Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: richard-polo op zo, 08 mrt 2009, 11:15:57

Titel: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op zo, 08 mrt 2009, 11:15:57
http://www.roettele-racing.de/verdraenger.html

gaaf!

(http://www.roettele-racing.de/verdraenger_files/Photos/ErgebnissVerdraengerRoettele-Racing1%20(web).jpg)

(http://www.roettele-racing.de/verdraenger_files/Photos/ErgebnissVerdraengerRoettele-Racing6%20(web).jpg)

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op ma, 13 apr 2009, 11:06:03
Vraag me af wat hier uitkomt, dat wil dus zeggen als dit ooit egt in de verkoop komt dat je verdringer dan een stuk slijtvaster is/minder onderhoudsgevoeliger is toch?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op ma, 13 apr 2009, 11:10:16
verdringer komt op 1000euro. .,

of het minder onderhoudsgevoelig is denk ik niet, blijft teer spul dat g-lader gedoe..
slijtvaster is die meenden ik wel..
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op vr, 21 jan 2011, 12:11:41
(http://www.roettele-racing.de/g60verdraenger_files/Photos/26062009016%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g60verdraenger_files/Photos/26062009014%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g60verdraenger_files/Photos/26062009011%20(web)2.jpg)

G65 verdringer
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0288%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0296%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0302%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/PICT0299%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10135%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10154%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/rs_g65lader_files/Photos/SDC10138%20(web).jpg)

http://www.roettele-racing.de/wmv/FilmG65-2.wmv
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op vr, 21 jan 2011, 12:12:20
er rijden een aantal corradorijders mee rond op het moment... -naughty-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: martijn op vr, 21 jan 2011, 14:36:54
ik word altijd een beetje warmer als ik dit soort huzarenstukjes zie  -hitit- -thumbsup- -dj-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op vr, 29 apr 2011, 09:48:37
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10683%20(web)3.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10595%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10680%20(web)3.jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op za, 18 jun 2011, 16:28:47
Ze zoeken testrijders :)

http://www.roettele-racing.de/feedback_testfahrer.html (http://www.roettele-racing.de/feedback_testfahrer.html)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 13:32:24
daar hoef je niet blij mee te zijn! testrijder op eigen kosten -gert-
rijden er al een paar rond en die hebben ook zelf betaald alleen de servicekosten zoals onderhoud of kapotte laders worden wel vergoed dus tis maar net waar je je lekker bij voelt...

met een hele kleine poelie60mm{of 58} is er al 1 g65lader gesneuveld....



Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: The_Maxx op do, 23 jun 2011, 13:37:47
sneuvelen van een lader ligt niet zo snel aan een poelie, maar vaak aan de rijstijl van de bestuurder. Vol planken met een koude motor bijvoorbeeld, is bij een lader/turbo/compressor echt niet goed bijvoorbeeld (maar dat wisten jullie al)
Vraag me af of die poelie ook daadwerkelijk de hoofdoorzaak is geweest  -dunno-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 13:42:06
JA
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo 3 op do, 23 jun 2011, 15:31:13
Met een 58 of 60 pouly op een G60 is al zeer kwalijk, en kan me voorstellen dat een nog bredere verdringer met die maat nog gevoeliger is voor het afbreken van de wanden.
En het slingeren zal ook niet minder worden.
Dus testrijden lijkt leuk,maar denk dat het eerder kijken is WANNEER de lader plof zegt, en niet of.
En dat van je eigen euro's.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op do, 23 jun 2011, 15:35:46
Duidelijk!

Ter info voor Rutger: Een kleinere poelie = hoger toerental van de compressor. D'r is een grens aan wat kan.

Met het feit dat het testrijders zijn, neem ik aan dat ze ook wel eens tot hoog in toeren doortrekken, waarbij de lader 't dus flink voor de kiezen krijgt.

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op do, 23 jun 2011, 15:36:50
kapotte laders worden wel vergoed

handig zat: Thee-zeefje in de intercooler en gaan?!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 15:44:03
Met een 58 of 60 pouly op een G60 is al zeer kwalijk, en kan me voorstellen dat een nog bredere verdringer met die maat nog gevoeliger is voor het afbreken van de wanden.
En het slingeren zal ook niet minder worden.
Dus testrijden lijkt leuk,maar denk dat het eerder kijken is WANNEER de lader plof zegt, en niet of.
En dat van je eigen euro's.

Heb je het verhaal uberhapt in de gaten gehouden?

denken is niet goed voor jouw ;)  toevallig 1tje geklapt van de zovele......
slingeren doen ze niet..
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 15:55:29
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10865%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10866%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10867%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10868%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10869%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65ladergruppea_files/Photos/SDC10870%20(web).jpg)
 -naughty-

G65lader Gruppe A
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo 3 op do, 23 jun 2011, 16:01:07
Kom op richard, koppie erbij houden.
Iedere lader, en iedere verdringer slingert, GEEN 1 uitgezonderd, dit komt door de originele speling van het hoofd verdringer lager.

Als de lader veel gelopen heeft en de originele speling dus groter word dan slingert de verdringer meer, dit zie je ook aan de wanden.
Omdat het einde (de bovenkant) van de verdringer dan tegen de helften aan tikt.
Dus daarom is tijdig reviseren nodig, want dan komt het einde niet in de buurt van de helften.
Maak je de verdringer NOG breder, dan is de lengte van de "arm" dus nog groter, dus komt het einde van de wand eerder tegen de helft aan.
Dit is dus wat het slingeren doet, het einde van de verdringer wand komt tegen de wand van de helften aan.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 16:04:09
originele speling van het hoofd verdringer lager.

dat is dus waar roettele juist wat aan gedaan heeft...
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: martijn op do, 23 jun 2011, 16:05:56
Heb je het verhaal uberhapt in de gaten gehouden?

denken is niet goed voor jouw ;)  toevallig 1tje geklapt van de zovele......
slingeren doen ze niet..

Ah, Richard kan het weten, die past zelfs IN de lader..  Soms is denken aan te raden -thumbsup-  -naughty-


Zo te zien recht breukvlak, vanuit de hoek. Mogelijkheid = vibraties (misschien in eigenfrequentie?), ontoelaatbare piekspanningen aan het uiteinde van de 'spiraal', inscheuren en afbreken van de verdringerwand.
Als dat zo is, dan volgen er meer. Kan ook gewoon een gevalletje bad luck zijn  -boehoe-

  
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 16:07:51

 Kan ook gewoon een gevalletje bad luck zijn  -boehoe-

 

juistum...




Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 16:14:31
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10883%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10881%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10889%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10890%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10891%20(web)2.jpg)
(http://www.roettele-racing.de/G60Motor_PoloG40_files/Photos/SDC10892%20(web)2.jpg)

flinke adapter zit er aan die G60 gasklep en 1.6 16v inlaat -klus-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op do, 23 jun 2011, 16:20:36
Kijk ik nu scheel trouwens of mis ik de intercooler!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op do, 23 jun 2011, 16:24:14
Kijk ik nu scheel trouwens of mis ik de intercooler!
Scheel.

Intercooler staat niet op de foto, maar tussen uitlaat van G-lader en inlaat gasklep is een stuk 'onzichtbaar'.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op do, 23 jun 2011, 16:24:53
Zo te zien recht breukvlak, vanuit de hoek.

Oh? Waar zie jij foto's van de kapotte lader? :)

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op do, 23 jun 2011, 20:53:48
Ik weet dat roetelle eraan bezig is geweest, maar een feit is gewoon dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans is op onbalans.....
gladers zijn héle leueke dingen mits er correct mee word omgegaan, maar om met een 60 of 58'er poellie rond te gaan rijden op zo'n dingen is vragen om problemen, máár ben wel van mening dat ook dit soort dingen noig zijn in een testfase om te kijken hoeveel en wát zo'n ding nu wel en niet aankan!

Ik zou er iig wél interesse inhebben om ooit eens en ombouw te laten maken naar een g45, g65 of g75 -naughty-

Lijkt me écht super om bv een 1.8 20v met een g75, of een kr met een g75 of een 2.0 16 met een g75 oid te (laten) bouwen
Nu maar hopen dat ik ooit eens de staatsloterij win hahahah -nana-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 08:32:06
Ik weet dat roetelle eraan bezig is geweest, maar een feit is gewoon dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans is op onbalans.....

een feit is iets wat in je vingers zit,, een soort onsteking ;)

of heb jij ook al g-lader gebouwd?

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op za, 25 jun 2011, 08:50:16
Nee heb geen g-lader gebouwd nee, dus? ? ? ?
Maar een FEIT!!! is dat hoe groter je iets draaiends maakt hoe groter de kans op onbalans ;)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 09:13:03
neee zo redeneer JIJ, ook dat onbalans is weg te halen door een ander tegengewicht -klus-
dusss.. niet andere verbeteren terwijl je zelf niet zo slim bent -nana-

als een velg onbelans heeft is dat toch ook weg te krijgen.... of helpen die loodjes niks..
de gast van de 58mm poelie heeft die grens dus opgezocht van onbalans.. testen is ook een fase in deze periode van ontwikkeling!!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op za, 25 jun 2011, 09:21:19
hmm.. volgens mij (maar ben ook geen raketgeleerde of hersenchirurg) wordt de hefboomwerking op het lager wel steeds groter naarmate de lader breder wordt

Of je dat lager dan verbeterd of de verdringer aanpast; dat maakt voor de hefboomwerking niet uit.

Even verstand op nul Richard:

Welke van de twee zal de grootste KANS hebben om in onbalans te komen, puur op constructie?

A) een G20 lader
B) een G200 lader?

Hmmm. Juist. Hoe breder de lader hoe grotere de hefboomwerking en hoe groter de kans op slingeren, contact en schade. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dat Roettele de G-laders heeft weten te verbeteren  waardoor onbalans, slingeren of lagerspeling (vele malen) kleiner zijn, neemt nog niet weg dat een G200 lader een grotere hefboom heeft dan een G20 lader, en dat als beide laders zouden bestaan en beide laders voorzien van de expertise van Roettele toch de G200 lader 'in principe' vaker kapot zou kunnen gaan dan de veeel smallere variant.  


Edit:
Analoog aan die velg: Hoe groter de diameter hoe groter het effect van de loodjes wordt bij het balanceren.  Maar bij onbalans in een velg met een diameter van 15 inch, en een breedte van 10 inch moet er veel meer lood op dan een velg met de zelfde diameter, maar met slechts een breedte van 5 inch
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 09:22:38
Zum Gegengewicht: das Märchen, dass der Lader platzt oder ähnliches mit zu hohem Verdrängergewicht ist falsch, unser Phase I  Verdränger hatte 1300 Gramm und dies hatte zur Folge, dass die Befestigungsschrauben am Lader abrissen oder lose wurde, alles was unter 1200 Gramm ist geht von den Vibrationen und hat zur Folge, dass die Schrauben gegebenenfalls nach 10.000 Kilometer nachgezogen werden müssen. Auf jeden Fall sollten sie kontrolliert werden. Wir experimentieren gerade mit Messing- und Bleigegengewichten wegen der höheren Dichte des Materials, aber nur um die Schwingungen des Laders maximal zu dämpfen und nicht um Schäden im Lader zu vermeiden.

Die Tests mit dem Gegengewicht laufen, Ergebnisse teile ich auch mit.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 09:25:17

Hmmm. Juist. Hoe breder de lader hoe grotere de hefboomwerking en hoe groter de kans op slingeren, contact en schade. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?


is niet moelijk te begrijpen, maar het is toch ook niet moelijk te begrijpen dat iemand die daar echt voor instaat ook een oplossing heeft voor dat slinger probleem?
tuurlijk hoe meer toeren hoe sneller die slingerd en eerder stuk klapt.. maar je moet de grens eerst opzoeken voor je weet wanneer iets stuk gaat!

er word altijd netjes weergeven hoe en wat er misliep.
tis en blijft een fragiel stukje techniek maar het stuk lopen ligt niet alleen aan de lader zelf, iemand die hem te snel laat draaien zonder opwarmen is ook een sloper :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op za, 25 jun 2011, 09:29:08
Juust: Ze hebben veel ervaring opgedaan met het voorkomen van schade door trillingen, wiebelen en onbalans. Misschien beheersen ze de techniek wel zo goed dat het bij deze laders zo perfect is dat t gewoon niet/nooit meer stuk gaat.  

Ben dan wel erg benieuwd tot hoe breed ze uiteindelijk kunnen gaan: Die G65 lader is al breder dan wat Volkswagen ooit in productie had,..  zou een G100 lader voor een VR6? voldoende zijn :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 09:31:49
ik denk dat zo,n G75 wel maximum is! maar zo,n expert ben ik ook weer niet  :)
en tuurlijk zal een G75 sneller slingeren dan een G60 of G65 maar ik vind het top dat zoiemand als Tim het iniciatief neemt voor dit stukje techniek -thumbsup-
G75 wordne volgens mij ook nog niet verkocht, pas als die de testfase goed heeft doorstaan..
tis dat ik niet zo rijk ben anders had ik die gok wel durven wagen om voor hem te testen...



Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Serge op za, 25 jun 2011, 09:33:09
bij elke diameter is er kans op onbalans ,alleen de mate waarin kan varieren .maar verhoudings gewijs blijven de onbalansen gelijk .
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: richard-polo op za, 25 jun 2011, 09:35:12
dat is iets wat al zo oud is als de weg naar Rome  -nana-
staat allemaal al op de site Serge...
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Serge op za, 25 jun 2011, 10:02:42
gelukkig heb ik de site nog niet gelezen  :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op di, 17 jul 2012, 21:36:33
roettele-racing heeft weer iets vreemds gemacht...  G65 Lader Gruppe A neue Version
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11664%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11660%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11668%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11665%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11671%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11673%20(web).jpg)
(http://www.roettele-racing.de/g65laderneu_files/Photos/SDC11672%20(web).jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op di, 17 jul 2012, 21:41:25
Kinky -thumbsup-, maar dus zonder luchtfilter? -gert-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: C1Rob op zo, 28 okt 2012, 22:59:41
omgekeerde bladblazer? :P
http://youtu.be/cbGWgvJN1_8?hd=1&t=11m50s

Maar even serieus, \ziet er wel raar uit, ben benieuwd hoe dat afgaat!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op vr, 02 nov 2012, 02:21:03
Ja niet dus!!! Iedere bladblazer kan lucht blazen, maar niet samen drukken, zoals een turbo doet. Of g lader of compressor of hoe je het noemt.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: btracing op vr, 02 nov 2012, 10:44:01
Dat ding wat hierboven staat, die G65 lader, lijkt mij een RAM AIR te hebben. Dat geeft op hoge snelheid meer power. Sportmotoren hebben het vaak.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: bobrosco op vr, 02 nov 2012, 13:34:07
lijkt mij vooral vermogen te kosten, zonder luchtfilter heb je maar heel kort iets meer vermogen(misschien) en daarna is er al zoveel troep door je motor gegaan dat alle eventuele winst alsweer teniet gedaan is door de extra slijtage.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op vr, 02 nov 2012, 13:45:31
kost geen vermogen anders werd dit niet gebouwd door roettele!!   en slijtage heb je Altijd met een racewagen :P

Wir sind dabei für Österreich einen Gruppe A G65 Lader zu bauen der keinen Luftfilteranschluss mehr hat sondern nach vorne hin offen ist, damit die Luft direkt in den Lader durch den Kühlergrill gedrückt wird. Der Knaller ist, nach dem G65 Lader sitzt noch ein etwas größerer Turbolader der mit Trockeneis gekühlt wird.
Der Motor wird in einem 1/4 Meile Auto gefahren, wir sind gespannt. Der G75 Lader wird erst Mitte 2012 die ersten Kilometer laufen. Der G45 Lader läuft nun, Mehrladedruck: 0,45 zu einem RS bearbeiteten G40 Lader, und besseres Ansprechverhalten aus dem unteren Drehzahlbereich.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: bobrosco op vr, 02 nov 2012, 14:00:10
dus jij wou beweren dat een motor die lekker allemaal zand en stof en andere meuk naar binnen krijgt geen vermogen verliest? moet je ander voor de grap eens een auto op de testbank zetten, een run doen met een goede motor en dan gewoon even een paar handen vol zand in de inlaat gooien en dan nog een run doen, waarschijnlijk zie je meteen al wel een verschil komen. En op een circuit ligt echt enorm veel troep, ook dingen zoals grind enz. En dat kan er ook in komen dan, en 1 steentje door je glader zal wel einde glader zijn lijkt mij.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op vr, 02 nov 2012, 14:51:01
-gert-  appels en peren vergelijking!!  Ik ga m,n auto laten rollen en er effe een handvol zand voor tegenaan flikkeren...........


ik beweer niks ik geef antwoord op een mening die Jij hebt/geeft,.


Vermogen verlies treed pas in na slijtage van een motor, aangezien de meeste reacemotors na een aantal uren/ manches weer uit mekaar gedraait word lijkt me dat de slijtage bij deze meneer/wagen zeer nihil is!!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: btracing op vr, 02 nov 2012, 15:38:45
Misschien dat er nog een filter in gezet wordt, maar zeker op snelheid lijkt mij dit ding flink wat extra lucht opleveren!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Jaap op vr, 02 nov 2012, 16:49:02
Stukkie panty d'r voor spannen en gaaaan?!

Als ie op de dragstrip wordt ingezet zullen het hooguit vliegjes zijn die door de grill komen, en geen opspattende steentjes of zandbakken: Meestal rijdt er op de dragstrip niemand voor je ( als je het goed doet ).

Mocht er iemand enorm veel sneller zijn,. dan kan ik mij voorstellen dat er wel eens wat vanaf het asfalt richting de andere baan komt, maar ik betwijfel of je je zorgen maakt om de G-lader en/of inwendige van de motor mocht de motor van je tegenstander klappen en er komt een cilinderkopje voor z'n eigen beginnen: Bijvoorbeeld richting jouw grill.

Anyhoe: Lijkt mij niet geschikt voor een normale straat auto..

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op di, 04 dec 2012, 17:24:39
er is weer wat news from roettele-racing   -cool-   -hitit-
(http://img6.imageshack.us/img6/2459/img9189fn.jpg)
(http://img641.imageshack.us/img641/729/img9193x.jpg)
(http://img401.imageshack.us/img401/8612/img9238v.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/5803/img9237m.jpg)
(http://img577.imageshack.us/img577/4136/img9235m.jpg)
(http://img844.imageshack.us/img844/1667/img9233g.jpg)
(http://img411.imageshack.us/img411/734/img9231g.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/8496/img9229r.jpg)
(http://img62.imageshack.us/img62/5341/img9212q.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/9082/img9214l.jpg)
(http://img401.imageshack.us/img401/4222/img9217d.jpg)
(http://img17.imageshack.us/img17/5285/img9226d.jpg)
(http://img62.imageshack.us/img62/5341/img9212q.jpg)
(http://img407.imageshack.us/img407/1121/img9219x.jpg)
(http://img826.imageshack.us/img826/5996/img9220b.jpg)
(http://img256.imageshack.us/img256/9016/img9223x.jpg)
(http://img571.imageshack.us/img571/2791/img9211y.jpg)
(http://img513.imageshack.us/img513/288/img9209l.jpg)
(http://img15.imageshack.us/img15/5369/img9207w.jpg)
(http://img841.imageshack.us/img841/5816/img9205za.jpg)
(http://img841.imageshack.us/img841/7193/img9200x.jpg)
(http://img818.imageshack.us/img818/6168/img9199i.jpg)
(http://img507.imageshack.us/img507/5428/img9197e.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/2459/img9189fn.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/6471/img9191o.jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: EMP op di, 04 dec 2012, 19:17:09
handige jongens!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: btracing op di, 04 dec 2012, 19:20:23
G70?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op di, 04 dec 2012, 19:26:22
G75  :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: patrick86c op di, 04 dec 2012, 19:38:10
Hij is een klein beetje groter. :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: jellehier op wo, 05 dec 2012, 00:32:47
Damn

Nice

Wat kost zon ladertje nou?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op wo, 05 dec 2012, 00:46:38
KLIKKERDEKLIK (http://www.roettele-racing.de/shop/themes/kategorie/detail.php?artikelid=52&source=2&refertype=1&referid=24)  2900 euro
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: jellehier op wo, 05 dec 2012, 22:10:04
Hoop geld voor een ladertje die zichzelf nog niet echt bewezen heeft in prestatie en betrouwbaarheid


Koop je ook een heel leuke turbo setup voor
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo86 steilheck op wo, 05 dec 2012, 22:19:18
denk dat je alleen aan materiaalkosten voor zon lader al dik 1500 euries kwijt bent dan moet je het nog bewerken
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: RoelG op wo, 05 dec 2012, 22:21:00
over het algemeen zal bij een 'niet bewezen product' bij de aanschaf een bepaalde mate van ondersteuning en ook aanvullende garantie aanwezig zijn.
soms is het helemaal niet erg om proefkonijn te zijn.....

een hoop pleuri's. maar goed. hobby hè.  als je er het geld voor hebt..... :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 15:19:14
wat ik heb begrepen en gelezen zit er 0,0 garantie op -gert- , je krijgt wel korting op verdere delen/vervanging van onderdelen..

las laatst een stukje over een corrado/rijder die testrijder is bij roettele/racing..
(http://www.abload.de/img/20121001_1658446cshg.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_165903gusr2.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_1701524ns96.jpg) 
(http://www.abload.de/img/20121001_170209p8sjh.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_1702183js6e.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171043oss2b.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_17171865sjv.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171727kfs6r.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171731avsop.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171736s0sxy.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_165504kvs44.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_1658301ksc9.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171658nhscy.jpg)
(http://www.abload.de/img/20121001_171704vds2z.jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 15:20:18
Ook 1tje gevonden van MaxRPM.....  {werd zo thuis gestuurd!!}
(http://img716.imageshack.us/img716/2585/20121003121900.jpg)
(http://img28.imageshack.us/img28/6735/20121003121846.jpg)
(http://img713.imageshack.us/img713/8169/20121003121824.jpg)
(http://img836.imageshack.us/img836/7779/20121002112918.jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo86 steilheck op ma, 10 dec 2012, 15:53:05
ziet er niet fijn uit dat aangelopen g lader huis  -boehoe-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op ma, 10 dec 2012, 17:37:49
(http://img28.imageshack.us/img28/6735/20121003121846.jpg)

iets te hard gestraald?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 17:40:10
ja of opgelast maar niet goed schoongemaakt! alu moet brandschoon zijn wil je dat goed kunnen lassen....
vind het wel schandalig dat een firma zoals MaxRPM dit naar je opstuurd  -gert-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op ma, 10 dec 2012, 18:20:29
Ligt eraan hoe je hem koopt?
Als hij te koop wordt aangeboden als zijnde gereviseerd, met lichte schade aan de buitenkant en daar is de prijs ook naar?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 18:30:21
word gewoon te koop aangeboden als nieuw zijnde/gereviseerd..
MaxRPM is geen ebay winkel of zo ;) ze hebben ook een G65 verdringer uitgebracht maar anders dan roettele-racing..
al las ik wel dat ze graag hadde samen willen werken met Tim maar dat wilde Tim niet...

als je 1900euro uitgeeft voor zo,n g65 dan verwacht je niet dat je dit thuis gestuurd krijgt  -klus-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op ma, 10 dec 2012, 18:31:13
Dan wordt het een ander verhaal ja.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 18:41:00
Ik weet alles, heb flink gelezen afgelopen dagen  -thumbsup-  {volgens sommige teld dat niet!!}
Maar vind het gewoon leuk om die {beterweterige} reakties van andere te aanschouwen  :)

Als ik het geld tot beschikking had voor dit spul had ik graag zelf de ervaring meegemaakt maar dat zit er nu effe niet in helaas.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo 3 op ma, 10 dec 2012, 18:43:14
Lijkt wat doorheen gevlogen te zijn.
Dan drukt hij het gewoon kapot, hij kan zelfs ploffen.
Wat me wel opvalt is de immitatie keringen en lijsten.
Ook verschillende keringen.
Dat is dan weer jammer bij zo'n duur ding.

Arno
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 18:45:45
handig dat kopieren  -uitlachen-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op ma, 10 dec 2012, 18:47:06
Ik weet alles, heb flink gelezen afgelopen dagen  -thumbsup-  {volgens sommige teld dat niet!!}
Maar vind het gewoon leuk om die {beterweterige} reakties van andere te aanschouwen  :)

Als ik het geld tot beschikking had voor dit spul had ik graag zelf de ervaring meegemaakt maar dat zit er nu effe niet in helaas.
Richard: born to be (http://i47.tinypic.com/24v0doz.gif)

 :) :) -naughty- -naughty-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: polo 3 op ma, 10 dec 2012, 18:49:53
Jup, gewoon control C  control V
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 10 dec 2012, 18:58:13

 :) :) -naughty- -naughty-

@Martijn,
Van jouw ken ik het hebben  :)  jij snapt me soms nog wel eens  -uitlachen-
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op ma, 10 dec 2012, 19:30:15
 :)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: bobrosco op do, 13 dec 2012, 20:08:51
Lijkt wat doorheen gevlogen te zijn.
Dan drukt hij het gewoon kapot, hij kan zelfs ploffen.
Wat me wel opvalt is de immitatie keringen en lijsten.
Ook verschillende keringen.
Dat is dan weer jammer bij zo'n duur ding.

Arno
Maarja tegenwoordig zegt de prijs niks meer. Maar ik ben het met je eens dat dat wel jammer is. Je betaald enorm veel geld, dan verwacht je toch wel dat ze de beste kwaliteits delen gebruiken. Maar schijnbaar is voor hun de winst toch belangrijker dan de kwaliteit ofzo.(al denk ik dat die laatste 100 euro bij zo'n lader het verschil ook niet meer maken gaat)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op di, 18 dec 2012, 23:06:40
Imitatie is natuurlijk voor te testen,, je gaat niet orgineel spul kopen/monteren terwijl je niet eens zeker weet/bent of het spul wel heel bijft!! {word een nog duurder geintje anders}
Je kan de laders volgens de site bestellen zoals je zelf wilt.

(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/verschil.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/as.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/binnekant.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/binnenkant.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/ass.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/asje.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/ingebouwd.jpg)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/gaaaaf.jpg)
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: bobrosco op do, 20 dec 2012, 17:38:36
maarja dan heb je een lader van over de 2000 euro, origineel spul kost kwa revisie setje 70 euro meer ofzo? ik weet niet, maar als ik 2000 euro voor mijn lader neer tel dan boeit die laatste 70 euro mij ook niet meer. En dan ga je dus testen met imitatie kwaliteit onderdelen er in, maar waarom is het dan stuk gegaan, omdat die imitatie meuk de boel verneukt heeft of omdat je lader toch niet goed werkte zo?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op vr, 28 dec 2012, 15:25:58
G75 lader Testing
http://www.youtube.com/watch?v=kPtemOrTd6I
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: punk3000 op za, 29 dec 2012, 01:18:09
vanaf 1.00 tot 1.10.
Wat komt er nou uit die slang?
Is net alsof die in het ruitensproeiervloeistof reservoir zit?
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op za, 29 dec 2012, 01:22:25
carterventilatie of zo -dunno-    of de bypass via de ruitensproeiervloeistof laten lopen!
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op za, 29 dec 2012, 11:32:21
{wat Duits leesvoer  :) }


"Noch dazu lassen wir unsere Erfahrung mit dem RS G65 Lader mit einfließen. Wir machen eine konstruktive Verbesserung am Verdränger und mindestens zwei an den Gehäusen. Die Verbesserungen geben wir noch nicht preis. "

Und noch zur Legierung

".....Dieses hat aber ein Gewichtsproblem zur Folge, dem wir nur durch eine neue Magnesiumlegierung entgegenwirken können. Dieses bekommen wir aus dem Motorsport direkt von Audi welches am R8 Le Mans getestet wurde, also für uns gerade gut genug. Das berechnete Gewicht des Verdrängers beträgt 950 g und hat somit eine maximale Lader Drehzahl von 15.500 U/min, sonst sind Kugellagerschäden zu erwarten."

Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 31 dec 2012, 14:29:31
Wir haben die ersten Testkilometer auf den neuen G75 Lader gefahren.

Wir können leider noch keine Eckdaten nennen nur Bilder zeigen, da wir noch nicht genügend Tests durchgeführt haben.
Was wir sagen können ist das wir beim ersten Versuch ca. 0,4 bar mehr Ladedruck hatten als mit einem G65 Lader.
Wir müssen noch einige Änderungen an der Konstruktion des Laders vornehmen um ein exaktes und für uns befriedigendes Ergebnis der Hardware zu erreichen.
... Die Tests werden so gefahren: wir fahren auf den Prototypen die Maximaldrehzahl heraus,
und legen danach noch auf unserem Testwagen einige tausend Kilometer im Alltag zurück.
Nach diesen Testkilometern kommen zwei Testlader in Langzeittestautos. Die werden in kürzester Zeit ca.10.000 km fahren.
Parallel dazu geht der Prototyp auf die Nordschleife und wird unter härtesten Bedingungen ca. 500 km am Stück absolvieren.
Nach dieser Prüfung werden die ersten 10 Testfahrer ausgesucht. Es wird also noch einige Tage dauern bis der G75 Lader offiziell gekauft werden kann.
Titel: Re: www.roettele-racing.de
Bericht door: Hanf op ma, 31 dec 2012, 17:21:34
Ben héél erg benieuwd!
Het enigste wat ik me nu afvraag.... die g75 heeft ongeveer een halve bar meer druk als een standaard g60 lader, dus een g60 lader met een kleinere poellie zal in de buurt komen van een g75 kwa druk, maar omdat die g75 natuurlijk een flink stuk groter is zal ie waarschijnlijk ook (nog) eerder last hebben van onbalans, dus ik ben wel eens benieuwd hoe een g75 het met een kleinere poellie zal doen.....