Auteur Topic: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen  (gelezen 4234 keer)

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #30 Gepost op: za, 23 mei 2015, 21:49:59 »
Ik zeg ook niet dat een grotere diameter ALTIJD beter is. Mijn uitgangspunt is dat je inlaat altijd dezelfde diameter moet hebben als de kanalen in je kop. Heb je een standaard kop hebben grotere kanalen in je inlaat totaal geen nut. Andersom hetzelfde.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #31 Gepost op: za, 23 mei 2015, 23:44:00 »
Groter is niet beter idd.
Net zo groot als je cilinderkop dat is belangrijk.

Kleinere diameter runners kan resulteren in een hogere flow in je spruitstuk.
Maar kan ook tegenwerken.

Project SteilHeck

Offline scully

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #32 Gepost op: zo, 24 mei 2015, 21:36:56 »
Kleinere diameter runners kan resulteren in een hogere flow in je spruitstuk.
Maar kan ook tegenwerken.

Kleinere diameter zal nooit resulteren in een hogere flow (m3/h, l/s etc). Wel zal de luchtsnelheid bij een kleinere diameter hoger zijn (m/s). Dit zal er voor zorgen dat je je maximum koppel bij een lager toerental ter beschikking hebt dan bij een grotere diameter, maar de kleinere diameter kan er voor zorgen dat boven in je toerenbereik de boel afgeknepen wordt.

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #33 Gepost op: zo, 24 mei 2015, 21:46:34 »
Ja zo bedoelde ik het ook eigenlijk haha.
Meer m/sec.

Runners van 5 cm lang en inwendig gelijk aan je cilkop is het beste.
Dan een g60 gasklephuis aan de zijkant.
Project SteilHeck

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #34 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 22:18:01 »
Of eventueel een golf 4/5 gti inlaatspruitstuk pas maken.
Mits de diameter van de runners goed is.


pas maken op een 3f inlaat met g60 gasklephuis.

Is maar een idee natuurlijk.
Een 20vt is langer denk ik vanwege de grotere inhoud.
Wat denken jullie?
Te doen?
Project SteilHeck

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #35 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 22:36:24 »
Is het al gedaan door een duitser?
Zo niet dan zou ik er denk ik niet aan beginnen. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #36 Gepost op: ma, 25 mei 2015, 22:58:25 »
Haha das een hele goeie.
Denk het niet.
Project SteilHeck

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g40 inlaatspruitstuk verbouwen/tunen
« Reactie #37 Gepost op: di, 26 mei 2015, 18:28:41 »
Ik denk dat je net zo snel of sneller een nieuwe plenum in elkaar kan lassen als dat 20vt ding pas maken aan een 3f inlaat.