Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: berendd op do, 02 mrt 2006, 17:50:39
-
Bij deze mijn nieuwe aanwinst, wel gedurft om m bij projecten te zetten, maar goed. Het is de bedoeling voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk te rijden -sturen- , dus hij blijft origineel. (poging tot..)
Dit omdat de derby, toch wel erg onpraktisch blijkt met dit weer en ik zo rustig aan de derby kan sleutelen zonder dat ik m rijdend hoef te houden.
Het is een steilheckje dus, rood geweest ooit.. maar daar is niet veel meer van te zien. 1300MH blokkie dus wel carb, maar ook el. ontsteking en hydro. supercombi. er is een extra blokkie bij wat nu waarschijnlijk in de derby gaat.
dan eerst eens fotooos!
-
prima toch?? toerentellertje, sportstuurtje, als ie goed rijdt -thumbsup-
-
idd..
voor dat geld.... :D
-
Zo goedkoop mogelijk?
Niets aan doen dus!
(maar helaas voor je knip worden dit soort gebakjes altijd 'leuker' (en daarmee duurder) dan je eigenlijk wilt).
Ik zie een verfroller, spuitbus en afplak tape :)
-
ik zie een rol tape een paar kranten en 20 kinderen met vingerverf..
idd zo goedkoop mogelijk, en dat is leuk. zeker ook omdat er apk op zit tot 19 jan 2007 en omdat er veel onderdelen voor de derby bij waren ter waarde van meer dan dat ik voor alles heb betaald.
-
ik vond nog een flesje turtle wax in een doosje en die heb ik er dus maar op gesmeerd, ook had ik nog een envelopje oldschool stickers liggen, waar nog een aantal in zaten die ik niet op de derby wilde hebben.
helaas de doffe waas aan de bijrijderskant er niet af gekregen. lak is verder nog best aardig voor een rooie auto.
-
Strakke kar Berend! :D
-
Commandant Cleaner 4 :)
Doet wonderen
-
echt wel
-
ziet er goed uit idd..
werkt het ook op dit? (zie de deur)
-
zo was de mijne ook op verschillende plekken en is allemaal weg met commandant wel kwestie van goed poetsen he
-
Echt wel.
Mijn 2f was ook roze / wit toen ik m kocht.
-
commandant 4 staat klaar...
-
dit goedje morgen maar eens op een paar plekken gebruiken
-
zo na een paar maandjes rijd ie nog steeds lekker voor erg weinig geld..
van de week merkte ik op dat de fan erg vaak draaide, ook soms tijdens het rijden..
vandaag maar eens gekeken en jawel een 1100 radiateurtje echt een mini-ding, de 10cm langere radiateur die ik nog had liggen er maar eens in gezet zonet en nu is het tijd voor een proefritje...
verder nog geen gekke dingen tegen gekomen.. rijd lekker. kofferklep klapt wel eens open das wel minder, gisteren met open klep op de snelweg, op slot doen helpt wel denk ik. rechtsvoor ook wel eens wat geklapper bij het afremmen, ook beetje apart, wiel er eens af gehad en gezocht naar speling, die was niet te vinden dus nog maar eens een keer goed luisteren waar het precies vandaan komt...
-
Als het koelsysteem goed werkt, is zelfs de koeler van een 1.0 voldoende...
D'r zal wel ergens iets mis zijn: of radiateur verstopt, of termostaat opent niet ver genoeg of of of.
-
we zullen zien of het nu beter is..
gekke is dat de meter in het midden ongeveer stond terwijl de fan aan het draaien was...
-
ander interieur op de kop getikt op de sloop, liep langs een 2f steiltje en daar zat een knap interieurtje in, ff naar de prijs gevraagd en toen eruit gehaald.
stond binnen 5 min weer voor zijn neus met al het spul en toen nog ff wat eraf geluld voor de achterbank waarvan bovenaan de naadjes los bleken.. ik zit daar toch nooit dus....
ik zag op volksforum iemand dit een g40 interieur noemen, maar klopt dat... ?
40E wast dus de 40 klopt wel -naughty- maar de G kan ik niet plaatsen -dunno- :D
ieg rijd het lekker en ist lekker stevig
-
Dit interieurtje zat inderdaad in de 'standaard' G40 zoals die in Duitsland verkocht werd.
Of dat specifiek en alleen voor de G40 is gebruikt: geen idee. Ik heb zo'n setje (met andere bekleding) in mijn 2f gezet destijds: Zit inderdaad heerlijk!
-
Ik wil ook! Ben hard opzoek naar zo'n setje in "goede" staat, maar kan niks vinden! :(
-
als je een mooi interieur dat net zo lekker zit kan inruilen...
-
Dit interieurtje zat inderdaad in de 'standaard' G40 zoals die in Duitsland verkocht werd.
Of dat specifiek en alleen voor de G40 is gebruikt: geen idee. Ik heb zo'n setje (met andere bekleding) in mijn 2f gezet destijds: Zit inderdaad heerlijk!
Heb ook zulke stoeltjes (andere bekleding, GT/Prego?) in de coupe, zit idd heerlijk. Alleen een beetje vaag; passagierstoel is in hoogte verstelbaar en bestuurder niet... -gert-
Moet de zitting maar eens omwisselen.
-
verkocht door vw als speciale wens van een klant misschien?
Martin
-
als je een mooi interieur dat net zo lekker zit kan inruilen...
Geloof niet dat dat gaat lukken..
Als je het o zo bekende grijze blokjesinterieur kent van de type 2 polo's.. nou die heb ik dus ook alleen dan in het rood..
Wel netjes op 1 brandgaatje na op de achterbank.. maarja.. volgens mij zit dat nooit zo goed als een GT interieur (anders was ik er ook niet naar opzoek)
-
Alleen een beetje vaag; passagierstoel is in hoogte verstelbaar en bestuurder niet... -gert-
Moet de zitting maar eens omwisselen.
Nee Thomas, dat moet je niet doen.
De vorige eigenaar heeft de zittingen waarschijnlijk reeds voor jou gewisseld, omdat t andersom niet past..
De stoel verstelling (van voor naar achteren) is in de loop der jaren van plek gewisseld: Ze hebben de vergrendeling op de bodem van de auto daarbij gewoon 180 graden gedraaid. De verstelling ging van 'dorpel-zijde' naar 'tunnel-zijde'
De hoogste verstelbare stoelen zijn van NA die 'technische lift' en hebben de hoogte verstelling aan de dorpel-zijde (en de lengte verstelling aan de tunnelzijde). Om zo'n setje stoelen te laten passen in een 'pre-technische-facelift-polo' moet je de bestuurdersstoel dus op de plek van de passagier zetten, en vice versa: Dan zit de hoogte verstelling dus heel luxe bij de passagier, maar 't past wel. :)
(en door de leuning van de stoelen van nog even te swappen komt 't met het omkantel-systeem toch nog goed).
-
Een stangetje omdraaien en het werkt ook op de 'oude' Polo's.
Voor aan de stoel zitten de schroefgaatjes al voorgeboord. Aan de achterzijde van de stoel ff bv een kabelzadel op de buis schroeven om hem daar vast te maken want die plek zit een klem gelast en niet geschroeft.
Moet het ook doen bij mijn Recaro zelfbouw slede. -> op de sloop 2 stoelen gekocht, alles er af gehaald. Alleen de onderkuip over gehouden waar ik ook de kuip afgeslepen heb, alleen buizen over en daar op de Recaro gezet. Alleen nu zitten ze veel te hoog, dus moet het nog verlassen. Heb foto's gemaakt dus er volgt nog een topic over als ik het helemaal klaar heb. Dan zal ik ook dat stukje over links/ rechts stoel verstelling meenemen, daar heb ik al een topic overgezien ergens......
Martin
-
Vandaag wel een poging gedaan (had de antwoorden nog niet gelezen), maar de stoel weer teruggemonteerd. Maar meer om de reden dat we niet uit de gordelbevestiging kwamen, kan die nou wel of niet omgewissenld worden?
-
Get your own topic!
Maar ehmz: geen idee hoe dat ook al weer met de gordels zat/zit. Trail and Error?!
-
Get your own topic!
-moon-
-
-nana-
aandacht is idd wel van mijn hok afgedwaald...
beide auto's hebben nu een goed interieur naar mijn idee, dus ik laat het allemaal lekker zitten... tjah of iemand moet recaro's komen aandragen die plug n play zijn dan wil ik er wel over denken. -thumbsup-
-
achterbank ligt inmiddels al hoog en droog samen met de hoedenplank in de garage..
vandaag de g40 velgjes er ook gelijk onder gezet die van Alain komen
moeten binnenkort wel andere bandjes voor op maar ze hebben betere grip dan wat er af komt... 135/r13 -gert-
net ff een rondje mee gereden en het is ieg stukken beter.
-
Ziet er goed uit, nog 40mm zakken en hij is af. :P
-
withstupid
-
idd maar ook dat mag uiteraard niet teveel kosten....
blijft de daily driver.
ik snap nog steeds niks van die wiechers strebe, had m er nog eens bij gehouden en dat ding past echt voor geen meter. tis een staaf met 2 busjes aan de uiteinden. Naar mijn idee zou je die over de schokbrekerpennen (bovenkanten) heen moeten doen en dan een moertje erin vast draaien, maar het komt nog niet eens in de buurt qua maat. voor zit het wel aardig in de buurt maar daar heb ik al een andere voor die in het zelfde setje zat.....
magoed.... nu eerst ff een testritje maken naar het "mooie" Renkum. :D
-
40mm kitje komt eraan....
was al op geboden...maja altijd afwachten..
-
40 mm verlaagd en een strebe achter tussen de kasten gedrukt.
-
Niets meer aan doen!
-
moet nog wel wat gebeuren.. maar qua techniek en uiterlijk ist wel klaar.
voorop nog 2 nieuwe banden zetten, volgende maand als er weer geld binnen is.
roestplekjes bijwerken
carb beetje bijstellen, wil als ie nog net niet helemaal warm is weleens afslaan, niet lastig, maar s kijken of niet beter kan.
-
Nice! I like!
:D
-
De verlaging maakt het mooi af.
-
Ik vind die striping zo lekker fout.
Mini-station down to earth: keep up the good work -thumbsup-
-
die foute zwaan of wat het ook mag zijn gaat er ook zeker niet af..
stabi achter is trouwens echt een aanrader, vliegen de kratten bier je niet meer om de oren, blijven netjes achter de stabi staan! -prut-
-
vandaag een 9n een tik gegeven, gelukkig is de polo verlaagd dus viel de schade aan mijn voorganger mee. polo schoot onder de bumper van de 9n paar kleine krasjes had ie en ik een kromme bumper (200m verder bij de AH weer recht gebogen) hopen dat het meevalt bij die ander.. leek poetswerk te zijn..
welke zak hooi heeft er ook meegespoten bumpers bedacht -dunno- dingen zijn toch om een stootje op te vangen.. maja ik hoor het wel, was toch al een kutdag vandaag.
-boehoe-
-
Zelf dus niet zoveel aan overgehouden qua schade?
Meegespoten bumpers: d'r moet ergens geld aan verdient worden!
-
nee bij mij valt het mee, frontje beetje krom, maar is niet te zien wat al was en wat niet..
net ff bij die gozer langs geweest om t formulier in te vullen, wel zo netjes dunkt me.
blijft een kutpunt de rotonde/verkeersplein bij het evoluon, staat dagelijks een soortgelijke kop/staart.. gewaarschuwd mens is kennelijk nog niet genoeg gewaarschuwd.
-
Wees blij dat het je daily was en niet je derby!
-
Pff toch jammer man...
Maar indd ben blij dat t niet met de derby gebeurd is...
-
idd, daarom heb ik een daily...
is verder geen schade aan, althans niks wat nog niet was, front was al krom.
schade van die andere komt vast ook bij mij terecht en daar ben ik minder blij mee...
-
leuk.. ontluchtingsnippeltje afgebroken...
met de linkse tap krijg ik m er niet uit, dus maar even een nieuwe monteren, echter...
Vanaf chassisnr. ZF127904
das dus de scheidslijn tussen 2 types, en mijn chassisnummer is ZJY101097 staat een letter meer in dus, is de mijne nu JY tov ZF dus eerder of ZJ tov ZF = later?
-
Letter J moet je naar kijken, de Z staat er altijd in, de Y geeft productieplaats aan als ik het goed heb.
"J" staat voor modeljaar 1988, dus dan is die van jou wel laat op kenteken gezet. (of ingevoerd?)
-
jan 89...
maare wat moet ik nu met die F???
heb ik een later type wielremcylinder???
19mm of 17,5?
-
J komt na F, dus je moet het nieuwere type hebben.
tot F-127904: (tot ongeveer februari 1985)
zonder remkrachtregelaar: 14,29 mm
met remkrachtregelaar: 17,46 mm
vanaf F-127904:
zonder remkrachtregelaar: 15,87 mm
met remkrachtregelaar: 19,05 mm
-
maar controleer goed ,vw deed vaak zomaar wat .etna of andere cato zijn vaak niet up to date
-
19,05 dus.. (en bij het demonteren van de huidige controleren of je ook daadwerkelijk een 19,05 eruit haalt :) Staat er ergens op/in geslagen )
-
zal ik inderdaad doen, maar naar alle waarschijnlijkheid dus een 19mm.. dan zal ik die bestellen..
-
vervaldatum APK: 19-01-2008 :D
heerlijk zoon goedkope daily -sturen-
-
Zie je wel dat het een goeie kar is!
Alleen jammer dat je er andere banden onder heb gezet -nana-
Veel plezier met je scheurijzer -thumbsup-
-
bandjes heb ik nog liggen hoor... vind ze alleen niet geschikt om dagelijks mee te rijden. te weinig grip.
ze liggen om mee te helpen bij apktjes, de derby zal ook weer moeten binnenkort dus dan komen ze wel weer van pas.
profiel is nog perfect van die wieltjes en verkopen levert ook niks op...