Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: drolfie88 op wo, 08 sep 2010, 14:09:09
-
Hallo forummers.
Ik rijdt een 82-er steilheck met Gl-blokje. Heeft er ondertussen 140.000 opzitten.
Nu krijg ik sinds een paar maanden steeds meer problemen met de carburateur in de zin
van motor valt uit, stotteren bij lage toeren, plof uit de uitlaat enz. Ik denk zelf aan slijtage in de carb. -dunno-
Nu wil ik dus proberen: of een revisiesetje voor deze carb (Solex 31 pic 7 als ik et goed heb) te scoren
of een andere carb te scoren (kan ik er ook makkelijk een ander type carb op dat inlaatspruitstuk?)
Heeft er iemand ideeen, tips of andere suggesties, dan hoor ik dat heel graag. -klus-
alvast bedankt, Rolf
-
31 pic 7 is volgens mij goed te reviseren (in tegenstelling tot bijv een pierburg 2e3)
lijkt me een goede mogelijkheid om em weer helemaal in goede staat te krijgen.
Is dat geen optie heb ik er geloof ik nog wel een op zolder liggen :)
-
Als ie goed te reviseren is, wat heel mooi is :), waar haal ik zo een setje dan vandaan?
En anders, is de carb van jou nog een goeie? want dan neem ik die net zo graag over. (tijd is geld -thumbsup-)
-
niet lopend gehad dus zou een gok zijn.
revisie setje? www.ebay.de
http://cgi.ebay.de/Vergaser-Dichtungssatz-Pierburg-VW-Golf-Polo-Scirocco-/370427554040?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item563f33e8f8#ht_5646wt_1137
-
Enthousiaste Speed-Freak met een GL... :D
Voordat je de carb gaat reviseren wellicht eerst onderzoeken of je probleem daar wel in zit? Hoe is het met je vaccumvervroeger? Heb je al getest of je voetpakking nog in orde is? -dunno-
-
Voetpakking is ok, 3 maanden trug vervangen.
Hoe test je je vaccuumvervroeger? -dunno-
Maar ik ga denk eerst maar es die set proberen, kijken of et iets oplevert..
@ Gerrit: Er zijn plannen met de bolide.. Denk aan een ABU met CBR carbs, spaghetti en 50mm uitlaat, zelfbouw-kooi and more -naughty-
-
Enthousiaste Speed-Freak met een GL... :D
Voordat je de carb gaat reviseren wellicht eerst onderzoeken of je probleem daar wel in zit?
withstupid
Ook even: vochtiger weer dus ook meer kans op misplaatste vonken. => check bougiekabels.
-
Ook de ontsteking is in orde, ongv 5 maanden trug de contactjes, rotor, verdeler, vonkenpluggen + kabels vervangen.
En het probleem was er al in juli-aug.. dus ook met mooier (lees droger) weer. Toen was het alleen minder, en dus niet egt een probleem.
Ik heb samen met vriend ex-monteur al aardig wat kunnen uitsluiten, en we zijn het er over eens dat het in de carb zit. Hij krijgt genoeg benzine, hij loopt niet over, geen natte bougies, maar er is ook totaal geen stationair gebied, want alleen op de choke blijft ie op ongv 1500 tot 2000 toeren draaien.. en dat ploffen uit de uitlaat, er zit een soort regelmaat in, je kan er bijna op dansen.. -gert-
Ideeen? -dunno-
-
staat het tijdstip wel goed? -dunno-
-
Vacuum-vervroeging zou m.i. dus wel degelijk nog tot de boosdoeners (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,4722.msg189287.html#msg189287) kunnen behoren? -dunno- Alsmede 'de sigaar' (vind je in datzelfde topic denk ik ook wel wat over, gaat ook allemaal over een GL)? -dunno-
-
Sigaar is ook meteen het onderdeel waar ik aan ga denken.
-
Stationair afslagklep doet et: stekker eraf en erop is klikkerdeklikklik, zo ook met het massadraadje naar kleppendeksel. -thumbsup-
De "sigaar" waar men het over heeft, hoe test men die?
W8 ff, de sigaar IS de stationair afslagklep.. ik bedoelde de vaccuum-vervroeger. :)
-
Oh ja, de ontsteking staat ook goed.