Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: davidg40 op ma, 25 mei 2015, 22:06:43
-
Vroeg me af wat het nut precies is van de 2 stalen plaatjes van de achterste baksteun.
Deze dus:
(http://i61.tinypic.com/2w58ydv.jpg)
Zijn deze om de motor in een bepaalde stand te zetten?
Of ter versterking van de motorsteun?
En in welke volgorde heeft het gezeten?
Eerst de plaatjes dan de steun met rubber? Of andersom.
Zou het ook nut hebben om in de stalen steun (linker ding)
Een verstevigings plaatje te lassen?
Dank u ;)
-
Het preciese nut durf ik niet te zeggen maar ik heb wel eens vaker gelezen dat je die steun niet te stijf moet maken want dat zou erg onaangenaam rijden daarna....
-
Dubbele plaat wel eerder tegengekomen, maar waarom => -dunno-
Wbt stugheid achterste motorsteun: stug rubber van een of andere cupra
gaf bij mij al dusdanig veel geluid aan de koets door, dat ik h'm weer weggehaald heb.
-
Zitten kijken vandaag.
Die platen komen onder de steun.
Dus eerst je motorsteun en dan die platen.
Of ze daadwerkelijk zin hebben of een functie. . .
Ik heb zo me twijfels er over.
Kan ze net zo goed weglaten.
-
1 plaat heeft wel degelijk zin/nut: plaatje bij/van 't rubber is niet zo heel dik,
extra plaat eronder maakt 't geheel stevig en verdeeld de krachten.
Maar dubbel snap ik ook niet / lijkt me overdreven.
-
De motorsteun zit vast met 2 m8 boutjes.
Daar komen die 2 plaatjes extra bij.
Maar zitten ook met dezelfde 2 boutjes vast.
Er komen trekkende en duwende krachten op de steun.
De duwende zijn niet van belang. De trekkende krachten trekken met of zonder plaatjes, puur aan de boutjes.
Dus zie ik nog steeds het nut er niet van in.
-
Uhm, de baksteun zit vast met de lange bout middendoor, David. Ik vermoed dat de plaatjes versterking bieden tegen het inscheuren van de carrosserie, maar waarom 2 weet ik ook niet...
-
Een of twee of geen plaatjes. Het blijft aan twee m8 boutjes trekken.
De motorsteun zit vast aan de stalen bak steun met een m10 bout. Maar die bout zit vast met een moer en niet aan de carrosserie.
Zal ff een foto maken hoe het zit.
(http://i58.tinypic.com/2jflx52.jpg)
Zo zit het in elkaar. Die stalen steun nog onder het rubber dan he.
Maar die m10 bout is er puur voor om de motorsteun aan de baksteun te houden.
De afdrukken stonden nog in het tectiel van de auto.
Eerst de steun daarna pas de plaatjes.
-
Ik heb met het blok hangen een plaat gebruikt.
Lijkt me voldoende
-
ik heb bij mijn steil ook 1 plaat -thumbsup-