Algemeen forum > Projecten

Project [ 68 - JF - 25 ] Polo 'Phoenix' (3/1976)

<< < (175/177) > >>

KoenG40:
Afgelopen weken nog twee meerdaagse tripjes gemaakt, naar Chateau St. Gerlach, bij Valkenburg (L) en naar Middelburg (Z).

KoenG40:
Op terugweg via provinciale weg over Zuid-Hollandse eilanden zeer zware regenval. Veel regen van boven, veel water op de weg, veel opspattend water van (vracht)auto's.

Op zeker moment sloeg de motor af en wilde niet meer starten. Groot geluk dat ik de auto kon laten uitrollen tot op een Park & Ride parkeerplaats. Daar 20 minuten gewacht, regen was inmiddels veel minder. Motor startte weer direct.

Vraag: hoe en waar komt het regenwater terecht waardoor de motor uitvalt?

KoenG40:
Met Raymon samen de garage voorzien van wat nuttige extra's.

RVS wasbak met koud- en warm stromend water. Nou ja, warm... nog niet. De doorstroomboiler en een deel van het aansluitmatetiaal ontbrak nog. Daarom voor nu even alleen een koudwateraanvoer op de linker (voor warm water bedoelde) knop van de mengkraan.

Stevig houten werkblad 160 x 60 met bergruimte eronder en een gereedschappen erboven.

Raymon, dank voor je ideeën, inzet en resultaat!

Gekke Gerrit:
Handige jongen, die Raymon! Ziet er goed uit weer!

Altijd leuk, Chateau St. Gerlach, op een haar na mijn trouwlocatie geweest. Mijn vader’s werk lag er (letterlijk) om de hoek.

Water waardoor de motor uitvalt: mijn beste gok zou zijn van onderaf op de ontsteking. Zit er nog een ‘condoom’ omheen?

KoenG40:
Nee, die zit er niet.
Zie bericht in dit topic d.d. 17 maart:

http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=10969.msg475041#msg475041

G4O motor heeft NIET zo'n hoes, maar wel zo'n bruine verdelerkap.
Is zo'n hoes motor of bouwjaar afhankelijk,


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie