Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: P.K. op zo, 15 aug 2010, 16:52:55
-
Wie o wie heeft er wel eens een paar fietsen vervoerd op de dakdragers van een Polo?
En zo ja, wil dit een beetje?
Ik vraag dit omdat ik het idee heb dat (naast dat ze m'n daklijsten crushen bij vastzetten) t niet n superstevig geheel is met alleen een pootje in de regengoot en beugeltje om de boel vast te houden, maar miss heb ik t gewoon hartstikke mis....
-imstupid-
-
zag laatst wel een steilheck met 4 man + dakrek met bagage en op de achterklep een fietsenrek met 2 of 3 fietsen
-
moet geen probleem zijn+wat weegt een fiets nou eigenlijk?
-
moet geen probleem zijn+wat weegt een fiets nou eigenlijk?
t Zijn er twee.... :) En geen lightweight o.i.d. En dat op die iele pootjes. En met stugge verlaging. En....en....en....
-gaap2-
-
Heb ook wel eens 4 surfplanken op t dak gehad, geen problemen mee gehad!
-
Wij nemen regelmatig 2 mountainbikes mee op de dakdragers van de 80/60 verlaagde polo :) Overigens ook i.c.m. 2 weken vakantiespullen, dus een afgeladen kofferbak.
We hebben ook een twinnyload gehad, maar als ik moet kiezen, liever op het dak dan op de trekhaak. Zeker met een verlaagde auto hangt dat veel te veel door. Op het dak is het gewicht net ff lekkerder verdeeld. Maar goed, ik weet niet wat voor fietsen je mee wilt nemen. Ik geloof dat de maximale dakbelasting 50 kg is, dus met 2 fietsen (niet zijnde racefietsen of mtb's) zit je daar best snel aan.
-
Afgelopen weekend heel veel voorbij zien schoempen met van alles op 't imperial/dakdragers:
t/m 2 personen aan toe (oke: 2 slanke dames, maar dat maakt ook 120kg)
-
Volgens mij stond er op je dakdrager hoeveel kg die mag dragen.. 70kg geloof ik -thumbsup-
-
Wij nemen regelmatig 2 mountainbikes mee op de dakdragers van de 80/60 verlaagde polo :) Overigens ook i.c.m. 2 weken vakantiespullen, dus een afgeladen kofferbak.
We hebben ook een twinnyload gehad, maar als ik moet kiezen, liever op het dak dan op de trekhaak. Zeker met een verlaagde auto hangt dat veel te veel door. Op het dak is het gewicht net ff lekkerder verdeeld. Maar goed, ik weet niet wat voor fietsen je mee wilt nemen. Ik geloof dat de maximale dakbelasting 50 kg is, dus met 2 fietsen (niet zijnde racefietsen of mtb's) zit je daar best snel aan.
Marjolijn, thanks voor bovenstaande. t Zijn stads/toerfietsen btw....
Afgelopen weekend heel veel voorbij zien schoempen met van alles op 't imperial/dakdragers:
t/m 2 personen aan toe (oke: 2 slanke dames, maar dat maakt ook 120kg)
-notworthy-
-
@vwinfo; je dakdragers kunnen misschien wel 70 kg hebben, maar het dak niet. Altijd het laagste gewicht aanhouden voor de safety (zit vast marge op, maar het risico op een knik in je dak zou ik niet lopen).
-
Ligt denk ik ook een beetje aan de kwaliteit van je dakdragers..... Heb je thule of huismerk van de halford o.i.d.
-
Ligt denk ik ook een beetje aan de kwaliteit van je dakdragers..... Heb je thule of huismerk van de halford o.i.d.
Lekker ouderwetse Thules van Ghop. Maar of merk er toe doet bij de eenvoud van dakdragermontage op Polo's. :)
t Is ja gewoon regengootmontage, net zoals bij andere voitures met dakgoot....
-
Ons polo'tje heeft een super dakje om van alles op te monteren (volgens mij gegarandeerd tot 100kg, maar heb de 200kg ook al regelmatig aangetikt)...
Zal zo eens in m'n foto archief zoeken, maar heb van de zomer met 4 grote kano's op het dak gereden van Eindhoven tot de Zuid Alpen in Frankrijk ~1200 km... ~4x 40kg No problemo :)
Heb ook oldschool dakdragers van thule (aluminium poten) maar kwam er van de week achter dat het aluminium waarin je de bout draait scheurt aan de zijkant van de moer. Heb ze direct weg gegooid (ben nu dakdrager loos)
Nu 4 kleine speelbootjes op het dak van m'n 60-euro Polo'tje: http://www.flickr.com/photos/eskvokawa/4714923909/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/eskvokawa/4714922223/
-
Maar hebben we het nu over dakdragers die op de dakrails wordt bevestigd of over dakdragers die op de dakgootjes wordt bevestigd? Die wij hebben gaan op de dakrails... Lijkt mij dat dat wel wat steviger is dan op de dakgoot.
Maar ik ga het nog 1 keer herhalen... Het maakt geen donder uit of je dakrekje 100, 200 of 1000 kilo kan hebben, het gaat er ook om hoeveel je dak kan hebben. Zelfde als bij je trekhaak, die kan meestal meer hebben dan de auto, altijd het laagste gewicht aanhouden. Dus stel je trekhaak kan 1500 kg trekken, maar het onderstel van je auto kan 750 kg maar hebben, dan ga je echt wat krom trekken als je die 1500 aanhoudt. Just my -2cents-
-
Just my -2cents-
Ik geef je helemaal gelijk, maar wil aangeven dat je er niet bang voor hoeft te zijn dat je dak bij meer dan het opgegeven gewicht direct inmekaar zakt.
VW garandeert hier tot 100kg. 2 erg zware fietsen.
Mijn dakdragers zijn overigens op de gootjes bevestigd, ben hier erg tevreden over. De dakrails die jullie hebben zijn ook super maar bijvoorbeeld het montage systeem van de Golf III is niet optimaal. al regelmatig verschoven en zelfs los geschoten dakdragers gehad (merk Thule) ondanks dat ik na de eerste keer problemen de dakdragers elke keer met het voorgeschreven moment aandraai (!)
Maar Marjolijn: Better be safe than Sorry!
-
Maar hebben we het nu over dakdragers die op de dakrails wordt bevestigd of over dakdragers die op de dakgootjes wordt bevestigd? Die wij hebben gaan op de dakrails... Lijkt mij dat dat wel wat steviger is dan op de dakgoot.
Ik heb t vanaf alinea 2 al over dakgootjes.... :)
-
(http://lh6.ggpht.com/_0Zowa055UZk/SuX4x_kNzRI/AAAAAAAAA3A/FyODTpKiTWI/Oldschool%20dakrek%2Bski%27s.jpg)
plaatje bij t praatje :D geloof dat die zelfs 75kg mocht hebben per ligger ;)
-
Jah, die zijn t! -thumbsup-