Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: martijn op di, 03 jun 2003, 08:02:46
-
Hallo,
Ik wil mijn polo weer rijklaar maken na een flinke periode van stilstand. Ik wil later niet met de gebakken peren zitten, dus vraag ik hier om een aantal tips.
Zijn er dingen die ik moet controleren/vervangen voordat ik de sleutel omdraai???
De auto is voor het wegzetten nog nagekeken en heeft toen een grote beurt gehad.
Alvast bedankt
-
zo wie zo de accu spanning.
motor rustig laten draaien allles moet weer soepel worden.
en rustig rijden kan zijn dat de remmen wat vast zitten door het langen staan.
-
ok, bedankt, ik hoef dus niet direct de olie en filters e.d. te vervangen?? Als de motor+ olie eerst weer warm geworden is loopt het er toch ook veel beter uit?
-
je kunt eerst de motor met de startmotor een 30 sec laten draaien om oliedruk op te bouwen (bougiekabel van bobine lostrekken), dan draait bv de nokkenas niet droog.
Daarna starten en rustig warm rijden..
-
Bedankt voor de info,
Ik heb op het vw forum gelezen dat het ook slim is om de benzinepomp uit te schakelen (zekering eruit) zodat er geen benzine doorgepompt wordt.
Dit hoeft bij een carburateur-versie toch niet?? :(
-
Nee, heeft ook geen zekering voor de benzinepomp :)
Zolang je niet aan het gas komt is er ook weinig/geen kans op verzuipen..
-
en als ie echt jaren niet meer gedraaid heeft, van te voren de nokkenas even olie-en..
(voor de nokken, niet voor de nokkenas-lagers)..
verder valt er weinig te doen. olie in de bougie gaten heeft ook niet heel veel nut,.. geeft alleen veel rook :-)
-
Waarom zo moeilijk doen ? De mannen van D & G starten gewoon .. hooguit wat peut in de carb als starthulp .. volle accu en starten maar .
Altijd goed gegaan :P
-
zou niet zomaar de bougiekabels lostrekken , je zou de bobine kunnen opstoken , draai liever de bougie's eruit en steek ze terug in de kop en leg de bougie's op metaal ( motorblok of zo ) zodat de bobine zich kan ontladen , op die manier heeft de startmotor ook geen last van compressie en ziet je batterij minder af en draait de motor zeer makkelijk rond ;)
-
Niet alleen D&G :-)
J heeft z'n P1 ook zonder slag of stoot met een lege accu gestart,.. draaide wel heel langzaam rond, kreeg na een paar keer draaien oliedruk, en sloeg niet aan :-)
-
makkelijker is idd gewoon starten. loopt hij prima en druk niks aan doen .niet aan slaan dan ff punten stellen .en opnieuw proberen .
-
Bij mij was het:
Koraalrif ontdekken in vlotterkamer (groen/gele kleurstof van de verdampte benzine), grolsch flesje vullen met benzine,
benzineslang leggen naar alternatief benzine-tankje,
choke uit-trekken
pompen - starten - lopen
choke uit: dood
pompen - starten - lopen
choke uit + pompen -> lopen
stationair sproeier verstopt? Dacht t wel :-)
-
Ok, veel info. Bedankt daarvoor. Ik ga het zaterdag proberen. Ik laat hem eerst wel even draaien zonder bougies. Als hij de olie rondgepompt heeft zal ik hem proberen te starten. Lukt dit niet dan kijk ik wel of er smurrie in de vlotterkamer zit.