Auteur Topic: Voorsteltopic The_Maxx!  (gelezen 7304 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #45 Gepost op: wo, 17 feb 2010, 23:40:10 »
ik weet niet of er origineel een geschakelde plus in hoort te zitten, en zo ja welke kleur deze dan moet hebben. Lijkt me toch dat er vanuit de zekeringbak een draad moet lopen vanaf de zekering naar een geschakelde plus voor de radio? Of iig naar het reials voor de geschakelde plus?

Ik ga morgen echt ff goed ernaar kijken.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #46 Gepost op: do, 18 feb 2010, 15:55:20 »
APK Voorkeuring laten doen.

volgende punten:
-Dimlicht rechts kapot (das dan nog maar net) Heb ik liggen
-Kentekenplaatverlichting links kapot (weet iemand wat voor lampje hierin moet?)
-Wisser linksvoor gescheurt(5 euro)
-Remslangen LV en RV gescheurt, lekken nog niet. (25 euro)
-Fuseekogelrubber Rechts gescheurt (heb ik misschien nog liggen)
-Naafdopje LA mist.
-Band LA twijfelgeval, kan nu net, maar t moet niet erger worden
-Claxon ontbreekt geheel.
-Uitlaat hangt los en zit een klein lek in. Zit alleen vooraan en achteraan vastgezet, ertussenin bungelt ie gewoon en rammelt tegen chassis an.
-Lampglas linksachter straalt iets wit licht uit, niet veel, maar genoeg ter afkeur. (nieuwe set lampen haal ik binnenkort op)

punten waar ik nog ff op moet letten:
-Beschermrubber tankbeugel zit niet helemaal op de goede plek. Moet dus terug gedaan worden onder de beugel en niet ernaast
-Remblokken zeer dun, bijna helemaal weg (50 euro) (schijfjes vervang ik ook gelijk a 60 euro)
-Toplager links zit speling op. Of de hele veerpoot zit los, geen afkeur, maar wel even kijken of het kan worden opgelost.
-Balanceergewicht mist inderdaad. Maar er is ook geen plek te zien waar deze zou moeten zitten. Heb gelukkig nog complete as liggen MET gewicht erop. Dus daar moeten we even naar gaan kijken waar het moet zitten.

en nu komt het ergste
Complete achteras staat iets uit het lood (misschien maar een cm ofzo) Hierdoor loopt rechts het wiel aan de binnenkant aan en is de linkerband dus zo erg beschadigd (banden zaten er al omheen voor het omrollen van de wielkasten)
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? De garagist wilde er niet aan beginnen.
Ik heb zelf het idee dat t standaard al niet helemaal goed was ofzo. Maar het is vooral vervelend. Tis geen afkeurpunt, maar ik wil het wel hebben opgelost. Tis iig niet het wiellager rechtsachter, die is wel goed.

Ik wil graag weten wat ik aan die as kan doen, Hij staat uit het lood, en dat is het enigste eigenlijk. Dat veroorzaakt het geluid rechtsachter.
Iemand een idee?

Achterklep sluit weer fatsoenlijk, stangetje aan de binnenkant zat bij de slotzijde wat stroef, gesmeert en hij sluit weer normaal. kan m zelfs dicht laten vallen en hij gaat mooi dicht en blijft dicht.

Parkeerlicht doet het wel, was idd stadslichtje wat gewoon kapot was, heb ik een nieuwe in gezet.

Geschakelde plus gevonden, staat geen stroom op, dus kijken waardoor dat komt, waarschijnlijk nieuwe kabel trekken vanaf contact.

Achterruitverwarming zat aan 1 kant niet goed vast meer, tikte ertegen en het contactpunt kwam los. Zou ik dit gewoon weer erop kunnen solderen? Of kan het glas dat niet hebben? Nu heb ik dus compleet geen achterruitverwarming meer.

Ik ga weer ff  -klus- voor de radio en de lampjes.
« Laatst bewerkt op: do, 18 feb 2010, 16:07:38 door The_Maxx »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #47 Gepost op: do, 18 feb 2010, 16:08:12 »
Achteras loshalen en uitlijnen? Wellicht het best om te laten doen bij een professionele uitlijnboer?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #48 Gepost op: do, 18 feb 2010, 16:09:53 »
Achteras loshalen en uitlijnen? Wellicht het best om te laten doen bij een professionele uitlijnboer?

Ligt eraan wat het me gaat kosten, of dat ik daar nog een maandje mee moet wachten. APK gaat nu zowiezo even voor.
APK keurder zei idd loshalen en ff een tik geven en daarna laten uitlijnen. Maarja, apk keurder en de garagist zelf zeiden elk wat anders erover. Garagist wilde er dus niet aan beginnen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #49 Gepost op: do, 18 feb 2010, 16:52:11 »
Achteras zit vast met ehmz,. sleuf-gaten.. Naja: D'r zit (flink) ruimte in.  De bouten van de bokjes lossen, tik, en weer vast. Eventueel zelfs onder spanning te monteren. Bij mijn Diesel + Verlaging was het ook nodig.

Zie plaatje:

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #50 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:08:45 »
hmm, dus goed kans dat het fabriek af al niet goed zat?

Ik neem aan dat de boel erna wel moet worden uitgelijnd?

Claxon heb ik gevonden en ga ik nu nalopen waar de fout zit. Knop heb ik al gekocht, 5 euro inc ring omdat de knop iets te klein is voor het gat.

Dimlicht is vervangen, kentekenplaatverlichting heb ik alvast eruit gehaald en wordt ook vervangen.

Remslangen ga ik laten doen, daar begin ik niet zelf aan (vloeistof heb ik niet, en dat moet ook worden bijgevult, kan het wel, maar je hebt 2 man nodig eigenlijk om daarna te ontluchten)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #51 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:11:18 »
Of de achteras is gewoon krom -> vervangen.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #52 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:15:59 »
Of de achteras is gewoon krom -> vervangen.

Links heeft ie tegen de wielkastrand aangelopen (toen waren de wielkastranden nog niet omgerold, dus logisch) en rechts loopt ie aan de binnenkant aan tegen de wielkast. Dus as staat uit het lood. Heeft namelijk rechts niet aangelopen tegen wielkastrand toen die nog niet waren gerold.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #53 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:23:38 »
Links heeft ie tegen de wielkastrand aangelopen (toen waren de wielkastranden nog niet omgerold, dus logisch)

Hallo Johan Cruijff?! -gert-

en rechts loopt ie aan de binnenkant aan tegen de wielkast. Dus as staat uit het lood.

Zie boven?!

Heeft namelijk rechts niet aangelopen tegen wielkastrand toen die nog niet waren gerold.

Dus omdat de wielkastranden zijn omgerold is het rechterwiel aan de binnenkant van de wielkast aan gaan lopen? In ieder geval geef je hier al antwoord op je vorige vraag:
hmm, dus goed kans dat het fabriek af al niet goed zat?
(nee, dus).

Waar Dennis op doelt is dat het ook mogelijk krom kan zijn. (bijvoorbeeld: te hard door een bocht en auto raakt uitbrekend met rechterachterwiel de stoeprand nčt iets te hard). Immers: standaard staat de as niet uit het lood, dus dit is later gebeurd. Een positieve uitleg zou kunnen zijn dat de as los is geweest vanwege een tankwissel (lek?), waarna niet helemaal 100% correct meer teruggeplaatst.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #54 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:29:19 »
Hallo Johan Cruijff?! -gert-

Zie boven?!

Dus omdat de wielkastranden zijn omgerold is het rechterwiel aan de binnenkant van de wielkast aan gaan lopen? In ieder geval geef je hier al antwoord op je vorige vraag:  (nee, dus).

Waar Dennis op doelt is dat het ook mogelijk krom kan zijn. (bijvoorbeeld: te hard door een bocht en auto raakt uitbrekend met rechterachterwiel de stoeprand nčt iets te hard). Immers: standaard staat de as niet uit het lood, dus dit is later gebeurd. Een positieve uitleg zou kunnen zijn dat de as los is geweest vanwege een tankwissel (lek?), waarna niet helemaal 100% correct meer teruggeplaatst.

Tank is duidelijk vervangen, dus ik denk dat het daar in zit. Helemaal vergeten te melden, Maar dat het rubber van de tankbeugel niet goed zit, is ook door het vervangen van de tank gekomen. Denk dat het daar m echt in zit.
Ik ga iig weer klussen, maar nu even niet ;)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #55 Gepost op: do, 18 feb 2010, 17:43:21 »
Jij zegt achteras uit 't lood, maar die conclusie heb je niet uit een uitlijnrapport?
Wat noem je uit 't lood dan? Dat 't ene wiel 1 cm verder naar buiten staat als aan de andere kant?

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #56 Gepost op: do, 18 feb 2010, 19:05:00 »
t ene wiel staat net zo ver verkeerd naar buiten als het andere wiel verkeerd naar binnen staat.
heb het opgemeten (ruimte tussen band en wielkast beide zijden van de wielen)

Maar de verklaring dattie er niet goed terug onder is gezet vind ik wel logisch, gezien de tank is vervangen en ook het rubber van de beugel van de tank niet goed is teruggezet. Ik ga kijken wat ik ermee kan. Zal vant weekend worden. Eerst remmen op orde brengen, ik rij er nu niet meer mee, behalve ritje naar de garage. Remslangen laat ik vervangen iig.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #57 Gepost op: do, 18 feb 2010, 19:21:53 »
3 bouten bij bokje bekijken: als er een oude 'afdruk' zichtbaar is vlak naast de bouten,
dan is de achteras niet teruggemonteerd op z'n oude plek.
Zo niet: voorlopig afblijven van die achteras.
Elke koets heeft andere afmetingen en dat de achteras een halve cm uit 't midden
(dat geeft een verschil van een cm) zit, is niet heel raar.
Pas tijdens 't uitlijnen kun je beoordelen of de achteras er goed onder zit.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Voorsteltopic The_Maxx!
« Reactie #58 Gepost op: do, 18 feb 2010, 19:27:22 »
dus als ik geen andere "afdruk" kan zien, gewoon naar uitlijncentrum brengen en daar laten uitlijnen? Als hij wel moet worden verplaatst, zelf doen en vervolgens laten uitlijnen?

Uitlijnen kost niet al te veel. Tis voor de apk ook geen must, maar voor me wieltjes wel, en voor het geluid.
Remmen gaan we eerst doen dus.