Auteur Topic: Vwii remklauw op vwi remzadel  (gelezen 32247 keer)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #15 Gepost op: ma, 12 mrt 2007, 10:10:13 »
De velgen die achter moeten met et20/10 passen perfect..

Die wat voren moeten hebben bijna compleet vlak hart, en aangezien de remschijf en remklauw gelijk komen, komen de schroefjes van de velg dus tegen de remklauw..

Heb dus al met 1,5cm spoorverbreder geprobeerd, en dat ging ook maar net, maja dan komt de velg weer erg breed wat dus niet de bedoeling is, en ik las hier al ergens dat iemand zover geslepen had dat t vw2 niet meer leesbaar was, zit namelijke erg veel vlees aan...

Bedoeling zou zijn, 5mm van klauw af te halen en dan met 1 cm spoorverbreder te rijden...

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #16 Gepost op: ma, 12 mrt 2007, 13:03:04 »
Ik vind 5mm wel erg veel om van de klauw af te halen.

Andere klauwen geen optie? :)
Setje Wilwood heb je ook al voor 250 euro, excl. adapter en schijven/blokken.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #17 Gepost op: ma, 12 mrt 2007, 15:20:40 »
tjah 5mm lijkt me ook wat veel, ik ga gewoon eens proberen, wilwood incl adapters en blokken en schijven zit ik weer op een heel ander niveau....

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #18 Gepost op: wo, 14 mrt 2007, 11:23:21 »
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #19 Gepost op: do, 17 mei 2007, 18:47:01 »
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?

Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #20 Gepost op: do, 17 mei 2007, 21:02:13 »
als je een andere cylinder plaatst ,neem dan een smallere
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #21 Gepost op: do, 17 mei 2007, 21:03:52 »
en een bekrachtiger met zo groot mogelijk oppervlak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #22 Gepost op: do, 17 mei 2007, 23:48:13 »
Heb toevallig ook net vwII klauwtjes aangeschaft en las hier dat je geen andere HRC hoeft te plaatsen. Is er niet een verschil in grote van de hrc tussen gewone polo's met bekrachtiging en g40's?

Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?

G40 heeft geen grotere hoofdremcilinder dan andere motoriseringen.
Bekrachtiger is ook niet groter.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #23 Gepost op: ma, 22 sep 2008, 23:22:01 »
Kan nog iemand dit beamen, vriend van me heeft zijn golf 1 1100 omgebouwd naar gti met vw2 klauwen, en merkt nu ook dat de remmen niet veel doen, hij heeft de 1100 hfdremcilinder met bekrachtiger....

Toch een verschil in HFDremcilinder?
<!--EDIT|Folkert|1179420477-->

Dus;
Ik zat zo te denken (wel bij m'n golf 1 1300) om remklauwen + schijven 'had gedacht aan deze; http://www.ldm-tuning.de/artikel-6653.htm van een golf '1500' model over te zetten. Als ik het hier goed lees zal dit dus maar weinig verschil gaan uitmaken,als standaard remprestaties wanneer ik de standaard remcilinder behoud?
Bespaar ik me dan beter de kosten en moeite?

Kan de ATE schijven en blokken ook krijgen in originele diameter. Beter deze optie nemen dan?



« Laatst bewerkt op: ma, 22 sep 2008, 23:29:44 door Rétrokroezer »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #24 Gepost op: di, 23 sep 2008, 06:55:53 »
Over verbeteringen bij vergroten diameter, vergroten of verkleinen van wielen of veranderen remblokken is misschien onderstaand topic interessant.

http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5699.0.html

Ergo: Blijft de diameter hetzelfde, verandert er weinig zolang je niet iets anders aanpast
(mogelijkheden: wielen kleiner of rembekrachtiging inbouwen)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #25 Gepost op: di, 23 sep 2008, 09:00:03 »
Het is al een ouder topic, ik heb dus de vw2 klauwen op de vw1 zadels, met brembo max schijven en ferodo ds2500 blokken, met originele bekrachtiger en HRC en met 175-50-13 en dat remt goed maar indd zoals John zegt niet te hard want dat blokkeert de boel  -klus-
« Laatst bewerkt op: di, 23 sep 2008, 13:15:06 door Folkert »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #26 Gepost op: di, 23 sep 2008, 13:02:08 »
M'n classic (foto's blz.1): VWII klauwen op VWI zadels met standaard schijven en blokken
icm 175-50-13 => remt als een tierelier, maar wel doseren, anders blokkeerd de boel (rondom!)

M'n 2f: VWII klauwen en zadels met gegroefde en gespotte schijven en ebc-blokken
icm 195-45-14 => remt prima, maar ben niet onder de indruk.
Wellicht dat 't gewicht een rol speelt en 't misschien tussen me oren zit,
maar volgende setje remblokken wordt echt wel een ander merk: hopelijk verbetering

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #27 Gepost op: di, 23 sep 2008, 20:45:47 »
En dat blokkeren, ligt dat dan het meest aan de remmers of aan de 175/ 50 13 combinatie? Ik wil namelijk met 15 rondbollen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #28 Gepost op: di, 23 sep 2008, 22:44:07 »
En dat blokkeren, ligt dat dan het meest aan de remmers of aan de 175/ 50 13 combinatie? Ik wil namelijk met 15 rondbollen.
Qua remcilinders enzo niks vergroot, dus dan denk ik eerder aan de kleine wielomtrek.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Vwii remklauw op vwi remzadel
« Reactie #29 Gepost op: wo, 24 sep 2008, 22:28:56 »
Nog even een vraagje er tussen door hier.
Heeft een polo 86c gt vwI of vwII remmen?