Hoi freaks!
Ik ben via google zoeken al een paar keer op deze site beland. Echter kreeg ik als gast nooit de plaatjes te zien.
Dusss.. aanmelden maar! Ik zag gelijk een bekende op het forum rondhangen (Patrick86c aka Garret!
)
Ik heb 2 maanden terug een 91er Polo slash Derby (oftewel een Polo Coupe met kont) overgenomen van een 97
jarige man. Deze had hem zelf nieuw gekocht en werkelijk gekoesterd! Altijd binnen gestaan, altijd dealer onderhouden,
om de 4000km een grote beurt, 116k gelopen en boekjes afgestempeld tot 113k. Nieuwe koppeling met drukgroep,
nieuwe schokbrekers, nieuwe accu, nieuwe uitlaat, etc. De draagarmen zijn zelfs nog glans zwart, de aandrijfassen
zijn glans zwart en ook de stabistang heeft nog geen puntje roest! Zo netjes is de auto gewoon... bijna eng!
Echter, de man had op zijn oprit achteruit tegen een paaltje gereden en vond het mooi geweest.. zijn rijbewijs werd
aan de wilgen gehangen en de polo moest weg. Lucky me!
Na een flinke was- en poetsbeurd bleef dit over! (uiteraard de schade aan het scherm laten maken)
(Voor meer foto's
www.garagekoen.nl en op occassions klikken)
Nadat ik de auto 2x helemaal standaard op marktplaats aangeboden had, bleek er dus weinig animo voor te zijn??
Sja, wat moet je dan? Beetje opleuken dus..
Ik had nog een set oldskool 6x13 wolfrace liggen wie eigelijk onder mijn mk1 golf zouden komen, maar wat er nooit
van gekomen is.
Zo gezegd zo gedaan, een set Dunlop 175/50-13 Dunlop SP2000 erop gemikt en de velgen onder de Polo gegooid.
Leuk.... maar een beetje 4x4, dus daar moest wel wat aan gedaan worden. En zo kwam het verlagingsetje door
de brievenbus gerold! 70-60 tiefer jah!
Uiteraard hoorde hier een passend sportief geluidje bij, dus weer ff shoppen op ebay.de en tara daar stond een
leuk rvs mufflertje voor wehnag!
Na nog wat verder speuren op ebay kwam daar der facherkrummer dran! Echter niet zonder slag of stoot..
Bij de eerste schoten de biedingen als paddestoelen uit de grond en liep het richting 165 waarbij ik afhaakte.
Bij de tweede was ik door een spannende film helemaal vergeten dat ik voor 9uur mijn bod nog moest uitbrengen
en deze werd voor een schamele 81 euro door me neus geboord!!!
Echter bij de 3e (en laatste wie nog aangeboden werd) heb ik een bied programma geinstalleerd en deze op een
bedrag ingesteld waar ik tevreden mee zou zijn. Ruim een half uur van te voren plaats genomen achter de pc en
een beetje zenuwachtig de ene peuk na de andere weg zitte roken!
Het bod stond op 70 euro en ik verwachtte wel dat het nog op zou lopen, maar vreemd genoeg was ik hoogste
bieder van 70 euro en bleef ik hoogste beider!! Whooohooo der facherkrummer war mein!!!
Maar goed, daar zit je dan... de smaak te pakken van het bieden, bedenkend dat uitademen wel leuk is, maar
inademen is ook net zo belangrijk. Dus er moest iets van een ander luchtfilter op komen! Echter met die braadpan
op mijn AAV blokje kon je weinig anders dan een inleg filter? Ieuw pfoej..
Dus.. googlen! Wat zijn de opties? Al snel kwam ik op een forum uit waarbij ze de standaard braadpan hadden
vervangen voor een golf III 1.8 monopoint aanzuigstuk. Hierop kon dan een cold air intake systeempje gemaakt
worden. Mooi!! Je raad het al.. ebay.de
Daar werden universele systemen voor de *uche*bmwe36*uche* aangeboden voor wehnag! Hop *sofort kaufen* klik.
En van de week lag de shizzle in de bus! Snel wat reparaties van klanten afgewerkt en savonds begonnen aan
mijn poolootje.
Het klintk als een 8 klepper gti haha.. Ik heb de ontsteking een paar graden vervroegd en hij pakt wat sneller op.
Echter heb ik nu wel een soort van lag als ik inens gasgeef. Hij houd ff in en dan voep... over dat probleem zal ik
ik later in een techtopic nog wel een vraag stellen..
Inmiddels heb ik ook een mountney 30cm stuurtje op de kop getikt, een naaf voor het stuurtje, 4 wolfsburg logo's
voor op de centrecaps van de wolfrace velgen, de achterlichten zwart getint (bovenste rand), remlichten doorgelust
naar extra bolletjes en ben ik stiekum al aan het kijken voor een tellerunit met drehzalmesser!
Ow en een paar veerpoot brugjes zou hem ook niet misstaan.. en ik zoek ook een 3f(AE) nokkenstok en... en... en hij
is al niet meer rendabel voor de verkoop hahah.. als je maar schik hebt toch? Ik ben al wel zover dat als ie klaar is,
zet ik hem nog 1x op marktplaats. Als ie dan niet verkocht word, dan gaat de bedrijfswagen eruit en blijf ik er deze
zomer lekker zelf in tuffen, beetje meetings afgaan.
Verder heb ik prive nog een paar andere leuke auto's zoals:
1968 Chrysler Newyorker 2door HT Coupe met een 440cui.
klik1983 VW Golf MK1 met een gekietelde 1100.
klik1988 Austin Mini met 1275cc stage 1.
klik1965 Opel Olympia Rekord B Coupe (project).
klik1976 Opel Kadett C1 Coupe 1.6s (project dat al zo lang stilstaat uit het tijdperk van geen digitale camera!)
Over mezelf, mijn naam is Remon ben 40 jaar (geestelijk onbekend!), vrijgezel en woonachtig te Groesbeek.
Zwaar autofreak, met name klassiekers van duits, amerikaans tot engels en mijn makke is dat als ik een
auto leuk vind, ik er teveel geld in pomp en hem niet meer weg wil doen!
Bad for business, but lots of fun!
Maar eh... om een kort verhaal niet extra lang te maken... Hoi!!
Groet
Remon