Auteur Topic: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40  (gelezen 32227 keer)

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #90 Gepost op: vr, 31 aug 2007, 19:35:54 »
Het is dus officieel de periode van schade en roest -arno-

-boehoe-
GROTER is niet altijd beter

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #91 Gepost op: wo, 19 sep 2007, 23:15:16 »
Heeft iemand wel eens geprobeerd nieuwe buitenste G40 draagarmrubbers te monteren?
Heb dat ooit bij de VW dealer laten doen, en die zijn er toen ook wel even mee bezig geweest.

G40 rubbers zijn een beetje stugger dan "normale" rubbers.
Vorige week een poging gedaan, met behulp van pers.
Helaas, je perst het rubber samen, maar in het gat gaat het niet.
Denk dat de oplossing is om een bus van binnen konisch te draaien, en zo het rubber geleidelijk in het diameter van het gat te persen.

Heb zoiets al geprobeerd, maar met een uitgedraaide buis (vrij dunnen wand). Helaas rubber daarmee vernield vanwege de scherpe rand.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #92 Gepost op: ma, 01 okt 2007, 12:49:58 »
Auto hield tot voor kort nog steeds wat in en hing slecht aan het gaspedaal.
Dat is nu opgelost na het vervangen van de intercoolerbuis die op de foto van een pijl is voorzien:


Op de oude buis was een aansluiting gemaakt voor de g-laderdrukmeter.
Je zou zeggen dat dit geen problemen zou moeten geven, maar blijkbaar raakte de MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure = inlaatspruitstuksensor in de computer) hierdoor van slag.

De meter gaf ook geen onderdruk aan bij stationair en rijden zonder drukopbouw. Dit is wel zo wanneer de meter op de juiste plek aangesloten is (in (onder)drukleiding naar benzinedrukregelaar).

Koppeling staat hoog op de lijst van te vervangen onderdelen.
Zowieso staat de verstelling van de kabel al op standje maximaal, maar na wat stevig sprintjes trekken ruik je de koppeling gewoon in de auto. Die slipt dus gewoon door.

Nog een probleem wat opgelost moet worden:
als ik het onstekingstijdstip aan het afstellen ben met een stroboscoop dan mis ik af en toe een "flits".
D.w.z.: er mist af en toe een onstekingspuls.
Logischerwijs loopt de motor hierdoor af en toe onregelmatig.
Maar eens even de oscilloscoop er bij pakken en meten vanaf wanneer het misgaat.




Offline philippevk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 89
  • Geslacht: Man
  • Philippe van Kleef
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #93 Gepost op: za, 06 okt 2007, 00:34:11 »
Nog hulp nodig bij het vervangen van de koppeling? Ben weer in Grun btw

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #94 Gepost op: za, 06 okt 2007, 22:19:02 »
Ik denk dat de halgever aan het overlijden is als ie een puls mist.
Was bij mijn G60 ook zo...
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #95 Gepost op: za, 06 okt 2007, 22:42:38 »
Ik denk dat de halgever aan het overlijden is als ie een puls mist.
Was bij mijn G60 ook zo...

Nog met Douwe over gehad, hij heeft het ook bij zijn Polo 1F G40 en bij de 2F G40.
Zag vandaag bij de 1F G40 van Janko precies hetzelfde.
Zou het dan zo horen? :(

Je hoort het ook in de motorloop, af en toe een klein hikje.

Offline polo 3

  • L86C-0123
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.299
  • Geslacht: Man
  • Arno Zijlstra
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #96 Gepost op: zo, 07 okt 2007, 11:22:39 »
Nee dat zou eigenlijk niet moeten.
Bij mijn G60 was het ook zo, hij liep wel redelijk, alleen met het onsteking afstellen zagen we dat er af en toe een puls miste.
Nieuwe halgever erin gezet, overnieuw afgesteld en toen was het allemaal goed.
Liep ook iets zuiverder daarna...

Arno lader
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #97 Gepost op: zo, 07 okt 2007, 12:01:11 »
klopt idd .een kwaaltje wat bij meerderen aanwezig is moet je nooit als vanzelfsprekend nemen dat het zo hoort.
idd hallgever vervangen ,zou de remedie moeten zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #98 Gepost op: wo, 23 jan 2008, 23:54:25 »
Al een lange tijd geen updates, maar er is wel heel wat gedaan.

Zal nog wel wat verslagen posten, maar voor nu eerst een vóór en na plaatje.

Binnenkort maar eens uitgebreid poetsen  :P
Rode striping zit ondertussen ook al in de bumpers.

« Laatst bewerkt op: wo, 23 jan 2008, 23:55:59 door Dennis »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #99 Gepost op: wo, 23 jan 2008, 23:59:26 »
nog op de sloop wezen kijken? Toen ik er was regende het nogal hard, heb niet echt goed kunnen inspecteren..

Ziet er 'stoer' uit met die donkere BBS-velgen. De orri honingraat velgen zijn toch wel een hele goede +veilige optie, dat staat altijd goed.

Poetsen zal hem goed doen. Heb nog wel rode Sonax wax van mijn oude 2F. Dat helpt echt om de kleur langer te behouden.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #100 Gepost op: do, 24 jan 2008, 00:03:19 »
Originele velgen komen van het zomer wel weer.
Met nieuwe banden, die zijn compleet versleten  -wtf-

Ben al wezen kijken op de sloop, 1 deur alvast meegenomen  -thumbsup-
Zaterdag de achterklep en misschien de andere deur.

Eventueel nog tapijt en voorruit, is een erg nette schadeauto die daar staat met 90.000 km.

Nog bedankt voor de de tip!

Zit een cockpitje in met toerenteller, iemand daar nog interesse in?
« Laatst bewerkt op: do, 24 jan 2008, 00:05:16 door Dennis »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #101 Gepost op: do, 24 jan 2008, 07:54:42 »
Echt zo'n oud-vrouwtje auto dus; dan vermoeden had ik al.
Die donkerblauw metallic Jeton die er onder staat is ook supernetjes, maar ja; er wordt daar wel gestapeld -boehoe-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #102 Gepost op: do, 24 jan 2008, 14:22:42 »
Nieuwe velgen staan hem goed! Geven de auto een beetje een ''motorsportlook'' als je begrijpt wat ik bedoel, zeker i.c.m rood. -cool-
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Raven GT

  • Non-Register lid
  • Berichten: 175
  • Geslacht: Man
  • Jan-Willem Verburg
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #103 Gepost op: do, 24 jan 2008, 16:57:01 »
Ziet er goed uit -thumbsup-
Stapelslopen zijn irritant, meestal is de buitenkant al aardig aan gort van het geros met heftruck of kraan  :(
Zie je een mooie zwarte 2F, denk ik, mooie achterklep misschien ?
Was voorheen waarschijnlijk erg mooi, zat goed in de lak, maar helaas stond het vorkenbord in de achterklep afgedrukt....
 -gert-
Heb bij me zus in de buurt een vent gevonden die niet stapelt, waar ik de heftruck mee kan krijgen, en die weinig anders zegt als: tientje  :D
zoek je nog wat dan ? Hou ik de ogen ook even open.

 -dj-
If at first you don't succeed, get a bigger hamer....

'91 Polo Gt 75 PK, 750 kilo staal, rest roest....

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [LS-XH-12] Polo 2F G40
« Reactie #104 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 00:32:17 »
Update:

vanavond even bij een dokter geweest, waar we met een verrekijker (endoscoop) door de bougiegaten gekeken hebben.
Geweldig hoe je dan even inwendig kan neuzen  -cool-

Uitslag van het inwendige onderzoek:
er moet een andere cylinderkop op, bij cylinders 1 en 2 zit er een scheur in tussen een klep en het bougiegat.
Bovendien dichten de kleppen duidelijk zichtbaar niet helemaal goed meer af, zit aanslag op klep en de zitting.
Of dat het oorzaak van de klachten (slecht gas aannemen) is, is nog maar de vraag, maar goed is het niet.

Wel goed zijn in ieder geval de cylinderwanden, de hoonsporen zijn in alle cylinders nog volop aanwezig  -thumbsup-


Plan de campagne is om de kop van het reserve G40-blok te trekken, die klaar te (laten) maken en dan de koppen te verwisselen.
Auto kan namelijk hooguit een weekendje stilstaan   -marcel-

Helaas geen foto's kunnen maken, het was een endoscoop zonder beeldscherm.