In de meeste gevallen zijn de fusees en remblokhouders 1 geheel bij 239mm schijven (VWI, VWII, zowel geventileerde als ongeventileerde schijven). Dit is zo bij golf2, golf3, polo6n, en ook de seat ibiza (en een heleboel andere auto's, te veel om op te noemen). Losse remblokhouders met VWII klauwen zitten voor zover ik weet op de polo G40, de golf1, de scirocco 1 en 2 en bepaalde audi 80's, en wellicht nog meer auto's.
De golf2 gebruikte dus dezelfde remblokhouders (geintergreerd in de fusees) voor zowel de VWI klauwen als de VWII klauwen.
Het vinden van VWII klauwen zonder losse remblokhouders is dus veel makkelijker, en de recentere (golf3, polo6n etc) hebben iets andere VWII klauwen die er iets anders uit zien, en waar luchtgeleidingskappen op gemonteerd kunnen worden.
Voor 256mm schijven zijn ook klauwen met luchtgeleidingskappen (golf3 etc) die zo op een scirocco 16v remblokhouders passen. (lucas 54 klauwen heb ik liggen hiermee, pasgelijk aan girling 54 klauwen)