Auteur Topic: Voorsteltopic The_Maxx!  (gelezen 7290 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #30 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:09:06 »
Kocht bij ASD (nu helaas niet meer in Leek) FEBI/Bilstein lagersetjes voor 13 euro. Meer dan een paar tientjes moet het niet hoeven kosten voor de achteras.

Trillen > 80 zal eerder onbalans in de wielen zijn dan wiellager.

Het komt van rechtsachter, zowel het geluid als de trilling. Maar we zullen zien. Morgen even langs de garage om verschillende punten te laten nakijken en om een apk voorkeuring te doen, dan weet ik waar ik aan toe ben.

Aangezien de achterklep niet goed meer sluit (9 van de 10x moet je m dicht slaan en gaat ie nog niet dicht) heb ik toen ie dicht zat gister hem op slot gedraait. Krijg hem nu dus niet meer van het slot af. Iemand een idee? Ben bang dat als ik hem los wil draaien, ik eerder de sleutel verbuig.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #31 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:10:26 »
Hmm, goed aandrukken en dan 't slot open proberen te draaien?

Even als tip, de slotvanger kan je verstellen, waardoor het sluiten van de klep ineens een stuk makkelijker gaat. Het slot IN de klep is te verstellen, maar de 'pin' in de carrosserie ook.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #32 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:14:34 »
Hmm, goed aandrukken en dan 't slot open proberen te draaien?

Even als tip, de slotvanger kan je verstellen, waardoor het sluiten van de klep ineens een stuk makkelijker gaat. Het slot IN de klep is te verstellen, maar de 'pin' in de carrosserie ook.

zal het straks even proberen. Denk zelf ook dat het aan de afstelling ligt, omdat t lijkt alsof ie m gewoon niet pakt zegmaar. Zal er even naar kijken, dank voor de tip iig.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #33 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:15:49 »
Vastgevroren slot kan ook! Had ik de afgelopen dagen ook een paar keer met mijn daily. Beetje vaselinespray er in en het was over.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #34 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:17:49 »
Sloten willen nog wel eens 'hulp' nodig hebben. Hoeveel spanning er ook op de klep staat: het slotje staat daar volledig los van: Het cilindertje draaien door met de sleutel te 'jutteren'  (met gevoel & liefde) het slot proberen te openen. Sleutel andersom erin, lichte druk naar links, rechts, omhoog, schuin: gewoon voorzichtig proberen. Anders, vanaf binnen de bekleding van de achterklep slopen en het bedieningstangetje vanaf de achterbank bedienen.

Slot: De pen op de slotvanger is stelbaar. Bij een echte polo sluiten de klep en de deuren gewoon slecht. Nog eens dichtgooien is standaard sport :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #35 Gepost op: di, 16 feb 2010, 17:20:47 »
Vastgevroren slot kan ook! Had ik de afgelopen dagen ook een paar keer met mijn daily. Beetje vaselinespray er in en het was over.

kan, maar ik kan hem wel indrukken, zonder stroefheid.

ga de tips van jaap ook eens proberen straks. Beetje koud nu wel buiten, en de auto staat niet voor de deur, dus best irritant, nu lijkt het alsof ik m probeer open te breken :P

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #36 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 17:33:53 »
ik heb de klep weer open gekregen, slotontdooier en beetje friemelen en wiebelen deed het hem. Kan hem nu ook weer gewoon open en dichtdoen zonder stroef. Het slot dan.

Ik zou niet weten hoe ik de pin in de carosserie of de slotvanger zou moeten afstellen. Hij loopt iig niet stroef ofzo. Ik kreeg hem nog niet fatsoenlijk dicht, keer of 5 had ik er wel voor nodig.

Zag rechts een pinnetje uitsteken, schakelaartje ofzo? aan de carroseriezijde, die heb ik ingeduwd, wat met moeite ging, ik dacht dat dat een van de oorzaken kon zijn, maar helaas, het mocht niet baten.

Wie weet hoe ik het kan afstellen?

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #37 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 19:10:21 »
Die pin in de kofferruimte kun je gewoon losdraaien sleutel 14?, heeft een ruim gat dus die kun je gewoon heen en weer schuiven.
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #38 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:28:00 »
alleen heen en weer schuiven, hmm hij zit niet los ofzo Maar zal het eens proberen wat ik ermee kan, hanf heeft me een beetje uitgelegd hoe het met het slotvangertje moet, dus die ga ik ook proberen af te stellen. Gelijk ff wat smeerolie ertussen, dan hoop ik dat ik morgen dat euvel heb verholpen. Net zoals het electraprobleem. ik vind nog steeds geen geschakelde plus. En ik ben er al achter dat het niet werkt als ik dat via de plus van de achterruitverwarming doe. Want dan kom ik weer in problemen met zekering.

Kwam er ook achter dat stadslichtfunctie aan de linkerkant niet werkt, en tevens parkeerlicht dus ook niet aan die kant. Vermoedelijk een zekering die kapot is. Dus maar even nakijken.

Morgen ook maar eens naar de garage met de auto, moet m een keer op de brug hebben omdat de uitlaat tegen schakelstangen en of remkabels trilt met optrekken (irritant geluid)

En de 12.50 voor lidmaatschap heb ik net gestort en de aanmeldmail gestuurd, dus hopelijk is dat ook snel geregeld! Dan ga ik een eigen projecttopic openen :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #39 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:31:41 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #40 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:38:08 »
Als er 1 stadslichtje niet werkt lijkt me dat geen zekering, ze zijn volgens mij samen gezekerd... Niet gewoon een kapot lampje? Anders eerder bedrading...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #41 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:39:11 »
Als er 1 stadslichtje niet werkt lijkt me dat geen zekering, ze zijn volgens mij samen gezekerd... Niet gewoon een kapot lampje? Anders eerder bedrading...

hele linker kant werkt niet, stadslicht en parkeerlichtfunctie. Dim en grootlicht werkt wel alles normaal.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #42 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:39:54 »
Parkeerlichtlampje = stadslichtlampje (en idem voor bedrading)... -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #43 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 21:42:57 »
Parkeerlichtlampje = stadslichtlampje (en idem voor bedrading)... -gert-

snap ik ook wel. Maar als het enkel het lampje was, dan zou het achter wel moeten werken, en dat doet het ook niet.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #44 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 23:36:23 »
Dan is de kans groot dat het om een zekering gaat.

Ik had bij m`n 2 een draad van de 15 stekker van mijn bobine getrokken naar de radio, maar volgens mij is dit bij een 2f anders.
Je zou de + na contact vanuit de draad vanaf het contactslot kunnen halen, even strippen en er aan solderen, als je wilt met een relais. Misschien zit er ergens anders nog een stekker die over is oid, maar dat weet ik niet. Er zullen hier vast meer zijn die de radio zo hebben aangesloten.
Oo=o=oO