Polo's waar ik in heb gereden, met 'meer' vermogen:
- M'n eigen 2-tone: 80pk/120nm koppel: jummie; redelijke drive-ability en koppel
- Audi 50 GLS: 1300 2b2: Kickit and play: fahrwerk mit vergnügen.
- Audi 50 GLS: 1300 solex: Met handleiding, dus minder 'plug-n-play, maar wel (ietsje) meer vermogen.
- Polo 2 GT-G40 @ Dennis: idem, maar net ff meer koppel onderin. (en t is lang lang geleden)
- Polo 1f GT-G40 @ Douwe: Wat voor (legale) snelheid dan ook: pedaal op de vloer en 't begint er direct aan te trekken. (recenter)
- Polo 2 Coupe '1300 webers' @ Marcel: Met handleiding, onderin 'met mate, toeren = vermogen.
- Polo 2 Coupe '1300 motor-carb' @ Serge: 'klik-aan' 'klik-uit': vermogen al-the-way, grip? grip?! GRIP!
- Polo 2 G40-cup replica @ Douwe: nothing beats the sound of a G-lader gone mad.
Welke van bovenstaande 't lekkerste, snelst, beste was/is?
Geen idee; allemaal een eigen mix; elke auto had/heeft zo z'n pro's en contra's:
1 ding is zeker: Met vermogen alleen ben je d'r niet.
Top 3? Zolang je d'r niet dagelijks mee naar je werk hoeft:
(circuit)
1) De Audi50GLS met 2b2 setup hoekte t lekkerste, helemaal kaal, plat op de grond, maar met veerweg. Beste-fahrwerk, verkeerde versnellingsbak.
2) G40-cup: helemaal kaal, vermogen plenty, en dat geluid!
maar wel veel herrie, kooi, stuur in m'n buik
3) Alle anderen.
Maar als daily:
1) GT-G40 @ Dennis
2) 2-Tone
3) Rest is (imho) als daily ongeschikt.