Zo, de Nankangs liggen om de BBSjes
Heb er veel positieve verhalen over gehoord (met droog weer) en dat ze ook nog vrij lang mee gaan. Bij de bandenboer kwam ik erachter dat mijn velgen aan de voorkant origineel zijn 5.5J en achter liggen er geen originele Polo velgen op (6J). De originele maat ligt er nu op (175/60/13).
Vraagje voor de NZ kenners:
Al sinds ik de Golf 2 1.3 NZ heb hoor ik een klein rateltje in het blok en dacht dat dit de drijfstanglagers waren.
Een maat van mij had ooit een NZ blok 2e hands gekocht en na het lichten van de kop zagen we dat de zuigers wat konden kantelen (flinke speling). Van een Polo 1.4 16V is bijvoorbeeld bekend dat deze na een tijdje last krijgen van kantelende zuigers, is dat verhaal misschien ook van toepassing bij een 1.3 NZ? 3 opties zijn mogelijk naar mijn mening;
1. Krom klepje of iets dergelijks in de kop
2. Drijfstanglager schade
3. Kantelende zuiger in een bepaalde cilinder
Heb geen olieverbruik en de compressie is ook nog prima. Kan ook niet echt zeggen dat de ratel erger is geworden of iets dergelijks.