JTG op di, 12 feb 2013, 11:16:46
dikke prijzen Ramon en niet alles hoeft nieuw -dunno-
inlaat (gebruikt) had Martijn den ouden laatst nog voor veel minder, daarbij eentje maken voor carbs van de motor is niet goedkoper..
sproeiers kun je solderen en boren maar vaak is er genoeg info dat de sproeiers vaak al bekend zijn die je moet gebruiken,
kelken rond de 50 euro maar is niet noodzakelijk, kan later ook nog...

Ook ik zou de carbs overnemen van Geert :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 12:45:02
dikke prijzen Ramon en niet alles hoeft nieuw -dunno-
inlaat (gebruikt) had Martijn den ouden laatst nog voor veel minder, daarbij eentje maken voor carbs van de motor is niet goedkoper..
sproeiers kun je solderen en boren maar vaak is er genoeg info dat de sproeiers vaak al bekend zijn die je moet gebruiken,
kelken rond de 50 euro maar is niet noodzakelijk, kan later ook nog...

Ook ik zou de carbs overnemen van Geert :)

Klopt .....maar dan moet je rustig aan zoeken.
Kabel kun je zelfmaken. Heb ik ook maar voor mijn mk1 moet er een andere op. Inlaat voor 200 vind ik redelijk.
Sproeiers ja het is zoekwerk. Mijn pa heeft toevallig een aardige doos verzameld voor de sprint.......afgelopen jaren dan he.
Je kunt veel ligt er wel aan welk resultaat je wil. Je kunt soms goedkoop er zeker iets moois vanmaken.
Gewoon dat setje kopen en verder zoeken naar spullen.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: JTG op di, 12 feb 2013, 12:49:36
precies -thumbsup-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Steilheck op di, 12 feb 2013, 14:54:44
Ik zou nog ene Polo kopen en allebei doen  :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op di, 12 feb 2013, 15:35:28
Set is betaald, en ik heb eerst gekozen voor de motorcarbs, simpelweg omdat ik niet beter wist.. En spruitstuk kan ik zelf laten maken
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 16:16:35
Set is betaald, en ik heb eerst gekozen voor de motorcarbs, simpelweg omdat ik niet beter wist.. En spruitstuk kan ik zelf laten maken

Dan ben ik wel eens benieuwd naar je spruitstuk. Carbs hebben oom een flens en staan niet recht voor de kop. Dat vraagt om fotos!!
Maak je die zelf? Zo ja dan ben ik benieuwd/ interesse!!

Carbs rule.....zien er mooi uit onder het kapje



Gr
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: bobrosco op di, 12 feb 2013, 16:24:22
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Raymon op di, 12 feb 2013, 17:37:17
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)



Jaap zijn spruitstuk heeft op de foto inderdaad 2 platen , alleen eentje zat er los op was alleen zodat de buisjes op de juiste afstand stonden tijdens het lassen  :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 21:47:44
denk dat dat alu spruitstuk wat Jaap van der Vegte had gemaakt ook wel geschikt is om dan nog op de andere kant een flens te maken, tenminste hij had er ook op beide kanten een plaat op, dus moet een flens op die andere kant ook moeten lukken
http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SAM_0917a.jpg (deze dus)

Maar j. Vd.v kan zon inlaatje ook niet voor tientjes maken denk ik. Een kennis van mij is draaier. Is nu al mijn polijstmachine aant maken maar vraag hem ook eens om een inlaat te maken.....het lastige is dat de gaten in het blok kleiner zijn dan de carb.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op di, 12 feb 2013, 21:51:52
Dat is geen probleem.. Dat is een kwestie van taps toelopende flenzen draaien, en netjes flowen met een dremel of tekenfrees ofzo.
Maar ik heb gewoon geen maten van de voetplaat aan beide kanten..

Weet ook niet of Solexen en dubbele webers dezelfde maat hebben qua diameter, en hartmaat..

En ik zou zo graag een superduidelijke foto van beide grondplaten willen hebben. Liefst waar iemand voor mij ook even de tijd wil nemen en wat maten op kan meten..
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Sjon op di, 12 feb 2013, 21:59:00
Voordeel van Webers/Solexen/Dellorto's is dat inlaatjes gewoon te koop zijn:
waarom dan laten maken, denk ik dan -dunno-
Ansaugbrücke VW Polo, Golf & Audi 80 0,9-1,3l 8V
 (http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ansaugbruecken/VW/Ansaugbruecke-VW-Polo-Golf-Audi-80-0-9-1-3l-8V::6460.html)

Haast? => kost duur (echt wel niet correct ABN :))
Geduldig wachten tot er iets leuks voorbij komt => kan een boel schelen.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op di, 12 feb 2013, 22:01:32
Heb je ook gelijk in.. Maar op de een of andere reden heeft die Polo iets wat mij ongeduldig maakt...
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 22:02:17
Voordeel van Webers/Solexen/Dellorto's is dat inlaatjes gewoon te koop zijn:
waarom dan laten maken, denk ik dan -dunno-
Ansaugbrücke VW Polo, Golf & Audi 80 0,9-1,3l 8V
 (http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Ansaugbruecken/VW/Ansaugbruecke-VW-Polo-Golf-Audi-80-0-9-1-3l-8V::6460.html)

Das wat ik zeg....
200€ [om en om -thumbsup-
Haast? => kost duur (echt wel niet correct ABN :))
Geduldig wachten tot er iets leuks voorbij komt => kan een boel schelen.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 12 feb 2013, 22:04:11
Tja, zelfs als je het gaat (laten) maken denk ik niet dat je heel veel onder die nieuwprijs (uit Sjon's link) uit komt?! Metaal gaat weer aardig de lift in qua prijzen, voorbereiding kost ook nogal wat, het daadwerkelijk fabriceren heb je ook niet in een uurtje klaar...
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: bobrosco op di, 12 feb 2013, 22:05:10

Jaap zijn spruitstuk heeft op de foto inderdaad 2 platen , alleen eentje zat er los op was alleen zodat de buisjes op de juiste afstand stonden tijdens het lassen  :)
Maar die plaat past er zo op, dus zou je daar ook een flens op kunnen schuiven en die vast kunnen lassen. Dat bedoelde ik er meer mee te laten zien.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 22:05:54
Heb je ook gelijk in.. Maar op de een of andere reden heeft die Polo iets wat mij ongeduldig maakt...
klopt :)

Eerst andere niet kostbare zaken repareren. Heb ik ok gedaan. Met en met. Kocht laatst een set webers voor 126€ omdat die man niet wist wat het waard was. Gasmechanisme 2de hands gekocht. Loop ook wel tegen een brug en kelken aan.

Liefst heb im het ook morgen af :)......maar hier net nieuwe  meubels gekocht.....je kunt t maar 1x uitgeven he
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op di, 12 feb 2013, 22:06:41
Is ook zo!

Ik probeer af te wachten:)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: sprint26 op di, 12 feb 2013, 22:07:26
De doorgang moet van groot naar klein en hebben beide een andere vorm. Van rond naar een beetje ovaal/rond van de poorteen.

Vrasg jaap eens?
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Steilheck op di, 12 feb 2013, 22:09:41
Koppoorten zijn rond te maken.  -klus-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Lewis-coupe op di, 12 feb 2013, 22:18:15
Tja, zelfs als je het gaat (laten) maken denk ik niet dat je heel veel onder die nieuwprijs (uit Sjon's link) uit komt?! Metaal gaat weer aardig de lift in qua prijzen, voorbereiding kost ook nogal wat, het daadwerkelijk fabriceren heb je ook niet in een uurtje klaar...

 -thumbsup-

en daarbij worden die dingen met massa,s tegelijk gemaakt vandaar die verkoopprijs want met laten maken/draaien kom je er vrijwel zeker overheen....{als je er 1tje wilt hebben/maken} die zijn niet effe snel gefreest die inlaatjes!!
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: bobrosco op di, 12 feb 2013, 22:50:49
-thumbsup-

en daarbij worden die dingen met massa,s tegelijk gemaakt vandaar die verkoopprijs want met laten maken/draaien kom je er vrijwel zeker overheen....{als je er 1tje wilt hebben/maken} die zijn niet effe snel gefreest die inlaatjes!!
Dat is als je het door een bedrijf laat doen inderdaad vrij duur. Maar als iemand voor de hobby in eigen uren iets voor je beunen wil dan kan het vaak wel voor een hele andere prijs.
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Lewis-coupe op di, 12 feb 2013, 23:04:57
Ja allicht kan dat!! maar dan moet je wel iemand kennen die dit graag voor je doet want anders betaal je ook gewoon bij de hobbyist tegen die verkoopprijs aan... mijn hobbyist gaat ook niet voor een appel en een ei aan de gang...

als mijn vader/neef/maat of hoe-ever dit voor me zou doen dan was het ook stukken goedkoper ja... maar die hebben niet dat soort materialen/apparaturen tot beschikking ;)

nog mooier/beter, als ik zo,n spul bij de hand had was het nog goedkoper :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 13 feb 2013, 00:26:26
nog mooier/beter, als ik zo,n spul bij de hand had was het al kapot

:D

Met je 8,8 boutjes, ouwe bankdrukkert?! :D
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: mk1-madness op wo, 13 feb 2013, 00:28:17
..........  uitlachen2
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 13 feb 2013, 10:44:35
..........  uitlachen2

Jij lacht wel maar je snapt er geen kloot van volgens mij  -nana- {misschien moet je ook eens wat meer spinazie eten -uitlachen- }

@ gerrit  -thumbsup-    (http://multiply.com/mu/ntensenvention/image/5/photos/15/1200x120/6/Benchpress-smiley.gif?et=P6GvLCwHSwTLMVMStXzBWw&nmid=67631243)


Maar ik kan nog wel boutjes normaal aandraaien hoor :) alleen breken ze zo snel als het imitatie is  -klus-

[edit want er komt een reaktie van Martijn{punk} :),, soms breken ze spontaan als ik met een pool sta te praten die ook teveel heeft gebankdrukt  :P ]
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 13 feb 2013, 11:07:07
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/ansaugbruecken-vw-polo-derby-golf-audi50-8v-16v-afh-abu/99836615-223-4833

 
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 13 feb 2013, 19:51:36
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_4xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_2xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_1xl-600x480-1-1-0.jpg)
(http://marktplatz.motorsport-total.com/uploads/inserate/rennsportteile/15610/thumbs/15610_0xl-600x480-1-1-0.jpg)
Polo/Audi 50 Schlepphebelkopf, komplett mit maximalen Schrickventilen 38/32, maximal bearbeiteten Kanälen, Schrickventilfedern, neuer 320 Grad Schricknockenwelle, optimal bearbeitetem Ansaugrohr, kompletter 40er Weberanlage DCOE -naughty-
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Steilheck op do, 14 feb 2013, 15:03:20
 en vloeibare pakking  :)
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: Robert van den Berg op do, 14 feb 2013, 18:00:11
Die kelken zijn gaaf zeg!

Enfin, ik ben bezig met een vw motorsport spruitstukje, uit germany.. Wacht even af wat dit gaat worden.

Om even reclame te maken, ik ben in techniek een topic begonnen over de Solex addha 40, waar ik nog wel wat vraagjes over had. Misschien kunnen jullie daar ook even op inhaken!
Thanks in ieder geval voor de reacties!
Titel: Re: Overweging tussen webers en motorfietscarbs
Bericht door: JTG op do, 14 feb 2013, 20:24:11
kijk anders ook even op de site van Ahnendorp.com ook voor zoektermen op ebay -dunno-

zijn het 40ers, en die venturies van 32 zijn denk ik aan de grote kant. Mijn 2 liter heeft dat ook, maar dat is staande webers en een boxermotor misschien dat dat verschil maakt  :)