Auteur Topic: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40  (gelezen 32232 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #105 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 17:06:00 »
Gisteren een kleine aanrijding gehad met een fietsster... :arno:

Meisje dacht dat ze voorrang had, rijdende op een fietspad die mijn weg kruiste.
Had ze dus niet, dus ik moest vol in de ankers.
Helaas niet op tijd kunnen stoppen, en ik tikte haar nog net ondersteboven.

(Spaans) meisje had niks (geschrokken en misschien een blauwe plek), fiets deed het ook nog.

Raakte waarschijnlijk met de kentekenplaat op de trapper.
Plaat+houder stuk, en kleine vervorming in de lijst onder de grille.
Heb er verder geen werk van gemaakt, ik zou waarschijnlijk toch de schuld hebben gekregen?  -dunno-

Nieuwe plaat + houder gemonteerd, deukje komt later wel...
« Laatst bewerkt op: vr, 28 mrt 2008, 17:15:17 door Dennis »

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #106 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 18:32:13 »
Niet de schuld maar wel de verantwoordelijkheid. Maw, je draait zelf voor de kosten op...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #107 Gepost op: vr, 28 mrt 2008, 20:19:08 »
oftewel fietsers en voetgangers zijn ondanks schuld, beschermd wild . wordt dus lekker stropen  -dj-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #108 Gepost op: ma, 07 apr 2008, 23:14:50 »
Kleine aanpassing:

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #109 Gepost op: ma, 07 apr 2008, 23:22:34 »
Better! Roken is voor mietjes! :)

En dan toch eindelijk een olie-temp meter? :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #110 Gepost op: ma, 07 apr 2008, 23:27:03 »
Nu nog aansluiten...   ;)
Olie-druk vond ik anders ook wel makkelijk.

Misschien oliedruk als meter, en olie temperatuur via MFA?

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #111 Gepost op: di, 08 apr 2008, 00:09:34 »
Veel netter zo! -thumbsup-

Maar een G40 kent toch helemaal geen MFA systeem? -dunno-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #112 Gepost op: wo, 09 apr 2008, 23:54:07 »
Nee, zit er standaard niet in, maar schijnt met wat knutselen prima in te bouwen te zijn.
Heb nog een extra cockpitje liggen, dus wie weet  -dunno-




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #113 Gepost op: zo, 20 apr 2008, 14:52:04 »
Een tijdje geleden leek de auto na wat rommelen aan slangetjes en stekkertjes + het uitbouwen van de oude meters een stuk beter te lopen.
Probleem was: inhouden en slecht op gas reageren, bij droog+warm weer was het een stuk beter.
Was nog een beetje sceptisch, dacht al vaker dat het probleem opgelost was.

Maar het lijkt nu definitief een stuk beter te zijn, ook droog/nat/koud/warm maakt geen wereld van verschil meer.
Bovendien lijkt het benzineverbruik aardig gedaald: voor het eerst boven de 400 km met 30 liter benzine, was eerder een kleine 300km.  -thumbsup-

Komt goed van zijn plek nu, al denk/hoop ik dat het met een verse cylinderkop nog wat beter gaat.

Wel nog steeds bijgeluiden uit de motorruimte: zowieso druklager, en uit de buurt van waterpomp/distributie.  :(
Met een beetje pech is de net nieuwe pomp snel overleden door te strak spannen van de riem.

En: was er al een tijdje naar op zoek, nu eindelijk gevonden:
« Laatst bewerkt op: zo, 20 apr 2008, 14:53:45 door Dennis »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #114 Gepost op: di, 05 aug 2008, 12:08:24 »
Het ding heeft kuren :(


- lekke tank. Het drupt (nog) niet maar er verdampt wel wat bij aansluiting vulhals op tank.
- koppakking. oliellekkage bij linker motorsteun (olietoevoerkanaal).

Cylinderkop die er nu op zit is niet 100%, er waren al scheurtjes bougiegat<>klepzitting geconstateerd bij 2 cylinders.
Ik heb nog een G40-blok staan, vanavond daar meer eens de kop van afschroeven.
Als die in orde is dan gaat die gemonteerd worden.

Al met al wordt ik er niet echt blij van, zeker omdat ik er dagelijks in moet rijden.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #115 Gepost op: di, 05 aug 2008, 12:47:04 »
Hmm,.

Kopje wisselen,.. daar wordt je, met G-lader, niet blij van qua werk hoeveelheid.

Of kun je het uitlaatspruitstuk aan de kop vast laten zitten, en de lader ingebouwd laten?

Tank wisselen is geen enorme klus, maar je bent er altijd wat langer mee bezig dan je wilt: tank bestellen, tank iets beter beschermen tegen roest, oude tank eronderuit, roest behandelen achter de tank, ellende tegen komen die je ook nog even wilt oplossen etc etc etc.

Geen tijdelijke andere auto ter beschikking?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #116 Gepost op: di, 05 aug 2008, 13:52:49 »
Nee, de rest van het wagenpark is niet echt inzetbaar. Dat heb jij toch beter voor elkaar :)

Bij het wisselen van de tank zou ik dit toch ook wel meteen mee willen nemen:


De olielekkage valt nog wel mee, maar er moet wel snel wat aan gebeuren.
Heel stiekem kan het nog de nokkenaskeerring zijn, maar dat is vanavond snel uit te sluiten.

Zometeen alvast maar even een tank bestellen, Winparts is de goedkoopste?
Die is ook mooi dichtbij.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #117 Gepost op: di, 05 aug 2008, 18:51:30 »
WInparts of Euroautoparts : scheelt een paar euro max.

Afhalen is Winparts waarschijnlijk het goeikoopste..

Auto kopah? Ik heb nog wel een 2f in de aanbieding.. :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #118 Gepost op: di, 05 aug 2008, 23:09:54 »
Ik heb al een rooje  -nana-
Tank besteld en betaald (op te halen bij Winparts).

En het is tóch de nokkenaskeerring  -klappen-
Of OOK de nokkenaskeerring  :P
Die morgen eerst maar eens vervangen...



Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #119 Gepost op: do, 07 aug 2008, 22:38:46 »
Keerring gisteren vervangen, tot nu toe is het lekvrij...
Wel vreemd, de oude keerring had bijna geen langsgroeven meer aan de buitenkant, net of de hele keerring meegedraaid heeft met de nokkenas  -dunno-

Tank ligt ook klaar, morgen ophalen.
Ook maar meteen nieuwe banden besteld (Toyo Proxes 175/60/13, voor de originele velgen -love- )