Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Martin op vr, 31 aug 2007, 11:24:56
-
Gisteren met de trein naar Almelo gereist, om mijn nieuwe polo op te halen (de 5de alweer! ) Onderweg gelijk maar even op een pakeerplaats een paar foto's geschoten, de auto moet alleen nog wel even gepoetst worden.
Auto gekocht met een verse APK, dan hoef ik daar ook niet meer achteraan.
Auto is dus nog helemaal orgineel, en heeft pas 94000 Km gelopen. En dat zie, en voel je, alles voelt net even wat degelijker aan dan bij mijn GT die al bijna 2ton gelopen had.
Ik kom dan ook steeds meer tot de ontdekking dat de auto echt netjes behandeld is, zo is er in de kofferuimte amper lak beschadigd, en is de asbak nog splinternieuw en ongebruikt, en zo zijn er meer van dit soort details. Eigenlijk zonde om aan te gaan hobbyen. -wanker-
Maargoed de To do list: -klus-
Voor nu:
- Interieur van de GT overbouwen.
- Gordels voor de achterbank overbouwen
- Grill+logo's van de GT overzetten
- Verstralers aansluiten.
- Twee nieuwe Bosch H4 koplampen overzetten, die de huidige Duplo-lampen vervangen.
- Audio overzetten, zit nog zo'n ouderwetse blaupunkt in met draaiknoppen.
Buiten de auto klaar te maken:
- Tellerbak overzetten, maar wel eerst de Km stand naar 94000 Km zetten.
- Metertjes overbouwen + nog aan te schaffen AFR meter.
- In alle rust GK blokje opbouwen buiten de auto.
- 8p bak regelen.
- Andere verlaging regelen.
- G40 remmen reviseren.
- Eventueel de Steffan's over laten spuiten.
Als dit allemaal klaar is dan zet ik de auto een week stil, en bouw ik het allemaal netjes in. -klus-
-
Klinkt goed -thumbsup-
Laat je de striping eropzitten? (op zich wel gaaf, maar in combinatie met de GT delen misschien weer niet zo mooi)
-
Zit er netjes uit -thumbsup-
Enne; -klus-
-
Nice!
-
Klinkt goed -thumbsup-
Laat je de striping eropzitten? (op zich wel gaaf, maar in combinatie met de GT delen misschien weer niet zo mooi)
Dilemma zit ik ook een beetje mee, in combinatie me de GT delen is het inderdaad geen gezicht. Dus de striping gaat er waarschijnlijk wel vanaf, anders is het ook maar half werk.
-
Lekker striping laten zitten, Wolfje in schaapskleren?
-thumbsup-
Maar ziet er degelijk uit, van harte.
Luc
-
Dat kan natuurlijk ook: geen Fox-GT look-alike, maar een Fox met GT+ -techniek.
Maar de andere optie (geheel ombouwen naar GT, incl. verwijderen striping) levert vast ook een heel leuk wagentje op.
It's up to joe :P
-
Als de striping nog helemaal netjes is zou ik het laten zitten, die GT logo's kunnen er altijd nog op.
-
Eigenlijk hebben jullie wel gelijk, ik schuif de GT grill+logo's voorlopig wel in een doos het kan er altijd nog op. Maar ik ben al wel bezig met het overzetten van de deurpanelen, en de audio. Interieur wordt sowieso GT anders voel ik me niet thuis. :P :)
-
Eigenlijk hebben jullie wel gelijk, ik schuif de GT grill+logo's voorlopig wel in een doos het kan er altijd nog op. Maar ik ben al wel bezig met het overzetten van de deurpanelen, en de audio. Interieur wordt sowieso GT anders voel ik me niet thuis. :P :)
Mooie combi toch; van buiten Fox en van binnen (+ techniek) van een GT. -thumbsup-
-
Inmiddels al weer 1000km gereden, en sinds ik in Zwolle studeer ga ik behalve met de trein, ook regelmatig met de auto. En eerlijk gezegd, weet ik niet of ik dat wel wil doen met een straks: opgefokt/matig stationair draaiend/zuipend 1300 GK blokje. Oftewel een auto die niet echt prettig rijdt voor dagelijks gebruik.
Daarom zit ik er over te denken om het G40 blokje wat ik toch heb staan, in de Fox te hangen, en de GK in de race-polo.
Hierdoor bouw ik een goed rijdbare daily met voldoende vermogen :D, en met een redelijk acceptabel brandstof verbruik.
Daarbij zal het GK blokje het prima doen voor het circuit, en is deze in vergelijking met een G40, waarschijnlijk wat beter bestand tegen het rijden op een circuit. Jammer is alleen wel, dat het me erg gaaf leek om een G40 blokje in een superlichte auto te hebben, maar als ik de GK richting de 100 pk weet te krijgen zal dat ook wel vooruit komen. -naughty-
Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe jullie hier over denken. -wanker- Wat zouden jullie doen?
-
hoezo matig stationair draaiend GK blok? dat ligt dan aan de afstelling?
Sjon heeft volgens mij een heerlijk GK'tje in zijn GT. Je had de GK toch op CV carbs draaien? Ik zou er voor gaan om de GK netjes af te laten stellen (door een prof..) en daarmee te gaan rijden.
Neem aan dat de GK dan niet veel meer verbruikt dan een G40. Daarbij mag een G40 wel lekker op zijn staart getrapt worden op een circuit (toch??)
maar ja, ik snap ook wel dat je liever veel met en g40'je op stap bent.. :D -naughty-
-
Mijn GK doet 1op12 a 13 (voornamelijk woon-werk-ritten)
Mijn 16v multicarb's ook zoiets......is nogal variabel bij mij:
1op10 lukt ook, maar 1op15 cruizen op snelweg is ook mogelijk.
Verbuik van een G40 weet ik niet precies, maar das vergelijkbaar toch?
-
Ik doe met de G40 ook 1:14.
GK-motor moet ook prima rijdbaar (te krijgen) zijn.
Maar GK vs. PY?
GK hangt er natuurlijk zo in, G40 is heel wat meer werk.
Ik zou eerst proberen die GK goed aan de loop te krijgen.
-
hoezo matig stationair draaiend GK blok? dat ligt dan aan de afstelling?
Gk blokje draait perfect mankeert niets aan, alleen ik doelde op het gk blokje na aanpassingen schrick nokkenas/carbs enz. Mag toch verwachten dat hij wat meer zal gaan verbruiken en door een scherpere nok bij stationair toerental niet meer zo mooi rustig zal lopen.
Daarbij mag een G40 wel lekker op zijn staart getrapt worden op een circuit (toch??)
maar ja, ik snap ook wel dat je liever veel met en g40'je op stap bent.. :D -naughty-
Ja je zou mogen verwachten dat, dat niet zo'n probleem mag zijn. Alleen ik sprak laatst bij toeval iemand die met veel met polo G40's raced, en die zei dat de laders toch vrij snel kapot gingen.
Daarbij komt dat ik eigenlijk wel eens een keer deel zou willen nemen aan een slalom wedstrijd, ik ken de reglementen niet precies maar vaak vallen geblazen motoren in een andere categorie.
Mijn GK doet 1op12 a 13 (voornamelijk woon-werk-ritten)
Jep doet de mijne ook, als ik erg mijn best doe zelfs 1 op 14.
Maar GK vs. PY?
GK hangt er natuurlijk zo in, G40 is heel wat meer werk.
G40 is idd meer werk, maar dat werk heb ik natuurlijk ook als die in de race-polo zou komen.
Mijn belangrijkste argument is dus: Voor regelmatig gebruik is een standaard PY waarschijnlijk prettiger dan een aangepaste Gk. Maar juist omdat ik geen praktijk ervaring heb met zowel een motor op cv carbs, als een G40 was ik benieuwd naar jullie mening. -thumbsup-
-
-naughty- Idee'tje;
-
-thumbsup-
-
Vandaag een 60/40 verlagingsetje op de kop getikt, deze bestaat uit nieuw gecoate voorpoten, nieuwe lagers, Merwede veren, en Koni dempers, dit alles is in elkaar gezet door Reiger. -wtf-
Volgens de man waar ik ze van gekocht heb, zitten er niet de gebruikelijke koni patronen in. Maar zitten er koni dempers in van een golf, en dit is opmaat gemaakt en inelkaar gezet door Reiger. Beetje vaag maar het ziet er allemaal netjes en gangbaar uit, er is nog nooit mee gereden, en de prijs was goed dus ik ben heel beniewd. Moet alleen nog een setje koni's voor achter regelen, dus als iemand nog wat weet te liggen. -thumbsup-.
De foto's:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0650Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0670Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_0666Medium.JPG)
-
Kun je me vertellen wat voor code/nummer erop die veren staat?
Heb ook rooie veren liggen: lijken er verdomd veel op (ook icm koni's)
Ik zie koni's met hardheid-instelling in ingebouwde toestand: altijd handig. -dj-
Zwarte kapjes onder kap passen niet meer.......of je boort er een
klein gaatje in, bedenk ik me net. -klus-
-
Kun je me vertellen wat voor code/nummer erop die veren staat?
Heb ook rooie veren liggen: lijken er verdomd veel op (ook icm koni's)
Nummers:
Voorveren: VWO17 VA 7/03
Achterveren: VWO14 HA 27/03
Ik zie koni's met hardheid-instelling in ingebouwde toestand: altijd handig. -dj-
Zwarte kapjes onder kap passen niet meer.......of je boort er een
klein gaatje in, bedenk ik me net. -klus-
Kapjes hoeven er niet meer op wat mij betreft, ik heb namelijk net deze knop besteld via Efka-import. -klappen-
(http://vip.swis.nl/coppermine/albums/Verlagen/normal_15.Koni_verstelknop.jpg)
-
Nummers:
Voorveren: VWO17 VA 7/03
Achterveren: VWO14 HA 27/03
Kapjes hoeven er niet meer op wat mij betreft, ik heb namelijk net deze knop besteld via Efka-import.
Bedankt voor de nr's, maar ik ontdek dat ze bij mij ontbreken......helaas
Jij denkt dat die knop past met de motorkap dicht? -gert-
-
Leuk setje, zijn het polo 1 poten? (zonder extra versteviging?)
-
Leuk setje, zijn het polo 1 poten? (zonder extra versteviging?)
Zo (half) te zien zijn het 'gewone' pootjes die tot ongeveer 1985 ook onder de Polo 2 hingen.
-
Het zijn inderdaad de gewone polo pootje's, alleen het aparte is dat er wel koni's inzitten maar niet de patronen zoals we die normaal kennen. -gert- Als ik de dop eraf draai dan heb ik dus een verstelbare demper, in onderdelen in handen, als ik hem dan weer inelkaar wil zetten dan moet ik het zaakje opnieuw afvullen met nieuwe demper olie.
-
nice spelen met oliedikte en demperafstelling
-
Nou als je het niet erg vind blijf ik er lekker met m'n vingers vanaf... ;)
-
Hey Damn.. Martin.. ik herken je (auto) nu pas.... te kort (of beter: bijna niet) gesproken op de najaarsmeet..
-
Tja met een standaard auto val je ook niet op.:P Maar we hebben handjes geschud, dat is een begin... :)
-
Kleine update, ik ben nu bezig met het verlagen van de polo. Alleen nu komt de bovenkant van de dempers veel te hoog te liggen, ze raken de motorkap nog net niet. Ik hoop dat het goed gaat, anders heb ik zometeen twee deukjes in de kap zitten. :(
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1536.JPG)
Ook ben ik bang dat de band aan gaat lopen, echt veel ruimte is er niet.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1538.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1539.JPG)
Morgen meer... -klus-
-
Schokker komt er wel erg ver bovenuit.
Hele aparte schokkers dus..........Koni, maar geen patronen......hmzzz.....
Btw: bekende velgen -dj-
-
Aangezien je morgen alweer verdergaat:
ik kan het met mijn brakke hoofd even niet terugvinden, maar Dennis heeft mij bij overname van de 1 mét nog-in-te-bouwen verlagingsset gewaarschuwd voor het feit dat ik putjes in mijn motorkap kon krijgen van de dempers. Hij raadde aan een soort spacers te gebruiken. Zoals gezegd kan ik het helaas even niet terugvinden...
DENNIS?
-
Tja ik zou natuurlijk een busje kunnen maken tussen toplager en bovenkant demper, dan komt de auto ook gelijk wat hoger te staan, en steken de dempers ook niet zo ver meer uit.
-
Is het 14"? Er bied op het forum iemand nog 4 175/50 aan van pirelli!
-
@Jorp Denk niet dat ik daar veel mee opschiet, 195-45-14 is ook al redelijk plat.
Vandaag dus de koni's die ik, via Sjon van Martijn, heb overgenomen er ondergezet. Nutenverstelling zo laag mogelijk gezet om er zeker van te zijn dat ik in elk geval aan de achterkant voldoende ruimte tussen band en wielkast heb. Net even proefgereden en zoals verwacht loopt die vooraan aan, denk dat ik de wielkasten maar uit ga rollen. -klus-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0331bewerktMedium.jpg)
-
Kun je de dempers niet wat stugger zetten? Op zich zou 60mm verlaging toch geen problemen mogen geven icm 195-45-14.
-
185/50-14 ,ofje et waarde verkleinen
-
195-45 is platter dan 185-50, dus of je daar wat mee opschiet?
-
Steffan bcw 7J ET25 met 195-45-14 op +/- 60mm verlaging is bij mijn 2f geen probleem vooraan -dunno-
Oh....shit ja....terwijl ik dit tik, besef ik me dat mijn wielkastrandjes bewerkt zijn.......
(enkelt omgevouwen aan de binnenkant, dus niks uitgetrokken naar buiten ofzo)
Maar als je aan mij vraagt of ik zoiets nog een 2e keer zou doen:
nee, want de modderkappen zijn komen te vervallen.......vroeg of laat betekend dat rottigheid
-
195-45 is platter dan 185-50, dus of je daar wat mee opschiet?
smaller een band loopt aan de buiten kant aan
-
Kun je de dempers niet wat stugger zetten? Op zich zou 60mm verlaging toch geen problemen mogen geven icm 195-45-14.
Dempers staan al op zijn stugst, ongeveer net zo stug als bij jou classic. Ik heb het idee dat de veren die ik overgenomen heb, verder verlagen dan de 60mm die mij verteld is... -gert- Daarbij liggen vooraan twee windingen bijna op elkaar, ook niet echt zoals het hoort.
185/50-14 ,ofje et waarde verkleinen
Ik heb er net 4 nieuwe banden op liggen.... -wanker-
Et waarde verkleinen?? Met de huidige velgen?? Moet je me eens uitleggen...
Steffan bcw 7J ET25 met 195-45-14 op +/- 60mm verlaging is bij mijn 2f geen probleem vooraan -dunno-
Oh....shit ja....terwijl ik dit tik, besef ik me dat mijn wielkastrandjes bewerkt zijn.......
(enkelt omgevouwen aan de binnenkant, dus niks uitgetrokken naar buiten ofzo)
Maar als je aan mij vraagt of ik zoiets nog een 2e keer zou doen:
nee, want de modderkappen zijn komen te vervallen.......vroeg of laat betekend dat rottigheid
Denk ook dat het omvouwen van de randjes al voldoende is, mischien zijn de modderkappen wel aan te passen. -dunno-
-
er horen juist een stel windingen op elkaar te l;iggen ivm voorspanning
-
Denk ook dat het omvouwen van de randjes al voldoende is,
mischien zijn de modderkappen wel aan te passen. -dunno-
Zou es proberen te kijken waar ie aanloopt.
Misschien precies alleen op die schroefjes waarmee die modderkappen vastzit.
Wellicht is dat nog een beetje aan te passen
-
er horen juist een stel windingen op elkaar te l;iggen ivm voorspanning
Oke dat wist ik niet. -thumbsup-
Zou es proberen te kijken waar ie aanloopt.
Misschien precies alleen op die schroefjes waarmee die modderkappen vastzit.
Wellicht is dat nog een beetje aan te passen
Wielen loppen niet tegen de modderkappen aan, maar tegen de spatbord randen.
Net even wat foto's geschoten btw. -love-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0341Large.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0351Large.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0367Large.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0409Large.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0416Large.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0444Large.JPG)
-
je kunt zo al zien dat de wielen een 1,5 cm te ver naar buiten staan .
vindt het voor 15 duims hoepels best een mooie combi
-
vindt het voor 15 duims hoepels best een mooie combi
Hans Anders?
Persoonlijk vind ik de combi niet zo eigenlijk.......
-
nou ja 14 duimers dan
-
Hans Anders?
Persoonlijk vind ik de combi niet zo eigenlijk.......
(http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=3867.0;attach=7922;image)
-gert- :D
-
2 versus 2f
En ik gaf alleen maar me mening
-
het ziet er heeel leuk uit ma een maatje kleiner was toch netter geweest denk -cool-
of gewoon je wielrandjes omkloppen zodat ze niet aanlopen..
-
persoonlijk vind ik die wielen wel leuk staan zowel die op de 2 en de 2f bij de 2 less is more
-
Staat op beide auto's wel goed: 2f foto is gewoon iets minder gunstig geschoten.
Is de ET waarde van beide setjes gelijk? (of heeft Sjon z'n set door verkocht?)
-
withstupid
Begin ik ook aan te twijfelen, volgens mij is alleen het omslaan van de randen nog niet voldoende.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0341Large.JPG)
-
Is de ET waarde van beide setjes gelijk? (of heeft Sjon z'n set door verkocht?)
7J ET25 toch?
Heeft Martin rondom zo te zien, ikke alleen vooraan. (heb achteraan 8J ET15)
-
Ik zal van de week eens kijken wat precies de ET-waarde is, zag net op mp een mooi setje G40 bbs'en staan is mischien ook wel een mooie oplossing.
-
dan is 6j et 38 een betere maat
-
Heel persoonlijk vind ik de verhouding tussen wielen en auto een klein beetje zoek, krijg beelden van die karikatuur-tekeningen. Niet dat ik je auto een karikatuur vind (integendeel!), maar mijn persoonlijke smaak is het niet.
-
Leuk om al die meningen te horen, ik denk zelf dat het karikatuur effect extra versterkt word door de striping. En dat vind ik juist wel wat hebben -cool-, alleen er is gewoon niet mee te rijden zo. Eerst eens kijken of die bbs'en doorgaan, dat zal vast weer een heel ander effect geven aan de auto. -ja-
Ps: imho is bijna elke verlaagde vw, in meer of mindere mate een karikatuur van het origineel...
-
Aangezien je morgen alweer verdergaat:
ik kan het met mijn brakke hoofd even niet terugvinden, maar Dennis heeft mij bij overname van de 1 mét nog-in-te-bouwen verlagingsset gewaarschuwd voor het feit dat ik putjes in mijn motorkap kon krijgen van de dempers. Hij raadde aan een soort spacers te gebruiken. Zoals gezegd kan ik het helaas even niet terugvinden...
DENNIS?
Je hoeft niet zo te schreeuwen :P
Dat is bij SPAX-dempers.
Het ingebouwd verstelbare type hiervan is ook berucht om de putjes in de motorkap.
Denk alleen dat je er in jouw geval nog niet bent met een extra carosseriering onder de veerschotel...
[ongezouten]
Vind zelf velgen die buiten de wielkast steken geen porum.
Al was het alleen maar omdat er niet mee te rijden is, onderstel stug maken lijkt mij dan geen oplossing.
De velgen die je er nu onder hebt vind ik ook iets te nieuwerwets voor het model auto.
Dit is trouwens ook 7x15 et25 (met 175/55/15), als het wél gepast had dan waren ze er lekker onder gebleven. :)
Achter was het ook al heel krap zonder aanpassing aan wielkastrand of plastic lijst.
-
Net de set G40 BBS'en opgehaald, die kerel had ook nog een setje 13 inch 7J AZEV E velgen liggen met gladde banden. Ook maar meegenomen aangezien ik beide sets voor een *kuch* schappelijke prijs mee kon nemen. :D
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0471Medium.JPG)
In 2 van de 175/50/13 bandjes zat wel een erg wazige scheur, terwijl er aan de velg geen beschadigingen te zien zijn. -gert-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0476Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0478Medium.JPG)
-
BBSjes er net ongeschroefd, en dat staat niet verkeerd. -cool- Zal vanavond foto's posten.
-
Ziet eruit alsof iemand heeft geprobeerd de banden te verwijderen (zonder bandenlichter), door ze door te zagen.
Beetje jammer dat het scherpste koord nou juist in de velgrand ligt, en je daar net niet echt lekker bij komt met wat voor zaag dan ook.
-
mwoh zijn nog wel te demonteren
-
@Jaap, zou best wel eens kunnen ja.
@Serge, zou niet weten waarom ze niet te demonteren zouden zijn... -dunno-
Zo net even een rondje gereden, en de banden lopen niet meer aan. Auto rijdt ook fijn, door de relatief hoge band is het niet zo'n stuiter bak geworden, maar hij ligt wel mooi strak op de weg.
De foto's die ik beloofd had...
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_35603.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_663689.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/4.JPG)
-
ziet er mooi uit!!!! Wordt steeds beter, deze coupe! Nu nog in daglicht, heb het marineblauw altijd een goede kleur gevonden.
best wel lekker toch om met een iets hogere band te rijden? Mijn steilheck rijdt ook goed met 165/65/13 aan de vooras. Lekker laag en stug, maar toch nog comfortabel en je raakt niet direct overal de grond.
-
Mijn idee: vééééél mooier! Wielen passen ook mooi bij je lakkleur?! -love-
-
withstupid
-
[ x ] doe mij die maar
[ ] vond die andere toch mooier
-
Wist wel dat jullie dit mooier zouden vinden. :) Ben er zelf ook erg blij mee, auto komt in zijn geheel beter naar voren. Ipv dat je een setje wielen ziet, met een polo erop. :D
-
Mooi dat je nu zonder aanpassingen weer kunt hoeken!
Nu ik die laatste foto´s zit te bekijken valt me op: die striping is echt cool, doet me een beetje denken aan
(http://www.uldis.info/wp-content/uploads/2007/05/zztop_eliminatorf.jpg) :)
Persoonlijk vind ik de bbs´en niet heel bijzonder, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf al 7 jaar tegen een 2 coupé met G40 bbs aan zit te kijken..
Had je al aan witte velgen gedacht? Icm de striping en de blauwe kleur lijkt me dat ook wel gaaf. Niet de mooiste velg, maar voor het idee:
-
witte velgen als je van poetsen houd
-
Zeker geen verkeerd idee Bas, had er zelf al wel over gedacht maar dit geeft wel een mooi beeld van hoe het eruit kan komen te zien. -thumbsup-
De bbs'en zijn inderdaad niet echt bijzonder maar wel een mooie en nette tussenoplossing, van het voorjaar kunnen mooi die Azev's eronder. Dat zijn mooie brede velgen met een gunstige ET waarde, daarbij passen de G40 remmen er ook achter.
@ Martijn, daglicht foto's volgen nog maar ik zal hem eerst eens wassen voordat die op de foto mag. :D
-
@ Martijn, daglicht foto's volgen nog maar ik zal hem eerst eens wassen voordat die op de foto mag.
Ik moest vandaag met dit mooie weer echt even weg uit de boeken, dus ik heb de auto even gewassen. -cool-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0568Medium.JPG)
-
netjes..!
niet te veel meer aan doen; de strakke donkerblauwe kleur + eightties BBS + ZZ-top striping en de witte randjes in de bumpers maken het een hele klassieke verschijning!
-
Net ding joh. Ik dacht even dat ie uit de buurt van Cuijk kwam (dat had ik volgens mij ook op t volksforum gevraagd) Maar ik zie dat het toch een andere is dan ik dacht.
Ik vind hem super mooi zo en zou er niet te veel meer aan doen.
gr
-
bijna helemaal net geen kloon :P -uitlachen- -nana-
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/139868780-mooie-vw-polo-uit-1985.html (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/139868780-mooie-vw-polo-uit-1985.html)
-
Ziet er leuk uit zo, de GT (GK) motor moet hier nog in komen?
-
kloon
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/139868780-mooie-vw-polo-uit-1985.html (http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/139868780-mooie-vw-polo-uit-1985.html)
Ik was hem ook al tegengekomen, maar om hem nu gelijk een kloon te noemen.... -boehoe- :D -nana- :P
Ziet er leuk uit zo, de GT (GK) motor moet hier nog in komen?
Jep, blokje hangt al keurig in een mooie motorbok om opnieuw opgebouwd te worden. Maar ik wil eerst het interieur netjes afwerken, want tot nu toe was ik met teveel dingen tegelijk bezig. Dus eerst maar eens stapsgewijs de dingen afwerken die ik minder leuk vind om te doen, pas dan ga ik met het blokje bezig. -klus-
-
Vandaag met de auto naar school geweest, op de terugweg in één keer allemaal blauwe rook achter de auto. Ik was gelukkig dichtbij een afrit dus kon hem rustig en veilig langs de kant zetten, auto rookte en lekte behoorlijk wat koelvloeistof weg.
Auto naar huis gesleept alleen nog geen tijd gehad om diagnose te stellen, doe ik morgen. Ik baal behoorlijk, want hij liep net zo lekker. :(
-
Minders. -boehoe-
-
-wtf-
koppakking?
-
Slang los gesprongen?
-
Balen man!
Alleen wel de vraag wat het is; blauwe rook = olie en dan ook koelvloeistof lekken? Lijkt me ook de koppakking -dunno-
Sterkte d'r mee!
-
Mischien is het iets simpels, motor liep nog goed. Lekkage komt ergens onderaan weg, toen de auto op de vluchtstrook stond heb ik hem nog even opgekrikt om eronder te loeren. En doordat de auto toen schuin stond kwam er in één keer een hele scheut koelvloeistof uit, heb nog geen idee wat het kan zijn. Vanaf de bovenkant is in elk geval niets te zien. -dunno-
-
Balen man!
Alleen wel de vraag wat het is; blauwe rook = olie en dan ook koelvloeistof lekken? Lijkt me ook de koppakking -dunno-
Sterkte d'r mee!
Denk ook dat het de koppaking is, zeker gezien de blauwe rook.
-
lijkt mij koppakking en door overdruk via kop naar koelkanaal een gescheeurde slang (meestal de radiateur slang of kachel slang )
-
En, ben je er al achter wat het is??
Je avatar voorspelt nog niet zoveel goeds...
-
Nee ben er nog niet achter, ook niet naar opzoek geweest eigenlijk. Ben druk bezig met de laatste onderdelen te verzamelen, volgende week vakantie en dan gaat het blokje eruit en de GK + 5bak erin. Eigenlijk vind ik het niet zo erg dat de polo kapot is, heb ik een stok achter deur om de GK er eindelijk eens in te zetten. -klus-
Het gaat allemaal niet zo snel, ik ben erg druk met de studie en zaterdags werken, dus van sleutelen komt niet zoveel. Oja ik heb ook nog een ander projectje gekocht... -naughty-
-
Oja ik heb ook nog een ander projectje gekocht... -naughty-
Vertel vertel vertel! :D En vooral: foto's! -naughty-
-
Komt vanzelf wel, foto's heb ik nog niet. -nana-
-
ik weet wat -ja- -nana-
-
Ik ben inmiddels begonnen met het opfrissen van het GK blokje -klus-, zo begon ik:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3325Medium.JPG)
Blokje kaalgemaakt, onderblok schoongemaakt en ontvet en mooi zwart gespoten, verder alvast wat delen schoongemaakt:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3349Medium.JPG)
Morgen maar eens naar de dealer om wat pakkingen te gaan halen. :)
Dan had ik nog een vraagje, het oude inlaatspruitstuk is voorzien van verwarming d.m.v. koelvloeistof. Nu heb ik die verwarming niet meer nodig omdat er cbr carbs opkomen, de vraag is dus: hoe hebben de mensen die ook met cbr carbs rijden die aansluitingen op de waterpijp afgesloten?
-
De slangen zijn bij een GK volgens dit plaatje aangesloten als het goed is.
Volgens mij kun je (1) afdoppen en (2) en (5) doorverbinden.
Met dank aan Janko.
-
zo heb ik het bij de Keihin's ook gedaan.
-
Je kunt ook een waterpijp zonder die aansluitingen pakken.
Ik heb ooit eens zo'n ding op ebay gekocht als "sorg motorsport, super selten etc", maar volgens mij is het gewoon een standaard pijp van een 0.9 of een 1.1 ? (Vast wel iemand hier die dat kan nakijken)
Volgens vagcat heeft de gk een aparte waterpijp iig
-
waterpijp van injectie motor nemen en thermostaat huis
-
In me classic heb ik 1 aansluiting dusdanig dichtgelast, dat ik h'm eventueel weer kan openboren.
-
Bedankt voor de reacties, de tekening van Dennis werkte erg verhelderend. -thumbsup-
Heb het zo opgelost:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0718Medium.JPG)
Inmiddels weer wat verder gekomen:
- Pakkingen (http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0712Medium_original.jpg) gehaald bij de dealer.
- Thermostaathuisje schoongemaakt en weer gemonteerd met nieuwe pakkingen.
- Thermostaat gecontroleerd, in pannetje met water.
- Carterpan gedemonteerd, schoongemaakt, (alhoewel er totaal geen slutsh, of andere rommel in zat. -love-) gespoten en gemonteerd.
- Klepdeksel en D-kap ontroest en gespoten.
-klus-
-
Zo tentamens achter de rug, dus weer een beetje lucht om wat te doen. -klus- Vandaag heb ik me bezig gehouden met het uitfresen van de kanalen zodat die netjes aansluiten op cilinderkop. Verder heb ik het kleppendeksel en de D-kap ontroest en netjes zwart gespoten en gemonteerd, ook het inlaatspruitstuk zit eindelijk op zijn plek. -cool-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_59855.JPG)
Foto genomen tijdens het uitfresen van één van de inlaatkanalen, heb het kanaal helemaal dichtgestopt met doeken om te voorkomen dat er gruis in de cilinder komt.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_425075.JPG)
Alle 4 de kanalen klaar.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_757637.JPG)
Spruitstuk gemonteerd.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/4_331401.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/5_491428.JPG)
En zo staat het blokje er nu bij, volgende klusje word het nakijken en controleren van de carbs. -klus-
-
zeker weten dat er geen enkel gruisdeeltje in je cilinder terecht kon komen?
Door bij elk kanaal de klep dicht te zetten (waar je op dat moment aan werkt) had je nadien nog met een stofzuiger de laatste stofdelen uit de kanalen kunnen halen..
PS. waar heb je mee gefreesd? De rondingen bij de 'in progress' foto zien er vrij groot uit -thumbsup-
-
zeker weten dat er geen enkel gruisdeeltje in je cilinder terecht kon komen?
Jep vrijwel zeker, doeken had ik van te voren doordrenkt met olie waardoor gruis bleeft kleven. Op de achterste doeken was dan ook totaal geen gruis terug te vinden, even na zuigen met de stofzuiger en het kanaal was weer helemaal schoon.
PS. waar heb je mee gefreesd? De rondingen bij de 'in progress' foto zien er vrij groot uit -thumbsup-
Deze freesjes, en dan met behulp van een accuboormachine. Gaat als een warme mes door de boter, nabewerkt met die schuurbandjes voor op de dremel. Kost wel even wat tijd wil je het netjes doen. -thumbsup-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3282Medium.JPG)
-
Ziet er goed uit, 10us!
-
withstupid
Daar kun je mee thuiskomen :)
-
Jep vrijwel zeker, doeken had ik van te voren doordrenkt met olie waardoor gruis bleeft kleven. Op de achterste doeken was dan ook totaal geen gruis terug te vinden, even na zuigen met de stofzuiger en het kanaal was weer helemaal schoon.
Deze freesjes, en dan met behulp van een accuboormachine. Gaat als een warme mes door de boter, nabewerkt met die schuurbandjes voor op de dremel. Kost wel even wat tijd wil je het netjes doen. -thumbsup-
Verrie nijs!
Ik heb laatst ook de kop flush gemaakt op een nieuw inlaatspruitstuk, heb vooral veel gevijld. Dat werkte beter dan de (beperkte verzameling) dremel tools. Als ik deze verzameling freesjes zie snap ik waarom de rondingen zo grof waren; nette verzameling -klappen-.
-
Netjes -thumbsup-
Erg handig zo'n verzameling frezen! 'k heb ooit een cilinderkop gedaan met een dremel-freesje van 2,5mm in diameter. Echt prettig werkt dat niet, dan moet je continu blijven bewegen, anders heb je zo een paar geultjes in het kanaal :D
-
Daarom ging ik ook maar over op de ouderwetsche vijl. Ik heb ooit uit een faillisement een enorme bak met vijlen gekocht. Van ontzettend ruwe vijlen tot aan hele fijne kleine vijltjes. Daar lukte het vele malen beter mee dan met de 2,5mm dremelfrees die ik idd. ook had -uitlachen-
-
Thanks voor de positieve reacties! -thumbsup-
Vanavond heb ik nog een plaatje gemaakt om het gat de brandstofpomp zit af te dichten, het is de bedoeling om een originele cbr-pomp te gaan gebruiken. Let trouwens vooral niet op de vloeibare pakking, het lijkt veel meer dan het is.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3302Medium.JPG)
Oja ik heb ook de inlaatkelkjes nog gepolijst. -cool-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3305Medium.JPG)
-
*BLINGBLING* -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Wel een beetje veel vloeibare pakking :)
(tevens terug te vinden aan de waterpijp)
-
@Jaap: Ik zal niet happen. :P
Vandaag bezig geweest met het uitbouwen van de motor, helaas had ik geen motortakel bij de hand dus het blokje is er nog niet uit maar al wel helemaal losgekoppelt. -klus-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3318Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3320Medium.JPG)
Tevens gisteravond via ebay een setje GT cupline dempers besteld, deze komen onder de polo i.c.m de 40mm Apex veren die ik nog heb liggen. De koni's zijn me wat te stug, en ik wil de auto wat hoger hebben zodat ik makkelijker (lees: sneller) over drempels kan, en ik wat meer comfort wil hebben.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/CuplineMedium.jpg)
-
De koni's zijn me wat te stug, en ik wil de auto wat hoger hebben zodat ik makkelijker (lees: sneller) over drempels kan, en ik wat meer comfort wil hebben.
Ik lees koni's (achterschokkers zijn bekende voor mij zeker :P) => instelbaar => slapper zetten en klaar -dunno-
-
Achter dempers doen het goed, alleen de voorste dempers zijn gewoon erg stug. En omdat ik niet bezig wil blijven heb ik voor deze oplossing gekozen.
-
15 inch BBS wielen van een polo GTI, wat vinden we ervan? :)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3334Medium.JPG)
-
Vieees! :)
Welke maat banden komen erom?
-
Nog niet over nagedacht eigenlijk, liefst wel een beetje betaalbaar. 195/45 of 185/45 nankang bandjes, of zouden jullie toch smaller gaan? -dunno-
-
Geen 195-45-15 doen: dat gaat aanlopen......weet ik (helaas) uit ervaring
-
Lekker wieltje, hart spuiten rand polijsten???? -thumbsup-
-
withstupid
Zou voor 185-50 of 185-45 gaan. Dit is 7x15 ET35 toch? De 6x15 ET32 Porschevelgen onder de grijze Van (ook nog een steilheck!) lopen niet aan met 185-50.
-
eu sorry maar lelijk en veel te groot
maarja das mijn mening
gr maikel
-
@Maikel, das in elk geval eerlijk. Maar ik denk dat het zeker wel mooi gaat staan, en het goed bij de auto staat/past. -cool-
@Michiel, Sjon en Dennis. ET-waarde is 45 en ze zijn 6 inch breed, bandenmaat gaat 185/45 worden. Btw 185/50 kent autobandenmarkt niet. -dunno-
Gisteravond een nette gebruikt motorkraan aangeschaft, dus ik kon vanavond eindelijk het blok eruit liften. -klus-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3351Medium.JPG)
Ik hoopte dan ook eindelijk de oorzaak te vinden van de koelvloeistof lekkage, maar het enige echt opvallende wat ik tegenkwam was dit:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3357Medium.JPG)
Oja behalve de motorkraan, heb ik gisteren ook een 5-bak opgehaald. Het is een ATV bak van een G40 geworden.
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF3361Medium.JPG)
-
ik denk dat het goed staat! Dit is ongeveer hetzelfde idee qua velg, heb ik altijd al mooi gevonden.
(http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/2/6/polo4.JPG)
-
(http://img170.echo.cx/img170/2853/kikibbs10ap.jpg)
Alleen de harten blijven bij mij gewoon zilvergrijs, of zal ik ze wit spuiten.... -wanker- Iemand goed met fotoshop? -naughty-
-
Denk dat een goudkleurig hart met een gepolijste rand erg mooi staat icm marine blauw.
Maar velgen zijn altijd erg personlijk en zeker de kleur.
-
Behalve veel werken deze vakantie, ook nog wat onderdelen voor de polo verzameld:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1073Medium.JPG)
* 8p versnellingsbak
* Bakolie en motorolie
* Koppelingsset
* Nieuwe GT Cupline dempers
* Schakelstangkering, vliegwielboutjes.
De eerder gekochte ATV bak gaat terug naar de vorige eigenaar, en ik krijg netjes mij geld terug. -thumbsup- Nu heb ik alsnog een 8p bak gevonden bij sloperij NIKS (http://www.niks-autodemontage.nl/), een fijn bedrijfje die hun voorraad online bijhouden. Bakje heb ik daar voor 50 Euro gekocht, en heeft maar 110.000 km gelopen. Reden dat hij zo goedkoop was, is dat er een scheurtje in het huis van de bak zit:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF1070Medium.JPG)
Lassen is helaas geen optie omdat de bak dan helemaal uit elkaar moet, een klus waar ik totaal geen trek in heb. Dus ik ben met de bak bij een metaalbewerkingsbedrijf langsgeweest om raad te vragen, en daar werd me aangeraden om het te reparen met vloeibaar aluminium. -klus-
Ik ben nu bezig met het schoonmaken van de motorruimte, en het leggen van de GK-kabelboom. Begin volgende week wil ik het blokje in de auto hangen. -klus-
-
ik zou hem toch lassen aangezien op die steun juist vrij veel krachten komen
-
Klopt helemaal, maar om het goed te lassen moet de bak helemaal uit elkaar. Daarbij is de steun aan de andere kant nog wel helemaal heel, dus ik wil de gok wel nemen.
-
Pfff.. vind het link hoor.. Die steun heeft een hoop te lijden..
-
Helemaal uitelkaar valt wel mee, alleen koppelingshuis verwijderen.
De assen blijven in het bakhuis. Nog geen kwartier werk! -klus-
-
withstupid
-
En in dat geval misschien niet lassen, maar koppelingshuis vervangen door een andere?
-
en die zijn los 085301107E GEHAEUSE 295 Euro
(http://www.vagcat.com/p/B009/027100.png)
-
Nieuw wel, maar natuurlijk ook van een andere bak te trekken?
Ik weet dat er op VF iemand ronddwaalt die dergelijke interne en externe revisies aan VW-bakken voor z'n hobby/bijverdiensten doet...
Ff zoeken, check! (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37751&highlight=revisie)
-
withstupid
Vaker gedaan Sjon? Is het echt zo makkelijk?
Pfff.. vind het link hoor.. Die steun heeft een hoop te lijden..
Tja daar heb je wel een punt, zit nu toch serieus te overwegen om het koppelingshuis eraf te schroeven. En het dan toch te gaan laten lassen, ik heb eigenlijk weinig trek in een zoektocht naar een ander koppelingshuis.
-
Vaker gedaan Sjon? Is het echt zo makkelijk?
1x samen met me sleutelchef bakje helemaal uit mekaar gehad.
(al die schakelvingers terug op z'n plekkie is ff puzzelen)
Laatste keer zelf m'n 8P ge-opend: toevallig ook alleen koppelingshelft
eraf gehad, omdat ik al vlot zag dat alleen 't inwendige schakelblokje loslag:
dan is 't echt een klusje van niks.
-
withstupid
Was idd een klusje van niks, ik heb hem net uit elkaar gehaald en ga het koppelingshuis vanmiddag wegbrengen om te laten lassen. -klus- Bedankt voor jullie info, was net even dat zetje wat ik nodig had. -thumbsup-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/PICT0040Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/PICT0042Medium.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/PICT0044Medium_204956.JPG)
-
Vandaag de bak weer opgehaald, en het lassen is goed gelukt. Er bleek ook een scheurtje te zitten in de tandwielkast, deze is ook gelijk dicht gelast. -cool-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/3_153595.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/1_309689.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/2_832482.JPG)
Oja, ook maar even een project-topic op VF aangemaakt: Klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42420)
-
Ziet er enigzins bak-en-braad uit, maar mooi dat-ie weer dicht is?!
-
Knapt dat niet snel los?
Ik weet dat als ze bij mijn vader op het werk Ferrarie V12 blokken enz. lassen dat ze die 48 uur langzaam heet stoken, dan er uit, stukje lassen, er weer in, er weer uit, stukje lassen, enz, en dan heel langzaam de oven weer terug schroeven...
Dan gaat het wel goed, maar zit en nu niet veel spanning in?
-
Ziet er enigzins bak-en-braad uit, maar mooi dat-ie weer dicht is?!
Bak en braad. ?? Ik vind het er netjes uitzien, alu is zeker geen makkelijk materiaal om te lassen...
Knapt dat niet snel los?
Ik weet dat als ze bij mijn vader op het werk Ferrarie V12 blokken enz. lassen dat ze die 48 uur langzaam heet stoken, dan er uit, stukje lassen, er weer in, er weer uit, stukje lassen, enz, en dan heel langzaam de oven weer terug schroeven...
Dan gaat het wel goed, maar zit en nu niet veel spanning in?
Geen idee, het is professioneel gedaan. Ook bij dit bedrijf hebben ze regelmatig bijzonder spul op de werkbank liggen, en het valt heus niet zomaar uit elkaar. -wanker-
-
Mijn opmerking was geen steek-onder-de-gordel als zou het niet netjes of goed/professioneel zijn gedaan... Meer juist dat het maar goed is dat het geen zichtbaar onderdeel is, omdat je bij RVS dergelijke eindresultaten krijgt, that's all! -thumbsup-
-
Ah oke, snap nu beter wat je bedoelt. -prut-
Tja het word nooit meer zo mooi als dat het was, maar ik ben zeker tevreden. Kan ik eindelijk het blokje in de auto gaan hangen -klus-
-
bij alu gietwerk ga je het niet (veel) beter krijgen dan dit. Ik vind het er netjes uitzien. Mooie halve maantjes -ja-
Wegslijpen van de lassen is bij aluminium Not done, die vangen een hele boel van de spanningsconcentraties op.
@ Gerrit; wel eens een alu frame van een fiets bekeken? Ziet er net zo uit.
-
bij een fiets zie je dat bijna niet omdat het onder de lak zit bud jour right
-
bij een fiets zie je dat bijna niet omdat het onder de lak zit bud jour right
Het kan aan mij liggen, maar bij een fiets (http://www.dkimages.com/discover/previews/954/680202.JPG) zie je de lassen ook erg goed...
Ontopic: Maar de bak is weer netjes gemaakt. Ziet er in ieder geval wel stevig uit.
-
Netjes! Zondag met de polo naar Dronten?
-
Zondag met de polo naar Dronten?
Wat is daar te doen dan?
-
Wat is daar te doen dan?
klik (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5267.0.html)
-
Biddinghuizen is dichtbij ja, maar das geen Dronten ;)
-
Netjes! Zondag met de polo naar Dronten?
Dream on :D
Kom zondag nog wel even kijken misschien, heb alleen een belangrijk tentamen maandag, dus leren gaat voor.
-
Het 8p bakje heb ik weer in elkaar gezet, en voorzien van een nieuwe schakel kering. In principe zou het blokje dus in de polo gehangen kunnen worden, alleen dat gaat niet gebeuren. -wtf-
Een paar weken geleden is mijn eerste auto weer te koop gekomen namelijk, een scirocco II. Drie jaar geleden heb ik hem verkocht aan een Belg, omdat ik veel problemen met de auto had alleen had ik toen nog te weinig technische kennis om dit op te lossen. Daarom de auto met pijn in het hart verkocht, en nu heb ik dus de kans om hem terug te halen. Dit is hem (http://www.kapaza.be/Autos/Volkswagen/9659998/VW_Scirocco_GT_1987.html)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/IMG_4743Medium_original.jpg)
Drie auto's is een beetje teveel van het goede voor een arme student ;), dus de Fox moet vertrekken. helaas. :( Dit houdt in dat het mh blokje weer terug in de auto gaat, en ik gewoon de koppakking ga vervangen. -klus- Hij word dus weer origineel, vrijdag ga ik de scirocco ophalen. -klappen-
-
groot gelijk! Veel plezier met je rocco!
Ik heb ook al een aantal keer voor het besluit gestaan om een scirocco aan te schaffen.. Maar tot op heden nog nooit gedaan.
Veel plezier met de scirocco. Zou mooi zijn als je de polo incl. blok kan kwijtraken op 't forum; het is een bijzonder harde toch?
-
Zou mooi zijn als je de polo incl. blok kan kwijtraken op 't forum; het is een bijzonder harde toch?
Ja het is een super harde polo, ik heb er inmiddels een heel aantal gezien maar deze springt er echt tussenuit. Ik ga gewoon het originele blokje weer inbouwen en hem technisch weer helemaal in orde maken. Wil namelijk geen half afgemaakt project verkopen.
Het GK blokje en de 8p bak bewaar ik voorlopig, kan altijd nog los verkocht worden.
-
Verassend, maar niet verkeerd -thumbsup-
Hoe zit het eigenlijk met het originele NL kenteken? Kun je die weer terugkrijgen?
BPM hoef iig niet te betalen toch? Die is al eens betaald..
-
Verassend, maar niet verkeerd -thumbsup-
Thanks! -thumbsup-
Hoe zit het eigenlijk met het originele NL kenteken? Kun je die weer terugkrijgen?
BPM hoef iig niet te betalen toch? Die is al eens betaald..
Als het goed is komt het oude kenteken er weer op indd, alhoewel de auto ooit al een keer is ingevoerd vanuit Duitsland. Dus een originele Nederlander is het nooit geweest.
BPM is ooit al eens betaald inderdaad, dus die hoeft niet opnieuw afgedragen te worden. Ik hoef dus alleen de keuringskosten te betalen. -cool-
-
De Rocco is weer in Nederland -love-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF00981024x768.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF00951024x768.JPG)
Staat nu naast de G40 in de stalling, nu ga ik eerst de Fox klaarmaken voordat de scirocco aan de beurt is. -klus-
-
Zo inmiddels vakantie, morgen naar Italië maar vandaag nog een paar uurtjes vrij kunnen maken om aan de polo te werken. Om te beginnen de MH-kabelboom er weer in terug gelegd, deze had ik namelijk al gewisseld voor de gk-kabelboom. :P Daarna het MH-blokje terug in de auto gehangen en de cilinder kop eraf gehaald, na de vakantie verder met. -klus-
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF4086Medium.JPG)
-
Het was even een puzzeltje om alles in elkaar te krijgen, maar het torretje draait inmiddels weer. -klappen- Probleem is nog dat hij klinkt als een oude diesel, ik denk dat het de klepstoters zijn. Vraag is dus; Hoelang mag het gemiddeld duren voordat deze gevuld zijn?? -dunno-
-
bij mijn golf3 duurde dat een minuut of 15 met draaiende motor. Het geluid werd mondjesmaat minder en na de 15 minuten was het weer een naaimasjien!
Officieel moet je die dingen vol laten lopen, monteren, rest afmonteren en starten maar..
-
Hij staat nu stationair te draaien, over een kwartier meer.... :)
-
:P
-
Na 10 minuten werd het tikken nog niet minder, even een paar keer flink gas gegeven en het geluid is nu bijna helemaal weg. -klappen-
-
kijk, even die oliepomp op z'n donder geven! Is ook wel logisch natuurlijk.. Met lage oliedruk duurt het net ff wat langer voordat de stoters gevuld zijn.
Maar eh;
gratuliere! Nu het bakkie in de verkoop??
hoe is het met de rocco?
-
Eerst de ophanging eronder schroeven, schoonmaken, apk keuren en dan in de verkoop. Zal midden volgende week worden voordat hij op marktplaats kan. -thumbsup-
hoe is het met de rocco?
Rocco staat nog altijd in de stalling, maar komt naar huis zodra de polo in de verkoop gaat. -klappen- Ik wil hem ingevoerd hebben voordat begin september de studie weer begint. -klus- Heerlijk zo'n lange vakantie. :)
-
Net even een rondje gereden, auto weer in de garage gezet, ligt er een plasje olie onder. :( -boehoe-
Olielekkage dus, en niet een klein beetje ook. -gert- Het lijkt weg te komen tussen blok en bak, iemand enig idee wat het kan zijn? Het lijkt op motorolie, het stinkt in elk geval niet zo erg als bakolie meestal doet...
-
krukas keerring? Dat is de enige plaats waar volgens mij olie weg kan lekken tussen motor en bak (motorolie dan..)
-
Net even een rondje gereden, auto weer in de garage gezet, ligt er een plasje olie onder. :( -boehoe-
Olielekkage dus, en niet een klein beetje ook. -gert- Het lijkt weg te komen tussen blok en bak, iemand enig idee wat het kan zijn? Het lijkt op motorolie, het stinkt in elk geval niet zo erg als bakolie meestal doet...
polo of rocco?
niet dat het qua probleem waarschijnlijk wat uitmaakt.
Wat een ellende...
Gok even dat Jaap over de mogelijke oorzaak voor de olie zal zeggen:
Een foto zegt meer dan duizend woorden (of iets in die strekking)
In dat geval withstupid
-
Het is de polo, nou van een foto van een plasje olie word je niets wijzer. Ik heb het blok+bak net helemaal schoongemaakt, hoop straks beter te kunnen zien waar de olie vandaan komt.
-
Het is de polo, nou van een foto van een plasje olie word je niets wijzer. Ik heb het blok+bak net helemaal schoongemaakt, hoop straks beter te kunnen zien waar de olie vandaan komt.
haha...nee das waar. doelde dan ook meer op een foto van het blok met daarop aangegeven waar jij denkt dat ie lekt of mogelijk zichtbaar waar hij nat is van de olie....
:D :D :D :D
-
tussen blok en bak is tussen blok en bak. Het zal er dan tussenweg komen, als het motorolie is komt het uit je motorblok. Dan kan dat alleen maar via je krukas zijn, of er moet een gat in je motor zitten.
-
Hoe dan ook, het zal erop neer komen dat het blokje er weer uit moet. -boehoe- -klus-
Het tikken blijft trouwens aanwezig bij een koude motor, wanneer hij een minuut of 10 heeft staan te draaien blijft het aanwezig. Als ik vervolgens het gas een paar keer intrap dan word het een stuk minder, maar je blijft het horen. Maar is het dan niet zo dat bij het opnieuw starten van de motor - wanneer deze koud is - het geluid niet meer zou hard zou mogen zijn als na de alle eerste keer starten na het vervangen van de koppakking? -dunno-
Dit klinkt in elk geval nergens naar:
http://www.youtube.com/watch?v=xqJs5yvvxNc
Ik weet het niet, de lekkage, het tikken, misschien is er toch meer aan de hand... -wanker-
-
Bij mij was het na de eerste keer (klepstoters gevuld) helemaal over.
Ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt.. Voordat je koppakking lek was liep het blokje toch goed? Heb je de klepstoters ook vervangen of alleen alle olie afgelaten?
-
timing wel goed staan, niet dat de zuiger tegen een klep loopt te slaan
-
Bij mij was het na de eerste keer (klepstoters gevuld) helemaal over.
Precies, dat dacht ik ook eenmaal gevuld = gevuld en dan moet het weg blijven. Klepstoters heb ik niet vervangen, en verse olie moet er nog op.
timing wel goed staan, niet dat de zuiger tegen een klep loopt te slaan
Ik ga het morgen allemaal nog eens nalopen, wie weet.
-
Klinkt harstikke netjes!!
Voor een Diesel.
Serieus: dat klinkt niet fijn nee. Timing checken ( zoals Pieter al zei ),. dit klinkt niet direct naar stoters.. motorolie wel vervangen? of zit er een bak koelwater door gemengt?
Olie kan ook vanaf de ontsteking naar beneden lekken trouwens,. maar dan zie je zelf snel genoeg. Verder is het blok aan bakzijde redelijk goed gesloten: Brandstofpomp is de enige plausibele naast een krukaskeerring..
-
En de coupe wordt zaterdag opgehaald door mij WUHUUUHUUU -klappen-
-
ahaa. Jij lepelt je mooie GK in het vooronder van de blauwe duivel?
-
Jups, Siroj zocht nog een polo voor zijn GK-blokje. Dus dit is een mooie oplossing voor mij want het scheelt me een hoop werk, en hij heeft er straks een mooie strakke polo aan. -thumbsup-
ahaa. Jij lepelt je mooie GK in het vooronder van de blauwe duivel?
Een mooi vooruitzicht toch -ja-
Dan kan ik eindelijk de Scirocco ophalen. -klappen-
-
Zijn we allebij gelukkig :), jij kunt je rocco gaan halen, en ik aan mn project beginnen. Zaterdag ochtend optijd aanrijden om de nieuwe aanwist op te halen. Kan ik eindelijk mijn gk blok gaan benutten -klappen-. Ik heb dr zin in.
-
withstupid -thumbsup-
Maarrr ik wilde uit pure nieuwsgierigheid natuurlijk nog wel weten of de timing goed stond, en waar die verd*mde lekkage nu vandaan kwam. Dus vanmiddag eerst de timing gecheckt, en deze stond gelukkig goed. Toen de auto maar weer eens warm laten draaien, en het getik was bij het starten al vele malen minder dan dat het geweest is.
Vervolgens een proefrondje gereden, nog altijd was er een ratelend geluid aanwezig maar het klonk niet alsof het uit de motor kon komen. Daarvoor ging het getik veel te langzaam, en de motor liep inmiddels als een zonnetje.
Thuis gelijk onder de auto gekeken, en jawel er lekte weer behoorlijk wat olie weg. Om erachter te komen wat voor olie het was, de geur maar eens vergeleken met die van de motorolie. En bingo, bakolie. -boehoe- Het geratel komt dus uit de bak, en is in alle versnellingen te horen.
Probleem zit dus in de bak, en het dieselen valt alleen toe te schrijven aan ongevulde klepstoters.
-
@RoelG, leeft deze auto eigenlijk nog? :)
-
@RoelG, leeft deze auto eigenlijk nog? :)
-ja- -ja-
kopen? :D :D
-
Is nu toch van Frank GT? -ja-
-
-ja- -ja-
kopen? :D :D
Ach als de prijs goed is... :D
Maar hoe staat het ermee? Ben wel benieuwd eigenlijk, tijdens de nieuwjaarsmeeting reedt die nog niet.
-
rijden doet ie wel.
FrankGT is behoorlijk snel op zijn werk :D :D
huidige opzet:
GK blok
GK carb met inlaat
ruimere uitlaat
8P bak
g40 wieltjes er onder.
verder hetzelfde gehouden volgens mij.
(twijfel of er nog een sportstuurtje in is gekomen, weet het echter niet zeker)
-
-thumbsup-
Ik wist dat de auto naar je Stiefpa gegaan is, had nog niet gezien dat hij ook lid is hier. -zz- Maar leuk om te horen dat hij weer rijdt! -sturen-
-
sinds gisterenavond staat deze bij mij voor de deur. -naughty-
Gisteren g40 velgjes er onder vandaan gehaald.
Deze zijn inmiddels verkocht.
Nu zitten er de staaltjes met winterbanden onder van de LX
In de zomer komen er lichtmetalen velgjes onder met 185-er bandjes.
wat is gisteren nog meer gedaan:
GK luchtfilter geplaatst.
standaard benzinepomp geplaatst.
Retourleiding weer aangesloten.
Radio geplaatst.
Wat daarnaast door FrankGT nog is gedaan:
Fitipaldi stuurtje ingebouwd.
Toerentellerunit ingebouwd.
Vanochtend stond ik ineens stil.....
uiteindelijk bleek het metalen randje van de rotor afgebroken te zijn.
Had het bijna over het hoofd gezien.
Zag nog net wat vallen....
Polo rijdt verder erg lekker met de vijfbak icm de GK.
-
-foto- -foto- -foto- :)
-
Roel aan de Polo 2 -thumbsup- -foto-
-
*zucht*
dacht al dat iemand dat ging vragen. :)
Foto's maak ik dinsdag wel. Dan gaat hij voor de keuring.
(morgen de hele dag aan het werk)
Vandaag gewoon niet aan gedacht.
Wel al naar de wasstraat gebracht om het zout van gisteren er af te spoelen en meteen even goed te poetsen.
Als het weer weer wat zachter is gaat de hele auto wat TLC krijgen genaamd Meguiers :)
Daarna glanst de lak volgens mij weer als nieuw.
De polo blijft erg strak en hard voor zijn leeftijd -love-
-
Roel aan de Polo 2 -thumbsup- -foto-
had er al een -nana-
(s mijn 4e polo -gert-)
-
De polo blijft erg strak en hard voor zijn leeftijd -love-
Jup, echt bijzonder, zuinig op zijn. -thumbsup- Vond hem met de BBS velgen en de verlaging eigenlijk al helemaal af uiterlijk. -love-
-
Maar dan met andere velgen:
(http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/2/3/DSCF0416Large.JPG)
-
tja. das waar. maar de velgjes zijn terug gegaan naar de vorige eigenaar (met een paarse genesis).
Hij had erg veel spijt van de verkoop en ach. een paarse genesis van een liehebber is ook een goede bestemming voor de velgjes.
De velgjes die er nu onder komen hebber er al onder gelegen.
Rijdt hij zeker niet mee voor schut. -thumbsup-
Deze zijn het:
-
auto staat inmiddels op mijn naam -klappen-
morgen, als het weer het toelaat, keuren.
Ik ben benieuwd
-
-thumbsup- suc6 ..
-
thanx. heb er op zich wel vertrouwen in.
Heb er dit weekeinde onder gelegen. Kon in ieder geval niets bijzonders vinden.
Maar goed. Je weet maar nooit.
-
tja. das waar. maar de velgjes zijn terug gegaan naar de vorige eigenaar (met een paarse genesis).
Hij had erg veel spijt van de verkoop en ach. een paarse genesis van een liehebber is ook een goede bestemming voor de velgjes.
De GH-TR-91 toevallig?
Velgen icm Genesis G40 komen mij bekend voor namelijk.
Gefeliciteerd met je aanwinst -thumbsup-
-
De GH-TR-91 toevallig?
Velgen icm Genesis G40 komen mij bekend voor namelijk.
Gefeliciteerd met je aanwinst -thumbsup-
geen idee. zal er eens op letten. Ben niet zo goed met nummerplaten (met ander woorden: let er niet op)
Hij is verder niet actief op het forum dus geen idee of iemand hem hier kent.
thanx.
polo staat bij het keuringsstation.
Tegen beter weten in achter gelaten. De keurder stond nog in de file vanuit Haarlem en, tja, er moet toch worden gewerkt.
We wachten het af.
-
Net het keuringsstation gebeld.
Auto is goedgekeurd.
- CO afgesteld
- Eén kentekenverlichting lampje vervangen
-klappen- -klappen- -klappen- -klappen- -klappen- -klappen-
Keurder: Deze lijkt wel nieuw!
(je hoorde hem hardop denken: 'in tegelstelling tot die ander....')
-
Gefeli Roel -thumbsup-
-
Kon ook niet anders. -thumbsup- :)
-
-thumbsup-
Das mooi om te horen Roel! Kan je je weer mooi met de andere Polo bezig houden
-
-thumbsup-
Das mooi om te horen Roel! Kan je je weer mooi met de andere Polo bezig houden
mwoah.....ik wacht wel even op mooi weer :)
(en eindelijk de afronding van mijn studie in juni)
-
-goodjob- -klappen-
-
-klappen- -goodjob-
-
polo staat inmiddels weer thuis
helaas te donker voor foto's.
Dat maak ik nog wel goed :)
-
-thumbsup-
-
vanochtend wilde ik met de polo naar mijn werk.
Starten. polo valt uit.
Ik denk: geef iets gas bij.
Druk gas in, blijft het gaspedaal hangen.
Motor meteen in het rood (nadat ik met mijn stomme kop het gas nog verder induwde voordat ik me realiseerde wat er gebeurt) Uiteraard de auto meteen uitgeschakeld. Motor was nog koud dus niet geheel verstandig om dat lang vol te houden.
Kreeg het gas daarna met geen mogelijkheid meer terug.
Gaspedaal hangt tot op de bodem.
Kabel in de motorruimte hangt er maar slap bij.
Gezien de temperatuur zoek ik het in een vastgevroren gaskabel.
Maar waar moet ik dan kijken?
(ben trouwens inmiddels maar met de peugeot naar mijn werk gegaan)
-
Veer (veren?) gebroken tbv/bij gasklep => gasklep staat schijnbaar vol open
-
@Sjon: daar dacht ik ook an,
Gaskabel bevroren. -> zou kunnen, maar waarom hangt ie dan slap in het motorruim?
WD-40 to the resque zou ik zo zeggen! (wat voor blokje? GK?)
-
Veer (veren?) gebroken tbv/bij gasklep => gasklep staat schijnbaar vol open
goed punt. -thumbsup- als de gaskabel het probleem is en voor de carb loshangt moet de gasklep terugspringen.
Shoot. Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Keek op de verkeerde plek.
Vanavond maar eens kijken of ik het kan vinden en of ik het kan repareren.
Als het de veren niet zijn is het de carb. Nog lastiger. Een tweede GK carb heb ik volgens mij niet in rozenburg liggen.
De veren passen (neem ik aan) nog wel van een HK
-
(wat voor blokje? GK
is idd een GK (op de ontsteking na)
-
GK => Pierburg 2E3
HK => Pierburg 2E3
Moet raar lopen wil dat niet allemaal plug en play zijn.
Niet te moeilijk denken: meestal, als het simpel stuk gaat, gaat t ook simpel weer heel. :)
-
GK => Pierburg 2E3
HK => Pierburg 2E3
Moet raar lopen wil dat niet allemaal plug en play zijn.
Niet te moeilijk denken: meestal, als het simpel stuk gaat, gaat t ook simpel weer heel. :)
lijkt mij ook.
Verschillen zitten zo ver ik weet alleen in de sproeiers en venturi's (zo heette dat toch...)
zo lang mijn vingers er niet afvriezen moet het goedkomen :)
Denk dat ik em dan meteen even helemaal demonteer en nakijk. Kan ik meteen een origineel GK inlaatspruitstuk plaatsen. De huidige is volgens mij HK. Alles even nalopen en goed afdichten kan nooit kwaad.
-
je hebt dat halve maantje zeg maar die je gaskabel op spanning houdt, daar is die bij mij al 2 keer achter vandaan geschoten, wie weet is dat het
-
volgens mij heb ik die nog wel zien zitten. . Nu hing hij nadrukkelijk tussen carb en tussenschot los.
Anyhoe. Ik zie het wel als ik thuis ben en er even rustig naar kan kijken.
-
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.
-
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.
edit: zo groots bedoelde ik het niet (ik was dus niet duidelijk)
carb wil ik er alleen afhalen en eventueel schoonmaken / smeren daar waar nodig.
Ik ga niet rommelen aan de vacuumdozen enz. Idd. voor je het weet ben ik verder van huis.
Dus carb los. Even binnen (bij de verwarming) nakijken en schoonmaken en daar waar nodig delen vervangen.
Daarna inlaatspruitstuk wissel en alles weer in mekaar schroeven.
-
Alleen de sproeierbezetting is anders bij de GK, de venturi is bij deze carbs niet uitwisselbaar/vervangbaar/losneembaar.
Scheelt wel dat je bij een GK makkelijk de carb kunt inspecteren, omdat er niet zo'n braadpan in de weg zit. -thumbsup-
-
Als de carb verder goed functioneerde, dan zou ik hem niet uit elkaar gaan halen.
Het zijn niet de meest simpele carbs, en voor je het weer ben je verder van huis.
withstupid withstupid
Don't try to fix it if it ain't broken! Uitspraak die zeker van toepassing is op de pierburg carb.
-
Veer (veren?) gebroken tbv/bij gasklep => gasklep staat schijnbaar vol open
tijdje terug ook gehad gelukkig had ik nog een carb op de plank liggen waar ik de veren vanaf gehaald heb
-thumbsup-
Bleef de motor ook zo in eens volgas door gaan uit het niets ik dacht dat de gaskabel gebroken was maar de anwb-man zag dat een van de veren gebroken was bij de gasklep ff met een nood veer opgelost zodat ik de boel thuis kon vervangen
-
geheel was inmiddels weer terug gesprongen.
Veer was uiteindelijk dus niet gebroken.
Geheel klemde gewoon.
Alles ingespoten met siliconenspray.
Daarna een minuut of 20 gereden. Geen problemen.
Reden dat ik dacht dat er nog meer aan de hand was was dat de auto niet al te goed liep en wel eens wegviel als hij koud was.
Voor de zekerheid nog eens de contactpuntjes en zo nagelopen. (had ik al eens gedaan afgelopen weekeinde) Prima.
Daarna toch, voor de zekerheid, even het ontstekingstijdstip gecontroleerd.
Way off..... hmm..
dus maar even bijgegesteld. Auto leek daarna meteen pepers te hebben gegeten.
Morgen kijken wat hij doet als hij weer koud is.
Enige vreemde was dat ik het stationair toerental niet omlaag kreeg -dunno-. Staat nu op 1100 tot 1000.
Tijdstip helemaal precies afstellen lukte dus nog niet.
Maar goed. Het werd alweer donker dus maar daarbij gelaten.
De blauwe doet het in ieder geval weer. Hopen dat dat zo blijft.
-
Alleen de sproeierbezetting is anders bij de GK, de venturi is bij deze carbs niet uitwisselbaar/vervangbaar/losneembaar
Klopt. Ze zijn niet uitwisselbaar. Maar zo ver ik mij herinner zijn die wel verschillend (heb de verschillende 2e3's een jaar geleden eens naast mekaar gelegd. Had er tenslotte en stuk of wat)
Pin me echter even niet vast op de specifieke maten van de venturi's
-
polo loopt ook bij koude start nu goed.
Hij valt wel nog wat terug in toeren na de eerste choke.
De egel is echter niet aangesloten. Geen sensor door HK spruitstuk.
Dit, in combinatie met een niet aangesloten warme lucht toevoer vanuit de luchtfilter, kan dit wel verklaren.
Dus, om dit op te lossen, het spruitstuk wisselen en de egel aansluiten volgens de methode die eerder al bij de LX is omschreven en de rest aansluiten.
Nog wat te doen dus.
Komt wel. Ben nu vooral benieuwd hoe het komt dat het stationair toerental gelijk blijft ondanks stellen aan de stelschroef....
Anyway. heb net nog een stuk gereden en de polo doet het verder prima.
-
heb je zelf een origineel spruitstuk liggen ?,
anders heb ik er geloof ik nog wel een liggen ergens
-
heb je zelf een origineel spruitstuk liggen ?,
anders heb ik er geloof ik nog wel een liggen ergens
yep. heeel dichtbij. (ligt in de kofferbak van de polo)
Nog anderhalve meter naar voren en ik heb er ook daadwerkelijk wat aan :D :D :D :D
maar -thumbsup- voor het aanbod
-
Goh, zie ik in dit topic gewoon op pagina 2 de verlaging voorbijkomen die straks weer onder de OPA mobiel gaat!
-
zo dus dit is Roel?
die gaat richting mij dit weekend?
leuk leuk
-
-ja-
vandaag gedaan
- auto poetsen en maguiers wax over de auto (stukje service)
- inlaatspruitstuk gt ingebouwd
- banden weggebracht voor nieuw uitbalanceren
- bekende kabeltje in de stoel vervangen zodat ie weer naar voren klapt.
morgen doe ik nog even stofzuigen en de bandjes er onder en dan kan hij weg. -thumbsup-
-
op naar de nieuwe eigenaar -sturen- leuke daily
dan gaat de andere polo 2 zometeen weg naar de handelaar
en rij ik er weer een stuk mooier bij -thumbsup-
aangezien de andere polo wat blanke lak miste hier en daar en hier en daar wat deukjes en lichte roest had
en we kunnen nog ff een bakje doen ?
of moet je gelijk door naar haarlem?
we bellen nog wel ff grtjs andy
-
Haarlem, moet ik nu ook al koffie gaan zetten? -nana-
-
Veel plezier ermee Andy! -thumbsup-
-
zo eerste km.s gereden met m'n nieuwe aanwinst. Rijd als een zonnetje. Roel heeft m netjes af geleverd. En wat gaan we doen. De stereo omwisselen met m'n oude spul. Ff motor nalopen en stationair goed krijgen en inlaat checken op valse lucht, en ff motor ruimte lekker schoon maken. En verders lekker cruisen.
-
veel plezier ermee.
jammer dat de inlaatwissel heeft geleid tot valse lucht.
maar goed. dat moet dus iets kleins zijn.
-thumbsup-
-
ps loop ajb de wielbouten nog even na.
zijn er gisteren opgezet zonder luchtdruk :)
-
van de week andere ontsteking erop gezet om even te kijken of t helpt tegen hoog toerental. Carb van t weekend er maar ff afhalen. Ding loopt kut hikken enz uitvallen bij afremmen of stilstaan. Drama. Hoop dat t met schoonmaken en afstellen m goed doet. Want wil goed de winter in eigenlijk. ?
-
-boehoe-
krijgt een beetje nasmaak de polo
ding heeft heimwee lijkt het wel -gert- -gert- (liep hier altijd prima)
tijd voor een goede 'heropvoeding'
volgende week moet hij toch naar de meting...
en voor dag dagelijks vervoer is dit ellende.
ik duik morgen even de schuur in, kijken of ik een backup 2e3 heb liggen mocht dit de oorzaak zijn -wtf- (ben echter bang dat die langzamerhand op zijn)
-
ben gister in t diepe gedoken. En heb licht succes geboekt. Carb eraf gehaald geen idee hoe t ding werkt. Uit elkaar gehaald schoon gemaakt. En één probleem gevonden. Er zit een pis pootje zo noem ik t maar even. Die haalde ik eruit en aan de onderkant van dat ding zat een soort terugslag dopje en en rubber ding ertussen. Dat ringentje was kapot. Op goed geluk een ring ertussen gedaan en alles in elkaar gezet. En wonder boven wonder blijft ie nu lopen. Dus nu alleen nog goed afstellen. Gr andy
-
ben gister in t diepe gedoken. En heb licht succes geboekt. Carb eraf gehaald geen idee hoe t ding werkt. Uit elkaar gehaald schoon gemaakt. En één probleem gevonden. Er zit een pis pootje zo noem ik t maar even. Die haalde ik eruit en aan de onderkant van dat ding zat een soort terugslag dopje en en rubber ding ertussen. Dat ringentje was kapot. Op goed geluk een ring ertussen gedaan en alles in elkaar gezet. En wonder boven wonder blijft ie nu lopen. Dus nu alleen nog goed afstellen. Gr andy
ik heb geen idee welk onderdeel je bedoelt. maar het resultaat begrijp ik wel: je hoopt dat je het hiermee hebt opgelost -sturen-
-
oh heerlijk. Probleem nu echt opgelost. Nog twee keer pannen gehad afgesteld aan de kast. Nu na een spuitke remmen reiniger. Een vacuüm lek gevonden. Probleem was dus voetpakking carb. Ff dicht geplakt. En loopt nu als een zonnetje. Gelijk een nieuwe besteld. Die gaat er op als ik groot onderhoud ga doen.
-
-thumbsup-
-
mooi idd. blij dat het daarmee is opgelost. werd een beetje een 'hoofdpijndossier'
nu alleen nog kijken of de rookwolk achter de uitlaat weg is nu het oliepijl weer op normaal staat :)
Die uitlaat roest in ieder geval de eerste tijd niet -thumbsup-
-
nee die is lekker ingevet. M'n maatje zei dat ik de leidingen goed na moest lopen/vrij maken. Binnenkort ff flink beurtje geven. En de gordel's erin zetten. En daarna kijken of't olie probleempje weg is.
-
oliepijl
Waar 'wijst' dat nu naar dan? -nana-
-
Waar 'wijst' dat nu naar dan? -nana-
-uitlachen-
mea culpa : oliepeil
-
ff t stof eraf blazen
er is weinig veranderd aaan de polo
er zitten nu standaard schoks en veren onder (apk punt dus moest ff opgelost worden)
verder ff nieuwe remslangen voor
en nu moet binnenkort t blokje ff los denk
sputtrttrtr en verbruikt koelvloeistof
en als ie weer in orde is dan gaat ie weer de verkoop in
heb misschien al een geintresseerde hier in de buurt
voor t geld waar ik m voor gekocht heb
hij moet nog ff wachten alleen want de polo 6r gti duurt nogggggg fffff