Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: the daantjee op do, 07 feb 2013, 12:50:58
-
Hey.
Ik rij nu al een.tijdje rond in mijn steilheckje uit 1985 nou bevalt die besr
Alleen heeft de carb steeds.kuren en slurpt hij benzine als.een jekko. Nu was mijn vraa
Als ik een.set cv carbs van een cbr600 erop zet wat gaat hij dan.ongeveer verbruiken? En kan ik
De originele plunjerpomp voor de brandstof gebruiken?
Mvg ,Daan
-
Er is een hele topic over hoe & wat over deze carburateurs.
-
Hallo patrick,
Ik had zelf wat research gedaan en indd het cv carb topic gevonden enkel kon ik hier nergends het verbruik vinden? tevens was er over de brandstofpomp niet veel te vinden aangzien.de.meeste een auto met ingebouwde pomp in de tank hebben. Hoor graag van jullie -klus-
Groetjes,daan
-
Ik zelf rij nog met de injectie pomp rond,maar als het goed is zijn er een paar met een Hardy pomp dacht ik.
Wat de ervaring hier mee is heb ik geen idee van.
En het verbruik valt op zich wel mee,het is meer de rechter voetje -naughty-
Mijn carb's zijn iets te rijk afgesteld,dus ik kan niet precies zeggen wat het verbruik van de mijne is.
Ik zoek namelijk nog een A/F meter om het mengsel beter af te lezen.
Maar verder is het erg leuk om er mee rond te rijden. :)
-
Er is een hele topic over hoe & wat over deze carburateurs.
Yep. @topicstarter: veel plezier met lezen -thumbsup- (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,963.0.html)
-
Waarom wordt er eigenlijk gekozen voor motorfiets carb's en niet voor dellorto's of weber's?
Is dat goedkoper of zijn die er niet voor Polo blokken?
-
een setje webers vind je denk ik niet voor onder de 200 euro, en zelfs voor 200 euro moet je nog lang zoeken. En motorfiets carb's vind je wel voor 100 euro. En webers zijn behoorlijk groot, dus ik weet niet of dat überhaupt gaat passen zonder aanpassing aan het schutbord.
-
(http://lh3.ggpht.com/_0Zowa055UZk/S1NBP55EflI/AAAAAAAAB1k/YE_Wwc0PdTc/s640/2010_01130009.JPG)
Past prima + ruimte over voor lage luchtfilters of luchtfilterbox.
Cv-carb's: goedkoper, betere driveability & zuiniger.
En toch blijven webers/dellorto's/solexen geiler -naughty-
-
Martijn rijdt ook met carbs en originele pomp, hij had er volgens mij een winding minder op ivm de opbrengst.
en wat Sjon zegt Webers zijn geiler :)
-
hey, hoe bedoel je een winding minder? ik heb tevens meerdere fora doorgezocht maar over het verbruik word weinig gemeld is 1-12 1-13 haalbaar?
Mvg,Daan
-
Cv-carb's: goedkoper, betere driveability & zuiniger.
En toch blijven webers/dellorto's/solexen geiler -naughty-
Toch blijft zuinig ook iets wat heel erg van de rechtervoet van de bestuurder af hangt. Maar webers enz zien er inderdaad wel mooier uit(als ze in nette staat zijn en dus niet zo als op de foto)
-
Ben al blij als ik met mijn standaard NZ 1:12 , 1:13 haal -gert-
Zal wat worden als er straks een opgefokte 1600 in hangt -naughty-
-
een winding van de veer die in de pomp zit :)
deze webers mogen wel even in een ultrasoon badje idd -thumbsup-
-
een winding van de veer die in de pomp zit :)
deze webers mogen wel even in een ultrasoon badje idd -thumbsup-
goede mogge...theunis...
let wel je hebt immers uiterlijke en innerlijke schoonheid. Ik ben ook lelijk van buiten :)
Maar je hebt gelijk, ze zien er belabberd uit!!
-
Blauwe Polo 1 met witte ats classics op wintertreffen 2010 in Hilversum:
fuck chroom, ding reed gewoon -thumbsup-
-
Webers willen vooral ook nog wel eens verlopen/lastig te zijn af te stellen...
-
Webers willen vooral ook nog wel eens verlopen/lastig te zijn af te stellen...
Is dat lastig afstellen van horen zeggen? Volgens mij komen die verhalen van mensen die op de sloop een setje Webers van een 2.0 halen en dan zonder verdere aanpassingen aan Carbs/kop/nokkenas/ontsteking een racemonster verwachten.
Als je zorgt voor de juiste sproeiers/venturi's is het prima af te stellen. Het verlopen heb ik zelf weinig van gemerkt; nadat alles op de testbank was afgesteld heb ik er ruim 15000 km met veel plezier :) mee gereden. Het verbruik lag bij mij op 1:10 bij stevig doorrijden, Gemiddeld 1:11.
Motorfiets Carbs zullen onderin de toeren beter oppakken en daardoor soepeler rijden.
-
Ik heb ooit een motor laten bouwen met 45e Webers 2x teruggeweest veel geweld in de motor ruimte versprongen soms en liepen niet meer fijn synchroon
Was bij die motor aan of uit.
Rij nu met CBR 900 carbs rijdt wel fijn
-
enige echte probleem wat ik weet met de webers is dat ze nogal snel intern verstopt raken door corrosie. Er zitten een aantal kleine gaatjes in die al vrij snel gewoon helemaal dicht zitten met corrosie troep en dan moet je ze ultrasoon laten reinigen. En verder is het met webers gewoon zorgen dat je er iemand bij hebt die weet wat hij doet, dan gaat dat wel goed.
-
Webers heb ik ook aan zitten denken maar verbruikt wel erg veel, ben inmiddels aan een setje cbr carbs geraakt ui 1996 dus met de rubberen vlotter naalden niemand een idee wat het verbruik ongeveer gaat worden indien netjes afgesteld.
Mvg,daan
-
Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn webers. Synchroon meter heb je wel nodig. En sproeierbezetting moet wel juist zijn als je het goed wil hebben. Wat bas zeg rijden en een racemonster is wat anders :)
-
1 op 12, 1.3 liter met een spottuning bewerkte kop. Stad en snelweg gecombineerd.
-
hey,
de cbr carbs gaan even op de plank aangezien de pierenburg echt aan het kutten is, Past het oudere type spruitstuk met solex carb op een 1300? dacht dat hij ooit geleverd was op de polo met handschoke net als op de 1100 golf 1? Hoor graag van jullie want deze heb ik namenlijk nog liggen -klus-
mvg,Daan
-
Passend maken -klus-
-
Dat is juist een reden om het nu snel te doen -naughty-
-
[quote author=the daantjee link=topic=14099.msg402486#msg402486 date=1360778154
de cbr carbs gaan even op de plank aangezien de pierenburg echt aan het kutten is
Dat is juist een reden om het nu snel te doen -naughty-
Check!
-
Haha, jah zat er zelf ook al aan te denken om ze er gelijk op te gooien maar de auto is nu nog eventjes voor dagenlijks gebruik totdat de kou weer weg is, dan kan mijn snorfietsje en zijn bereider het weer aan :) Maar deze carb is een solec 31 pict nogwat geleverd op de 1,1 golf en geloof ook opde 1,3 maar dat weet ik niet zeker zou de carb groot genoeg zijn?
Mvg,Daan
-
(http://i48.tinypic.com/sbhhya.jpg)
plaatje bij het praatje,het gaat om zo'n carburateur.
-
[leest topictitel]
-dunno-
*Edit: zucht.....laat ook maar.
-
aangepast sjon! -thumbsup-
-
Snap niet echt wat het probleem nou is maargoed, beetje zonde om een heel nieuw topic aan.te maken tog?
-
Nee hoor helemaal niet zonde.
Juist nu loopt dit topic spaak: Titel klopt niet meer bij de inhoud.
-
Oke.dan.zal ik wen nieuw topic aanmaken en deze weer veranderen naar de.cv carbs.
Mvg,daan