Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jaap op di, 22 feb 2011, 12:46:56
-
Ha,
Hier en daar al wel wat gevraagd en gepost, maar nog geen officieus projecttopic aangemaakt.
Sfeer plaatje:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/DSC02320.JPG)
Tech Spec:
Polo 2 Coupé
Motor: 1.3i ( NZ )
Kleur: Rood
Wielen: 4
Geschiedenis:
Bij de aankoop van de VAN was deze 'in begrepen'. In principe stonden er in 1 advertentie 2 auto's te koop: 1 technisch perfect maar optisch minder (de VAN), en 1 optisch perfect, maar technische minder.
Helaas blijkt 'perfect' een nogal rekbaar begrip, waarbij ik mijzelf in mijn kooplust enigzins heb laten verleiden: Alsof RoelG ineens bezit van mij nam :) Anyways: Deze Coupé was dus onderdeel van een package-deal.
Originele Plan:
1) Technisch perfect maken
2) Optisch verder perfectioneren :)
3) Verkopen tegen de hoogste bieder :)
Aangepaste Plan:
0) Technisch in orde maken (lees: APK)
1) Technisch verbeteren (perfect?) maken
2) Optisch in goede staat brengen
3) Verkopen tegen de hoogste bieder :)
Wat er technisch mis/goed was (volgens advertentie):
- Dynamo laad niet bij: nieuwe spanningsregelaar zou er bij de koop bij zijn;
- Ontsteking lag eraf want paddo stuk (maar motor zou lopend worden opgeleverd );
- Nieuwe voorbanden;
- Sinds APK stil gestaan, APK nog ruim 3 maand geldig
Van Tilburg naar huis gereden met een volle accu + reserve is de kofferbak. Startmotor ging niet super lekker rond, maar motor bleef stationair wel (amper, maar toch) draaien. Getankt en via de snelweg naar huis gepokkelt.
Onvoorziene extra'tjes:
- Uitlaatlaat lek op de koppelingen
- Einddemper voorzien van bak/braadwerk en geschilt ( -gert- ) van z'n originele buitenwerk .
- Versnellingsbak maakt herrie
- Vering is van het type zeeziek
- Automatisch uitschakelen knipperlicht werkt niet
- Interieur nogal verre van perfect
Computer:
Eerste domper: De NZ Digijet computer stierf in de eerste week. Oorzaak: een losliggende massakabel -gert- jawel, bij de dynamosteun. Waarom deze los lag? Geen idee. Er was nog niets in de buurt van de dynamo gedaan (leek het) en zelfs al zou er wat aan de dynamo gedaan zijn: de massakabel hoeft daarvoor niet eens aan de kant. Raar. De auto kwam met een redelijke bak aan reserve-onderdelen, maar nou net de computer wilde de vorige eigenaar graag weer terug. Nog geen 48 uur later brand m'n eigen computer door :( Een nieuwe computer was gelukkig zo gevonden maar verre van graties. De massakabel is gecontroleerd èn d'r ligt sinds kort een extra massa vanaf de bak naar het chassis: Dat gebeurd niet nog een keer!
Dynamo:
Spanningregelaar (niet helemaal een nieuwe) geplaatst: Doordat de regelaar precies achter het oliefilter verstopt zat, moest het oliefilter d'r ff af. Oude regelaar rammelde: na demontage bleek de regelaar los in het huisje te liggen. Helaas: De nieuwe deed 't maar een halve dag. Dynamo uitgebouwd en ter controle weg gebracht: inwendige sluiting :( Andere dynamo gezocht, en deze omgebouwd: 1989ér is net weer anders ( bout M10 ) dan een 1987ér ( bout M8 ): Werkt!
Ontsteking:
Op één van de ritjes naar huis bleek dat de uitlaat nogal rood en rood gloeiend was geworden. Woepsie. Snel met het handje de ontsteking vervroegd: daarover laten meer. De volgende dag de paddo vervangen en geconstateerd dat mijn 'met het handje' actie tot op de graad nauwkeurig was uitgevoerd :) Paddo vervangen bleek zo simpel, dat ik bijna niet begrijp waarom de vorige eigenaar het niet voor mekaar kreeg: 2 schroefjes, klik en klaar!! Natuurlijk moest ik 't zelf eerst 'de moeilijke manier' proberen, maar goed: Aldoende leert men toch?
Uitlaat:
Zoals al vermeld: de uitlaat lekte duidelijk hoorbaar: Ik verdacht het flexibele stuk net na de kat, maar bij nadere inspectie bleek de uitlaat op beide koppelingen te lekken; Net na de kat en net na de tussendemper. De einddemper was wel gasdicht en zag er op het oog verre van 'betrouwbaar' uit. Ook was de firma 'ijzerdraad-en-co' aanwezig ipv "De gebroeders uitlaatrubber". Om de boel weer netjes te monteren het geheel onder de auto uitgehaald. Het was aan de uitlaat duidelijk te zien dat deze onlangs nogal warm was geweest. Tot en met de einddemper (jawel!) was het metaal gehuld in een soort oranje/zalm kleurtje; De kleur die je normaal alleen op het uitlaatspruitstuk tegenkomt. Redelijk 'spanningsvrij' dus :) Stuk voor stuk weer gemonteerd, netjes in de tunnel, en nu wel voorzien van flexibele uitlaatrubbers: Klinkt weer veel beschaafder en ziet er weer 'stock-standaard' uit.
Knipperlicht terugstelling:
KLOEINK, en daar vloog het veertje van de stuurstang richting de kofferbak. Het sportstuurtje komt duidelijk uit een pré-1986-ér dus de bus met fijne vertanding was eruit gehaald. De standaard klemring past dan niet meer ( want geschikt voor een stuurstang van 20 mm ipv 22 mm ) en het vulbusje was van het type 'zaag zelf wel even een stukje van een pijp'. Sleepcontact voor de claxon was ingevreten, want origineel lipje afgebroken en de afstand stuur / stuurkolom was ook wat ruim. De boel vervangen voor de juiste onderdelen en voila: Het knipperlicht gaat vanzelf weer uit na de bocht. Wat een verademing! Verrassend hoe snel zoiets irriteert!.
Velgen:
De auto staat op Ronal R8 ( of R8T ) velgen: Best aardig, maar oh wat zijn ze vuil! In een ander topic al foto's gepost ( volgen hier onder ) van het voor en na resultaat. Daar knapt ie van op!
APK:
Voor vrijdag (25-2-2011) de afspraak staan. Ben benieuwd. Een korte inspectie rondom bracht geen rare of overduidelijke zaken aan het licht. De handrem mag nog wat strakker gesteld, maar claxon, ruitenwissers, remmen, remslangen, banden, toplagers, verlichting: alles ziet er 'proof' uit. De motor loopt nog wat hoog stationair, maar ook dat hoop ik voor vrijdag op te lossen door de carterventilatie te repareren (gescheurd stukje slang).
Carterontluchting: (24-02-2011)
Bij een NZ vindt er een ingewikkelde regeling plaats van het mengsel, door o.a. een luchthoeveelheidsmeter. Deze zit in het luchtfilterhuis. Alle lucht die de motor aanzuigt wordt hier 'gemeten'. Als er elders in het luchtsysteem een lek zit, kan het zijn dat de inspuitcomputer een deel 'valse' lucht mist. Waar bij een normale ouderwetse carburateur pas sprake is van valse lucht NA de gasklep, is het bij een NZ dus al vanaf het luchtfilter. De carterontluchtingsslang wil graag zacht worden van alle oliedampen, en scheurt: Check! Het laatste bochtje voor de luchtinlaat was gescheurd. Niet extreem, maar wel lek. Omdat de motor toch al niet helemaal lekker liep, moest deze slang vervangen: Je met een goede solide basis beginnen om de boel uberhaupt af te stellen.
Oud versus nieuw ( 030 103 493 H )
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Carterontluchtingsslangetje_NZ_030103493H.jpg)
APK Afkeur (25-02-2011)
Vanochtend weggebracht, en nu al telefoon. Dat is vlot?! Geen goed nieuws dus, maar niets on-overkomelijks.
- Gordelautomaat rechtsachter ( jawel: de achterbank ) gaat zwaar/ te langzaam. Werking onvoldoende soepel. Net wel/Net niet afkeur
- Handremkabel heeft op de uitlaat gelegen; mantel beschadigd. Werking handrem is goed, maar wapening van kabel is zichtbaar: Afkeur
- Fusee links en Fusee rechts: te veel speling: Afkeur.
Geen heel erg spannende zaken dus; Moeilijkste is waarschijnlijk het vinden van de draagarmen: Ik heb er ongetwijfeld nog wel een stuk of wat liggen.. maar waar?!! Ik voer direct ook de 'platte carroseriering-modificatie uit (stabi moet toch los).
Reparaties APK (28-02-2011)
Op de valreep van de APK datum ( is dat tot of tot en met 1 maart? :) )
-Gordelautomaat rechtsachter: D'r zat een oeroud EHBO-verbanddoos-kussentje klem achter de rolautomaat. Daar wordt ie niet beter van.
- Handremkabel op een miniscuul stukje gesmolten omhulsel: Daar waar d'r een 2e huls over de kabel zit: Schuif. klaar.
- Fusee links en rechts: Inderdaad: beiden dikke speling. Hoe die daarmee vorig jaar door de keuring is gekomen? -gert- (De auto schijnt sinds de vorige APK keuring stil te hebben gestaan ).
Anyhoe: Alles is opgelost, morgenvroeg (of beter: vandaag) voor de HerKeur.
-
-thumbsup-
Er zijn echt al heel wat NZ-computers gesloopt door slechte massaverbingen. (had er ook nog wel eentje liggen trouwens...)
Hoog stationair: er zit ook gewoon een stationair-schroef op :) (maar eerst die carterslang dicht)
-
Jaap & coupe? -dunno- -gert-
3) Verkopen tegen de hoogste bieder :)
Nee oke, zo ken ik je weer :)
-
-thumbsup-
Er zijn echt al heel wat NZ-computers gesloopt door slechte massaverbingen. (had er ook nog wel eentje liggen trouwens...)
Hoog stationair: er zit ook gewoon een stationair-schroef op :) (maar eerst die carterslang dicht)
En als je de stationairschroef helemaal ingedraaid hebt,.. wat dan? (Stelschroef zit op het gasklephuis, aan bestuurderszijde zeg maar). Het blauwe dopje van de LuchtHoeveelheidsMeter (LHM is zo'n moeilijke afkorting omdat het hier ook nog wel wat citrofielen rondlopen) is niet aanwezig: Ik vermoed dat er dus iemand aan het CO heeft lopen draaien: Kan dat nog voor een verhoogd stationair zorgen?
*edit*
Nieuw obstakel is overigens ook voorhanden:
Sinds kort wil de motor soms helemaal niet oppakken; Voornamelijk bij koude motor lijkt het: De auto smoort onder last. Met koppeling ingetrapt vliegt ie wel in toeren omhoog, maar zodra je de koppeling op laat komen smoort ie weer. Dit treedt meestal op binnen de eerste minuten na wegrijden. Na een (halve) minuut (volhouden, even een paar keer in vrij goed gasgeven) is het over en rijdt ie weer als een nieuwe.
Opgetreden sinds:
- stellen van de ontsteking na reparatie van paddo
Uitgevoerd daarna om te verhelpen:
- Defrosterslang geplaatst: De oude was vergaan (zo'n ranzig zilveren brezan ding). -> geen resultaat.
Nog in m'n eigen todo-list:
- Blauwe sensor?
- Lamda sonde?
- Brandstoffilter?
- Ontsteking nog een checken?
Omdat de motor wel blijft lopen, verdenk ik juist NIET de ontsteking,. maar de kwaliteit van het mengsel. Gisteravond was het na 100 meter raak en na 500 meter weer over. Idee-en?
Dit bochtje is 'gescheurd':
030 103 493 H
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/XZ-88-RR-Carterslang.jpg)
-
Eerst die slang maar eens vervangen...
-
Eerst die slang maar eens vervangen...
Zei je al, maar die komt pas morgenvroeg binnen.. -klus- -thumbsup- Vanavond wil ik nog even wat onbelangrijke puntjes op de i zetten,.
-
Hey !
...pics..or it didn't happen :)
-
Hey !
...pics..or it didn't happen :)
withstupid -foto-
-
Sinds de vorige update nog wat puntjes op de i gezet.
- Geleende uitlaat rubbers (einddemper) terug geplaatst :) (Toch handig als er nog een extra polo in de klusschuur staat)
- Stuur de andere kant op scheef gezet ( nog steeds niet recht dus, nu te veel linksaf )
- verlichting rondom gecontroleerd
- achterbank gemonteerd
- kofferbak uitgeruimd (man, wat een zooi! :) )
- Gordels getest en geklikt: Check. Ook de 3 punts op de achterbank.
- Hoedenplankdragers vastgezet
- Hoedenplank pinnetje gerepareerd (ligt weer vast)
Belangrijkerder:
- Slangetje carterontluchting vervangen
Èn mijn garageman heeft geprutst, gesleuteld en gesteld aan het gasklephuis.
- Gasklep + 2e trap gesteld
- schakelaar nul en vollast gesteld
- CO schroef versteld (?)
- Stationair schroef gesteld
- Veertje op 2e trap gesteld
- hier wat draaien, daar wat draaien,. ah: eindelijk. De motor reageert nu weer op het stellen/verstellen van CO en stationair schroeven. Pakt lekker op, loopt niet te hoog stationair etc etc. Blijft alleen niet helemaal mooi lopen nog: Na een minuutje valt de motor toch nog uit: denk stationair / CO niet helemaal ideaal. Dat doet de APK meneer dan maar met de testkast erbij.
Foto's? Jaha.. or it didn't happen: Eerst maar weer eens wat slaap pakken!
-
watje :D
-
*update*
-
*huh ?*
*checked eerste post*
"ah..I see" :)
-
Haha, Low, Kill :)
-
(...)
Èn mijn garageman heeft geprutst (...)
Wist niet dat jij er ook één hebt :)
-
Al jaaaren :)
Maarre: dat flink inhouden... heb ik ook wel eens gehad met de Jetta. Flink met de koppeling in gas geven was de oplossing. Deed ie ook een keer direct na starten. Bleek de luchthoeveelheidsmeterklep te blijven hangen. Doorgeblazen, WD40 er bij in en nooit meer last van gehad.
-
*afkeur blijft wat langer: Reparatie handremkabel bleek geen goedkeuring van mijn garageman te krijgen*
Vanavond ff aan de slag met kit dan maar..
-
bwahaha... gewoon stug volhouden -thumbsup- nice :)
-
-gert- Wat een rare man is dat
-
Rare man inderdaad.
Anyways:
-
-thumbsup-
-
Te koop? :)
-
voor veul :)
-
Om Gekke Gerrit even te plagen,. weer eens een ander project aangepakt:
AKY Bak gewisseld voor een AKY Bak.
De oude bak was voorzien van olie met metallic-effect :( Lagers lagen d'r nogal uit: In alle versnellingen klonk het alsof er een zak moertjes via de vulplug naar binnen was gegooit.
'nieuwe' bak komt achter de 1.0 AAU weg: Lekte op de schakelaskeerring, bakhelften (?) en achteruitrijschakelaar.. Ook de schakelvork was verre van gesmeerd.. Alles dus aan laten pakken :) :)
Bak uit elkaar: schakelstang eruit, richeltjes weggeschuurd: die loopt weer soepel en zal de keerrring niet direct verkloten ( Keerring: 085 301 227 - 15x24x7 )
Schakelvork: Veertjes d'r af, uit elkaar, oxidatie weg schuren, smeren en hoepel de poepel: Dat loopt soepel!
Magneetje even schoon gepoetst, bakhelften weer in de kit ( mooi rood is niet lelijk :) ) achteruitrijlichtschakelaar gewisseld en keerring in één van de flenzen gecontroleerd ( want niet nieuw op het schap ).. Zag er allemaal weer goed en soepel uit.
Loopt nu weer als een dolle: Nog wat puntjes op de i en dan is ie verkocht (aan m'n pa).
-
Geen foto => is niet gebeurd -nana-
Maaruh: goed bezig => wagenpark minus 1 *check*
(kun je je meer richten op de andere gebakjes)
-
Juust.
(maar niet voordat enkele niet-essentiele delen zijn gewisseld met een andere coupé -naughty- -naughty- Hey: Kijk nou: Perfecte emblemen op de achterklep?! mooie bumpert! who-the-plank! etc)
-
Om Gekke Gerrit even te plagen,. weer eens een ander project aangepakt
-nana-
Maareh: goed bezig! -klus- -thumbsup-
-
Tada
-
Als in: iets betere foto in deze topic
Of als in: mine mine mine mine -dunno-
-
Ik gok het laatste....mine mine mine mine :)
-
Nee hoor. Gewoon een iets betere foto. Gemaakt en verzonden met de telefoon van Marcel86c.
Het is jammer dat ie (de foto) niet beterder gelukt is, anders had ik het volgende kunnen schrijven:
"Let vooral op het voorscherm".
-
Ahhh dus het was een sprinter waar je mee was bij de meeting... die hebben normaal toch een andere striping -dunno- hij ziet er iig erg strak uit!
-
"sprinter" staat tussen haken, want t is een beetje een wannabee:
- Lichtmetalen velgen ( maar niet de BBS velgen zoals een Sprinter heeft, maar Ronal R8-achtige
- Sportstuurtje ( maar niet het fitipaldi stuurtje, maar wel een zo goed als gelijk anders stuurtje, met Polo Claxon Knop )
- Hoofdsteunen ( ja, ook een extra van de sprinter uitvoering! )
- Striping over de flanken ( maar dan net een iets andere, zonder het woordje sprinter ).
Het is wel een actiemodelletje geweest, want ik het de striping vaker gezien, in combi met die velgen.
Op het afgelopen treffen stond er ook een 'zusje/broertje' in wit: zelfde velgen, maar mistte de striping, en die had dan weer wel getint glas..
"Typisch Tachtig"
-
Haha beetje zoals de nep GT's zoals die van mij :P Maar leuk om te zien :)
-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/SideView_XR_88_RR.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Closer.jpg)
*voor de onwetenden: Het voorscherm zat nogal in elkaar*
-
Ziet er goed uit! -thumbsup-
-
Leuke bak zo hoor! -thumbsup-
-
-goodjob-
Ander schermpje + striping na laten maken?
-
en een mooi plekje gekozen voor het plaatje -thumbsup-
-
Netjes hoor -thumbsup-
Wat mij opvalt is dat de ene polo wel een knipperlicht heeft op het scherm en de ander niet .
Was dat een optie destijds ofzo ?
-
Gokje...Dat scherm zat eerst in de kreukels, daar is een ander scherm voor in de plaats gekomen mét knipperlichtgat + lamp :) -dunno- Waarom zou je in hemelsnaam maar aan 1 kant een extra knipperlampje willen -hitit-
coupe is mooi opgeknapt Jaap (&Marcel ) -klus- -thumbsup-
-
Knipperlicht => Trekhaak dus zijknipperlichtjes.
Net als de rechterbuitenspiegel zijn knipperlichtjes op de voorschermen 'verplicht' als je een aanhanger achter de auto hangt. ( de rbs alleen als je een aanhanger achter de auto hangt die het zicht naar achteren via de binnenspiegel belemmerd ).
Maar:
- Fout
- Fout
- Fout
- Fout
De vouw boven de voorbumper was verdwenen, en het scherm stond aldaar meerdere centimeters naar binnen. Midden boven de wielrand was het scherm geknikt en was de lak eraf gebarsten.
Scherm van de auto gebikt ( gasbrander + kit = leuke combi ), uitgedeukt, klop, hamer, trek, duw, timmer.
Striping afgeplakt, plasticwielranden verwijderd, voorkant van het scherm gespoten met de beruchte knikkerbus (tot ongeveer midden boven het wiel: daar waar het voorscherm 't smalst is)
Vervolgens met Klei, de Dual Action Polischer, Commandant, Inizo, Raffini en Finale aan de gang, afgewerkt met Collonites en voila: Knappe jongen die de overgang kan vinden!
-
Ja....dat zal Marcel wel weten te vinden. :)
-
Zelfs Marcel had er moeite mee.
Overigens: Van de drup in de regen:
Waterpijp lekte (drupte) bij de aansluiting op de waterpomp(huis).
Gisteravond/nacht mee bezig geweest.
Van de drup in de regen: Systeem vullen leverde geen gedrup meer op, maar 't stroomde er letterlijk uit. :(
Nextup: Inlaatspruitstuk toch maar verwijderen om WEL werkruimte te hebben.
-
Net als de rechterbuitenspiegel zijn knipperlichtjes op de voorschermen 'verplicht' als je een aanhanger achter de auto hangt.
Citeer dat maar ergens, spijt me maar gaat er bij mij niet in ( en ik heb net de apk eisen mbt verlichting gelezen). -dunno-
-
APK? Wegenverkeerswet.
Spiegel: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-rechter-buitenspiegel-op-mijn-auto-hebben.html
Richtingaanwijzers: Artikel 5.2.51 is daar niet (meer) duidelijk over.. Deze heeft t ondertussen over de verplichte richtingaanwijzers aan de zijkant van de auto, vanaf 1998. De verplichte toevoeging van zijknipperlichten na de montage van een trekhaak dateert van jaaaaren daarvoor: Toen moest t internet nog worden uitgevonden.
Een APK punt is het nu niet, en of het dat ooit geweest is? De APK bestaat pas/al sinds 1986... Daarvoor reden er ook al auto's rond, was er nog geen internet en waren er toch ook echt wel regels waaraan auto's moesten voldoen.. -nana-
-
Ik vond in de autokampioen van aug 1967 een dergelijk verhaal met een reactie van het ministerie. -gert-
Of onze polo's daar destijds aan moesten voldoen is me nog niet duidelijk......
Zal wel ff doorzoeken....
Ps. Dat ze aan regels moesten voldoen lijkt me duidelijk maar als je tegenwoordig een auto invoert wordt de type goedkeuring gehanteerd van destijds. Ik heb er nog nooit een opmerking over gehoord van de rdw. Van oom agent ook niet trouwens.
-
*BUMP*
APK:
- Werking handrem
- CO te hoog ( 9 a 11 % aargh.gif )
- Ruitensproeier verstopt rechts
Handrem: staat erg hoog afgesteld ( of beter: niet afgesteld ), maar dat was vorig jaar ook al zo.. Zal er dan dit jaar eens wat aan doen :)
CO: Tja, moeilijk moeilijk. Ben aan het stellen geweest met de luchtweger, maar dit slaat alles. Zou de kat ondertussen verbrand zijn?
Ruitensproeier: Had ik wel gezien, maar dacht dat ie bevroren was.. maar ook ontdooit doen slechts 3 van de 4 sproeigaatjes sproeien....
Eigenlijk dus alleen de CO een probleem,. waarbij ik ook ff moet kijken hoe ik dat dan weer oplos.
-
1 groot probleem dus -boehoe- Succes......
-
Kat heb je bij een NZ niet echt nodig voor APK.
Valse lucht? Lambdasonde? Luchtweger kaduk? Blauwe sensor? Onsteking staat goed?
-
Kat heb je bij een NZ niet echt nodig voor APK.
Valse lucht? Lambdasonde? Luchtweger kaduk? Blauwe sensor? Onsteking staat goed?
9 a 10% ligt in iedergeval niet alleen aan het eventueel overleden zijn van de katalysator.. Denk eerder in de richting van een compleet verkeerde afstelling van het co stelschroefje op het luchtfilterhuis én valse lucht én lambdasonde en blauwe sensor :)
Ontsteking staat netjes op tijd,.
-
co is warm of koud gemeten ?
-
Koud én warm. Eindje rijden mocht niet baten (volgens den keurmeester). Niet voor de handrem, noch voor het CO.. Nu kan het met dit weer wel wat langer duren voor ie warm is,.. maar toch: 9 a 10%... is wel erg gortig.. (slaap je lekker op)
-
hmmmmzzz je hebt nergens een vals lekje ?
-
Na de mexicaanse bonenschotel van gisteren heb ik vandaag wel wat last van valse lekjes ja...
APK loopt pas in Maart af, dus ik doe net als Gekke Gerrit gewoon lekker rustig aan met die kou buiten: Pas als de temperatuur weer boven de 0 uit komt heeft t zin om de ruitensproeier te bewerken, dus aankomende week gebeurd er nog even weinig.
-
Na de mexicaanse bonenschotel van gisteren heb ik vandaag wel wat last van valse lekjes ja...
APK loopt pas in Maart af, dus ik doe net als Gekke Gerrit gewoon lekker rustig aan met die kou buiten: Pas als de temperatuur weer boven de 0 uit komt heeft t zin om de ruitensproeier te bewerken, dus aankomende week gebeurd er nog even weinig.
Zolang je smorgens je deken niet van het plafond hoeft te rapen zijn die lekjes niet ernstig :).
-
Vals lekje gevonden: LHM..
De veer in de luchtmassameter stond niet strak genoeg meer. Klepje wilde wel dicht, maar net niet. Gevolg: Met geluk zat ie bij stationair (net niet) dicht, maar bij even gas geven bleef de klep soms toevallig echt open staan.
Motortje dacht: Hey,. veel lucht. INSPUITEN!.. maar in werkelijkheid stond de gasklep gewoon dicht.. veelste veel brandstof, lambda over de pis.. etc etc: 12% Co.
Klep gewisseld.. schoon gereden.. Klaar!
1 jaartje APK.
-
-thumbsup-
-
-thumbsup- Had je er naar gezocht of toevallig gevonden?
-
De APK keurmeester (en oud-vw-monteur) duwde mijn gedachten eigenlijk in de richting van de lamdba-sonde. Maar na een avondje met de multi meter aan de slag te zijn geweest, ( http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,12407.0.html ) en ( http://vw-nz.freehostingcloud.com/ ) kwam ik eigenlijk niet verder: De lambda sonde gaf 's avonds al redelijk normale read-outs. Ik had toen de LHM al vervangen voor een ander exemplaar.
Van het weekend aan het filosoferen geslagen: Waarom/Wanneer is CO hoog? Als er te veel brandstof of te weinig lucht is. Reutel reutel: Bij de NZ wordt niets aan de brandstof gemeten, en niets aan de lucht geregeld: Nee, de meting aan de hoeveelheid lucht bepaald de ingespoten hoeveelheid brandstof:
- Of meting lucht niet goed
- Of regeling brandstof niet goed
2 opties:
LHM
of
Verkeerde brandstofdruk ( of één of meerdere lekkende injectoren )
Gelukkig aan je juiste kant begonnen met zoeken. Brandstofdrukregelaar & injectoren was plan B geweest.
-
Logische filosofie :) (als je al zover komt)
-
dat noemt men toch 'analyseren' ? :)
Mooi dat het opgelost is. Scheelt je ook weer in de portemonnaie, ze is er vast zuiniger door geworden, theoretisch gezien dan -notworthy-
-
filosoferen: Tijdens de lunch wegdromen.
analyseren: Met je kop onder de motorkap
Toch?
-
Filosoferen: hoe je je auto zou willen hebben...
Analyseren: hoe je auto er daadwerkelijk bijstaat... :D
-
:D
-
Filosoferen: hoe je je auto zou willen hebben...
Analyseren: hoe je auto er daadwerkelijk bijstaat... :D
Dromen en bedrog?
Vanavond even bezig geweest: Is nu al niet meer APK proof :)
*heb even de voorstoelen met de G40 gewisseld: Die moet vrijdag voor 't schavot, en 't omklapmechanisme is bij beide stoelen defect*
-
filosoferen: Tijdens de lunch wegdromen.
analyseren: Met je kop onder de motorkap
Toch?
Ok, deduceren dan.. Filosoferen is wel een hele zware term :), komt vaak ook weinig van terecht :) Succes met de G40!
-
Dromen en bedrog?
Vanavond even bezig geweest: Is nu al niet meer APK proof :)
*heb even de voorstoelen met de G40 gewisseld: Die moet vrijdag voor 't schavot, en 't omklapmechanisme is bij beide stoelen defect*
Ik heb nog wel even 2 goede stoelen te leen voor je als je dat wilt.
-
Thanks, maar den Géé staat al bij de APK boer :)
(Na de APK weer terugwisselen, definitieve oplossing voor de G40 volgt :) )
-
(N)update'tje.
Still going strong, al ben ik niet helemaal zeker over de hall-gever. Heb nu een keer of 5 een uitvallende motor gehad; zonder verklaring en na een seconde of 10 a 20 kon ik starten en weer gewoon zonder problemen door rijden.
Ik vermoed de hall-gever, maar 't kan natuurlijk ook wat anders zijn (maar wat dan?)
Sinds de paar keer uitvallen heb ik ook weer vele kilometers zonder uitvallen gereden: fijn zoeken naar de oorzaak :(
Anyhoe: Houdbaarheid van trim-restorer wordt getest.
-
Denk ook aan Hall-gever, maar ook andere opties heel goed mogelijk natuurlijk (irritant)...
Stervende bobine, contactblokje, benzine-aanvoer... Je zou bijna willen dat de storing constant was? :D
-
Contactblokje heb ik enigezins uitgesloten, omdat de lampjes in het dash gewoon aan blijven (auto blijft op contact) en jutteren met de sleutel heeft géén invloed op de draaiende motor.
Bombine kan inderdaad ook; good call. Helaas gebruik ik de QP niet vaak genoeg om 't nu eens defnitief uit te sluiten. Inmiddels is de Partytent, BBQ en alle andere treffen-meuk in en op de auto aanwezig, om zo het campeerweekend in Lunteren volgende maand te kunnen opluisteren,.. dus voor m'n plezier ga ik er nu ook niet meer een blokje mee om :) (lees: dakkoffer met tentstokken en afgeladen kofferbak maakt dat de wegligging er niet beter op)
-
trim-restorer
Deze? klik (http://www.carclean.nl/product/Black_WOW/Black_WOW_Exterior_Trim_Restorer_59ml_BW_02_101989)
En?
-
Jups. Die. Black Wow.
Werkt goed, het flesje op 't beeldscherm is groterder dan in het echt: 59 ml is dan ook niet echt veel...
Je hoeft niet veel te gebruiken, maar de hoeveelheid die ik heb gebruikt om één bumper en één spatbord rand te doen, was toch echt wel méér dan 1 erwtje. (denk eerder 4).
Maar goed: het ophalen van de kleur is niet het belangrijkste: Dat gaat ook prima met plastishine.
(zie overigens op de dorpellijst, op het fotoke hierboven; je kunt wel redelijk duidelijk zien wáár gestopt is niet? :)
De levensduur destemeer. Ben benieuwd hoe lang het effect blijft. (standtijd / duurzaamheid).
-
Ik ook... mijn olijfolie-truc is wel waterwerend, maar niet kleurvast... :D
-
Verffohn werkt voor mij het best
Brengt de originele kleur weer naar boven
-
Laat ik nou net zo'n ding van de buurman geleend hebben met het oog hierop :D
-
Ja.. Verffohn haalt de weekmakers weer naar boven.. maar ook dat is eindig, en qua duurzaamheid ook niet zaligmakend geloof ik.
Waarschijnlijk is spuiten de enige langdurige oplossing, maar tja. ook weer zo definitief.
-
Mja... Of nieuwe plastic trim rondom = duur... -gert-
-
nieuwe ontstekingt (http://www.ebay.de/itm/VW-Polo-Golf-Derby-Zundverteiler-Verteiler-Zundung-Bosch-NEU-/330792074537?pt=DE_Autoteile&hash=item4d04be7d29)
-
nieuwe ontstekingt (http://www.ebay.de/itm/VW-Polo-Golf-Derby-Zundverteiler-Verteiler-Zundung-Bosch-NEU-/330792074537?pt=DE_Autoteile&hash=item4d04be7d29)
-thumbsup-
-
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/DSC02320.JPG)
Originele Plan:
1) Technisch perfect maken
2) Optisch verder perfectioneren :)
3) Verkopen tegen de hoogste bieder :)
Aangepaste Plan:
0) Technisch in orde maken (lees: APK)
1) Technisch verbeteren (perfect?) maken
2) Optisch in goede staat brengen
3) Verkopen tegen de hoogste bieder :)
Nou is de vraag wie word (3) de hoogste bieder
Ga ik deze meneer zijn? -dunno-
-
Vanavond is deze rooie hengst de straat uit gereden met de prinses met de grote schoenen achter 't stuur.
*best gek om een auto te zien vertrekken -boehoe- *
Yvonne: Veel plezier, en heul veel veilige kilometers d'r mee!
-
Hartelijk bedankt Jaap voor de aflever service
Kan menig autobedrijf nog wat van leren
Ik denk dat we hier maar updates moeten gaan bijhouden.
De eerste is dat we al drie keer stil stonden, en dat ik de accu meer vertrouw dan de kabels en startmotor, toch vervang ik eerst de accu wel voor die uit de groen witte, dat is makkelijk te doen en als blijkt dat ik dan m'n vertrouwen in het verkeerde deel heb gehad zou dat mooi meegenomen zijn.
Ook van het weekend de ontsteking helemaal vervangen, heb de onderdelen liggen dus waarom niet.
-
Plannen tot nu toe
Schroefset
Cerez honingraat wieltjes (zaten onder de grijze met abu)
Ergens nieuwe wellemsblokken scoren en monteren
(stiekeme lange termijn plannen, rolkooi, kuipstoelen, tunen)
-
2x -thumbsup- ,1x voor Jelle, 1x voor Jaap
-
Jelle zijn Polo's zijn niet zo Schaars, bergen rijden er! Kon het even niet laten! :)
-
Gefeliciteerd Jelle & Yvonne. -thumbsup-
-
Bezig met de schroefset monteren
Maar de stuurkogels werken weer eens niet mee
-
vuistje erbij en meppen of anders zo'n wipper geval ertussen :)
-
Moet zon wipper worden ben ik bang met het vuistje lukt het niet
-
Wipper heb ik wel liggen hoor :-)
-
maak hem nu niet bang Jaap :)
-
Gelukt geen boot meer
-
-dunno-
maar mooi dat het gelukt is???
-
Schroefset zit er dus onder. -thumbsup-
-
Jazeker
Op standje hoog
-
Ga dat eens snel veranderen dan -klus- :)
-
Hoge banden dus hoge setting
Laagschroeven kan altijd nog
Is al een stuk lager dus
-
-foto- or didn't happen -naughty-
-
Dat mag je hopen mijn V-maxx van de Lupo zat binnen 4 maanden moertjevast. Maar -foto- :)
-
idd 10 seconden te laat :)
-
Setje heb ik al twee keer gangbaar moeten maken
Na aanschaf en vandaag
Maar aankomen weekend gaan we wel weer schroeven
-
Lees ik dat nou goed: door mijn upje is deze poloot onder de aandacht van Jelle/Yvonne gekomen en aangeschaft? -dunno-
-uitlachen- Roept u maar: welke topic mot ik nog meer uppen? -naughty-
-
niet de mijne :)
Mijn vrouw wil dat ik de GT snel weg doe maar ik houd stug vol dat hij onverkoopbaar is :)
-
Sjon dat 1.6 blok van mij en die zooi die erbij hoort...(niets voor jou?)
-
Hè joh vervuil mijn topic is niet
Welk 1.6 blok klinkt interesabt
-
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13291.0.html (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13291.0.html)
-
Link doet het niet pat
-
Nu wel jantje ongeduld. -nana- :)
-
Nu wel maar geloof met 020 bakaansluiting dus niets voor Jelle
Plus ik zou dan een 16v willen als ik weer ga wisselen
-
Bedankt voor de link Patrick. -thumbsup- (ligt in onderdelen)
-
@Jellehier (ontopic):
Stekker van de Hall-gever zat dus los? En nu geen problemen met onaangekondigd uitvallen?
-
Nog niet meegemaakt meer
Ik zag het ook alleen maar omdat ik de ontsteking los wou maken, toen viel het stekkertje er zo vanaf.
Ontsteking moest los omdat er een abd nokkenas in moest
Had ik al dik een jaar liggen voor de nz ombouw plannen van de aav van de groen witte.
Loopt best een stukje beter.
Verder heeft Yvonne haar achter ruitjes omgewisseld
En is ie voor nog 2-3 cm omlaag geschroefd
-
Foto van de Polo de morgen na aflevering door Jaap
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/615882_339272619500580_1220946787_o.jpg)
Kenteken is Xtreem Z88 (zachte) RooieRakker
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/201500_339801849447657_1553533678_o.jpg)
Daar moest wat aan gedaan worden
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/133973_340103956084113_2138795019_o.jpg)
Stuurkogels waren eigenwijs
(http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/523359_340104676084041_1970454677_n.jpg?dl=1)
Later die week nog gezorgd voor muziek/handsfree
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/240538_340885712672604_1224283733_o.jpg)
Dat weekend tijdens het vervangen van de nokkenas voor een abd exemplaar gedacht dat de oorzaak voor het uitvallen was gevonden
(http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/403324_342182225876286_1352077223_n.jpg?dl=1)
(http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/261881_342182255876283_458098710_n.jpg?dl=1)
De dag daarna nog een kleine Polo register minimeet gehad bij oma op de stoep
(http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/396546_342601082501067_614969429_n.jpg?dl=1)
-
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/201500_339801849447657_1553533678_o.jpg)
Nice! Waar haal je die kentekenplaathouders?
Voor de rest toffe updates -thumbsup-
-
Niet kabouter Jaap had ze , ik meen dat ze laatst op waren en dat er nieuwe besteld moesten worden .
Maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben :)
-
Vandaag is Yvonne weer druk geweest met de auto, en waar nodig heb ik geholpen.
Uitlaat is vervangen voor de groupe N van de groen witte.
Kolkblokken zijn gemonteerd
1 verstraler vervangen voor 1 zonder barst
K&N inleg filter gemonteerd
Nu opzoek naar een echte uitlijner, en nog de winterbanden van de staaltjes op de ronals laten leggen
-
-thumbsup- Een vrouw op haar rug voor een polo ipv voor jou uitlachen2
-
(...)
Nu opzoek naar een echte uitlijner, en nog de winterbanden van de staaltjes op de ronals laten leggen
De enige echte uitlijnert is... Uitlijnman! (http://www.youtube.com/watch?v=S-rwYepmf_A) (maar niet heus) :)
-
Lammert van der Meulen in Dokkum -thumbsup-
-
Dokkum -gert-
Kan bijna voor hetzelfde geld uitlijnapparatuur aanschaffen ;)
-
Lammert van der Meulen in Dokkum -thumbsup-
Deze is wel HEEL ERG goed , maar inderdaad wel ver rijden voor je :)
-
je komt toch wel eens voor je werk hier in het noorden... -dunno-
neem je iets minder brood mee in je broodbakje en stop je de Polo er voor in de plek -nana-
snap ik toch alleen vroeg jij een goede uitlijnert -naughty-
-
Ja ik kan zelf ook goed genoeg uitlijnen voor wat ik wil maar heb de apparatuur niet tot mijn beschikking
-
Lange tijd afwezig geweest
Zal hier ook maar eens weer wat neer zetten
De Polo heeft op dit moment geen werkende koppeling meer, ik verdenk de drukgroep, van Marcel al een andere koppeling, nu nog monteren en dan moet ie heel snel voor de APK.
-
-boehoe-
-
-dunno-
-
Polo dood..? -dunno-
-
Nee, gewoon: -boehoe- dat ie stil staat.
Valt me toch tegen van je DanteG: De wens is de vader van de gedachte!
-
Hahaha... Dat bedoelde ik dus niet -nana-
-
Zo
Tijd voor een update
Sinds kort weer rijdend en APK gekeurd
Gisteren mee naar Polo treffen geweest,
De koppeling en versnellingsbak zijn vervangen en hebben een upgrade gehad
Verder de zomer wieltjes gemonteerd
Nu wel heel snel een keer zorgen dat de achterste schokdempers weer iets doen, mocht iemand weten hoe je een Fk schroefset reviseerd dan sta ik open voor tips
En anders schroefpoten achter kopen van golf1 of Polo 6n
-
Goed bezig geweest Jelle!
-
Deze auto is te koop
Op 13" staaltjes met winterbanden
Min punten, lak niet nieuw meer, uitlaatspruitstuk pakking lek, start vreemd, deed ie al bij Jaap, heeft ons nooit laten staan maar toch noem het wel.
Plus punten
Schroefset
Wellemsblokken
ABD nokkenas
ADH versnellingsbak
RVS powersprint groupe N uitlaat
Recent uitgelijnd
Word niet meer mee gereden daarom word ie verkocht
Maak ook een verkoop topic aan
Vrprijs €600
-
Binnenkort meer in dit Theater. :)
-
Ik had al zoiets gehoord Patrick -thumbsup-
-
Deze staat momenteel met het neusje omhoog te wachten op upgrades.
Er komt nu een komplete groep N uitlaatsysteem onder inclusief spruitstuk,G40 remmen en nog wat dingetjes.
-
Druk bezig dus -thumbsup-
-
Inderdaad,helaas braken vandaag de ontluchtings nippels af voor de remmen. -boehoe-
-
Helaas ook vaak meegemaakt....
-
En uiterraard passen dan geen andere nippels die er wel zijn dan he. -gert-
-
Die braken bij mij dan ook vaak af, heb jij die los liggen dan? :)
-
Helaas niet,anders waren we vandaag wel wat verder gekomen.
Ben nu polo loos. -boehoe-
-
-hug- hebben we iets gemeen ;)
-
Zal eens even dit topic een kleine update geven
Behoorlijk dingen tegen gezeten
Uiteindelijk andere remklauwen gemonteerd
Uitlaatspruitstuk heet moeten stoken omdat deze nogal richtin links stak ipv recht naar achter
Verder zijn de voorste veerpoten incl stuurstangen verwisseld met de sedan van Patrick, en na afkeur bij de APK ook nog een toplager rv vervangen
Claxon is vervangen
Ruitenwisser bladen zijn vervangen
En de lambda sonde is verwijderd en een plug in de plaats gezet omdat de APK man vond dat zonder kat er ook geen lambda mocht zijn tenzij ik dan aan 0,5%co ging komen, dat lukte niet
Maar na dit alles
Plaatjes
(https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-0/10001388_602612463166593_8710135179201002180_n.jpg)
(https://fbcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-0/10154030_603426089751897_8512224324710706882_n.jpg)
-
-thumbsup-
Het koste even bloed zweet en tranen , maar de moeite heeft zich uitbetaald :)
-
-klappen- -klappen- :)
-
Mooi! Dat is echt goed nieuws!
-
Netjes -thumbsup-
-
Zaterdag sleutel dag -klus-
Jelle is vanaf vandaag officieel Polo loos.
-
Zolang je niet VW loos bent...dan is het goed. :D
-
Zolang je niet VW loos bent...dan is het goed. :D
Dan ben ik blij dat ik nog een VW Logo in de schuur heb liggen .... :)
-
Dag daag rooie rakker
(https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-0/1964826_604936922934147_3930801748554318041_n.jpg)
(https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-0/10171039_604937019600804_2310479378265038728_n.jpg)
(https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-0/485555_604937052934134_570002704831778216_n.jpg)
(https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-0/10011282_604937072934132_4266044035816608850_n.jpg)
-
Krijgt een mooi thuis!
-
Zal goed voor gezorgd worden gelukkig
-
Nu alleen nog een dakrekje scoren,motorkap blank maken en laten roesten.
En deze hoort er ook bij.
-
smeer er maar S39 op :)
-
Heeft puppy niet al een roestende klep in de aanbieding? Dan kun je deze netjes houden. -thumbsup-
-
Heeft puppy niet al een roestende klep in de aanbieding? Dan kun je deze netjes houden. -thumbsup-
Er komt niks van al dat gedoe op deze auto. :)
-
-uitlachen-
-
Er komt niks van al dat gedoe op deze auto. :)
Heb ik wel ja -nana-
-
Zei kante ff doen en weer klaar
-
Ondertussen zit er weer wat glans op de lak. :)
-
-thumbsup- -foto-
-
Zal ik binnenkort eens maken met me normale camera.
-
Even bezig geweest met Selecta. :)
-
Bijde heeft wel wat. Ga je voor mat of glans?
-
Glans uiteraard :)
-
Dan zou ik voor de jagermeister gaan. Geen chroom of overbodige details, minder is meer. ;) Moet de lak wel perfect zijn.
-
Voorlopig blijft 't bij rood in combinatie van minder = meer. :)
-
Huidige stand. :)
-
Nette doe-het-zelf upgrade Patrick!
-
Ondertussen zijn de stikkerruiten vervangen door originele exemplaren. :)
-
Yes!
-
Ondertussen ben ik bezig om een blindplaatje voor de rechterdeur te herstellen.
Deze had ik nog liggen in het "archief" :)
Ik heb er in het verleden een klein gaatje ingeboord om toen een F1-look spiegel te plaatsen,dit plaatje is van binnen voorzien van 2 schroefpunten.
Het gaatje heb ik gedicht met Milliput en hopelijk blijft het zitten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WXWWPNP-1.jpg)
-
Uit de oude doos,toen nog van Yvonne. :)
Bonne...nog bedankt voor de foto. -thumbsup-
-
Ik dacht dat hief ook nog zon blindplaatje lag. Zal ik kijken....gebruik ik niet!
-
Als je wilt...graag...
-
Zal zo even de garage inlopen en kijken of die er nog ligt. -thumbsup-
-
Patrick heb ik ook nog
-
Is die wel voor het goede 3 hoeksruitje?
-
Moet em ergens heb em liggen
Heb ik jaar of twee terug meegenomen van de sloop, zou moeten passen geloof ik
-
Knipperlicht => Trekhaak dus zijknipperlichtjes.
Net als de rechterbuitenspiegel zijn knipperlichtjes op de voorschermen 'verplicht' als je een aanhanger achter de auto hangt. ( de rbs alleen als je een aanhanger achter de auto hangt die het zicht naar achteren via de binnenspiegel belemmerd ).
Maar:
- Fout
- Fout
- Fout
- Fout
De vouw boven de voorbumper was verdwenen, en het scherm stond aldaar meerdere centimeters naar binnen. Midden boven de wielrand was het scherm geknikt en was de lak eraf gebarsten.
Scherm van de auto gebikt ( gasbrander + kit = leuke combi ), uitgedeukt, klop, hamer, trek, duw, timmer.
Striping afgeplakt, plasticwielranden verwijderd, voorkant van het scherm gespoten met de beruchte knikkerbus (tot ongeveer midden boven het wiel: daar waar het voorscherm 't smalst is)
Vervolgens met Klei, de Dual Action Polischer, Commandant, Inizo, Raffini en Finale aan de gang, afgewerkt met Collonites en voila: Knappe jongen die de overgang kan vinden!
Ondertussen heb ik die overgang gevonden. :)
-
De plannen zijn voor deze Wannabee sprinter langzaam naar een Wannabee GT te gaan.
-
Even zitten stoeien met selecta. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TC3YVKEL.jpg)
-
Gaaf! die PLSen zijn ook zo vet! -hitit-
-
Ja dat setje heb ik al lang in bezit,staan nu ter decoratie in huis. :)
-
:)
-
Ondertussen zit het cockpitje met toerenteller en GT omlijsting er in.
En vanaf vandaag is mijn 1-armwisser geplaatst.
De Ronals die er onder zaten heb ik verkocht, omdat ze hier toch maar werkeloos rondhangen.
-
Rij je nu op de pls?
-
Wij willen foto's -nana-
-
En het sleuteltje van de velgsloten... -naughty- -uitlachen-
-
Heb je toch niks aan Geert. :) en foto volgt nog.
-
Vandaag even de Rooie Rakker een was en poetsbeurt gegeven.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-YGUNXUJ6.jpg)
De bumpers en wielranden doe ik binnenkort nog zwart maken.
-
-thumbsup- netjes!
-
Zo,vandaag even de bumpers en wielranden zo goed als zwart gemaakt.
hierbij een kleine foto spam. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8T477FWN.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XYEZLD3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WH6ATDB3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE6VRGJU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEQABAE3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MKLHI6QO.jpg)
Voorlopig weer genoeg geplaatst.
-
-uitlachen- -thumbsup-
-
Nu heb ik het volgende probleem gevonden,namelijk de temperatuurmeter die geeft niet de juiste waarden aan.
Als de koellvloeistof op temperatuur is,dan staat de wijzer nog te ver naar links.
Zelfs als de koelfan aanslaat blijft hij laag aangeven.
-
Probleem? Als jr het weet is het geen probleem meer toch?
-
Ik heb ondertussen die spanningsregelaar vervangen want die gaf meer dan 10 volt aan.
Maar volgens mij is het nog niet geheel opgelost.
Als ik nu de verlichting aan doe,dan knippert het waarschuwingslampje van de koeling.
-
Massa!!!
-
Massa van dashboard?
-
Waarschijnlijk, maar imho hoe dan ook 'n massa-issue
-
Ik zal eens kijken wat er gebeurt als de originele tellers eens probeer.
-
Gefeliciteerd met je 25e verjaardag Rooie Rakker :)
-
-prut-
-
Daar moet op gedronken worden Hi ha ho -prut-
-
:)
-
-prut- Rooie :)
-
Op staal.
-
Morgenavond de "nieuwe" schoentjes ophalen voor de rooie.
-
ik vind die zwarte staaltjes ook wel tof staan -thumbsup-
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-IXMABXZK.jpg)
-
Velgrandjes glimmen, leuk combi onder de Rooie Rakkert -thumbsup-
-
Ach ja Sjon....een beetje Belgom doet wonderen en Jelle deed toch niks meer met de velgen.
Maar hopelijk heb ik in 2016 de Hockenheims weer netjes.
-
En weer een jaartje legaal rijden. :)
Puntje voor 2016 zijn de remmetjes achter.
-
Dashbordkastje terug geplaatst inclusief verhuizing van de radio.
Nog een plaatje bij het praatje. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKDBVDUI.jpg)
-
Ik ben nu bezig met de grijze deurpanelen zwart te spuiten :)
-
Vanmiddag maar het gaatje in de achterwielkast laten dicht lassen.
-
Dashbordkastje terug geplaatst inclusief verhuizing van de radio.
Nog een plaatje bij het praatje. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKDBVDUI.jpg)
Wow netjes! Maar niet extreem onhandig? Of zit er een afstandsbediening bij je radio? -thumbsup-
-
Ik kan er gewoon bij hoor.
-
Zo....gaatje in wielkast zit nu ook dicht.Jelle bedankt nog voor je tijd om het er in te lassen. -thumbsup-
-
-foto-
-
Foto's komen er aan.
-
Goed....om FB-loze Luc ook te laten genieten van wat kiekjes....bij deze. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDVLUZ3K.jpg)
Het gaatje wat groter gemaakt dan dat hij was.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XRLEHER.jpg)
De boel dicht gelast.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CVS3QMUB.jpg)
En tussen de regebuien door even een velg wissel.
Van 13" naar 16" :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TWPH6ZSX.jpg)
-
Ieeeuw! Roest, gaten, troep! En dat noem je mij laten genieten :)
-
Nu weet je weer waar je aan begonnen bent. -nana- :)
-
Plastic randje er weer over => roest is weg en niemand die 't ziet -thumbsup-
-
Precies.
Alleen nog de "bruine" plekjes weghalen waar dus de popnagels hebben gezeten,randje zwart spuiten en dan plastic randje weer terug.
-
Rot hoek :) goed gefixed patrick! -klus-
-
Ondertussen word hier ook nog het een en ander gedaan.
Om te beginen is de achterbak verwijderd,hoedenplank linkerhand rechterschouder en ben ik bezig om het achter gedeelte het lak werk wat op te verfrissen.
Tevens heb ik onder de motorkap dat stukje isolatie ook weggehaald.
Foto's volgen nog.
-
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-HBJGIJC8.jpg)
Foto van de Polo de morgen na aflevering door Jaap
(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/615882_339272619500580_1220946787_o.jpg)
Kenteken is Xtreem Z88 (zachte) RooieRakker
(http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/201500_339801849447657_1553533678_o.jpg)
Daar moest wat aan gedaan worden
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/133973_340103956084113_2138795019_o.jpg)
Stuurkogels waren eigenwijs
(http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/523359_340104676084041_1970454677_n.jpg?dl=1)
Later die week nog gezorgd voor muziek/handsfree
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/240538_340885712672604_1224283733_o.jpg)
Dat weekend tijdens het vervangen van de nokkenas voor een abd exemplaar gedacht dat de oorzaak voor het uitvallen was gevonden
(http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/403324_342182225876286_1352077223_n.jpg?dl=1)
(http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/261881_342182255876283_458098710_n.jpg?dl=1)
De dag daarna nog een kleine Polo register minimeet gehad bij oma op de stoep.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLHISBGI.jpg)
[/quote]
Ik heb een paar foto's hersteld vandaag.
Opvallend op de laatste foto van de "mini" meet is dat alleen de Rooie nog bestaat. :D
-
Ik haak af....de polo begon vandaag een beetje vervelend te doen tegen mij. -dunno-
Bij mij is het ook vrij stil.
Troubles in Paradise? -dunno-
-
Zo kun kun je het wel een beetje stellen.
Vanmiddag even naar Kranenburg (Duitsland) gereden om wat benzine te tanken sloeg de motor onder aan de brug van 024 af.Vreemd...maar kan gebeuren.
Daarna richting de grens gereden en merkte af en toe een lichte schok.Nog voor de grens even aan de kant gezet om te kijken of hij weer af zou slaan.
Toch verder gereden naar Kranenburg en in de buitenstraten waar je stapvoets rijd zeg maar...merkte ik af en toe een kleine schok.
Verder naar de pomp toe gewoon wat meer vermogen en met het accelleren geen last van wat dan ook.Bij de rotonde aangekomen om door te rijden sloeg hij weer af.
Gelukkig zit na de rotonde een benzinepomp en daar even de polo heen geduwd.Even een paar minuten gewacht en daarna sloeg hij weer aan.
Gauw naar een pomp gereden en daar wat euro 95 in gedaan.Betaald en daarna aan de terugreis begonnen.
Dat ging zover goed tot dat ik weer stapvoets moest rijden....en je raad het al....2 keer achter elkaar stil gestaan.
Daarna heb ik via Berg en Dal naar Nijmegen gereden en daar even gestopt bij een vriend van me die daar werkt.De polo zo ff voor de deur geleurd want ik was het even zat.
Na een bak koffie en wat gepraat toch de reis maar verder voort gezet naar huis,maar na een paar meter weer een parkeervak ingedoken en even gewacht.
Weer gestart en zo zonder te gekke dingen naar Arnhem gereden...wel bij elke stoplicht zoveel mogelijk op de motor afgeremd en ik was al blij dat ik de Waalbrug over was.
Later op de A325 even flink het gas er op en zonder stil te komen staan de parkeerplaats voor de flat bereikt.
Wat er vervangen is voor dit gebeuren is,de rotor en verdelerkap tevens heb ik vanmorgen even een borsteltje langs de bougies gehaald.
-
Heerlijk, zulke rare symptomen......not. ('t kan beter maar goed kapot zijn: dan is 't euvel tenminste duidelijk)
NZ: gevoelig voor valse lucht, 't traject ná de luchtmassameter moet luchtdicht zijn (carterontluchting is een leuke)
-
mijn oude g40 had precies het zelfde probleem, dat kwam toen door de bobine. als die warm was en ik moest stilstaan/ stapvoets rijden begon die te stotteren en viel uit. volgas was toen niks aan de hand
-
Heerlijk, zulke rare symptomen......not. ('t kan beter maar goed kapot zijn: dan is 't euvel tenminste duidelijk)
NZ: gevoelig voor valse lucht, 't traject ná de luchtmassameter moet luchtdicht zijn (carterontluchting is een leuke)
Het gekke is dat hij zo stationair netter loopt dan een paar dagen terug.
Dus of de kabels zijn het of zoals JPS zegt de bobine,morgen ga ik als het droog is de kabels vervangen voor een setje wat ik nog heb liggen van de sedan.
Mocht dit niet baten...dan ga ik kijken voor een nieuwe bobine.Vreemd genoeg deed dit mijn oude grijze 2 coupe dat ook...alleen was dat na een ECU wissel.
Maar goed....we puzzelen rustig verder.
-
Wat er vervangen is voor dit gebeuren is,de rotor en verdelerkap tevens heb ik vanmorgen even een borsteltje langs de bougies gehaald.
1-3-4-2 hè? :D
Hallgever of nog puntjes-ontsteking?
-
1-3-4-2 hè? :D
Hallgever of nog puntjes-ontsteking?
1342 heb ik standaard in me telefoon gezet :D
En NZ is Hallgever,maar dan zou de toerenteller toch als een malle moeten gaan?
Zoals JPS het beschrijft komt het aardig overeen met mijn "klacht".
-
Toerenteller als malle => Hallgever kapot
Hallgever kapot =/=> toerenteller als malle
Aangezien je met de ontsteking bezig bent geweest...
-
Klopt,maar toerenteller functioneert normaal..dus geen rare uitslaande bewegingen.
In mijn boek So wird's gemacht staat goed beschreven hoe je een bobine kan testen met behulp van een multimeter.
Dat ga ik dus uit proberen,de bougiekabels die ik hier heb liggen heb ik al getest en tot zo ver goed bevonden.Het kan natuurlijk dat de buiten mantel beschadigt is.
-
Kabels vervangen en een poosje stationair laten lopen en tot nu toe niks aan het handje.
-
Klinkt toch heel erg duidelijk naar ontsteking.
Begin met rotor + verdelerkap te verdenken: die heb je vervangen, en ja, 't komt voor dat nieuw spul defect is. Verder: alles wat je hebt aangeraakt kan natuurlijk kapot gegaan zijn.
Een missend vonkje, bij mij was t ooit t veertje van de puntjes, zat minimaal scheef, alles wat tiptop, maar toch sloeg de boel af en toe een ronde over. Nu, bij een NZ is 't wat meer robuust, maar toch: Alle kabels los gooien, nalopen, controleren en opnieuw beginnen. Het 'even wachten en hij doet t weer' doet mij vermoeden dat de bobine z'n langste tijd heeft gehad.
-
De bobine gaat ook vernieuwd worden,alleen de onderdelen boer om de hoek heeft hem niet op de plank liggen.
Ik denk zelf ook dat die na 25 jaar wel met pensioen kan.
-
Bobine is ondertussen vernieuwd en sindsdien geen probleem meer gehad.Dus we kunnen weer -sturen-
-
-thumbsup-
En weer doorkarren
-
mooi -thumbsup-
-
Morgen even een bezoekje brengen bij 1 van ze oude eigenaars.Die rooie wordt wel goed verzorgt.
-
-thumbsup-
-
Vanmiddag even de accu verwijderd om een accuwak check te doen.
Tot op heden nog geen slechte plek kunnen vinden,maar nu wil ik toch aankomend jaar dat behandelen om een gat te voorkomen.
Is er iemand die weet wat het beste is om het te beschermen?
-
Accu verplaatsen
-
Omdat XX-37-HR nu in bezit is van mijn ex,ga ik in mijn topic wat zaken bij houden wat betreft deze auto.
Om nou compleet een nieuwe topic voor aan te maken vindt ik wat overdreven.
(http://myalbum.com/photo/iRItnQt5iwIy/360.jpg)
Vandaag al een kleine aanpak gedaan met wat betreft onderhoud.Ze heeft volgens de vorige eigenaars geen service laat staan een poetsbeurt gehad.
Vanaf dag 1 dat we haar hebben opgehaald liept ze niet zo lekker,eenmaal in Arnhem aangekomen thuis maar eens gereedschap gepakt en onder de kap gedoken.
Als eerste maar eens gekeken naar de stand van de bougie's, 3 daarvan waren goed maar van cilinder 2 was zwart.
Dus schoot mij te binnen dat Serge ooit eens een topic had gemaakt over bougie's.
Ik had nog wat gebruikte liggen en 1 vervangen met de hoop dat het opgelost zou zijn,maar dat was dus niet het geval.
Ondertussen heeft me ex nieuwe bougie's,verdeler plus verdeler-rotor gehaald zodat ik vandaag dat kon vernieuwen.Maar ook daardoor ging ze niet beter lopen.
Het verhaal over kapotte injector bleef maar door me kop spoken.Dus maar eens de stekker van de 2e injector los gemaakt om te kijken hoe dat vast zit zo'n injector.
Na het terug doen van de stekker toch maar weer eens gestart en aargh.gif In eens liep ze zoals een NZ hoort te lopen. :)
Komende dagen worden de bougie-kabels vervangen en ga ik kijken of dat matte rood om te zetten is naar glans. -cool-
-
-thumbsup-
-
Leuk dat ze allebei dezelfde kleur en striping hebben.
-
Leuk ook de P van polo op het parkeervak -thumbsup-
-
Speciaal aangevraagd bij de gemeente Luc. -nana-
-
Leuk dat ze allebei dezelfde kleur en striping hebben.
Eigenlijk zijn bijna het zelfde uitgevoerd op een paar verschillen na.
-
Graaf....graaf...en gevonden deze topic. :)
Vandaag even een doekje over de matte rooie rakker gehaald,wat een verschil weer. :)
(https://myalbum.com/photo/iRItnQt5iwIy/720.jpg)
(https://myalbum.com/photo/sb9HcN2SbTnp/720.jpg)
Vooral op de 2e foto zie je wel verschil.
(https://myalbum.com/photo/zc8hm3yd8YwE/720.jpg)
(https://myalbum.com/photo/CNznJhL596kQ/720.jpg)
(https://myalbum.com/photo/oiyGws8hrfvI/720.jpg)
-
-thumbsup-
-
-kewl-
-
zulk glimmen! -thumbsup- goed werk! -hitit-
-
Het was hard nodig :)
-
Heb toch altijd respect voor mensen die het geduld en de zin hebben om uren te staan poetsen want zelf heb ik dat namelijk niet :)
Maar ziet er weer gelikt uit -thumbsup-
-
Valt mee het is een kleine auto,dus je bent er zo mee klaar. :)
-
Tis ook extra leuk omdat het effect zo groot is -thumbsup-
-
Dat zeker.
-
De steilheck is ondertussen ook meer roder dan voorheen.
-
Even een korte update.
De polo gaat 7 april weer voor zijn jaarlijkse controle naar de garage,tevens zullen er wat kleine weizigingen komen in en rondom de auto.
En ik zie net dat ik ook weer eens een -foto- update mag doen.
-
Na geen grootlicht te hebben,accu die wat vaster mocht zitten en lampen afstellen dus ook dat verholpen.
Mag hij weer een jaar legaal de weg op. :)
-
Netjes!
-
Inderdaad Luc ik ben er best blij mee dat er dit jaar geen dingen vervangen hoeven te worden.
Dus er kan weer wat gedaan worden wat betreft veranderingen.
-
Mooi man!
-
👍🏻
-
Nice .
-
Gisteravond besloot de polo even niet mee te werken.Na een paar dingen te hebben bekeken onder de kap,had ik het idee dat de verdelerkap niet zo fris meer was.
Vanmorgen even bij de onderdelenboer een nieuwe gehaald en de verdelerkap vervangen.
Bij dag licht was duidelijk te zien dat de middelste pin aardig zwart was en deels korter dan het hoort te zijn.
Na de sleutel omgedraaid te hebben bleef hij eindelijk lopen.
De accu heb ik voor 2 weken terug ook vervangen want de oude was ook niet 100% meer.
-
Makkelijk klusje. Ach ja, kleinigheidje hou je altijd -klus-
-
En weer voorzien van een jaar verse APK. :)
-
Afgelopen maandag mijn vrije dag eens nuttig besteed aan olie wissel inclusief oliefilter en tevens de olietemperatuursensor in het carter geplaatst.
Nu alleen die nog aansluiten.
-
Weinig nieuws hier tot nu toe.
De PLS hockenheim heb ik uit eindelijk verkocht,de Ceres gaan er onder uit voor de winter en komen BBS weer voor terug.
-
Kleine update hier.
Via Mathieu een nieuwe parafan afdekplaat gekocht en ook al binnen.
Ik heb deze nog niet geplaatst maar dat komt nog,reden huidige is nog goed voor voorlopig.
Tevens alle kapotte lampjes van schakelaars,kachel en sigarettenaansteker vervangen.
Ik zal binnenkort eens een foto maken met normale camera ipv mobiel.
-
Lampje van kachelpaneel vervangen tevens van de aansteker.
(https://myalbum.com/photo/9SunuDrpeSaj/540.jpg)
Lampje van lichtschakelaar werkt ook weer.
(https://myalbum.com/photo/pMimSc5Xpdbx/540.jpg)
Kachelpaneel brand het ook weer. :)
(https://myalbum.com/photo/0rgOjsk1ezrd/540.jpg)
En een kleine 3cm sneeuw op de Rooie Rakker.
(https://myalbum.com/photo/UpFXLdhCrCf4/540.jpg)
-
Er gaan voor 2019 paar kleine veranderingen komen aan deze polo.
Aanstaande zaterdag komen andere velgen mijn kant op,niet dat ik echt uitgekeken ben op de Ceres.
Maar ik wil er toch meer mijn eigen stijl aan geven ipv wat deze de laatste jaren had.
-
Vandaag setje ATS Classic gekocht voor de rooie.
Ze zijn in redelijke staat en alleen de banden zijn niet mijn smaak net iets te hoge wang.
Maar daar komt wel verandering in.
(https://myalbum.com/photo/ArQhcsDhs5PM/540.jpg)
-
Afgelopen maandag eens de voorbumper vervangen voor een nieuw exemplaar .
Dit is een origineel VW bumper met koplampsproeiers.
Foto volgt nog. :)
-
leuk ding die rooie rakker, zelf heb ik ook zo'n soort striping en had ook de ronal R8 maar mijn polotje is een basis op kenteken. -dunno- benieuwd naar de bumpert!
-
Even paar foto's van de polo met nieuwe bumper en andere velgen.
(https://myalbum.com/photo/03CmVJBoaTyf/540.jpg)
(https://myalbum.com/photo/8rpju0Zh8JMe/540.jpg)
(Sorry voor de iets mindere foto kwaliteit)
-
staat m goed! hoe activeer je de koplamp sproeiers? en heb je de koplampjes gepoetst? staan er glanzend bij :)
-
Als ik de spullen er voor heb wel en lampen zijn vrij nieuw.
-
ah vandaar :), ik blijf volgen, ben benieuwd waar de knop voor de sproeiers komen. (:
-
Knop voor koplampsproeiers: niet denk ik, sproeiers doen gewoon vrolijk mee met de ruitensproeiers,
vandaar ook dat VW een vat van 8 liter monteerde. Zo'n 8 liter heeft wel een 2de pompje voor de koplampen, meen ik.
-
Inderdaad,een knop zal er wel niet aan te pas komen.
Daarbij zal ik eerst alles bij elkaar moeten vinden om het werkend te krijgen.
-
ah zo! ik dacht gelijk weer te moeilijk.. blijft een polo he -gert-
-
Vanmorgen even een bezoekje gebracht aan de gargage voor APK.
To do list is dit maal heel kort,namelijk: voorbanden voor de volgende APK.
Nu is dat geen probleem want ik heb nog zo goed als nieuwe liggen die op de BBS mogen.
-sturen-
-
dat zijn de goeie berichten! -thumbsup-
-
Dank je.
Vanavond de achterwisser weer werkend gemaakt en hopelijk dit weekend de polo weer eens wassen en misschien poetsen.😎
-
Goed bezig -thumbsup- wat was er loos?
-
Voor een paar jaar terug heb ik de achterwisser verwijderd en sinds kort weer terug geplaatst inclusief en rechte wisserarm.
-
Alleen moest de wissermotor nog aangesloten worden.
-
Een kleine update.
De achterwisser is dus weer aangeloten en vandaag eens aan de bestuurderkant de deurrubber vernieuwd.
De rubbers heb ik eigenlijk al een tig jaar op de plank en de huidige zijn toch een keer aan vervanging toe.
Ik moet zeggen dan nieuwe rubbers best lastig zijn om te plaatsen tegen over een set gebruikte. :)
Alleen moet ik nog een stukje afknippen om de rubber netjes aan te laten sluiten.
-
Een kleine update.
De achterwisser is dus weer aangeloten en vandaag eens aan de bestuurderkant de deurrubber vernieuwd.
De rubbers heb ik eigenlijk al een tig jaar op de plank en de huidige zijn toch een keer aan vervanging toe.
Ik moet zeggen dan nieuwe rubbers best lastig zijn om te plaatsen tegen over een set gebruikte. :)
Alleen moet ik nog een stukje afknippen om de rubber netjes aan te laten sluiten.
Zijn dat zelfde rubbers als in een 2f Coupé?
Zo ja, dan heb ik wel interesse in die afgeknipte stukjes, want door ouderdomskrimp mis ik links en rechts een paar centimeter.
-
Ja,de rubbers zijn het zelfde.
Maar waarom geen set verse deurrubbers?
-
Nieuw? Geen moment gedacht dat die rubbers nog nieuw te koop zijn. doh
Morgen ff zoeken.
-
Ik heb ze van Volkswagen Classic Parts.
Zelf heb ik het idee dat het een soort van universele rubbers zijn,zodat ze bijv. Ook bruikbaar zijn bij andere VW modellen.
-
Zat gister ff te zoeken naar de rubbers. Volgens mij zijn ze 159€ P/st. Slik!!
-
Zijn van een Scirocco 2; daarom zullen ze te lang zijn, vermoed ik.
-
Je zou natuurlijk ook een oldtimerbeurs af kunnen gaan.
In het verleden kwam ik wel eens een rubber specialist tegen op een beurs.
En het is inderdaad wat aan de hoge kant wat Jorp zegt,ik heb er toen dacht ik €71 voor betaald de stuk.
-
Voor de rooie rakker 2 stalen velgen gescoord,ik heb er nog 2 liggen.
Deze zijn in 5,5 J x13 inch en worden opgeknapt om ze daarna velgen grijs te spuiten.
Ze gaan dienen als wintervelgen.
De BBS gaan weg en op de ATS komen andere banden.
-
APK: Check,zonder op of aanmerking....al hoewel ik kreeg de opmerking dat ik maar 400 km heb gereden sinds de vorige apk. :)
Ach ja,het is ook maar een hobby auto.
-
Ik kwam kort geleden er achter dat de rooie al weer 30 jaar oud en dat betekend dat de volgende a.p.k pas in 2022 hoeft te gebeuren. :)
Nou dan kan ik rustig aan wat onderdelen hamsteren want eens kijken of 2021 de carrosserie een vers laagje lak krijgt.
-
Ondertussen staat de polo een tijd op de ATS velgen met 175/50/13”. 😃
Foto daarvan verschijnt binnenkort in dit theater.
-
Eindelijk eens dat vage startprobleem opgelost waar deze polo al jaren mee kampt.
Een nieuwe startmotor geplaatst en ik moet zeggen,het is nu veel fijner rijden.
-
lekker bezig!
-
Had dat eerder moeten gedaan hebben.😄
-
Beter!
-
Ook maar weer even onder de aandacht. :)
(https://myalbum.com/photo/PjywuNhaQfTq/540.jpg)
-
stoer karreke :)
-
Dat blijft die zeker.
Alleen maar snel wassen en terug de garage in, al dat stof en vogel 💩is ook geen gezicht.
-
strak plan ! wat een gezeik zeg. de autos zijn niet schoon te houden