Rieden tot november 2012
Klaar voor no-speed? Nee. lange na niet. siet er nie tuit. Eigen eco-systeem.
Naja: Bijna APK tijd, en Bijna Nunspeed 2012 alweer.
Dus: Laten we eens 'iets' aan de ToekToek doen. Afgelopen jaar niet zoveel aan gedaan, maar wel wat meer mee gereden. Met als gevolg dat:
- Oliezoemer nog steeds bij tijd en wijlen af gaat. @Dennis en @Marcel86c -> Remember Wolfsburg? Jups: Dat zoemertje. Klap op de claxon/stuur doet nog steeds effectief de zoemer smoren, maar is soms wel wat verwarrend voor het overige weg verkeer
- Tankhals werd vorige APK al opgemerkt dat ie wat minder 'solide' is, maar zolang het krokant is en niet croky??.
- Bestuurdersdeur-ruit-mechaniekje was 2 (of 3?) jaar terug in Wolfsburg al gesneuveld, en nog steeds reed ik er mee rond: Raam volledig naar beneden draaien resulteerde in een niet meer omhoogkomende ruit. Met enige hulp tussen deurpaneel en deur door kreeg ik de ruit altijd wel weer op z'n plek
- Lak was/is zo dof als een.. een.. een rode toyota starlet?
Nagut:
Die ruit, of beter; het ruitmechaniek stopte er een paar weken geleden (wat zeg ik? Maanden inmiddels!) mee. Ander mechaniek langs de stoeprand erin gezet maar het half vergane deurpaneel niet weer terug gezet. Het skai stond strak, de plastic-bekleding achter het paneel was (door het gehannes en uiteindelijk het compleet vervangen van het mechniek) ook niet meer helemaal heel (of uberhaupt: aanwezig).. Dochterlief was er al aangewend geraakt, maar toch: een deur zonder bekleding, dat helpt niet echt mee.
Vandaag:
Zie hier: Bovenste oude paneel, waarvan de deurbak en het binnenstebuitenspiegelversteldoprubbertje al is verwijderd.. Onderste het 'nieuwe' paneel, waarop géén deurbak zat, en ook géén gat voor de spiegelverstelling aanwezig was.
Helaas bleek pas na het poetsen
( AutoGlym Vinylcare ) dat er wat witte verf/waas op het zwarte paneel zit.. maar dat boenen we d'r nog wel een keer af ( met klei ofzo?
Anyhoe:
Looking good:
Verder: Wielen onbalans: want tussen 80 en 120 een hevig trillllllllen in het stuur.. precies de snelheid die je dus niet wilt (van provinciaal t/m snelweg). Gelukkig hebben ze de maximum snelheid op een aantal plaatsen in Nederland al verhoogd, maar op de A12 tussen Oosterbeek en Ede nog niet.. resultaat: Bon.
Na het binnen komen van die snelheidsbekeuring dus maar eens een afspraak gemaakt en de auto op alle 4 de wielen laten balanceren.. Scheelt
Maar helaas was de bekeuring duurder.
Ook eens wat aandacht besteed aan het uiterlijk: Zoals hier boven al vermeld (in 2011): Ziet er niet uit, eigen eco-systeem jadajada..
Be my guest, judge me:
Niet echt een jofel uiterlijk. toch?